Prima, kwaliteit goed.

Prettige ervaring! Goed mee te communiceren en ik vond de kwaliteit prima!!

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Herstel opleveringspunten vergt tijd en ergernis

Bij oplevering gestucte buitengevel niet in orde. Geconstateerd door ons (ook al in eerder stadium doorgegeven aan Heijmans) en door bouwkundige van vereniging Eigen Huis. Daarna ook nog door onafhankelijk buro, ingeschakeld door Heijmans. Bij afhandeling hiervan ca. 2 maanden van "kassie naar de muur" gestuurd.

• Vakmanschap N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Orde en netheid N.v.t.

slechte kwaliteit

Wat een slecht bouwbedrijf is dit. Goedkope materialen voor veel geld! zeer slechte afwerking! in 2 jaar (bouwjaar 2019) tijd 3x grote lekkages gehad, dakkapel, goot, afwatering daken en badkamer. vloer niet goed gestort->verzakkingen. badkamer inferieur aangelegd lekkage en slecht tegelwerk niet onder afschot _> alles opnieuw laten doen. voegwerken gevel slecht. mv afzuigventilator van zeer goedkoop merk (reeds nieuwe). En ik kan nog wel enkele punten noemen, zeker als ik bij buren rondkijk. Voor kwaliteit NIET naar Heijmans.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Na 7 maanden nog geen verwarming!!!

7 maanden na de oplevering nog geen verwarming. Er wordt verteld dat ik dan maar een klacht moet maken. Is het probleem hiermee opgelost? Uiteraard niet, maar op uw verzoek, bij deze!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Serre/overkapping, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Garage/schuur, Dak, Vloer, Keuken, Badkamer, Kelder, Zonnepanelen/zonneboiler, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen, Restauratie monumentaal pand, Onderhoud/service, Herstellen aardbevingsschade, Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer slechte bouwer en service

Zeer slechte bouwer. Heb een nieuwbouwhuis waarbij je alles van de buren hoort, stoelen, stemmen, traplopen, deuren in deurklinken vallen heijmans boiwt zeer goedkoop mogelijk en met zeer slechte kwaliteit

Zeer slecht

Kopersbegeleiding was dramatisch in hun werk en ook zeer slecht bereikbaar. Komen te laat op de kijkdagen en communiceren niet wanneer er überhaupt een kijkdag is (hier moesten wij zelf achter komen). Verder was elke optie in de woning te veel gevraagd en dus niet mogelijk (wij wilden bijv. dat een muur bleef staan i.p.v. gesloopt worden, dus minder moeite leek ons). Onze tuinman gaf later aan dat de tuin heel schuin is opgeleverd, waardoor de schutting etc. schuin aflopen. Al met al zeer slechte ervaring.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw

Zeer teleurstellend resultaat

Woningen verkopen ze met meer zonnepanelen als er werkelijk op de woning zijn aangebracht. Dit is zonder enige communicatie gedaan. Antwoord was dat er beter panelen zijn aangebracht, en wordt snel geprobeerd dit af te schuiven. Oplevering ging totaal niet volgens beleid swk, terwijl ze zich hier aan wel dienen te conformeren, gezien de woning verkocht wordt met skw garantie. Onder dwang en met een zeer grote mond werden we gedwongen een oplevering te ondertekenen, anders zou dit grote financiële gevolgen voor ons hebben. Kortom, zeer onbetrouwbare partij.

Een grote teleurstelling

Een illusie armer, exclusief en karakteristiek, high-end afgewerkt en voorzien van rijke detailleringen is de verkooptekst. Laat je niet verleiden door mooie woorden en getekende plaatjes. Dit gaat over de buitenkant maar niet de binnenkant. Heijmans huis gekocht in September 2018, data voor betrekken woning bleven schuiven. Eindelijk januari 29, 2021 werd er overhaast opgeleverd, punten die ze moesten oplossen zijn totaal genegeerd en hebben we zelf moeten oplossen. Geen uitleg van de dure systemen in het huis. Bij de oplevering word het liefst alles van de tafel geveegd. Bij meldingen van klachten veelal ook. Nu zijn we ook niet meer de laatst opgeleverde fase en bouwt Heijmans ook nog eens een jaar door. We wonen op een bouwplaats en we klussen nog heel wat af in onze high-end woning.

Huis zonder verwarming opgeleverd

Al sinds de oplevering kampen we met problemen met de door Heijmans opgeleverde warmtepomp. We zitten vaak in de kou of ons huis is een sauna. Als we het probleem aankaarten krijgen we na weken een reactie dat men er naar zal kijken. Actie blijft uit. We zitten al vele dagen in een nieuwbouwwoning in de kou en niemand van Heijmans die actie onderneemt.

Zeer slecht

Zeer slecht bouwbedrijf. In 2001 zijn onze woningen op de Arubapier opgeleverd. In2005 ontstonden de eerste gebreken aan de gevelbeplating van Eternit (ook zo'n fijne partij) Nu, 15 jaar later, is er nog steeds geen oplossing voor ons probleem welke steeds erger wordt. Onze huizen dreigen hun wind en waterdichtheid te verliezen en dan kunnen ze onbewoonbaar verklaard worden. Het is een bedrijf met een batterij aan advocaten die uit gaan van de langste adem en ons al financieel bijna volledig hebben uitgekleed. Maar we zullen niet opgeven en doorgaan tot er een oplossing komt. Binnenkort gaan we naar de raad van Arbitrage. Vanavond, 2 november 2020 zijn we te zien bij meester Frank Visser wordt u al geholpen.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Overig

vriendelijke service

de opvolging was vriendelijk en attent. de lijst met openstaande punten werd correct en tijdig opgevolgd

Het houdt niet over

Het huis heeft veel gebreken die pas na de oplevering boven kwamen drijven. Heijmans heeft hier geen goed toezicht op gehouden. O.a. lekkage, vloerverwarming die niet werkt, scheve muren en plafonds. Dat is dan nog lang niet alles.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Niks mag en niks kan, werken alleen als ze zelf beter er van worden

Communicatie is heel slecht, de kopers moeten binnen enkele dagen reageren maar als er iets gevraagd word, wordt er niet op gereageerd. Er is grote tegenstrijdigheid wat personen zeggen binnen het bedrijf, waar de 1 zegt dat een bad mogelijk, zegt de ander van niet. Ze maakte me gewoonweg belachelijk toen ik melden tijdens een informatie avond dat ik de dakkapellen door een ander bedrijf liet doen. Er wordt constant wijzigingen in het contract gemaakt, maar geen enkele compensatie. Informatie is vaak ondermaats en ingewikkeld. Omdat er met verschillende woning types tegelijk worden opgeleverd moet je zelf filteren welke informatie voor jou is. De straat wordt in zeer slechte staat opgeleverd. We moeten de komende jaren nog met slecht wegdek onze straat inrijden. Water loopt ook niet weg. Het huis zat na oplevering nog vol met kleine gebreken. Ze zijn goed in grofwerk maar niet in mooie precisie werk. Elke kleine aanpassing die je wilt doorvoeren is een standaard nee als antwoord. Om achteraf dan er nog heel misschien een ja van te maken. Heijmans is onvriendelijk, onduidelijk en reageert alleen als ze er zelf beter van worden.

erg service gericht

aangenaam en altijd vriendelijk naar de koper

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Snelle bouw, goede oplevering en correcte nazorg.

Na een relatief korte bouwperiode is onze woning met weinig restpunten opgeleverd. De zaken die overbleven zijn snel en correct aangepast en/of hersteld. Het Service-portaal is een goed medium gebleken in de communicatie met Heijmans en haar onderaannemers.

nazorg waas goed

de mensen hier bij Fenix zorgden voor een goede service

• Vakmanschap N.v.t.

Deskundig en kordaat

Door de bijzondere, unieke karakter van Fenix 1 en de daarbij behorende complexiteit van de bouw ervan, is misschien niet alles gegaan zoals verwacht, toch ben ik onder de indruk van de wijze dat Heijmans dit project heeft verzorgd.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Prima huis met een prettig traject.

Ons huis in Voorhout is vlot gebouwd maar daardoor niet met minder kwaliteit. Communicatie verliep soms lastig via het kopersportaal maar werd daarna snel telefonisch opgelost. De bouwvakkers zijn meedenkend en goed in hun werk, kleine gebreken worden snel opgelost en de aftersales zijn prima.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Slecht begin, goed einde!

Vijf jaar wachten op een woning is voor niemand leuk, maar het resultaat mag er zijn. Er zijn nog meerdere opleverpunten af te handelen maar de Nazorg-afdeling van Heijmans is uitstekend.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Kopersbegeleiding is waardeloos, bouw is goed

Kopersbegeleiding geeft geen of foute antwoorden, is absoluut onbetrouwbaar. Zelfs na meerdere keren vragen antwoorden ze niet. De bouw is goed, nette mensen die goed werk leveren

niet echt goed

Lang moeten wachten tot onze klachten in behandeling werden genomen, nu nog niet allemaal opgelost. Wat erg tegenvalt is de communicatie , met wat uitzonderingen daargelaten. Wat ook tegenvalt is de grote troep bij de liften en de galerijen. Het project is al erg lang uitgelopen maar we hebben zeker veel te vroeg de sleutel gehad. We leven in een bouwput. Uiteindelijk zal het allemaal wel prachtig worden maar de gang van zaken verdient zeker niet de schoonheidsprijs.

Fijne ervaring met Heijmans

Heijmans heeft een prachtig huisje voor mij gebouwd. Ik had zelf graag 1 of 2 kijkmomenten meer gehad, of een vast inloopuurtje iedere week ofzo. Dan blijf je iets beter op de hoogte waar ze mes bezig zijn. Mn huisje is mooi afgewerkt, kleine oneffenheden werden snel gefixt. Ik ben er erg blij mee!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Indrukwekkend mooi gebouw met prachtige appartementen

Het gebouw zelf is echt fantastisch geworden en ook de mooie appartementen zijn helemaal zoals de bewoners het zelf wilden hebben Heijmans zelf vinden wij wel beter werk afleveren dan de onderaannemers die slechtere kwaliteit hebben afgeleverd en daardoor nu nog veel punten gedaan moeten worden, dat duurt nu al 3 maanden dus dat is echt jammer van de onderaannemers het nazorgteam is zeer zorgvuldig en prettig in de communicatie, daardoor weten we dat het uiteindelijk allemaal goed gaat komen de architect heeft tav de grootte van de liften echt een fout gemaakt, echt te klein terwijl er wel ruimte was voor grotere liften echt een gemiste kans!!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Het was het wachten waard

Betreft Fenix 1 in Rotterdam. Door verschillende veel vertraging bij de bouw. Heijmans heeft dit uiteindelijk (ook financieel) goed opgelost en het resultaat (het appartement) is precies wat we gedacht en vooral gehoopt hadden. Al met al heel tevreden!

Vriendelijk klantgericht en betrouwbaar

Ben netjes en professioneel behandeld.

Oostmaaslaan 71 3063AN ROTTERDAM

Over Bouwnu