Werken netjes en prettig in de omvang wanneer je je zelf ook redelijk opstelt naar hen toe.

• Ging het om een nieuwbouw project? Vrijstaande woning

Communicatie tijdens de bouw verliep stroef

Bouwbedrijf Nikkels heeft onze woning in het nieuwbouwplan Steenbrugge gebouwd. In de maanden tijdens de bouw verliep de communicatie stroef. Wij moesten erg lang wachten op de uiteindelijke offerte van de verschillende meerwerk fasen, ook werd in onze beleving erg laat gecommuniceerd dat de uiteindelijke oplevering een paar maanden vertraagd was. Wij hebben hierover een gesprek gehad op het kantoor van Nikkels waar netjes werd uitgelegd wat de redenen van de vertraging waren. Wij vinden het jammer dat dit niet actief gebeurde. Vertraging kan, vooral in deze tijd, maar communiceer hier duidelijk en in een zo vroeg mogelijk stadium over zodat ook wij als kopers hier rekening mee kunnen houden. Na de oplevering waren wij positief verrast over de kwaliteit van het geleverde werk. Ondanks dat in de aanloop naar de oplevering de communicatie stroef verliep was dat na de oplevering zeker niet het geval. De (kleine) opleverpunten die er waren zijn snel en adequaat verholpen. Het cijfer in deze beoordeling had aanmerkelijk hoger uitgevallen als Nikkels meer aandacht en begeleiding had gegeven in de aanloop naar de uiteindelijke oplevering. Ik denk dat dit bedrijf zichzelf hier tekort mee doet omdat de kwaliteit van het uiteindelijke product een stuk beter is dan de communicatie hierover.

• Ging het om een nieuwbouw project? Vrijstaande woning

Redelijk goed

Heb geen vergelijk met andere bouwbedrijven.

Communicatie is onvoldoende.

de communicatie vond ik erg stroef verlopen, ook door het gekozen chatportaal. Voorafgaand aan oplevering is het aan te raden toekomstige bewoners eerder te informeren en niet de bal bij de onderaannemers te leggen (wij zijn immers jullie opdrachtgever en jullie zijn ons aanspreekpunt). Tijdens en na oplevering was/is communicatie ook echt een aandachtspunt (bewoners informeren over voortgang openstaande meldingen, te ondernemen acties en duidelijke planning afgeven is aan te raden).

Leveren goed werk!

Goed werk verricht.

Goede, degelijke bouwer

Prettige medewerkers. Goede bouwers.

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Mijn eerste ervaring met nieuwbouw (4e eigen huis) en meteen naar tevredenheid.

Naar volle tevredenheid

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

tijdens de bouw is het terrein afgesloten, maar op afspraak wel te kijken.

positief

Vriendelijk personeel

Redelijk

Extra zonnepanelen wel gevraagd offerte niet door gegeven door project leider Herm Jan Evers

• Ging het om een (ver)bouw project? Zonnepanelen/zonneboiler
  • Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

In het algemeen kan men Nikkels als een klantvriendelijk bedrijf beschouwen

De bereikbaar was steeds goed alsmede bereidwilligheid om je van dienst te zijn.

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Netjes behandeld en alles netjes afgehandeld

Neutraal

Prima werk. Communicatie kan beter

Prima werk. Communicatie kan beter

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Mooie woning, maar had íets meer afwerking kunnen gebruiken

Over het algemeen ben ik zeer content met de woning. Alles functioneert naar behoren en het werk is vrij netjes afgeleverd, op een paar dingetjes na. Resten van het spuitwerk in de badkamer en toilet waren niet geheel van de tegels verwijderd, en een scheidingsmuurtje is ietwat scheef geplaatst. Daarnaast zit de lamp op onze zolder nu op 4 meter hoogte en word vervangen een ramp, en zitten er niet meer dan 2 stopcontacten op zolder. Als koper van mijn eerste woonhuis had ik hier een beetje meer meedenken verwacht.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Leveren kwaliteit binnen de afgesproken tijd!

Fijn bouwbedrijf en uitvoerder.

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Vanaf oplevering werd alles minder.

Al met al heeft Nikkels schitterende woningen neergezet. Het gehele proces voor en tijdens de bouw liep voorspoedig. Na de oplevering werd alles minder. Niet alle geconstateerde opleveringspunten werden opgelost. Zelfs een jaar na oplevering zijn serieuze problemen niet verholpen. Ik zou Nikkels wel aanbevelen maar zeer goed de vinger aan de pols houden bij oplevering en daarna.

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Goede partner zolang het eenvoudig en volgens de standaard meer en minderwerk punten blijft

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Hoge verwachtingen met meerdere teleurstellingen

De druk op de woningmarkt was binnen alle geledingen van de firma Nikkels merkbaar. Wij zijn daar de dupe van geworden.

Tevrede

Snap niet dat ze samen werken met Filippo, wat is dat een slecht bedrijf.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Bouwbedrijf dat netjes werkt en kwaliteit levert!

Goede begeleiding tijdens gehele proces van eerst aankoop tot oplevering.

Geen miskoop, integendeel.

Smaakt naar meer - maar dan te zijner tijd, ik zit hier net.

• Ging het om een nieuwbouw project? Appartement

Ondermaats

We hadden door positieve verhalen om ons heen vertrouwen. Helaas ging er veel mis. De oplevering werd tot onze frustratie keer op keer uitgesteld ondanks zwart op wit-toezeggingen hierover. Dit heeft ons veel geld en tijd gekost. Verder was er niet de flexibiliteit die we hadden gehoopt en werd vooral het kantoor door ons als stug en formeel ervaren. Over de mensen in het werk zijn we beter te spreken, maar die kregen 'van kantoor' niet alle ruimte begrepen we. Zonde!

• Orde en netheid
  • Ging het om een (ver)bouw project? Dak, Garage/schuur, Indelingswijziging, Aanbouw/dakopbouw, Dakkapel/dakraam, Beglazing en kozijnen, Isoleren (deel) woning, Zonnepanelen/zonneboiler, Badkamer, Keuken, Vloer
  • Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Zeer tevreden met de algehele service

Goed geholpen en geadviseerd door Nikkels. Er was veel mogelijk qua extra opties.

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Hoge kwaliteit woning en zeer betrokken personeel

Wij hebben het hele bouwtraject als bijzonder prettig ervaren. Vanaf het begin werden we goed geïnformeerd. De kwaliteit van de woning is hoog en voldoet volledig aan onze verwachting. Nikkels streefde er na om zo weinig mogelijk opleverpunten over te 'scoren' en was zelf ook erg kritisch op geleverde kwaliteit. Zij attendeerden ons zelf op punten die nog moesten worden gecorrigeerd, kortom het personeel was zeer betrokken en had de drive een 'mooie' woning op te leveren.

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Wat over blijft is een goed gevoel.

Met alle omvangrijke projecten loop je tegen zaken aan die anders moeten en opgelost dienen te worden. Je kunt niet voor de volle 100% zeggen dat alles perfect is gegaan maar we zijn op een goede manier tot overeenstemming gekomen.

Over Bouwnu

Over Nikkels Bouwbedrijf BV

Nikkels bouwbedrijf maakt er duidelijk werk van! Of het nu gaat om het bouwen van een woning of een bedrijfsgebouw. Bouwen is altijd meer dan klakkeloos uitvoeren van wat er op de tekening staat. Want bij Nikkels bouwen we voor de uiteindelijke bewoners. Zij moeten zich straks voor de volle 100 procent thuis voelen in hun nieuwe woning. Bij Nikkels stellen we de kwaliteit van onze woningen én het contact met onze toekomstige bewoners dan ook voorop. Bijvoorbeeld door continue te zoeken naar duurzame oplossingen en te werken aan verbeteringen die het wonen nog aangenamer maken.