Communicatief slecht

Nieuwbouwproject uitgevoerd door Nikkels. In het begin verliep de communicatie goed maar dit werd als snel minder. Geïrriteerde medewerkers die niet denken in oplossingen. Wij kiezen niet nog een keer voor dit bedrijf!

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Ondanks goede intenties heeft Nikkels niet echt regie op onderaannemers

Met veel geduld kwam ik er met Nikkels wel uit.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

prettig personeel die hun vak goed verstaan.

Prettig personeel die hun vak goed verstaan.

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Kwaliteit is goed, uitvoerend personeel denkt mee, begeleiding service/aankopen kan beter.

slecht

Weinig inbreng van de koper en veel te duur meer/minderwerk

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Tijdens de bouw is de uitvoerder goed benaderbaar en erg behulpzaam.

Het betreft het nieuwbouwproject Mansarde in Eerbeek, contact tijdens de bouw met de uitvoerder was uitstekend, met de kopersbegeleider iets moeilijker, was soms moeilijk bereikbaar.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

slechte afwerking. en afhandeling van opleverpunten duurt lang

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Van bouw naar oplevering erg fijn samen gewerkt, na oplevering is er geen communicatie meer helaas.

Wij wonen met plezier aan de aristotelesstraat 15 in een erg mooi huis door jullie gebouwd! De opleveringspunten zijn ons een doorn in het oog omdat deze nog steeds niet opgelost zijn en dat er geen communicatie met ons als eindgebruiker is... Wij hopen door deze enquete dat we hierin wel stappen kunnen maken zodat we deze punten kunnen afsluiten en dat we de rest van de achtergehouden 5 % regeling aan jullie kunnen betalen. Zodat wij hier nog fijner kunnen gaan wonen! Enige verbeterpunten van de woning: Electra erg slordig gemonteerd, en schilderwerk erg slordig aan de buitenkant met enorm veel blaasjes. Ik twijfel of ik jullie zou aanbevelen omdat onze openstaande punten nog open staan. Wanneer die goed opgelost worden dan zeker een Ja! Met vriendelijke groet, Daniel en Nienke Zweering

Vervelend

Nalatig, slordige afwerking van de woning. Slechte communicatie. Langzaam in het oplossen van de problemen. Niet serieus nemen van problemen. Punten snel en onvoldoende afwerken.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

communicatie is slecht en maakt massaproductie

wij kochten een 2 onder 1 kap bij de firma nikkels. ondanks dat wij het huis vrijwel casco afnamen bleek in veel zaken dat het huis tegen minimale kosten gebouwd diende te worden. tijdens de oplevering kwamen meer dan 15 opleverpunten naar boven die vakkundig op een ander formulier werden genoteerd. op een 2e lijst kwamen de 3 'grotere' punten. Met 2 weken zijn de meeste van de 15 punten vlugjes opgelost. Nu bijna 4 maanden verder zijn de 3 grote punten nog steeds niet opgelost. ik had liever 10k meer betaald en dan een goed opgeleverd huis gehad. Een huis waarvan de houten delen binnen gelakt waren, de ramen gelapt waren en was schoongemaakt. Nu kregen we te horen: dit is het opleverniveau waarvoor u getekend en betaald heeft...

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Kantoorpersoneel onvriendelijk en niet betrokken. Medewerkers bouw vriendelijk, creatief, betrokken

Communicatie vanuit kantoor is minimaal en klantonvriendelijk. Men neemt minimale verantwoordelijkheid en komen afspraken over communicatie over problemen niet na. Om zaken geregeld te krijgen is er veel initiatief van de klant nodig. De uitvoerder en de medewerkers op de bouw zijn vriendelijk en betrokken. Ze doen hun best voor de klant. Het is wel lastig met hen afspraken te maken over het uitvoeren van taken. Als je zelf niet aanwezig kunt zijn is het maar de vraag of het gedaan wordt. Een aantal punten zijn dan ook niet uitgevoerd in mijn woning die tijdens de oplevering geconstateerd zijn. Dit mede omdat men niet kwam en/of te laat kwam.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Hoop gedoe, stress, onduidelijkheid en gezeur

We zijn op zich blij met de woning, en hoe het is gebouwd en de afwerking. Maar het hele proces is ons wel enorm tegengevallen. We werden in t diepe gegooid en kregen hierbij naar ons idee beperkte hulp. We zijn misschien ook wel erg kritisch, hadden graag alles recht gehad en tot in de puntjes perfect. Dat gaat blijkbaar niet, met zo’n project.

• Ging het om een nieuwbouw project? Vrijstaande woning

Mooi huis opgeleverd, contact en informatievoorziening minder goed

We zijn tevreden met ons huis. We zijn minder tevreden met de informatievoorziening over extra opties in het huis. We hebben hier uitdrukkelijk naar gevraagd in een persoonlijk gesprek. Wat we wilden was niet mogelijk. Een paar maanden later was dit bij een ander huis wel het geval. Ons is niet geinformeerd dat deze optie inmiddels wel mogelijk was. De andere kopers gaven aan dat dit als extra standaard optie van Nikkels werd aangeboden. Wij vinden het jammer dat dit ons niet is verteld toen het wel mogelijk was. Daarnaast vind ik de samenwerking van Nikkels met Filippo slecht. Ik zou niet aanraden om daar je badkamer door te laten plaatsen. Het contact met de koperbegeleider verliep niet heel vlot. Op antwoord moest je lang wachten of er werd niet geantwoord en moest je er zelf achteraan bellen. We zijn blij met de woning, maar het proces verdient nog wel wat aandachtspunten.

• Ging het om een nieuwbouw project? Vrijstaande woning

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Vakmensen maar de communicatie kan beter.

We zijn tevreden over ons opgeleverde huis. Ontevreden zijn we over de manier van afhandelen can oplever en garantiepunten. De communicatie is daarin niet goed en verloopt traag. Meerdere malen moesten wij herinneringen sturen.

verrasend

Voor ons was dit een hele nieuwe ervaring. Door dat wij ervaringen hebben in de bouw, merkte wij dat de samenstelling door gebrek aan vast personeel soms ook nadelig kon werken, waardoor het er niet altijd een goede eindcontrole op het werk was, slordigheden of fouten die niet hadden gehoeven

...

...

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Goede service personeel vriendelijk. Maar wat problemen die ik genoemt heb en dat voelt niet fijn.

Wat bouw betreft zeer goed maar afwerking ben ik teleur gesteld op bepaalde dingen

Goede service!

Bedankt voor de goede service en het nakomen van afspraken.

Prima bedrijf

Bijzonder prettig

• Ging het om een nieuwbouw project? Appartement

Goed bedrijf, leveren goed werk

Goede service, goede werknemers. Zeer goede uitvoerder (Bauke Berends) welke benaderbaar was en actief meedacht. Informatie voorziening was goed. Voorlichting kan beter, meer voorlichting geven over de aanpasmogelijkheden en wellicht 1 of 2 persoonlijke gesprekken meer invoeren. Voor veel mensen is dit het eerste (nieuwbouw) huis.

Matig

Bouwbedrijf Nikkels heeft in een project onze woning gebouwd. Tijdens dit project liep alles soepel, maar halverwege het project kwamen er toch wat problemen. Communicatie is niet de sterkste kant van het bouwbedrijf en van hun kopersbegeleider. Het duurt erg lang voor je antwoorden krijgt. Na de oplevering blijken er toch heel veel punten te zijn die niet goed zijn opgeleverd. En het oplossen van die problemen gaat heel moeizaam. Daarnaast probeert de uitvoerder bij de oplevering zoveel mogelijk punten die in het rapport komen van de inspecteur van Vereniging Eigen Huis op de dag zelf op te lossen, zodat het niet in het rapport komt. Maar het oplossen wordt niet goed opgelost en dan zegt men later: ‘ het staat niet in het rapport van vereniging eigen huis’ dus we hoeven er niets meer aan te doen. Wees gewoon eerlijk mensen! Samenvattend: Nikkels bouwt een prima huis, maar de oplevering kan echt beter en de afwerking kan veel netter. Misschien kan de koperbegeleider op een cursus communicatie! Dat zou wonderen doen.

• Ging het om een nieuwbouw project? Overig
  • Ging het om een (ver)bouw project? Overige

Over Bouwnu

Over Nikkels Bouwbedrijf BV

Nikkels bouwbedrijf maakt er duidelijk werk van! Of het nu gaat om het bouwen van een woning of een bedrijfsgebouw. Bouwen is altijd meer dan klakkeloos uitvoeren van wat er op de tekening staat. Want bij Nikkels bouwen we voor de uiteindelijke bewoners. Zij moeten zich straks voor de volle 100 procent thuis voelen in hun nieuwe woning. Bij Nikkels stellen we de kwaliteit van onze woningen én het contact met onze toekomstige bewoners dan ook voorop. Bijvoorbeeld door continue te zoeken naar duurzame oplossingen en te werken aan verbeteringen die het wonen nog aangenamer maken.