Zeer slechte communicatie

Maart 2017 woning gekocht in nieuwbouwproject in Wateringen via ontwikkelaar BPD. Daarna al snel in contact gekomen met het wooniversum. Dit laatste is van Volker Wessels, maar Boele en Van Eesteren is kennelijk een dochter van Volker Wessels. Vanaf het begin verliep de communicatie met de kopersbegeleider zeer stroef. Deze antwoordde niet of laat op vragen van diverse bewoners. Vanuit de ontwikkelaar werd ons toegezegd dat vele aanpassingen konden, maar na overleg met Boele en Van Eesteren bleken heel veel dingen die niet op de optielijst stonden gewoon niet mogelijk. Tijdens de bouw verliep de communicatie nog stroever. Op vragen over geconstateerde fouten in de bouw werd gewoon niet of onvolledig geantwoord. Zo is er bij onze woning een kanaalplaat (vloerplaat 1e verdieping) verkeerd geplaatst. Over hoe dit hersteld zou worden, werd niet gecommuniceerd. Ook de voor- en achtergevel bleken andersom geplaatst te zijn. Het enige dat Boele zei is dat e.e.a. hersteld zou worden, maar hoe antwoordde men niet. Bij het aanleveren van de bouwtekeningen waarop getekend moest worden, bleek dat deze tot vier keer toe fouten bevatten. Evidente zaken werden niet ingetekend. Boele stelde expliciet dat er geen rechten ontleend konden worden aan de bouwtekeningen, maar eist wel dat van iedere verdieping de tekening ondertekend wordt. Voorts bleek dat Boele hemelwaterafvoeren aanlegt in strijd met het bouwbesluit. De indruk die dit bedrijf wekt is dat er toch wel betaald wordt, nadat de aannemingsovereenkomst getekend is. Van servicegerichtheid richting de koper/klant is weinig sprake. Deze recensie is subjectief, maar meerdere kopers van woningen ervaren dit. Het project bestaat uit drie fases. Opvallend is dat de derde fase iets meer dan een jaar later in de verkoop is gegaan en dat dezelfde woningen binnen een jaar tijd tussen de 45.000 en 80.000 euro duurder zijn geworden. Sommige meerwerkopties zijn in 15 maanden tijd met meer dan 100% duurder geworden.

• Zou u ons aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Orde en netheid
  • Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

Moeizame communicatie, niet transparant.

Betreft een nieuwbouw project in Gouda. Na het tekenen komen we in contact met kopersbegeleiding. Contact met andere kopers is gedurende het bepalen van meerwerk niet mogelijk. Gemiste kans omdat dit een uitgelezen moment is om idee├źn uit te wisselen, zeker wanneer de optielijst van de aannemer slechts 2 opties kent. Iets simpels als extra zonnenpanelen plaatsen is niet mogelijk. Na aftekenen meerwerklijst is de kopersbegeleider ontslagen (!) en wordt de communicatie moeizaam. Uiteindelijk worden er gebreken bij oplevering geconstateerd die bij deze ontslagen medewerker in de schoenen worden geschoven. De aannemer gaat toch schoorvoetend akkoord met de aanpassingen (!). Communicatie verloopt weer erg moeizaam en niet alle nieuwe eigenaren worden tijdig ge├»nformeerd. Verdere gebreken zijn echt verbazingwekkend, iedereen die door een huis loopt kan ze constateren. Ik vind dat ze dit van te voren moeten aangeven. Gebreken worden opgelost, maar soms hebben ze hier 2 of 3 pogingen voor nodig. Kost ons een hoop tijd ivm thuis moeten blijven. Opzichter die voor sommige punten wel zijn mening geeft maar zijn handen er van af trekt en niet tussen mij en het hoofdkantoor in wil staan. Dit bedrijf kan standaard bouwen en heeft daar mee weinig opleverings fouten, maar stelt de klant daar niet mee centraal. Zou fijn zijn als ze actief feedback zouden ophalen bij hun klanten met een simpele vraag als "woont u nu fijn" of "hoe kijkt u terug op het traject". Maar wellicht verassen ze mij nog...

• Zou u ons aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Orde en netheid
  • Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap

Over Bouwnu

Over Boele & Van Eesteren BV

Wij willen de beste partner zijn die u zich kunt wensen voor de ontwikkeling, bouw, renovatie of het onderhoud van uw project. Dat is nogal een ambitie en daar zetten wij ons dan ook dag in dag uit voor in. Om dit te bereiken veranderen we een complex traject in een helder proces. En zoeken we bij iedere opdracht naar inventieve oplossingen om nog slimmer, beter of sneller te werken. Partnerschap betekent wat ons betreft open communiceren. Met heldere budgetten en begrotingen. Met wederzijdse inspiratie. Samen een doel verwezenlijken geeft energie. Wij streven naar een optimale flow en doen er alles aan om die tijdens de samenwerking in stand te houden.