Een persoonlijke aanpak

Door mijn gesprekken met Ingrid vielen in de afgelopen jaren veel dingen op zijn plek. Er is geen magische knop, geen reset-button, geen toverstaf die het omgaan met emotie-eten makkelijker maakt. Het duurde even voordat, dat wat ik verstandelijk allemaal goed begreep, ook daadwerkelijk echt bij mij binnen kwam. Ingrid gaf nooit op om mij daarmee te helpen en me een spiegel voor te houden. Mede door haar vasthoudendheid geef ik nu ook zelf niet meer op. Nu voel ik dat het diep in mij verankerd zit; er is altijd een keuze te maken, er hoeft niets gerepareerd, het is precies goed. Nu!

Tot nu toe erg tevreden

Ik ben slechts een paar keer bij Ingrid geweest en heb de consulten helaas moeten pauzeren tot ik zelf weer in staat ben naar Den Haag te reizen. Ingrid gaf me het gevoel dat alles oke was en dat er geen schaamte hoft te zijn. Dat begrip is erg nodig om het eigen oordeel uiteindelijk ook te kunnen loslaten. Ik zit zelf nog middenin dat proces maar het afstand nemen van de gedachtes en de bewustwording heb ik zeker van Indrid geleerd. Ze is voor mij een prettige therapeut geweest omdat ze mij serieus nam en omdat ze het niet toelaat dat ze gemanipuleerd wordt, daar is ze te slim voor en dat is voor mij nieuw en erg behulpzaam. Ik geef 4 sterren omdat ik graag mijn behandeling nog af maak en dan erna kan zien wat het effect is geweest en die laatste ster erbij kan.

Hartverwarmend verrijkend...

Ingrid heeft me zoveel geleerd... Eeuwig dankbaar voor❤️

A great listener

We really got to the bottom of things. She was/is a great listener. If I ever need her help again I won't hesitate to contact her. I made more progress with her than with 3 others therapists put together.

• Betrouwbaarheid

Ingrid laat het je voelen...

Ingrid raakt je, laat je voelen waar het knelpunt zit, waardoor je zelf er goed mee aan de slag kan en het overeten minder wordt! Top!

• Betrouwbaarheid

Voor werkelijk thuiskomen bij jezelf

Mijzelf herinneren en liefhebben zonder voorwaarden was het grootste cadeau van het proces dat ik met behulp van Ingrid de afgelopen 1,5 jaar ben aangegaan. Hiermee kon ik eindelijk thuiskomen bij wie ik in wezen ben. En realiseerde ik mij dat als ik thuis ben bij mijzelf, de wereld mijn thuis is. Letterlijk. Ik ben ontzettend dankbaar voor de wijze waarop Ingrid mij in contact heeft gebracht met wie ik ten diepste ben, zodat ik mijn lichaam en de wereld weer ben gaan bewonen. De angst voor het leven heb ik losgelaten, ik sta niet langer aan de zijlijn maar juist middenin mijn leven. Tijdens onze reis samen leerde ik mijn innerlijke kompas gebruiken om af te stemmen op mijn levensstroom en keuzes te maken die mij werkelijk dienen. Ik besef mij dat alles wat zich voordoet in mijn leven precies is zoals het moet zijn, dat ik zelf de creator ben en mijn werkelijkheid zich daarnaar voegt. Dus in plaats van de oplossing buiten mijzelf te zoeken, liggen alle antwoorden in mijzelf. Wat een bevrijding. Ik voel mij niet langer een slachtoffer van mijn omstandigheden en realiseer mij dat door trouw te zijn aan mijzelf, mijn waarheid, positieve gedachten en intenties, ik kan creëeren wat ik wil. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor anderen. Zo kunnen we samen de wereld een mooiere plek maken, een plek waar ieder zijn eigen kwaliteiten mag leven en vormgeven.

Bevrijdende inzichten

Ingrid heeft mij de weg gewezen naar mijzelf. Onderweg liet ze mij kennismaken met al mijn 'ikken'. Zo werd een therapie aanvankelijk bedoeld voor mijn eetstoornis een coaching waar ik de rest van mijn leven profijt van zal hebben. Ingrid gaat samen met jou opzoek naar de dieperliggende oorzaken van jouw eigen gedrag waar je mee struggled. Met veel respect en warmte luistert ze naar je en weet ze op het goede moment de juiste snaar te raken. Zware trauma's uit het verleden leert ze je een plaats te geven in je huidige leven, waarbij het er allemaal mag zijn. Ze geeft geen oplossing voor een probleem, maar geeft je inzichten om zelf de oorzaak erachter ontdekken. Zo ontwikkelde ik een ware innerlijke kracht. Ze pusht nergens toe en heeft mij samen met al mijn ikken mijn ware pad laten ontdekken.

• Betrouwbaarheid

Open, eerlijk en inspirerend!

In eerste instantie kwam ik bij Ingrid omdat ik het boek mindfull afvallen had gelezen en iemand zocht die me net een stapje verder kon helpen. Ingrid heeft me hier bij het eerste gesprek direct mee geholpen. Het afvallen ging daarna eigenlijk vanzelf. Naast afvallen en gewicht heeft Ingrid mij ook gecoacht op andere gebieden en dat voelde heel fijn. Het was fijn om met Ingrid van gedachten te veranderen en om haar inzichten te horen. Ik heb de coaching als heel fijn, open en inspirerend ervaren. Bedankt Ingrid!

• Betrouwbaarheid

Op ontdekkingsreis met deskundige diepgang en een warm hart

Ingrid ontvangt met open armen, open blik en open hart. Je bent welkom met al je lichte en donkere kanten en er is alle ruimte om de stappen van jouw proces in je eigen tempo te zetten. Ingrid hoort je, ziet je en respecteert je. Ze is zonder oordeel en voelt aan wat op welk moment passende woorden of acties zijn. Direct of zacht, speels of wat meer sturend alles komt voorbij. Ik heb me omarmd en gesteund gevoeld en prijs me nog steeds gelukkig dat onze paden een stuk samen gelopen hebben.

• Betrouwbaarheid

Doorpakken, ook als het moeilijk wordt.

In mijn leven heb ik al legio gesprekken gevoerd. Van elke sessie heb ik geleerd, maar dat grote 'iets' bleef mij achtervolgen. Het zorgde ervoor dat ik in de ban was van voeding. Gezonde voeding. Ik was zó ontzettend streng voor mijzelf dat ik de hele dag met eten bezig was. Hierdoor at ik te weinig en had ik vreetbuien. In elke sessie ontrafel ik samen met Ingrid een stukje van dat 'iets'. Waarom ben ik zo bang om dik te worden? Waarom accepteer ik mijzelf niet zoals ik ben? Hoe kan ik de controle loslaten? Ook helpt ze mij om om te gaan met angsten. Ze kan ze niet wegnemen, maar door het doen van oefeningen gaan de scherpe randjes er vanaf. En het werkt! Ik ben vrolijker, lach meer, ga niet meer op de weegschaal en heb leuke kleding gekocht waar ik mij fijn in voel. Ik ben er nog niet, maar ben goed op weg. Op weg om dat 'iets' achter mij te laten en het leven echt te leven. Met als z'n ups en downs.

• Betrouwbaarheid

Zeer vriendelijk, betrouwbaar en betrokken

Tijdens de gesprekken met Ingrid heb ik veel geleerd over mijzelf in relatie met mijn eetgedrag (emotie eten) Ingrid heeft me veel inzichten gegeven en me door middel van o.a. (ontspannings)oefeningen leren voelen. Door echt de tijd voor mezelf te nemen en te gaan voelen, leerde ik wat ik werkelijk nodig had. De behoefte om te gaan snaaien werd hierdoor minder. Ook heb ik oude gewoonte en patronen losgelaten, waardoor ik anders in het leven sta. Ik ben erg blij dat ik Ingrid heb ontmoet en veel van haar heb mogen leren.

• Betrouwbaarheid

Positief kritisch met oog voor de persoon

Vanaf ons eerste gesprek voelde ik mij meteen op mijn gemak bij Ingrid. Ingrid luistert goed en vraagt door met positief kritische vragen waardoor wij samen snel tot de kern van mijn vraag kwamen. Tijdens de gesprekken ging zij mee met mijn verhaal, vroeg door, en stimuleerde mij tot nadenken, waardoor ik veel inzicht over mijzelf heb gekregen. Ingrid geeft ook praktische tools mee waardoor ik thuis verder aan de slag kan. Erg fijn!

Van eetprobleem naar (eet)genieten

De grootste verandering is niet het aantal kilo’s dat ik ben afgevallen. De grootste verandering is een hele andere relatie met eten. Het is heerlijk hoeveel rust en ruimte me dat geeft. En me lichter maakt (letterlijk en figuurlijk). Ingrid helpt met aandacht en respect om naar de oorzaak van het eten te kijken en dat werkt.

• Betrouwbaarheid

Duidelijk, direct, motiverend en ondersteunend!

Mijn contact met Ingrid Eijsink was zeer prettig je wordt ontvangen in een warme omgeving en haar persoonlijkheid doet je ontspannen. Ingrid geeft eerlijke en duidelijke adviezen en zij zorgt daardoor dat je over de situatie goed gaat nadenken!

• Betrouwbaarheid

Ik heb geleerd dat afvallen en je geestelijke toestand elkaar kunnen beinvloeden

Ik vond het fijn om advies te krijgen ivm mijn diabetes maar ze maakte me ook bewust van dat dieet en geestelijk welzijn veel in vloed op elkaar kan hebben We hebben goede gesprekken gehad en daaruit bleek dat er veel oud zeer zat wat ik ver had weggedrukt En ze heeft me bewust gemaakt dat ik ook belangrijk ben en wat ik wil

• Betrouwbaarheid

Een prettige ervaring die door zijn context geen herhaling nodig maakt.

Ik ben gekomen om te horen hoe ik wat sneller kon gaan afvallen dan de laatste maanden het geval was. Ingrid heeft me op een prettige wijze duidelijk weten te maken dat op míjn leeftijd (64) snel afvallen geen verstandig plan is en heeft me heel goed geholpen bij het herzien van beeld van afvallen. Daarnaast heeft ze het beeld van gezonde voeding bij mij wat aangepast aan de realiteit. Heel nuttig maar ook heel prettige gesprekken geweest. Bedankt Ingrid!

• Betrouwbaarheid

Hele fijne coach met een goed invoelend vermogen

De gesprekken met Ingrid heb ik als heel prettig ervaren en hebben me nieuwe inzichten gegeven. Ze voelt je goed aan en weet de juiste vragen te stellen.

• Betrouwbaarheid

Oprecht en vakkundig advies via een prettige en warme benadering.

Top! De gesprekken en het advies van Ingrid hebben mij enorm geholpen. Bedankt!

Fijn, welkom gevoel.

Veel inzichten en veel rust.

• Betrouwbaarheid

Mijn ervaring bij Ingrid Eijssink is heel positief.

Ik ervaar Ingrid als warm, betrokken, helder en professioneel. Zij heeft mij de exacte begeleiding gegeven die ik op dat moment net nodig had. Mede hierdoor heb ik grote stappen kunnen zetten. Wat ik heel plezierig vind aan haar manier van benaderen is dat zij vanuit verschillende hoeken naar verschillende situaties kijkt, geen advies opdringt maar je de overweging aanbiedt om zelf te onderzoeken. Voor mij heeft dat heel goed gewerkt. Dank je wel Ingrid :-)

Warm, professioneel en eerlijk

Ik heb Ingrid ervaren als een warme maar tegelijkertijd professionele diëtiste. Ze zorgt er ook voor dat ze op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen op haar vakgebied. Ze heeft veel geduld maar kan ook op een plezierige manier toch 'streng' zijn om zo je doelen te helpen bereiken. Ook de telefonische en e-mail contacten verliepen soepel en deskundig. Ik kan haar van harte aanbevelen!

Aanrader

Ingrid neemt je verder mee "op reis" dan je van te voren misschien gedacht had. Ze is zeer geduldig en vriendelijk, maar houdt je tegelijkertijd goed bij de les

• Betrouwbaarheid

ik gebruik haar tips nog steeds

Heel erg open en geïnteresseerd, maar ze zal wel vertellen wat er moet gebeuren. Naast dieetadvies ook psychologisch heel sterk! Jammer dat ze zo ver woont en dat het niet volledig vergoed wordt door mijn verzekering.

• Betrouwbaarheid

Warm, scherp, gevoelig en jezelf mogen zijn.

Ingrid is een warme vrouw. De ruimte van de praktijk voelde meteen goed. Tijdens de gesprekken kreeg ik inzicht in de “ikken” in jezelf. En gingen we aan de slag met je ware gevoel. Na een bezoek een warme knuffel en stof tot nadenken mee naar huis. Zeker aan te raden!

• Betrouwbaarheid

Ingrid is een empathische vrouw die mij erg goed heeft geholpen.

Soesterbergstraat 81 2546XP