Mijn consulten bij Ingrid Eijssink van Matoeta heb ik al zeer prettig ervaren

Het is fijn dat er oprecht geluisterd wordt en er ook eerlijk en kritisch feedback gegeven wordt. Zelfzorg betekent voor mij ook de verantwoordelijkheid nemen voor mijn herstel. Ingrid gaat hier liefdevol doch kordaat mee om.

• Betrouwbaarheid

Open en eerlijke inzichtgevende gesprekken.

Door de gesprekken kwam ik bij mijn gevoel en ben ik veel beter in staat een weg te gaan waarin ik voor mij zelf zorg.

• Betrouwbaarheid

Dankbaar en lekker in mijn vel

Met de begeleiding van Ingrid heb ik veel meer bereikt dan ik vooraf had gehoopt. Ik ben zoveel bewuster geworden van mijn patronen die me in de weg zaten. Blijkbaar niet alleen in mijn eetpatroon, maar ook in mijn werk en gezin. Dankjewel Ingrid voor je geduld, oefeningen en heldere uitleg. Daarmee heb je mijn blinde vlekken weer in het vizier gebracht en me geleerd hoe ermee om te gaan.

Uiterst kundig.

Aantal jaar sessies gevolgd. Veel van geleerd.

Kwalitatief hele goede gesprekken

Ingrid is een zeer prettig persoon met wie ik in mijn gesprekken snel de diepte in kon gaan. Onze gesprekken hebben mij veel nieuwe en verhelderende inzichten gegeven in mijzelf en in mijn leven. Ingrid stelt verdiepende vragen, maar leerde mij ook de theorie over psychologie, die echt op mijn situatie betrekking had. Ik kwam bij Ingrid binnen met 1 bepaalde hulpvraag, maar we hebben die vraag heel breed aangepakt en veel meer onderwerpen opgepakt en aangepakt in onze gesprekken. Ik heb echt de stap van A naar B kunnen maken door het traject dat ik met Ingrid doorlopen heb.

Individueel

Ingrid kan luisteren op het diepst niveau. Zij kan goed reflecteren en samenvatten. Dankzij gesprekken met haar heb ik mijzelf beter leren kennen.

• Betrouwbaarheid

Met veel psychologen had ik het over de symptomen, maar met Ingrid komen we meteen tot de kern.

Het is soms (vaak) heel confronterend, en ik moet echt aan de bak. Maar het voelt alsof we eindelijk werken aan waar de échte oorzaak zit. In plaats van cognitieve gedragstherapie op bepaald gedrag, meteen naar de onderliggende oorzaak van dat gedrag, en daar dagelijks mee oefenen.

• Betrouwbaarheid

Het beste kado dat ik mezelf kon geven.

Ingrid heeft mij op een fantastische wijze gecoacht. Waar anderen er niet doorheen kwamen, had Ingrid slechts een kwartiertje nodig om tot de kern van het probleem te komen. Vandaar uit hebben we constructief gewerkt aan dat wat voor mij belangrijk is. Een echte aanrader!!

Spot on!

In juni 2020 maakte ik kennis met Ingrid. Ik was niet blij met mijn lijf en wilde daarmee aan de slag. Afvallen wilde ik en liefst snel. Ingrid maakte me meteen duidelijk dat als ik er zo in zat er weinig zou gaan veranderen. Precies die directheid en liefdevolle spiegel had ik nodig. Ik besloot me eraan over te geven en niet van alles te willen of vinden. Dat bleek een goede zet! Ingrid sloot met haar aanpak naadloos aan bij mij als mens. Als vormgever moest ik vooral veel gebruik maken van mijn verbeeldingskracht, letterlijk dus, en dat heeft me veel gebracht. Ingrid is een scherpe observator, luistert goed en stelt daardoor ook ‘spot on’ vragen. Vragen die ik vervolgens in creatieve opdrachten verder heb uitgewerkt. De combinatie van lichaam(sgewicht) en geest (Jung) maakt haar aanpak heel eigen en effectief. Je krijgt geen standaard recept maar een unieke 1 op 1 met een verrassend heldere uitkomst! Ingrid, ontzettend bedankt voor alles. Ik ben heel blij dat ik je heb ontmoet!

Weer in mijn kracht

Ingrid is een warme vrouw die je het gevoel weet te geven dat je er mag zijn. Door de gesprekken en oefeningen met Ingrid heb ik mezelf beter leren kennen en heb ik geleerd om te gaan met overtuigingen vanuit mijn jeugd. Met behulp van krachtige metaforen heb ik mogen ervaren hoe sterk ik ben en om mezelf te omarmen. Het heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf weer kan zijn. Dank je wel, Ingrid!

• Betrouwbaarheid

Ik heb weer leren voelen!

Nadat ik de regie volledig had over gegeven aan de stemmetjes in mijn hoofd die elke keer maar tegen mij zeiden dat ik van alles moest (nog meer afvallen, nog meer bewegen) en alle sociale relaties uit de weg ging kwam ik op een punt waarop ik niet zoveel meer voelde. Genieten was falen en op mijn dieptepunt wist ik niet eens meer hoe ik van mijn eigen kind kon houden. Ingrid heeft mij geholpen om zonder oordeel inzicht te krijgen, de regie weer terug te pakken en wist op het juiste moment wanneer ik een schop onder mijn kont nodig had. Geen symptoombestrijding maar op zoek naar de kern wat ervoor zorgde dat ik mijzelf zo verloren was. Door een luisterend oor, het krijgen van advies en nieuwe inzichten beslis ik nu wanneer "welke ik" aan het roer staat. Ik moest hard onderuit maar achteraf ben ik hier alleen maar dankbaar voor omdat de sessies met Ingrid mij skills hebben gegeven waar ik de rest van mijn leven iets aan heb. Ik heb geleerd allereerst beter voor mijn lichaam en geest te zorgen maar vooral ook hoe ik weer van mezelf kan houden. En misschien wel het allerbelangrijkste ik heb geleerd weer te genieten!

• Betrouwbaarheid

Ik weet nu weer wie ik ben en waar ik echt voor sta

Ruim 3 jaar geleden ben ik bij Ingrid binnengestapt met de vraag: “Help mij bij het verliezen van gewicht, het lukt mij niet”. Na diverse sessies liet Ingrid mij inzien dat niet mijn gewicht mijn probleem was, maar mijn houding en kijk naar mijzelf toe. Ik was niet tevreden met mijzelf omdat ik mijzelf niet mocht zijn van mijzelf. Altijd maar streng zijn en oordelen over wie ik was en wat ik deed en niet in staat zijn mijzelf een compliment te geven. Door te accepteren wie ik ben en waar ik voor sta, ben ik 12 kilo afgevallen. Zonder verandering van eetpatroon. Acceptatie heeft mij letterlijk en figuurlijk lichter gemaakt. Dankjewel Ingrid voor de spiegel die jij mij hebt voorgehouden, de mooie gesprekken die wij gevoerd hebben en de tranen die ik bij jou heb gelaten van verdriet en blijdschap.

• Betrouwbaarheid

Bewustwording op welke manier eten mijn leven beinvloedt

In mijn leven was ik altijd met eten bezig, niet alleen was ik bang tekort te komen. Maar alles wat met eten te maken heeft is een feestje waar ik van geniet. Door anders over eten te gaan nadenken meer als een bron van energie, ben ik me meer gaan nadenken over gezond eten en waarom ik eet, dus meer bewustwording. Dit heeft mij geholpen om evenwichtiger en gezonder te eten, maar nog steeds geniet ik!

• Betrouwbaarheid

Praktisch én diepgaand advies, met een vleugje humor

Ik zag uit naar mijn afspraken met Ingrid; ze gaf praktische tips/opdrachten waar nodig en tegelijk ging ze op zoek naar achterliggende redenen van mijn kwesties. Ik wist dat ze mij aanvoelde en begreep! En ik voel me erg op mijn gemak in haar praktijk. Ik ben in weinig sessies veel door haar geholpen!

Prettige ervaring!

Ingrid kijkt naar de totale mens vanuit een bredere invalshoek en weet je op professionele wijze te begeleiden.

• Betrouwbaarheid

Het mooiste dat je kunt worden (en zijn) is jezelf!

Via een dierbare vriendin kwam ik nu zo'n 5 jaar geleden bij Ingrid voor een eerste kennismaking. Die vriendin heeft goede ervaringen met de begeleiding van Ingrid gehad en gunde mij dit ook. Op meerdere vlakken liep ik telkens weer vast en waar lag dat nu toch aan? Al bij de eerste kennismaking voelde het contact goed en zeer welkom. Samen met Ingrid heb ik ontdekt dat er verschillende redenen waren waardoor ik mijzelf niet toeliet mijzelf te zijn. Na een intensieve eerste periode van coaching kon ik stappen zetten omdat ìk ze wìlde zetten. Het begin van een bijzonder proces! Ingrid leerde mij weer te voelen en terug te kunnen gaan naar binnen en op te merken wat dingen met mij doen i.p.v. met het hoofd alles proberen te 'regelen'. Het is hard werken en leren en dat is goed. Het levert je zoveel op! Ik voel me door de begeleiding van Ingrid mezelf, mezelf in sterke schoenen met energie! Het coachen doet Ingrid op zo'n persoonlijke, vriendelijke, geduldige, eerlijke, liefdevolle, betrokken, warme en prettige manier dat ik alleen maar uit de grond van mijn hart kan zeggen; Bedankt! Bedankt dat je me hebt geholpen bij de herontdekking van mijn ware ik! Aan een ieder die op zoek is naar zichzelf en hierbij goede begeleiding voor zijn of haar persoonlijke ontwikkeling kan gebruiken, kan ik alleen maar zeggen; Maak een afspraak en geef jezelf die kans. Succes!

• Betrouwbaarheid

Fijne holistische voedingsadviseur; praktisch en invoelend. Bedankt Ingrid.

• Betrouwbaarheid

Diëetadviezen en onderliggende oorzaken bespreken van mijn eetprobleem

Mijn ervaring is dat ik hele goede adviezen heb gekregen op het gebied van mijn opname van voedingsstoffen. Ook onderliggende oorzaken van het eetprobleem zijn aan het licht gekomen, waar ik nog niet bewust van was. Het is een veelzijdige therapie.

• Betrouwbaarheid

Fijne coachingsgesprekken waardoor ik weer vooruit kan

Hoewel in het begin sceptisch - want lifecoaching wat heb ik daar nu aan ik moet gewoon afvallen - ben ik ontzettend blij dat ik de beslissing heb genomen om bij Ingrid een aantal coachingsgesprekken aan te gaan. Er kwam van alles in de gesprekken voorbij en de switch van dietist naar lifecoach was snel gemaakt want de crux zat hem niet in eten. Inmiddels ligt de focus bij mij niet meer op dieten en voeding maar ben ik bezig met wat ik echt nodig heb op moment dat het even niet mee zit en waar ik me goed bij voel.

• Betrouwbaarheid

Ik heb geleerd om te voelen en vanuit mijn hart te gaan leven.

Bedankt Ingrid voor je luisterend oor, kennis en handvatten die mij elke keer weer meer inzicht gaven en mij een stap verder brachten naar mezelf. Je hebt me warm vergezeld op mijn pad en mij anders laten kijken. Zo heb ik mogen ervaren dat ik vanuit overleven naar Voluit LEVEN kon gaan.

• Betrouwbaarheid

zo mooi om jezelf weer terug te vinden!

Bij de eerste sessie was het gelijk raak: Ingrid stelde de juiste vragen. Vragen die mij emotioneel raakte, die heel belangrijk waren voor mijn herstel. De persoonlijke benadering en haar oprechtheid heeft mij heel goed gedaan! Ik voelde mij geen nummer, maar een echt mens die er ook mag zijn en die goed is zoals zij is :)

Erg goede begeleiding van Ingrid

Ingrid zoekt naar antwoorden waarom je eet, geen dieetadvies (de dieten kennen we allemaal al). Ze heeft verstand van zaken en kan tot diepere lagen komen waarna de oplossing voorhanden ligt.

• Betrouwbaarheid

Meer dan een dietiste! Uitstekende psycholoog en life coach

De combinatie van een zeer competente diëtist en een empathische psycholoog is zeer waardevol. De meeste van ons weten wel waar het aan mankeert. Maar waarom je het doet is de hamvraag. Wat houd je tegen om het te veranderen? Ingrid legt de vinger op de zere plek en helpt je het pad naar binnen te vinden. Daarnaast geeft zij realistisch advies. Zij heeft mij geholpen om oude zaken op te ruimen en dat geeft ruimte voor de toekomst. Zij heeft een significantie positieve impact op mijn leven gehad!

• Betrouwbaarheid

warme aandacht en goede adviezen

Ik kwam voor voedingsadvies maar de gesprekken met Ingrid gingen veel verder. Ze heeft mij goed geholpen bij een privé-situatie waar ik erg mee worstel. Ingrid biedt een luisterend oor, heeft echte interesse, geeft inzicht in je gedrags- en gedachtenpatronen en heeft praktische tips en handvatten.

Een persoonlijke aanpak

Door mijn gesprekken met Ingrid vielen in de afgelopen jaren veel dingen op zijn plek. Er is geen magische knop, geen reset-button, geen toverstaf die het omgaan met emotie-eten makkelijker maakt. Het duurde even voordat, dat wat ik verstandelijk allemaal goed begreep, ook daadwerkelijk echt bij mij binnen kwam. Ingrid gaf nooit op om mij daarmee te helpen en me een spiegel voor te houden. Mede door haar vasthoudendheid geef ik nu ook zelf niet meer op. Nu voel ik dat het diep in mij verankerd zit; er is altijd een keuze te maken, er hoeft niets gerepareerd, het is precies goed. Nu!