Vertrouwen en veerkracht!

Vorig jaar voelde de dagen voor mij donker en zwaar. Via via kwam ik bij Ingrid terecht en het klikte meteen de eerste sessie. Ingrid heeft mij geholpen naar binnen te keren waardoor ik een diepere laag in mijzelf ontdekte waarvan ik niet wist dat hij bestond. Ingrid heeft mij daarnaast handvatten aangereikt waarmee ik meer rust in mijzelf kon vinden op momenten dat ik het zwaar had. Na elke afspraak met Ingrid voelde ik mij licht en opgelucht. Ik heb het vertrouwen in mijzelf en mijn veerkracht teruggevonden. Iets waar ik altijd weer naar terug kan keren. Ik ben ontzettend blij dat ik dit proces met Ingrid ben aangegaan en wens dit iedereen toe die even met zichzelf in de knoop zit!

Verrijkend

Ik kwam bij Ingrid in 2019 omdat ik mezelf beter wilde leren kennen en meer balans wilde krijgen in mijn leven. Ingrid heeft mij laten inzien wie ik ben, waar ik behoefte aan heb en hoe ik mezelf kan helpen op een hele fijne manier.

• Betrouwbaarheid

De gesprekken met Ingrid wierpen een mild en helder licht op mijn werkelijke behoeften.

Na een uur met tijdloos gevoel van ruimte waarin alle aspecten voorbij konden komen, verliet ik steeds haar mooie spreekkamer met meer rust, moed en geduld rond mijn eigen proces. Heel fijn!

• Betrouwbaarheid

Ik heb geleerd dichterbij mezelf te komen en rust te vinden zowel met eten als met andere situaties

Ik heb mijn gesprekken met Ingrid als heel positief en verhelderend ervaren. Ik ging erheen met de intentie om het over mijn eetgedrag te hebben, maar al snel kwamen we samen tot de conclusie dat dit niet de oorzaak was, maar een gevolg. Ingrid heeft mij ontzettend veel handvatten gegeven die mij in het dagelijkse leven helpen om meer rust te vinden en dichterbij mezelf te komen. Best lastig soms! Maar ik merk hoe meer aandacht en focus ik mij daarop leg, hoe meer 'mijn eetgedrag' naar de achtergrond verdwijnt. Ik weet beter hoe ik met verschillende situatie om kan gaan en heb ook geleerd wat mijn valkuilen en sterke punten zijn. Ingrid is heel fijn om mee te praten, oordeelt niet en heeft heel veel kennis en ervaring in huis. Ik voelde mij heel snel op mijn gemak bij haar! Ook dat is fijn als je het over best wel persoonlijke dingen gaat hebben. Al met al, namen de gesprekken een andere wending dan ik van te voren had verwacht, maar oh zo waardevol en ben ontzettend dankbaar dat Ingrid mij geholpen heeft dichterbij mezelf te komen!

Dankbaar! ❤️

Ik heb Ingrid leren kennen tijdens de opleiding emotie-eten die ik bij haar heb gevolgd. Wat een mooie aanvulling op persoonlijk en professioneel vlak. Na de opleiding heb ik ook nog een aantal 1 op 1 contacten afgenomen. Ze begeleid je door een persoonlijk proces, zorgt dat je weer in verbinding staat met je hart en helpt je met inzichten geven in je eigen overtuigingen en gedragingen. Ik ben dankzij haar weer ‘echt’ in contact met mijn gevoel gekomen. Ik ben er weer achter gekomen welke keuzes wel en minder goed voor mij zijn en welke signalen mijn lichaam hierbij afgeeft. Ik ben heel dankbaar voor mijn professionele en persoonlijk traject met haar. Ingrid is een mooie coach die vanuit haar hart werkt en echt verbinding maakt de ander!

Ik kan weer voelen

Ik kwam via via bij Ingrid terecht. Ik kwam om af te vallen, maar er was nog veel meer aan de hand. Ik had al heel wat therapeuten gehad, die ik allemaal vertelde wat ik vond dat ze mochten horen. Maar bij Ingrid was het thuiskomen, bij haar durfde ik me open te stellen en echt te vertellen hoe ik me voelde en hoe goed of juist slecht het met me ging. Ze heeft me geleerd dat ik er mag zijn en dat ik goed voor mezelf mag zorgen. Nu sta ik nu zo fijn, open en compleet in het leven. Nu is het tijd om mezelf en mijn gevoel te onderhouden. Ik heb er zin in!

Life changing

Onlangs heb ik een EMDR sessie bij Ingrid gedaan. Het was even pittig, het was duidelijk dat er veel emotie zat dat behoorlijk in de weg zat. Na de sessie voelde ik mij niet 1,2,3 anders, maar ik merk dat er een ontwikkeling in gang is gezet. Nu - een paar weken later - merk ik hoe stevig ik in mijn schoenen sta, hoe ik voel wat ik nodig heb (en er ook naar handel), dat ik veel minder stress heb en dat ik mij weer écht blij voel van binnen. Er is echt iet veranderd. Tuurlijk voel ik mij nog wel eens onzeker of bang, maar ik heb ga er niet meer aan onderdoor. Ik kan het iedereen aanbevelen!

• Betrouwbaarheid

Ik voelde mij direct thuis bij Ingrid

Ingrid is in staat om op een brede manier te kijken naar de problematiek, hetgeen goed aansloot bij mij. Ik had dat precies nodig. Ik heb in korte tijd meer inzicht gekregen. Ingrid legt de regie terug bij de cliënt en dat heb ik als prettig ervaren.

verrassend

Ingrid is niet alleen zeer belezen, maar ook heel creatief. Daardoor heeft ze een verrassende kijk op de dingen. Haar vragen zetten je aan het denken en haar inzichten prikkelen en inspireren.

Fantastisch

Ik ben doorverwezen door mijn huisarts naar Ingrid en vanaf het eerste consult had ik een hele fijne klik met haar. Ik voel me veilig hij haar. Ik heb bij Ingrid ook EMDR therapie gevolgd, Ik heb hier veel aan gehad en zou haar daarom ook aanbevelen. Ingrid is ontzettend deskundig en heeft mij enorm geholpen en ik kan altijd bij haar terecht.

Fijn en vertrouwelijk

Ben als een onzeker meisje binnen gekomen en als een zelfverzekerde en positieve meid naar buiten gegaan. Ik voelde mij erg begrepen en op mijn plek.

goed en nuttig

Ik had een goed gesprek met Ingrid. Ze neemt alle tijd en luistert goed. Nuttige tips meegekregen waar ik zeker wat aan hebt.

Acceptatie

Ingrid is een hele fijne vrouw. Op een prettige en warme wijze prikte ze door mijn schild heen, ze zag wie ik was. Ik kwam erachter dat ik mezelf jarenlang was kwijtgeraakt en mezelf onvoldoende accepteerde. Sterker nog, onbewust dacht ik veelal negatief over mezelf. Door verschillende oefeningen die me deden lachen en huilen herontdekte ik mezelf en begon ik mezelf te accepteren. Dit heeft me geholpen in het verbeteren van mijn persoonlijke relaties en heeft ervoor gezorgd dat ik een nieuwe zakelijke weg ben ingeslagen, waarin ik heel gelukkig ben. Ik durf te stellen dat ik door de begeleiding van Ingrid, mijn krachtige zelf heb gevonden.

Mijn consulten bij Ingrid Eijssink van Matoeta heb ik al zeer prettig ervaren

Het is fijn dat er oprecht geluisterd wordt en er ook eerlijk en kritisch feedback gegeven wordt. Zelfzorg betekent voor mij ook de verantwoordelijkheid nemen voor mijn herstel. Ingrid gaat hier liefdevol doch kordaat mee om.

• Betrouwbaarheid

Open en eerlijke inzichtgevende gesprekken.

Door de gesprekken kwam ik bij mijn gevoel en ben ik veel beter in staat een weg te gaan waarin ik voor mij zelf zorg.

• Betrouwbaarheid

Dankbaar en lekker in mijn vel

Met de begeleiding van Ingrid heb ik veel meer bereikt dan ik vooraf had gehoopt. Ik ben zoveel bewuster geworden van mijn patronen die me in de weg zaten. Blijkbaar niet alleen in mijn eetpatroon, maar ook in mijn werk en gezin. Dankjewel Ingrid voor je geduld, oefeningen en heldere uitleg. Daarmee heb je mijn blinde vlekken weer in het vizier gebracht en me geleerd hoe ermee om te gaan.

Uiterst kundig.

Aantal jaar sessies gevolgd. Veel van geleerd.

Kwalitatief hele goede gesprekken

Ingrid is een zeer prettig persoon met wie ik in mijn gesprekken snel de diepte in kon gaan. Onze gesprekken hebben mij veel nieuwe en verhelderende inzichten gegeven in mijzelf en in mijn leven. Ingrid stelt verdiepende vragen, maar leerde mij ook de theorie over psychologie, die echt op mijn situatie betrekking had. Ik kwam bij Ingrid binnen met 1 bepaalde hulpvraag, maar we hebben die vraag heel breed aangepakt en veel meer onderwerpen opgepakt en aangepakt in onze gesprekken. Ik heb echt de stap van A naar B kunnen maken door het traject dat ik met Ingrid doorlopen heb.

Individueel

Ingrid kan luisteren op het diepst niveau. Zij kan goed reflecteren en samenvatten. Dankzij gesprekken met haar heb ik mijzelf beter leren kennen.

• Betrouwbaarheid

Met veel psychologen had ik het over de symptomen, maar met Ingrid komen we meteen tot de kern.

Het is soms (vaak) heel confronterend, en ik moet echt aan de bak. Maar het voelt alsof we eindelijk werken aan waar de échte oorzaak zit. In plaats van cognitieve gedragstherapie op bepaald gedrag, meteen naar de onderliggende oorzaak van dat gedrag, en daar dagelijks mee oefenen.

• Betrouwbaarheid

Het beste kado dat ik mezelf kon geven.

Ingrid heeft mij op een fantastische wijze gecoacht. Waar anderen er niet doorheen kwamen, had Ingrid slechts een kwartiertje nodig om tot de kern van het probleem te komen. Vandaar uit hebben we constructief gewerkt aan dat wat voor mij belangrijk is. Een echte aanrader!!

Spot on!

In juni 2020 maakte ik kennis met Ingrid. Ik was niet blij met mijn lijf en wilde daarmee aan de slag. Afvallen wilde ik en liefst snel. Ingrid maakte me meteen duidelijk dat als ik er zo in zat er weinig zou gaan veranderen. Precies die directheid en liefdevolle spiegel had ik nodig. Ik besloot me eraan over te geven en niet van alles te willen of vinden. Dat bleek een goede zet! Ingrid sloot met haar aanpak naadloos aan bij mij als mens. Als vormgever moest ik vooral veel gebruik maken van mijn verbeeldingskracht, letterlijk dus, en dat heeft me veel gebracht. Ingrid is een scherpe observator, luistert goed en stelt daardoor ook ‘spot on’ vragen. Vragen die ik vervolgens in creatieve opdrachten verder heb uitgewerkt. De combinatie van lichaam(sgewicht) en geest (Jung) maakt haar aanpak heel eigen en effectief. Je krijgt geen standaard recept maar een unieke 1 op 1 met een verrassend heldere uitkomst! Ingrid, ontzettend bedankt voor alles. Ik ben heel blij dat ik je heb ontmoet!

Weer in mijn kracht

Ingrid is een warme vrouw die je het gevoel weet te geven dat je er mag zijn. Door de gesprekken en oefeningen met Ingrid heb ik mezelf beter leren kennen en heb ik geleerd om te gaan met overtuigingen vanuit mijn jeugd. Met behulp van krachtige metaforen heb ik mogen ervaren hoe sterk ik ben en om mezelf te omarmen. Het heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf weer kan zijn. Dank je wel, Ingrid!

• Betrouwbaarheid

Ik heb weer leren voelen!

Nadat ik de regie volledig had over gegeven aan de stemmetjes in mijn hoofd die elke keer maar tegen mij zeiden dat ik van alles moest (nog meer afvallen, nog meer bewegen) en alle sociale relaties uit de weg ging kwam ik op een punt waarop ik niet zoveel meer voelde. Genieten was falen en op mijn dieptepunt wist ik niet eens meer hoe ik van mijn eigen kind kon houden. Ingrid heeft mij geholpen om zonder oordeel inzicht te krijgen, de regie weer terug te pakken en wist op het juiste moment wanneer ik een schop onder mijn kont nodig had. Geen symptoombestrijding maar op zoek naar de kern wat ervoor zorgde dat ik mijzelf zo verloren was. Door een luisterend oor, het krijgen van advies en nieuwe inzichten beslis ik nu wanneer "welke ik" aan het roer staat. Ik moest hard onderuit maar achteraf ben ik hier alleen maar dankbaar voor omdat de sessies met Ingrid mij skills hebben gegeven waar ik de rest van mijn leven iets aan heb. Ik heb geleerd allereerst beter voor mijn lichaam en geest te zorgen maar vooral ook hoe ik weer van mezelf kan houden. En misschien wel het allerbelangrijkste ik heb geleerd weer te genieten!

• Betrouwbaarheid

Ik weet nu weer wie ik ben en waar ik echt voor sta

Ruim 3 jaar geleden ben ik bij Ingrid binnengestapt met de vraag: “Help mij bij het verliezen van gewicht, het lukt mij niet”. Na diverse sessies liet Ingrid mij inzien dat niet mijn gewicht mijn probleem was, maar mijn houding en kijk naar mijzelf toe. Ik was niet tevreden met mijzelf omdat ik mijzelf niet mocht zijn van mijzelf. Altijd maar streng zijn en oordelen over wie ik was en wat ik deed en niet in staat zijn mijzelf een compliment te geven. Door te accepteren wie ik ben en waar ik voor sta, ben ik 12 kilo afgevallen. Zonder verandering van eetpatroon. Acceptatie heeft mij letterlijk en figuurlijk lichter gemaakt. Dankjewel Ingrid voor de spiegel die jij mij hebt voorgehouden, de mooie gesprekken die wij gevoerd hebben en de tranen die ik bij jou heb gelaten van verdriet en blijdschap.