Weer in mijn kracht

Ingrid is een warme vrouw die je het gevoel weet te geven dat je er mag zijn. Door de gesprekken en oefeningen met Ingrid heb ik mezelf beter leren kennen en heb ik geleerd om te gaan met overtuigingen vanuit mijn jeugd. Met behulp van krachtige metaforen heb ik mogen ervaren hoe sterk ik ben en om mezelf te omarmen. Het heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf weer kan zijn. Dank je wel, Ingrid!

• Betrouwbaarheid

Ik heb weer leren voelen!

Nadat ik de regie volledig had over gegeven aan de stemmetjes in mijn hoofd die elke keer maar tegen mij zeiden dat ik van alles moest (nog meer afvallen, nog meer bewegen) en alle sociale relaties uit de weg ging kwam ik op een punt waarop ik niet zoveel meer voelde. Genieten was falen en op mijn dieptepunt wist ik niet eens meer hoe ik van mijn eigen kind kon houden. Ingrid heeft mij geholpen om zonder oordeel inzicht te krijgen, de regie weer terug te pakken en wist op het juiste moment wanneer ik een schop onder mijn kont nodig had. Geen symptoombestrijding maar op zoek naar de kern wat ervoor zorgde dat ik mijzelf zo verloren was. Door een luisterend oor, het krijgen van advies en nieuwe inzichten beslis ik nu wanneer "welke ik" aan het roer staat. Ik moest hard onderuit maar achteraf ben ik hier alleen maar dankbaar voor omdat de sessies met Ingrid mij skills hebben gegeven waar ik de rest van mijn leven iets aan heb. Ik heb geleerd allereerst beter voor mijn lichaam en geest te zorgen maar vooral ook hoe ik weer van mezelf kan houden. En misschien wel het allerbelangrijkste ik heb geleerd weer te genieten!

• Betrouwbaarheid

Ik weet nu weer wie ik ben en waar ik echt voor sta

Ruim 3 jaar geleden ben ik bij Ingrid binnengestapt met de vraag: “Help mij bij het verliezen van gewicht, het lukt mij niet”. Na diverse sessies liet Ingrid mij inzien dat niet mijn gewicht mijn probleem was, maar mijn houding en kijk naar mijzelf toe. Ik was niet tevreden met mijzelf omdat ik mijzelf niet mocht zijn van mijzelf. Altijd maar streng zijn en oordelen over wie ik was en wat ik deed en niet in staat zijn mijzelf een compliment te geven. Door te accepteren wie ik ben en waar ik voor sta, ben ik 12 kilo afgevallen. Zonder verandering van eetpatroon. Acceptatie heeft mij letterlijk en figuurlijk lichter gemaakt. Dankjewel Ingrid voor de spiegel die jij mij hebt voorgehouden, de mooie gesprekken die wij gevoerd hebben en de tranen die ik bij jou heb gelaten van verdriet en blijdschap.

• Betrouwbaarheid

Bewustwording op welke manier eten mijn leven beinvloedt

In mijn leven was ik altijd met eten bezig, niet alleen was ik bang tekort te komen. Maar alles wat met eten te maken heeft is een feestje waar ik van geniet. Door anders over eten te gaan nadenken meer als een bron van energie, ben ik me meer gaan nadenken over gezond eten en waarom ik eet, dus meer bewustwording. Dit heeft mij geholpen om evenwichtiger en gezonder te eten, maar nog steeds geniet ik!

• Betrouwbaarheid

Praktisch én diepgaand advies, met een vleugje humor

Ik zag uit naar mijn afspraken met Ingrid; ze gaf praktische tips/opdrachten waar nodig en tegelijk ging ze op zoek naar achterliggende redenen van mijn kwesties. Ik wist dat ze mij aanvoelde en begreep! En ik voel me erg op mijn gemak in haar praktijk. Ik ben in weinig sessies veel door haar geholpen!

Prettige ervaring!

Ingrid kijkt naar de totale mens vanuit een bredere invalshoek en weet je op professionele wijze te begeleiden.

• Betrouwbaarheid

Het mooiste dat je kunt worden (en zijn) is jezelf!

Via een dierbare vriendin kwam ik nu zo'n 5 jaar geleden bij Ingrid voor een eerste kennismaking. Die vriendin heeft goede ervaringen met de begeleiding van Ingrid gehad en gunde mij dit ook. Op meerdere vlakken liep ik telkens weer vast en waar lag dat nu toch aan? Al bij de eerste kennismaking voelde het contact goed en zeer welkom. Samen met Ingrid heb ik ontdekt dat er verschillende redenen waren waardoor ik mijzelf niet toeliet mijzelf te zijn. Na een intensieve eerste periode van coaching kon ik stappen zetten omdat ìk ze wìlde zetten. Het begin van een bijzonder proces! Ingrid leerde mij weer te voelen en terug te kunnen gaan naar binnen en op te merken wat dingen met mij doen i.p.v. met het hoofd alles proberen te 'regelen'. Het is hard werken en leren en dat is goed. Het levert je zoveel op! Ik voel me door de begeleiding van Ingrid mezelf, mezelf in sterke schoenen met energie! Het coachen doet Ingrid op zo'n persoonlijke, vriendelijke, geduldige, eerlijke, liefdevolle, betrokken, warme en prettige manier dat ik alleen maar uit de grond van mijn hart kan zeggen; Bedankt! Bedankt dat je me hebt geholpen bij de herontdekking van mijn ware ik! Aan een ieder die op zoek is naar zichzelf en hierbij goede begeleiding voor zijn of haar persoonlijke ontwikkeling kan gebruiken, kan ik alleen maar zeggen; Maak een afspraak en geef jezelf die kans. Succes!

• Betrouwbaarheid

Fijne holistische voedingsadviseur; praktisch en invoelend. Bedankt Ingrid.

• Betrouwbaarheid

Diëetadviezen en onderliggende oorzaken bespreken van mijn eetprobleem

Mijn ervaring is dat ik hele goede adviezen heb gekregen op het gebied van mijn opname van voedingsstoffen. Ook onderliggende oorzaken van het eetprobleem zijn aan het licht gekomen, waar ik nog niet bewust van was. Het is een veelzijdige therapie.

• Betrouwbaarheid

Fijne coachingsgesprekken waardoor ik weer vooruit kan

Hoewel in het begin sceptisch - want lifecoaching wat heb ik daar nu aan ik moet gewoon afvallen - ben ik ontzettend blij dat ik de beslissing heb genomen om bij Ingrid een aantal coachingsgesprekken aan te gaan. Er kwam van alles in de gesprekken voorbij en de switch van dietist naar lifecoach was snel gemaakt want de crux zat hem niet in eten. Inmiddels ligt de focus bij mij niet meer op dieten en voeding maar ben ik bezig met wat ik echt nodig heb op moment dat het even niet mee zit en waar ik me goed bij voel.

• Betrouwbaarheid

Ik heb geleerd om te voelen en vanuit mijn hart te gaan leven.

Bedankt Ingrid voor je luisterend oor, kennis en handvatten die mij elke keer weer meer inzicht gaven en mij een stap verder brachten naar mezelf. Je hebt me warm vergezeld op mijn pad en mij anders laten kijken. Zo heb ik mogen ervaren dat ik vanuit overleven naar Voluit LEVEN kon gaan.

• Betrouwbaarheid

zo mooi om jezelf weer terug te vinden!

Bij de eerste sessie was het gelijk raak: Ingrid stelde de juiste vragen. Vragen die mij emotioneel raakte, die heel belangrijk waren voor mijn herstel. De persoonlijke benadering en haar oprechtheid heeft mij heel goed gedaan! Ik voelde mij geen nummer, maar een echt mens die er ook mag zijn en die goed is zoals zij is :)

Erg goede begeleiding van Ingrid

Ingrid zoekt naar antwoorden waarom je eet, geen dieetadvies (de dieten kennen we allemaal al). Ze heeft verstand van zaken en kan tot diepere lagen komen waarna de oplossing voorhanden ligt.

• Betrouwbaarheid

Meer dan een dietiste! Uitstekende psycholoog en life coach

De combinatie van een zeer competente diëtist en een empathische psycholoog is zeer waardevol. De meeste van ons weten wel waar het aan mankeert. Maar waarom je het doet is de hamvraag. Wat houd je tegen om het te veranderen? Ingrid legt de vinger op de zere plek en helpt je het pad naar binnen te vinden. Daarnaast geeft zij realistisch advies. Zij heeft mij geholpen om oude zaken op te ruimen en dat geeft ruimte voor de toekomst. Zij heeft een significantie positieve impact op mijn leven gehad!

• Betrouwbaarheid

warme aandacht en goede adviezen

Ik kwam voor voedingsadvies maar de gesprekken met Ingrid gingen veel verder. Ze heeft mij goed geholpen bij een privé-situatie waar ik erg mee worstel. Ingrid biedt een luisterend oor, heeft echte interesse, geeft inzicht in je gedrags- en gedachtenpatronen en heeft praktische tips en handvatten.

Een persoonlijke aanpak

Door mijn gesprekken met Ingrid vielen in de afgelopen jaren veel dingen op zijn plek. Er is geen magische knop, geen reset-button, geen toverstaf die het omgaan met emotie-eten makkelijker maakt. Het duurde even voordat, dat wat ik verstandelijk allemaal goed begreep, ook daadwerkelijk echt bij mij binnen kwam. Ingrid gaf nooit op om mij daarmee te helpen en me een spiegel voor te houden. Mede door haar vasthoudendheid geef ik nu ook zelf niet meer op. Nu voel ik dat het diep in mij verankerd zit; er is altijd een keuze te maken, er hoeft niets gerepareerd, het is precies goed. Nu!

Tot nu toe erg tevreden

Ik ben slechts een paar keer bij Ingrid geweest en heb de consulten helaas moeten pauzeren tot ik zelf weer in staat ben naar Den Haag te reizen. Ingrid gaf me het gevoel dat alles oke was en dat er geen schaamte hoft te zijn. Dat begrip is erg nodig om het eigen oordeel uiteindelijk ook te kunnen loslaten. Ik zit zelf nog middenin dat proces maar het afstand nemen van de gedachtes en de bewustwording heb ik zeker van Indrid geleerd. Ze is voor mij een prettige therapeut geweest omdat ze mij serieus nam en omdat ze het niet toelaat dat ze gemanipuleerd wordt, daar is ze te slim voor en dat is voor mij nieuw en erg behulpzaam. Ik geef 4 sterren omdat ik graag mijn behandeling nog af maak en dan erna kan zien wat het effect is geweest en die laatste ster erbij kan.

Hartverwarmend verrijkend...

Ingrid heeft me zoveel geleerd... Eeuwig dankbaar voor❤️

A great listener

We really got to the bottom of things. She was/is a great listener. If I ever need her help again I won't hesitate to contact her. I made more progress with her than with 3 others therapists put together.

• Betrouwbaarheid

Ingrid laat het je voelen...

Ingrid raakt je, laat je voelen waar het knelpunt zit, waardoor je zelf er goed mee aan de slag kan en het overeten minder wordt! Top!

• Betrouwbaarheid

Voor werkelijk thuiskomen bij jezelf

Mijzelf herinneren en liefhebben zonder voorwaarden was het grootste cadeau van het proces dat ik met behulp van Ingrid de afgelopen 1,5 jaar ben aangegaan. Hiermee kon ik eindelijk thuiskomen bij wie ik in wezen ben. En realiseerde ik mij dat als ik thuis ben bij mijzelf, de wereld mijn thuis is. Letterlijk. Ik ben ontzettend dankbaar voor de wijze waarop Ingrid mij in contact heeft gebracht met wie ik ten diepste ben, zodat ik mijn lichaam en de wereld weer ben gaan bewonen. De angst voor het leven heb ik losgelaten, ik sta niet langer aan de zijlijn maar juist middenin mijn leven. Tijdens onze reis samen leerde ik mijn innerlijke kompas gebruiken om af te stemmen op mijn levensstroom en keuzes te maken die mij werkelijk dienen. Ik besef mij dat alles wat zich voordoet in mijn leven precies is zoals het moet zijn, dat ik zelf de creator ben en mijn werkelijkheid zich daarnaar voegt. Dus in plaats van de oplossing buiten mijzelf te zoeken, liggen alle antwoorden in mijzelf. Wat een bevrijding. Ik voel mij niet langer een slachtoffer van mijn omstandigheden en realiseer mij dat door trouw te zijn aan mijzelf, mijn waarheid, positieve gedachten en intenties, ik kan creëeren wat ik wil. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor anderen. Zo kunnen we samen de wereld een mooiere plek maken, een plek waar ieder zijn eigen kwaliteiten mag leven en vormgeven.

Bevrijdende inzichten

Ingrid heeft mij de weg gewezen naar mijzelf. Onderweg liet ze mij kennismaken met al mijn 'ikken'. Zo werd een therapie aanvankelijk bedoeld voor mijn eetstoornis een coaching waar ik de rest van mijn leven profijt van zal hebben. Ingrid gaat samen met jou opzoek naar de dieperliggende oorzaken van jouw eigen gedrag waar je mee struggled. Met veel respect en warmte luistert ze naar je en weet ze op het goede moment de juiste snaar te raken. Zware trauma's uit het verleden leert ze je een plaats te geven in je huidige leven, waarbij het er allemaal mag zijn. Ze geeft geen oplossing voor een probleem, maar geeft je inzichten om zelf de oorzaak erachter ontdekken. Zo ontwikkelde ik een ware innerlijke kracht. Ze pusht nergens toe en heeft mij samen met al mijn ikken mijn ware pad laten ontdekken.

• Betrouwbaarheid

Open, eerlijk en inspirerend!

In eerste instantie kwam ik bij Ingrid omdat ik het boek mindfull afvallen had gelezen en iemand zocht die me net een stapje verder kon helpen. Ingrid heeft me hier bij het eerste gesprek direct mee geholpen. Het afvallen ging daarna eigenlijk vanzelf. Naast afvallen en gewicht heeft Ingrid mij ook gecoacht op andere gebieden en dat voelde heel fijn. Het was fijn om met Ingrid van gedachten te veranderen en om haar inzichten te horen. Ik heb de coaching als heel fijn, open en inspirerend ervaren. Bedankt Ingrid!

• Betrouwbaarheid

Op ontdekkingsreis met deskundige diepgang en een warm hart

Ingrid ontvangt met open armen, open blik en open hart. Je bent welkom met al je lichte en donkere kanten en er is alle ruimte om de stappen van jouw proces in je eigen tempo te zetten. Ingrid hoort je, ziet je en respecteert je. Ze is zonder oordeel en voelt aan wat op welk moment passende woorden of acties zijn. Direct of zacht, speels of wat meer sturend alles komt voorbij. Ik heb me omarmd en gesteund gevoeld en prijs me nog steeds gelukkig dat onze paden een stuk samen gelopen hebben.

• Betrouwbaarheid

Doorpakken, ook als het moeilijk wordt.

In mijn leven heb ik al legio gesprekken gevoerd. Van elke sessie heb ik geleerd, maar dat grote 'iets' bleef mij achtervolgen. Het zorgde ervoor dat ik in de ban was van voeding. Gezonde voeding. Ik was zó ontzettend streng voor mijzelf dat ik de hele dag met eten bezig was. Hierdoor at ik te weinig en had ik vreetbuien. In elke sessie ontrafel ik samen met Ingrid een stukje van dat 'iets'. Waarom ben ik zo bang om dik te worden? Waarom accepteer ik mijzelf niet zoals ik ben? Hoe kan ik de controle loslaten? Ook helpt ze mij om om te gaan met angsten. Ze kan ze niet wegnemen, maar door het doen van oefeningen gaan de scherpe randjes er vanaf. En het werkt! Ik ben vrolijker, lach meer, ga niet meer op de weegschaal en heb leuke kleding gekocht waar ik mij fijn in voel. Ik ben er nog niet, maar ben goed op weg. Op weg om dat 'iets' achter mij te laten en het leven echt te leven. Met als z'n ups en downs.