Grote ondersteuning in rouwverwerking

In het rouwproces rondom ziekte en overlijden van mijn beide ouders ontving ik van Ingrid support, de informatie die voor mij van belang was, hulp in relativeren zonder bagatelliseren, aanwijzingen waar de rust voor mijn herstel uit depressie en burn-out hoog noodzakelijk was. Ik moest wel zelf acties ondernemen, maar zij stond naast mij. Dat heeft enorm verschil gemaakt in mijn verwerkingsproces.

• Betrouwbaarheid

Wat een inzicht en mooie ervaring

Ingrid wist in een paar sessies tot de kern te komen. Hierdoor kreeg en heb ik inzicht in waardoor ik vastliep en zij wist mij, door heldere opdrachten en handvatten mee te geven, bewust te worden van mijn patronen en hoe die te doorbreken. Ik heb in korte tijd veranderingen ervaren en ik ben blij dat Ingrid mij op een andere wijze naar mijzelf heeft leren kijken. Dankjewel Ingrid, ik ben je erg dankbaar hiervoor!

• Betrouwbaarheid

Ontzettend fijn op maat gemaakte hulp

Mijn ervaring met Matoeta, dus Ingrid Eijssink, was ontzettend fijn!!! Ze had snel door waar het echte probleem zat... ik bleek een ware emotie-eter, iets wat ik nooit bij mijzelf had gezocht. Hoe fijn is het dan dat je te maken hebt met een diëtiste die ook nog Jungiaans psychologe is!!Stap voor stap gingen we aan de slag... waarbij Ingrid altijd MIJN tempo .. mijn pijn - als gevolg van een heftig verleden- , "van dat moment" volgde. Gedrag, gewoonten, reacties kon verklaren waardoor ik stappen kon zetten. Ik ben haar ongelooflijk dankbaar. Leuke "bijkomstigheid" is dat het ook nog eens een fijn mens is!!!

Bewustwording

Ingrid neemt de tijd voor je, luistert goed en is duidelijk in haar analyse. Ze geeft duidelijke, bruikbare en haalbare adviezen waar ik veel aan heb gehad.

Van emotie-eter naar Happy eter

Bij iedere emotie was eten steevast mijn vriend. Het hielp mij natuurlijk niet maar ik wist niet beter. Tot Ingrid mij de ogen opende en mij leerde voelen. Waar ik zo bang voor was bleek uiteindelijk mijn diepste zelf. Wow wat is dat een mooie ontmoeting geweest. Eten is nu plezier en genieten. Ik heb geen regels en restricties meer. Ik heb geleerd werkelijk naar mezelf te luisteren. Zo dankbaar Ingrid voor de weg die je met mij hebt gelopen.

• Betrouwbaarheid

Bewustwording is het begin een ander eetpatroon

Jarenlang heb ik getobt met allerlei diëten. Niets hielp voor een langere periode. Door Ingrid heb ik leren kijken naar waarom ik zo'n sterke behoefte aan (veel) eten had. Die behoefte is lang geleden ontstaan, heel onbewust. Naar dát moment ben ik teruggegaan. Nu ik me van het ontstaan bewust ben, lukt het me beter keuzes te maken. Het helpt me mijn eetpatroon stukje bij beetje te veranderen. Bedankt, Ingrid!

• Betrouwbaarheid

Bijzondere begeleiding naar de kern van het probleem

Jarenlang dacht ik dat ik geen discipline had. Iedere poging om mijn gewicht en eetgedrag te managen mislukte. Met Ingrid gingen de gesprekken helemaal niet over eten maar over mijzelf. Hoe eten mijn overlevingsstrategie was geworden. Ik heb geleerd milder en liefdevoller met mezelf om te gaan waardoor ik mijn emoties weet te omarmen. Hierdoor is er rust gekomen in mijn eten en val ik vanzelf af.

Ik heb mezelf gevonden.

Ingrid biedt een fijne, warme en veilige omgeving voor je zoektocht naar je ware ik. Ik heb jarenlang een strijd gevoerd met mijn gewicht. Ingrid heeft mij inzichten gegeven waarom dit een gevecht was. Met haar hulp heb ik emoties leren voelen en heb ik een betere relatie met eten gekregen. Eten was jarenlang een giftig maatje, die altijd voor mij klaar stond. Nu is eten een goede kennis. Ik ben weer blij met mezelf en trots op mezelf dat ik mijn grenzen aangeef. Ik voel alsof ik mijn echte ik heb gevonden.

• Betrouwbaarheid

Het mooiste wat je kunt worden is jezelf

Ingrid bied een liefdevolle en vertrouwelijke plek aan waar je jezelf kunt leren kennen en ontdekken. Rust en acceptatie heb ik gevonden in mijn omgang met eten. Liefde voor mijzelf laat ik weer toe en liefde heelt alle wonden. Het is en blijft voor mij de meest waardevolle therapeutische ervaring. Ga aan de slag en Ingrid reist met je mee.

• Betrouwbaarheid

Met een warme sfeer ontvangen en veel inzichten rijker

Enkele jaren geleden meldde ik mij via een kennis aan bij Matoeta en kwam ik in contact met Ingrid. Niet alleen heeft Ingrid mij geleerd om mijn gevoelens en gedachten te herkennen, ze heeft mij tevens geleerd dat emoties gevoeld mogen worden en hoe hiermee om te gaan. Dat klinkt misschien als iets wat je bij elke psycholoog leert, maar bij Ingrid zit je niet verbonden aan een maximaal aantal sessies en zij gaat een stapje verder om tot jouw kern te komen. Een aanbeveling voor eenieder die zichzelf inzichten en handvatten gunt. Bedankt Ingrid!

• Betrouwbaarheid

Heel snel heel veel inzicht

Bij Matoeta vond ik een superfijne plek om tot mezelf te komen. Ze creëert een plek vol liefde, compassie en begrip waardoor het voor mij heel makkelijk en veilig voelde om zaken in mezelf aan te kijken en op te lossen. Ik kon bij haar mezelf een aantal keer in mijn volledige kracht en aanwezigheid voelen en daar ben ik heel erg dankbaar voor.

• Betrouwbaarheid

Een prikkelend gesprek in een veilige omgeving

Ingrid heeft mij goed begeleid in mijn zoektocht. Daarbij heeft ze een mooie balans tussen rust en compassie en duidelijkheid.

Vertrouwen en veerkracht!

Vorig jaar voelde de dagen voor mij donker en zwaar. Via via kwam ik bij Ingrid terecht en het klikte meteen de eerste sessie. Ingrid heeft mij geholpen naar binnen te keren waardoor ik een diepere laag in mijzelf ontdekte waarvan ik niet wist dat hij bestond. Ingrid heeft mij daarnaast handvatten aangereikt waarmee ik meer rust in mijzelf kon vinden op momenten dat ik het zwaar had. Na elke afspraak met Ingrid voelde ik mij licht en opgelucht. Ik heb het vertrouwen in mijzelf en mijn veerkracht teruggevonden. Iets waar ik altijd weer naar terug kan keren. Ik ben ontzettend blij dat ik dit proces met Ingrid ben aangegaan en wens dit iedereen toe die even met zichzelf in de knoop zit!

Verrijkend

Ik kwam bij Ingrid in 2019 omdat ik mezelf beter wilde leren kennen en meer balans wilde krijgen in mijn leven. Ingrid heeft mij laten inzien wie ik ben, waar ik behoefte aan heb en hoe ik mezelf kan helpen op een hele fijne manier.

• Betrouwbaarheid

De gesprekken met Ingrid wierpen een mild en helder licht op mijn werkelijke behoeften.

Na een uur met tijdloos gevoel van ruimte waarin alle aspecten voorbij konden komen, verliet ik steeds haar mooie spreekkamer met meer rust, moed en geduld rond mijn eigen proces. Heel fijn!

• Betrouwbaarheid

Ik heb geleerd dichterbij mezelf te komen en rust te vinden zowel met eten als met andere situaties

Ik heb mijn gesprekken met Ingrid als heel positief en verhelderend ervaren. Ik ging erheen met de intentie om het over mijn eetgedrag te hebben, maar al snel kwamen we samen tot de conclusie dat dit niet de oorzaak was, maar een gevolg. Ingrid heeft mij ontzettend veel handvatten gegeven die mij in het dagelijkse leven helpen om meer rust te vinden en dichterbij mezelf te komen. Best lastig soms! Maar ik merk hoe meer aandacht en focus ik mij daarop leg, hoe meer 'mijn eetgedrag' naar de achtergrond verdwijnt. Ik weet beter hoe ik met verschillende situatie om kan gaan en heb ook geleerd wat mijn valkuilen en sterke punten zijn. Ingrid is heel fijn om mee te praten, oordeelt niet en heeft heel veel kennis en ervaring in huis. Ik voelde mij heel snel op mijn gemak bij haar! Ook dat is fijn als je het over best wel persoonlijke dingen gaat hebben. Al met al, namen de gesprekken een andere wending dan ik van te voren had verwacht, maar oh zo waardevol en ben ontzettend dankbaar dat Ingrid mij geholpen heeft dichterbij mezelf te komen!

Dankbaar! ❤️

Ik heb Ingrid leren kennen tijdens de opleiding emotie-eten die ik bij haar heb gevolgd. Wat een mooie aanvulling op persoonlijk en professioneel vlak. Na de opleiding heb ik ook nog een aantal 1 op 1 contacten afgenomen. Ze begeleid je door een persoonlijk proces, zorgt dat je weer in verbinding staat met je hart en helpt je met inzichten geven in je eigen overtuigingen en gedragingen. Ik ben dankzij haar weer ‘echt’ in contact met mijn gevoel gekomen. Ik ben er weer achter gekomen welke keuzes wel en minder goed voor mij zijn en welke signalen mijn lichaam hierbij afgeeft. Ik ben heel dankbaar voor mijn professionele en persoonlijk traject met haar. Ingrid is een mooie coach die vanuit haar hart werkt en echt verbinding maakt de ander!

Ik kan weer voelen

Ik kwam via via bij Ingrid terecht. Ik kwam om af te vallen, maar er was nog veel meer aan de hand. Ik had al heel wat therapeuten gehad, die ik allemaal vertelde wat ik vond dat ze mochten horen. Maar bij Ingrid was het thuiskomen, bij haar durfde ik me open te stellen en echt te vertellen hoe ik me voelde en hoe goed of juist slecht het met me ging. Ze heeft me geleerd dat ik er mag zijn en dat ik goed voor mezelf mag zorgen. Nu sta ik nu zo fijn, open en compleet in het leven. Nu is het tijd om mezelf en mijn gevoel te onderhouden. Ik heb er zin in!

Life changing

Onlangs heb ik een EMDR sessie bij Ingrid gedaan. Het was even pittig, het was duidelijk dat er veel emotie zat dat behoorlijk in de weg zat. Na de sessie voelde ik mij niet 1,2,3 anders, maar ik merk dat er een ontwikkeling in gang is gezet. Nu - een paar weken later - merk ik hoe stevig ik in mijn schoenen sta, hoe ik voel wat ik nodig heb (en er ook naar handel), dat ik veel minder stress heb en dat ik mij weer écht blij voel van binnen. Er is echt iet veranderd. Tuurlijk voel ik mij nog wel eens onzeker of bang, maar ik heb ga er niet meer aan onderdoor. Ik kan het iedereen aanbevelen!

• Betrouwbaarheid

Ik voelde mij direct thuis bij Ingrid

Ingrid is in staat om op een brede manier te kijken naar de problematiek, hetgeen goed aansloot bij mij. Ik had dat precies nodig. Ik heb in korte tijd meer inzicht gekregen. Ingrid legt de regie terug bij de cliënt en dat heb ik als prettig ervaren.

verrassend

Ingrid is niet alleen zeer belezen, maar ook heel creatief. Daardoor heeft ze een verrassende kijk op de dingen. Haar vragen zetten je aan het denken en haar inzichten prikkelen en inspireren.

• Betrouwbaarheid

Ik ben doorverwezen door mijn huisarts naar Ingrid en vanaf het eerste consult had ik een hele fijne klik met haar. Ik voel me veilig hij haar. Ik heb bij Ingrid ook EMDR therapie gevolgd, Ik heb hier veel aan gehad en zou haar daarom ook aanbevelen. Ingrid is ontzettend deskundig en heeft mij enorm geholpen en ik kan altijd bij haar terecht.

Fijn en vertrouwelijk

Ben als een onzeker meisje binnen gekomen en als een zelfverzekerde en positieve meid naar buiten gegaan. Ik voelde mij erg begrepen en op mijn plek.

goed en nuttig

Ik had een goed gesprek met Ingrid. Ze neemt alle tijd en luistert goed. Nuttige tips meegekregen waar ik zeker wat aan hebt.

Acceptatie

Ingrid is een hele fijne vrouw. Op een prettige en warme wijze prikte ze door mijn schild heen, ze zag wie ik was. Ik kwam erachter dat ik mezelf jarenlang was kwijtgeraakt en mezelf onvoldoende accepteerde. Sterker nog, onbewust dacht ik veelal negatief over mezelf. Door verschillende oefeningen die me deden lachen en huilen herontdekte ik mezelf en begon ik mezelf te accepteren. Dit heeft me geholpen in het verbeteren van mijn persoonlijke relaties en heeft ervoor gezorgd dat ik een nieuwe zakelijke weg ben ingeslagen, waarin ik heel gelukkig ben. Ik durf te stellen dat ik door de begeleiding van Ingrid, mijn krachtige zelf heb gevonden.