Uistekend geholpen, vakman op en top.

Via een erfenis gekregen klok (pendule) was helemaal kapot. Ik ben bij zeer erkende klokkenzaken geweest maar kreeg de reactie dat de klok niet gerepareerd kon worden. Via Google ben ik bij Alex Muller terecht gekomen. Hij heeft de klok met losse onderdelen bekeken en volgens hem was hij prima te repareren. Kreeg direct te horen wat het ging kosten en is ook voor die prijs perfect gerepareerd. Top!

• Deskundigheid/Vakmanschap
  • Nazorg en garantie N.v.t.

Topreparateur

Dit is echt een topreparateur, oude fabrieksklok gebracht omdat het uurwerk vastliep. In "no time" gerepareerd (tussendoor) voor een zeer redelijke prijs. Een aanrader.

• Nazorg en garantie

Degelijk, zeer goed geïnformeerd, uurwerk goed gerestaureerd

Door gedetailleerde foto's van de twee uurwerken op te sturen naar 4 klokkenmakers die op hun website aangaven antieke klokken te kunnen restaureren, werd het kaf van het koren gescheiden. Helaas konden twee van de drie maar weinig over de uurwerken en de aard en omvang van de restauraties vertellen en bij één werden geen mededelingen gedaan, ik moest langskomen. Dat was hier heel anders. Ik werd teruggebled met een gedetailleerde beschrijving van één van de klokken waarvan vroeger in mijn familie gezegd werd dat het een Friese kortstaart was. Dit was volgens de bellere een imitatie uit het Zwarte woud met houten uurwerkplaten, zoals in het Zwarte Woud in die tijd te doen gebruikelijk was. Er volgde een discussie over de vraag of je 100 jaar een imitatie klok zou moeten restaureren tot de oorspronkelijke imitatie. De andere wel waardevolle klok werd gerestaureerd voor hetzelfde bedrag waarvoor 18 jaar geleden een restaurateur in Amsterdam het wilde doen, maar met enkele extra's zoals het vervangen van een verkeerd gerepareerd tandwiel. Bij deze beslissing werd ik gebeld om de zin hiervan toe te lichten om tot een weloverwogen beslissing e komen ook dat te vervangen.

.......

Lieve Mensen, Ik ben Mary en ben in het bezit van twee mooie oude klokken. En daar mankeert wel eens wat aan. Dan is daar meneer Alex, en dan is alles weer in orde. De man heeft gouden handjes. Mijn dank is groot. Mary

• Nazorg en garantie

Alex biedt een uitstekende service gepaard met vakmanschap tegen een schappelijk tarief.

Alex geeft duidelijke informatie over de klokken (in mijn geval) en belooft geen zaken die hij niet waar kan maken. Een aangename ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Ik kan maar een minpuntje opnoemen en dat ik het jammer vindt dat hij niet in Vlaardingen gevestigd is. Papendrecht is gelukkig niet ver. Een klok heeft vaak emotionele waarde en ik had zeker het gevoel dat deze in goede handen is en de behandeling krijgt die het verdient. Zal zeker in de toekomst weer gebruik maken van zijn diensten. John van Veen (Vlaardingen)

• Deskundigheid/Vakmanschap
  • Nazorg en garantie N.v.t.

Een hele kundige en hartelijke klokkenmaker. Altijd bereid om te helpen.

Al jaren geleden kocht ik van Alex een antieke klok. Deze tikt en ‘belt’ naar zijn en mijn hartelust. En als er iets hapert, door een stommiteit van mij, lost Alex het op. Kundig, hartelijk en voor een zeer redelijke prijs. Ik zou mij geen andere klokkenmaker wensen. Alberdine Metz, Gouda.

Heldere en onderzoekende blik

Alex stelt direct de goede vragen en doet serieus onderzoek naar de mogelijke oorzaak. We werden keurig op de hoogte gehouden. Reparatie werd goed en tegen de van te voren ingeschatte prijs uitgevoerd

Vakkundig en meedenkend

Snelle reparatie van meedenkende en sympathieke Alex Muller👍👍👍👍

• Nazorg en garantie

Prima alles in goed overleg overeengekomen

• Nazorg en garantie

klant vriendelijk, deskundig, goede service, duidelijke afspraken

We hebben hele goede ervaringen met het laten repareren van onze klok. Tijdens de reparatie werden we op de hoogte gehouden van de vorderingen. Bij het ophalen van de klok, werden we na een paar weken gebeld of het allemaal goed ging en of er nog vragen waren. Alex Muller is een gedreven en betrouwbaar persoon, die veel kennis heeft in het repareren van klokken. Het laagdrempelig kunnen bellen en overleggen maakt het contact heel prettig. Zeker aan te bevelen!!

rustig en betrouwbaar

In 2018 heeft Alex een klok gerestaureerd. Resulteerde in een weer goed "lopende" klok die er bij aflevering weer als nieuw uitzag. Al met al....het resultaat overtrof mijn verwachtingen.

klantvriendelijk, vakkundig en meedenkend

Perfecte communicatie en deskundige reparatie tegen aantrekkelijke prijs. Weliswaar verscholen in een woonwijk maar alleszins de moeite waard om er speciaal naar toe te rijden ! Aanbevelenswaardig voor iedereen die gevoel heeft bij klokken.

Prettig en goed

Ik kwam bij Alex terecht in mijn zoektocht naar een nieuwe slingerveer. Na wat gemail stelde hij voor om even met elkaar te bellen. De slingerveer kwam al snel binnen en werd door mij geïnstalleerd. De klok bleef echter niet lopen... Telefonisch heeft Alex mij uitgelegd wat te doen en de klok loopt weer. Super! Erg handig dat hij ook in de avond bereikbaar is.

goede voorlichting/uitleg en uitvoering

afspraken stipt nakomen

Zeer goede services

Bijzondere service. Ik woon in Schiedam en de heer Muller is mijn klok wezen halen en heeft hem prima gemaakt weer naar Schiedam terug gebracht. Fantastisch. De klok slaat weer en loop weer als vroeger. Prima aan te raden.

Betrokken, bekwaam en bescheiden

Onze Wempe scheepsklok was al tweemaal terug geweest naar de leverancier en nog steeds bleef hij om onverklaarbare reden stilstaan. Via internet kwamen we op het spoor van Alex. De eerste uitdaging voor hem was de klok open te krijgen want de leverancier hield graag geheim hoe dit moest. Het is Alex gelukt de klok te openen en weer aan de gang te krijgen. Toen we hem in onze boot installeerden bleek dat de secondenwijzer af en toe haperde en de klok bleef weer stilstaan. Weer terug met de klok naar Alex die toen de klok onder alle hoeken getest heeft. Pas toen hij er zeker van was dat het probleem nu echt verholpen was mochten we de klok weer meenemen. Je kon duidelijk merken dat het zijn eer te na was om deze klok niet 100% werkend te krijgen. We zijn erg blij dat de klok weer goed functioneert, want we hadden de hoop al bijna opgegeven. Alex was ook nog erg bescheiden met zijn factuur.

Zeer tevreden!

Klok met emotionele waarde die met liefde en kunde weer werkend is gemaakt, bovendien is Alex op zoek gegaan naar speciaal glas om in het deurtje te zetten.. tijdje later belde hij dat hij het gevonden had, kwam speciaal naar ons huis om het glas te vervangen. Wat een topservice, heel blij mee!

• Nazorg en garantie

Prima uitleg en geleverd werk.

Na het eerste telefonisch contact konden we onze klok brengen. Meteen werd een en ander uitgelegd. Later in de week kwam er een duidelijke specificatie van de werkzaamheden met de reparatiekosten erbij. Na een maand of 3 was de klok klaar, met een nieuw vadertje tijd erop en had Alex zelfs de schilder van de wijzerplaat weten te achterhalen. Tevens werden nogmaals de werkzaamheden toegelicht en kregen we tips voor het gebruik en onderhoud. Al met al zeer tevreden.

• Nazorg en garantie

Uw klok in goede handen!

Met moeite heb ik de klok bij Alex achter gelaten na een vervelende ervaring bij een bekende restaurateur in Voorburg. Maar dit liep wel heel anders. De klok is heel goed onder handen genomen en het uurwerk is heel grondig gerepareerd. Het is te merken dat er met respect en zorgvuldigheid gewerkt wordt. Het werd wat duurder, maar dat is heel duidelijk uitgelegd en eerst is om toestemming gevraagd. We hebben de klok nu terug en hij loopt prima. Een goed adres!

• Nazorg en garantie

de heer Alex Muller komt plezierig en deskundig over !

Mijn Carriage klokje is vakkundig gerepareerd en schoongemaakt. Het is weer prachtig om naar te kijken en functioneert weer uitstekend. Ook de service was plezierig en prima in orde.

Vakkundige reparatie!

Wij zijn weer helemaal happy met onze antieke klok. Door een uitstekende reparatie loopt de klok weer geweldig! Alex hartelijk dank voor je vakkundige inzet. Gerard & Petra van Wijk - Papendrecht.

snelle service .goed advies

had een onderdeeltje voor een klok nodig . na wat passen en praten kwamen we eruit . binnen 24 uur in huis... .factuur... betalen.. en verzenden ,toppie hoor

• Nazorg en garantie

Helemaal zoals ik het zou willen.

Gemakkelijk contact gemaakt. Afspraken nagekomen. Klokken gemaakt en keurig gepoetst teruggekregen. Voortreffelijk dus. Met vriendelijke groeten.

• Nazorg en garantie

Alle werkzaamheden vriendelijk en tot tevredenheid uitgevoerd.

Ik kan dit bedrijf aan iedereen aanbevelen. Deskundigheid en vakmanschap zijn uitstekend.

• Nazorg en garantie

Onze oude comtoise klok (erfstuk van mijn vader) loopt weer als een zonnetje

De reparatie duurde enkele maanden, maar dan heb je ook iets. De haan op de kam van de comtoise klok lacht ons toe. Enkel nog even afwachten tot hij wat ouder wordt en minder glimt.

Over Alex Muller Klokkenreparatie