Zeer prettige mediation bij Ivette in Emmen

Ondanks dat mediation niet een leuk iets is, heb ik het als zeer prettig ervaren. Een Warm en 'lekker normaal' ontvangst. Ze is duidelijk en onpartijdig. Ze stelt je goed op je gemak. We hebben snelle stappen gezet samen met Ivette. Ik beveel haar zeer zeker aan. Nogmaals Bedankt!

Super.

Top! In hoeverre scheiden top kan zijn.. Geraldine heeft een heel groot gedeelte van onze zorgen weggenomen, nogmaals dank daarvoor. Duidelijk, kort en krachtig waar nodig, maar toch met veel empathie en zorg. Zeker aan te bevelen!

• Betrokkenheid

Alle informatie gehad die nodig was Wat ik fijn vond Dat er heel veel rekening gehouden werd met het emotioneel aspect wat een scheiding met zich meebrengt Yvette stelde je echt op gemak en was heel betrokken

Goed gedaan

Goed gedaan. Rustig. Luistert goed. Duidelijk. Too

• Betrokkenheid

Een betrokken, sympathieke en efficiënte werkwijze.

De gesprekken zijn duidelijk genoeg geweest. Na ontvangst van de documenten vanuit ex-partner en mij werd er snel gehandeld. Zowel telefonisch als per mail werd er ook snelle reacties ontvangen. Fijn dat zo een bedrijf doet wat er wordt gezegd.

Gestructureerde en professionele aanpak

Ondanks de reden waarom wij naar Geraldine moesten hebben wij het als zeer prettig ervaren. Geraldine heeft kennis van zaken, is professioneel en erg gestructureerd. Zij kon de dingen duidelijk aan ons uitleggen en op een rijtje zetten. Zij heeft een overal kennis ook op financieel vlak wat erg handig is. We konden de onderwerpen snel met haar behandelen en de gehele scheiding was binnen een paar maanden maanden rond waarbij alles duidelijk op papier door haar is gezet.

• Betrokkenheid

Warm, betrokken, deskundig, en vakkundig.

Ik heb Anouk tijdens het mediationproces als een fijne mediator beschouwd. Ze liet zowel mij als mijn ex-partner zeggen wat we wilden zeggen, gaf daar geen oordeel over, en liet ons continu reflecteren op onszelf maar ook op de ander. Tussendoor gaf ze waardevolle tips of werd er even concreet samengevat zodat we verder konden gaan in het proces. Anouk is betrokken geweest, ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik 'één van de casussen' was. Ze dacht met ons mee, vanuit een vakkundig, professioneel maar zeker ook vanuit 'menselijk' standpunt. Buiten het hele proces om kregen we van Anouk tips toegestuurd omtrent goede communicatie, ze dacht met ons mee over onderliggende oorzaken van misverstanden; pakte het probleem bij de kern aan in plaats van door te stomen en zo snel mogelijk naar het eindplan te gaan. Heel fijn! Natuurlijk hoop ik niet nogmaals in een traject als dit terecht te komen, maar mocht dat wel het geval zijn dan zou ik zonder twijfel weer het vertrouwen in Anouk hebben.

• Betrokkenheid

Zeer deskundig en grote mate van betrokkenheid

Wederom een zeer goed ervaring met Geraldine. 2 Jaar na de scheiding die mede door haar bemiddeling goed verlopen is (uiteraard naar omstandigheden) een belangeloos beroep op Geraldine mogen doen. I.v.m. de verkoop van de woning moest er e.e.a. voor beide partijen goed geregeld worden en wederom heeft Geraldine hier haar deskundigheid én betrokkenheid laten zien. Dus logisch dat ik dit met 5 sterren waardeer, gewoon ontzetten blij met haar!

Mediation volgens het boekje

Richard is een mediator zoals het hoort. Professioneel, deskundig en betrokken, zonder ook maar op enig moment partij te kiezen. Vervalt niet in nodeloze details, laat de scheidende lieden veel keus en vrijheid, maar houdt tegelijkertijd heel goed de touwtjes in handen. Hierdoor is (in mijn geval) alles zeer snel en goed verlopen. Van een dergelijke aanpak kunnen veel advocaten nog wat leren.

• Betrokkenheid

De beste mediator die ik mij kon wensen!

Lily is onwijs professioneel en gedreven. Ondanks de complexiteit van mijn scheiding wist zij telkens mijn partner aan tafel te houden en het proces draaiende te houden. Hierdoor hebben we alles binnen een kort termijn afgerond en zijn wij allebei erg tevreden met de uitkomst. Zij heeft oog voor beide partijen en biedt daarnaast de (emotionele) hulp die je op dat moment nodig hebt. Kalmte, rust en mensenkennis zijn haar sterkte punten. Hierdoor had ik het gevoel dat ik gezien werd. Ik had ons echt oprecht geen betere mediator kunnen wensen!

• Betrokkenheid

Prettige en warme hulp tijdens een nare periode

Angelique heeft ons zeer kundig begeleid. Dankzij haar vakkundigheid en onpartijdigheid heeft ze ons in korte tijd naar beide tevredenheid ondersteund. Blij dat het op deze manier heeft kunnen gaan ipv tegen over elkaar te staan hebben we samengewerkt aan de oplossing.

Goede begeleiding

Op een vakkundige manier wordt toegewerkt naar een echtscheidingsconvenant. Indien er twjfel was over toepassing van de wet, dan werd dit nagevraagd bij een jurist door de scheidingsmediator. Mediation is prima voor de gebruikelijke standaard afwikkeling voor een scheiding. Wel ben ik van mening dat een vrouw beter een vrouwelijke mediator kan zoeken en een man een mannelijke.

• Betrokkenheid

Veel kennis van zaken en neemt de tijd

Richard is een rustige en duidelijke mediator. Neemt de tijd voor je en legt alles goed uit. Heeft veel verstand van zaken en verteld duidelijk wat er allemaal gaat gebeuren, wat er nodig is en wat er allemaal op je af gaat komen. Helpt je op elk vlak en heeft een groot netwerk waarmee hij je andere mensen kan aanwijzen die je met andere belangrijke zaken verder kan helpen (denk aan hypotheekadviseurs, notaris e.d.) Ik ben uiterst tevreden over Richard en zou hem zeker willen aanraden.

Ontzettend fijn!

Anouk kan ik iedereen aanbevelen. Een echte mediator, fijne persoon en denkt echt mee in belang van alle partijen.

Voel me gehoord

Richard heeft een rust over zich en een goed luisterend oor. Vraagt door waar het nodig is maar geeft ook ruimte. Hij is ook zeker niet partijdig en wil dat we er goed samen uitkomen.

Betrokken en onpartijdig

Een inlevende mediator, die constructief meedenkt en oplossingsgericht is. Na jaren lang samen wonen, besloten wij beiden om met elkaar een Latrelatie aan te gaan. Dat betekende het een en ander qua huisvesting, inkomen en bezittingen. Met Jo Augustin als mediator gingen we aan de slag om alles goed te regelen. Al snel bleek dat deze zakelijke onderwerpen tevens als kapstok dienden om de relationele aspecten te benoemen. Door de empathische benadering van Jo, zijn onpartijdigheid en zijn manier van vragen stellen leerden we beter te communiceren: je aan de gemaakte afspraken houden; niet steeds “ja-maar” inbrengen; elkaar wat gunnen, je afvragen wat voor de ander belangrijk is. Na een aantal sessies ligt er nu een overeenkomst door Jo en ons opgesteld. We hebben geleerd elkaar vertrouwen te geven in de nieuwe situatie van een Latrelatie. Bedankt Jo en van harte aanbevolen als mediator. Eijsden- Margraten Maria en Gerard

• Betrokkenheid

Angelique heeft een ingewikkelde periode overzichtelijk voor mij gemaakt met haar warmte en rust

Je rust en betrokkenheid bij onze situatie was voelbaar. Je hebt ons eerlijk geadviseerd over de afwegingen die te maken zijn, stapsgewijs zodat het overzichtelijk bleef. En de consequenties laten zien van eventuele keuzes. Ik ben ontzettend blij dat we bij jou terecht zijn gekomen, en naar deze bevredigende en rustige afloop hebben kunnen toewerken. Grote dank, ik zal dat niet snel vergeten. Deze tijd was ingewikkeld, maar heb je voor mij persoonlijk echt makkelijker en overzichtelijker gemaakt.

Verademing in de strijd

Door de rustige, geduldige en vakkundige aanpak konden moeilijk beslissingen mogelijk worden gemaakt die voor alle partijen de juiste zijn gebleken.

• Betrokkenheid

Leuke vrouw duidelijk en correct werden we door het proces heen geleid

• Betrokkenheid

Richard is een fijne kalme en geduldige mediator

Richard is vriendelijk en kan goed en geduldig uitleggen wat de belangen en mogelijkheden voor beide personen samen én apart zijn. Door zijn kalmte blijft het gesprek gaande en was er alle ruimte voor vragen en afwegingen. Daarnaast beschikt Richard over grote kennis met betrekking tot belastingen en hypotheken. Ondanks het verdriet en de nare beslissingen die gemaakt moesten worden heeft zijn begeleiding bijgedragen aan een prettig proces.

• Betrokkenheid

Vriendelijke vrouw, veel kennis en ervaring!

Elma heeft van af het begin af aan ons een duidelijk en goed beeld gegeven van het traject dat we gingen doorlopen. Mede door Elma’s deskundigheid zijn wij snel tot een ouderschapsplan gekomen.

• Betrokkenheid

Zeer deskundige, warme zakelijk begeleiding

Esther heeft ons goed meegenomen in de verschillende mogelijkheden die wij hadden. Ze gaf ons beiden ruimte voor ons eigen verhaal, zonder daarover een mening te hebben. Zij probeerde met onze input op een zakelijke manier tot afspraken te komen.

Prettig

Patricia is een aardige, objectieve, onafhankelijke, prettige en deskundige mediator. Denkt met je mee. Geïnteresseerd. Neemt de tijd voor je.

Correct

Super vriendelijke correcte man. Duidelijk in zijn uitleg van de stukken en alles snel geregeld. Voordat Richard kwam hadden we zelf al het meeste besproken en samen eens met de echtscheiding. Dat scheelde natuurlijk. Binnen een paar weken alles rond.

• Betrokkenheid

Lily zet door wanneer het lastig is

Lily heeft ons op een prettige en persoonlijke manier geholpen bij de mediation rond onze scheiding en dit heeft geleid tot een voor beiden partijen zo bevredigend mogelijk resultaat. Dat was niet bepaald een makkelijke opgave omdat de emoties hoog op konden lopen en de situatie tamelijk complex was. Lily ging daar op een tegelijkertijd betrokken als professionele manier mee om, heeft uiteindelijk de angel er toch uit weten te trekken en ons geholpen dit proces in respectvolle samenwerking af te ronden.

Over Dé ScheidingsMediator

Dé ScheidingsMediator bestaat uit een selecte groep ervaren MfN-registermediators die allen gespecialiseerd zijn in bemiddeling bij echtscheiding. Vaak zijn ze ook rechtbankmediator en werken ze samen met de Raad voor de Rechtsbijstand. De meesten zijn erkend family mediator en allen zijn als MfN registermediator aangesloten bij de Mediatorsfederatie Nederland (MfN): een waarborg voor kwaliteit. Veel aangesloten mediators hebben een financiële achtergrond en/of zijn juridisch geschoold.