Soepel en pragmatisch

Ondanks de vele beperkingen heeft de BOM toch zaken in beweging kunnen brengen, daarbij was de ondersteuning lokaal (China) essentieel. Voor ondernemingen die geen lokale vestiging in China hebben is dit wellicht de enige weg om in Corona-tijd voortgang te boeken.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Marktinformatie en ondersteuning bij markttoegang

Zeer professioneel en met prima matches

Eerste opvolgingen zijn al gedaan, inclusief een opvolg bezoek. Voor mij persoonlijk was dit een zeer leuk en aangenaam event, waar de juiste match in veel gevallen is gevonden. Ik ben bezig om de juiste venbinding te leggen zodat we mogelijk samenwerkingsverbanden gaan overhouden.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Event georganiseerd door BOM Foreign Investments

Deskundig, proffesioneel en pro actief.

Contact verloopt erg prettig. Ondersteuning wanneer er om wordt gevraagd maar daarnaast ook pro actief contact en goed relatie beheer. Samenwerking met de NFIA wordt eveneens als erg waardevol ervaren.

• Dienstverlening

prima coordinatie en goede communicatie!

Ik ben prima begeleid en ik verwacht de samenwerking met de BOM verder invulling te geven de komende maanden.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Nieuwe vestiging in Brabant

Top! Goed om aan te scherpen

De Hands On benadering van de BOM past goed bij ons. Door de professionele werkwijze ondersteunt te BOM ons bij de verdere Internationalisering.

Prettig en behulpzaam

Onze vraag/behoefte is niet heel specifiek, en daardoor ook lastig. Maar de ervaring is dat de BOM meedenkt in mogelijkheden en mogelijke acties. Het is vooralsnog met name onderzoekend, maar wel heel prettig dat iemand met een netwerk in Brabant beschikbaar is om te "sparren".

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Reeds gevestigd buitenlands bedrijf in Brabant

Zeer prettig in de samenwerking. vriendelijke contactpersoon

Zeer prettig in de samenwerking. Onze contactpersonen reageren altijd snel en altijd zo vriendelijk. Zeer informatief seminar

Goed en waardevol advies

Ik ben goed geholpen met mijn vragen over een Chinese samenwerking.

Bijzonder aangename samenwerking

Je bouwt een band op met de persoonlijke coaches. Zij zijn heel ervaren en helpen je enorm om de juiste stappen te zetten.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Investor Readiness Program, Investments, Business development

Meedenkend, professioneel, vasthoudend aan structuur

Meedenkend in zin van flexibiliteit op tijdslijnen. Professioneel in zin van aanpak, nauwkeurigheid, compleetheid en combinatie financieel/juridische expertise met business development support. Vasthoudend aan de structuur is ons wel wat "te" rigide overgekomen, minder ondernemend/flexibel.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Investments, Business development

Zeer goede ervaringen met de samenwerking met de BOM

De BOM is zeer prettig in de samenwerking. Onze contactpersonen reageren altijd snel en adequaat. Ik zou de BOM zeker aanraden als een partij om mee samen te werken en we zijn heel erg blij dat ze deel uit maken van ons fonds.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.

Zeer competente en vriendelijke mensen

De BOM blijft ons met regelmaat verrassen met hun scherpe blik op onze onderneming. Hun kritische vragen en ondersteuning tilt onze onderneming naar een hoger plan. Daarnaast is de samenwerking zeer prettig te noemen.

Inspirerend en ondersteunend.

De BOM biedt gedegen ondersteuning en werkt inspirerend om onze start-up een stap verder te brengen. Inspiratie komt onder meer uit de verschillende voorbeelden. Ondersteuning komt door opbouwende kritische feedback.

Gespecialiseerd in producten

We hebben het Investor Readiness Program (IRP) traject gevolgd, wat een heel goed traject is voor startups die opzoek zijn naar investering. Wij zijn wel van mening dat de BOM product first mindeset heeft en er meer aandacht moet komen voor services based / platform business models.

• Dienstverlening

Super helpful, friendly and knowledgeable in life science

I really enjoyed the input of the BOM in our latest funding round. Many relevant and good questions that helped sharpen our proposition last minute/prioritized our post-funding period. BOM was able to accelerate quickly to join our already ongoing funding round. We are happy to have BOM onboard.

• Services
  • The contact with BOM Brabant Ventures related to the following services: Investments, Market Readiness Program

Prima kennismaking en erg prettig gesprek. Voorbereiding voor mgelijke uitbreiding.

Eeen eerste kennismaking die erg prettig was. CPNL is een verder uitbreiding aan het voorbereiden. Bij de planning van het project nemen we weer contact op.

• Proces N.v.t.

Fast response

Very helpful and fast response

• Services
  • The contact with BOM Foreign Investments related to the following services: Already established foreign company in Brabant

ATTENT EN ACCURAAT

1) Aangenaam 2) Aardig 3) Amusant 4) Attent 5) Behulpzaam

• Dienstverlening

Goede sparringpartner en erg behulpzaam

Fijn om te kunnen sparren met een goede partner over zaken als uitbreiding, relocation, greenfield, etc. Goede adviezen, aansluiten op een goed netwerk en hands-on hulp met het leggen van contacten.

• Dienstverlening

This was very helpful for our business, understanding the dynamics

The research was done in a very pleasant and useful way, results were detailed and well balanced.

• Services
  • The contact with BOM Foreign Investments related to the following services: Event organised by BOM Foreign Investments

Inspiratie opgedaan!

Altijd goed om deel te nemen aan dit soort meetings. Je steekt er altijd wat van op!

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.

Zeer positief gestart, door een te lang proces want minder geeindigd

In de zomer van 2020 zeer positieve gesprekken gehad. Het zou een kort en eenvoudig proces worden. Na de zomer is er gekozen voor een lening in plaats van een share om discussie over waardering te voorkomen. Hierdoor zouden we snel kunnen afronden. In november/december 2020 kwam er een DD die na de afronding nog een keer juridisch werd overgedaan. Hierdoor is er vertraging ontstaan van dik 2 maanden wat leidde tot ergernis bij beie partijen. Het was beter geweest om de DD in 1x goed te doen en vooraf goed af te stemmen wie betrokken zou worden. Dat AKD betrokken zou worden kwam bijvoorbeeld voor Tranzer uit de lucht vallen. Al met al was het een lang proces terwijl het om een lening ging en dat zou juist versnelling opleveren. Tranzer is erg blij met BOM maar dit proces moet een volgende keer echt beter worden gemanaged.

• Dienstverlening

Deskundige inspirerende toer langs de fases van marktonderzoek.

Tijdens het programma zijn we meegenomen door alle fases van marktonderzoek. We hebben geleerd hoe te valideren dat een idee voldoet aan een klantbehoefte en daarmee ook marktpotentie heeft. Dus je eigen overtuiging te toetsen, voordat je hem als waarheid gaat beschouwen. Het kostte moeite om niet vanuit product maar vanuit klantbehoefte te gaan denken. Na het voltooien van het programma zijn we de methode gaan toepassen binnen het bedrijf en hebben inmiddels zeker 50 interviews gedaan. Elk gesprek levert waardevolle informatie op. In een aantal gevallen heeft de nieuwsgierigheid naar de behoefte van de klant tot mooie opdrachten geleidt. We gaan hier zeker mee door, krijgen er energie van en het helpt ons in het maken van keuzes voor toekomstige bedrijfs/ productontwikkeling

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Market Readiness Program

Uur vloog voorbij

Met name eerste deel van het webinar vond ik goed. Deel van mevrouw Poppe was voor mij meer ingestoken vanaf Nürnberg Messe en had ik zelf minder aan.

• Dienstverlening

Interessante presentatie van de heer Bouwman over websites

Hartelijk dank dat ik deel kon nemen aan het webinar. Duidelijke presentatie over de cultuur-/mentaliteitsverschillen en aan welke punten op de homepage extra aandacht besteed moet worden. Ook interessant om te horen welke mogelijkheden er (toch) bestaan op online-beurzen.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Kennissessies in Brabant