Super helpful, friendly and knowledgeable in life science

I really enjoyed the input of the BOM in our latest funding round. Many relevant and good questions that helped sharpen our proposition last minute/prioritized our post-funding period. BOM was able to accelerate quickly to join our already ongoing funding round. We are happy to have BOM onboard.

• Services
  • The contact with BOM Brabant Ventures related to the following services: Investments, Market Readiness Program

Prima kennismaking en erg prettig gesprek. Voorbereiding voor mgelijke uitbreiding.

Eeen eerste kennismaking die erg prettig was. CPNL is een verder uitbreiding aan het voorbereiden. Bij de planning van het project nemen we weer contact op.

• Proces N.v.t.
  • Dienstverlening
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Reeds gevestigd buitenlands bedrijf in Brabant

Fast response

Very helpful and fast response

ATTENT EN ACCURAAT

1) Aangenaam 2) Aardig 3) Amusant 4) Attent 5) Behulpzaam

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Nieuwe vestiging in Brabant

Goede sparringpartner en erg behulpzaam

Fijn om te kunnen sparren met een goede partner over zaken als uitbreiding, relocation, greenfield, etc. Goede adviezen, aansluiten op een goed netwerk en hands-on hulp met het leggen van contacten.

• Dienstverlening

This was very helpful for our business, understanding the dynamics

The research was done in a very pleasant and useful way, results were detailed and well balanced.

• Services
  • The contact with BOM Foreign Investments related to the following services: Event organised by BOM Foreign Investments

Inspiratie opgedaan!

Altijd goed om deel te nemen aan dit soort meetings. Je steekt er altijd wat van op!

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.

Zeer positief gestart, door een te lang proces want minder geeindigd

In de zomer van 2020 zeer positieve gesprekken gehad. Het zou een kort en eenvoudig proces worden. Na de zomer is er gekozen voor een lening in plaats van een share om discussie over waardering te voorkomen. Hierdoor zouden we snel kunnen afronden. In november/december 2020 kwam er een DD die na de afronding nog een keer juridisch werd overgedaan. Hierdoor is er vertraging ontstaan van dik 2 maanden wat leidde tot ergernis bij beie partijen. Het was beter geweest om de DD in 1x goed te doen en vooraf goed af te stemmen wie betrokken zou worden. Dat AKD betrokken zou worden kwam bijvoorbeeld voor Tranzer uit de lucht vallen. Al met al was het een lang proces terwijl het om een lening ging en dat zou juist versnelling opleveren. Tranzer is erg blij met BOM maar dit proces moet een volgende keer echt beter worden gemanaged.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Investments

Deskundige inspirerende toer langs de fases van marktonderzoek.

Tijdens het programma zijn we meegenomen door alle fases van marktonderzoek. We hebben geleerd hoe te valideren dat een idee voldoet aan een klantbehoefte en daarmee ook marktpotentie heeft. Dus je eigen overtuiging te toetsen, voordat je hem als waarheid gaat beschouwen. Het kostte moeite om niet vanuit product maar vanuit klantbehoefte te gaan denken. Na het voltooien van het programma zijn we de methode gaan toepassen binnen het bedrijf en hebben inmiddels zeker 50 interviews gedaan. Elk gesprek levert waardevolle informatie op. In een aantal gevallen heeft de nieuwsgierigheid naar de behoefte van de klant tot mooie opdrachten geleidt. We gaan hier zeker mee door, krijgen er energie van en het helpt ons in het maken van keuzes voor toekomstige bedrijfs/ productontwikkeling

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Market Readiness Program

Uur vloog voorbij

Met name eerste deel van het webinar vond ik goed. Deel van mevrouw Poppe was voor mij meer ingestoken vanaf Nürnberg Messe en had ik zelf minder aan.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Marktinformatie en ondersteuning bij markttoegang

Interessante presentatie van de heer Bouwman over websites

Hartelijk dank dat ik deel kon nemen aan het webinar. Duidelijke presentatie over de cultuur-/mentaliteitsverschillen en aan welke punten op de homepage extra aandacht besteed moet worden. Ook interessant om te horen welke mogelijkheden er (toch) bestaan op online-beurzen.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Kennissessies in Brabant

Helder verhaal waarin ik direct wist waar we staan op dit moment.

Fijn dat het een presentatie was door 2 mensen met een ander onderwerp die werd gehost door Mark. Op die manier heb je afwisseling ipv een verhaal waar je een uur naar moet luisteren. Qua inhoud ook super, goed tips en voor mij de bevestiging dat we goed bezig zijn. Jacqueline had het over Xing, maar mijn ervaring is dat hier ook door Duitsers steeds minder gebruik van wordt gemaakt en er echt een verschuiving naar LinkedIn is. Zeker onder de jongere generatie en mensen die internationaal werken.

Laaghangend fruit, klaar om te plukken en er een hele mand mee te vullen

Laaghangend fruit, klaar om te plukken en er een hele mand mee te vullen

• Dienstverlening

Goede samenwerking om eerste ronde van funding te realiseren

Voor de samenwerking met de BOM bediende het business plan van Yield Computer voornamelijk de interne stakeholders. In een korte en intense periode hebben we dit samen met de BOM, in de persoon van Pieter Meeuwissen, gebracht naar een niveau dat ook de stakeholder, investeerder, de juiste informatie kon vinden. Dit heeft geleid tot een samenwerking met de BOM, de BSF en de Rabobank. Zonder samen met de BOM op te trekken had het, langer geduurd, en was het onzekerder geweest, dat een samenwerking met drie genoemde partijen zou zijn gerealiseerd.

• Dienstverlening

Interessante verhalen van ondernemers die weten waar ze het over hebben

Interessant programma, niet moeilijk om te blijven volgen door de afwisseling

zeer informatief

Prima zeer informatief en prima selectie van sprekers!

• Dienstverlening

Goed initiatief dat navolging verdient

Het zou mooi zijn als sprekers in de toekomst minder willen vertellen (minder zichzelf en hun bedrijf willen verkopen) en juist meer nauwkeurige routes beschrijven die zij hebben bewandeld om te komen war ze nu zijn. Liever twee nauwkeurige routes (aanbevelingen) dan hele verhalen. De aanbevelingen en enthousiasme van Farina waren al genoeg voor het hele webinar.

Goede informatie

Soms dubbele informatie. Misschien al van tevoren een thema meegeven aan de presentators. Zou ook prettig zijn als naast de naam van de 'gasten' een bedrijfsnaam zou staan. Wellicht zou je met verschillende partijen samen die D-markt kunnen benaderen.

Nuttige informatie

Bevestiging dat het in Duitsland heel behoudend eraan toe gaat, in vergelijking met NL. Je moet bij de verzekeringsmij's zijn om reimbursement te realiseren. Maar ook een lange adem (2-4 jaren).

BOM Brabant Ventures has been very supportive and helpful

After moments of considerable uncertainty and economic distress, caused by the Corona crisis, the COL facility provided a balloon of oxygen to the company. BOM Capital has been very helpful and supportive during this period, providing guidance and advice.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Investor Readiness Program, Investments, Market Readiness Program, Customer Discovery Program, Business development, Corona Rebuild Program

Constructieve meedenkers

Wij hebben BOM medewerkers ervaren als constructieve meedenkers, die de verschillende belangen goed afwegen. Wij hebben met meerdere medewerkers te maken gehad en wat wij bijzonder vinden is dat zij onderling contact zoeken en bij elkaar te rade gaan over de voorliggende case.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Business development, Corona Rebuild Program

Ons eigen consistent gedrag zorgt voor de uiteindelijke groei.

Kritisch, respectvol en leerzaam programma. Waardoor we bewustwording hebben gekregen waar we ons als bedrijf bevinden en hoe we onze dromen realistisch kunnen behalen.

• Dienstverlening

It was a very helpful and informative webinar

Very fast responds the demand

• Services
  • The contact with BOM Foreign Investments related to the following services: Already established foreign company in Brabant, Event organised by BOM Foreign Investments

Het investor readiness programma: erg leerzaam

Er zijn niet zoveel plekken waar je kunt leren hoe je een bedrijf op moet bouwen en starten: dit is een goede. Je krijgt een goed theoretisch kader en goede feedback. Je leert waar op te focussen: wat belangrijk is en wat niet belangrijk is in welke fase. Daarnaast geleerd om te focussen op begrip van het klantprobleem. De deskundigheid van de begeleiders is mijns inziens erg groot. De verbeterpunten wat betreft communicatie en proces hebben vooral te maken met het feit dat het de eerste online versie van het investor readiness programma was dat online gegeven werd. Verbeterpunt communicatie: het was soms onduidelijk wat er als voorbereiding voor de volgende meeting moest gebeuren. Verbetering proces: we hadden soms het gevoel dat we eerste iets moesten voorbereiden en na het presenteren pas de theorie kregen. Verder zou een naslagwerk voor de theorie wel handig zijn.

• Dienstverlening

Leerzame ervaring voor langdurige groei

Dit programma bevat alles wat nodig is om een langdurige groei door te maken met uw bedrijf. Ruimte om de casus van ieder te bespreken en te leren van de processen die anderen doormaken. De begeleiders geven veel handvaten waaraan opgetrokken kan worden, om er zeker van te zijn dat met de juiste activiteiten beziggehouden worden.