Bij installatie OK. Service achteraf een tegenvaller
Hybride warmtepomp is geinstalleerd in Januari-2024, en rond Maart-2024 in gebruik genomen (na de verbouwing). Bij de eerste vrieskou in November-2024 bleek dat de CV niet werd ingeschakeld als de 'bivalente temperatuur' werd bereikt. Dus 'hybride' werkt niet, en aan de CV ligt het zeker niet, dat hebben we al uitgesloten.
Volgens Besolar zou dat met de instellingen van de warmtepomp te maken hebben en moet ik bijbetalen als een Besolar monteur de fout van de Besolar installateur moet komen herstellen.
Ik krijg een handleiding thuis gestuurd, maar alles lijkt ingesteld conform het advies van Besolar. Ze bieden me een telefonisch overleg met een monteur aan om instellingen aan te passen... Maar als ik een instelling verander en er moet alsnog een monteur op locatie komen om iets te herstellen dan zal ik daar een rekening voor krijgen. Ongeacht dat er bij installatie door Besolar een fout is gemaakt met instellingen.
Dan ga ik dus niet zelf rommelen in de instellingen... Besolar wil je uitleggen hoe je zelf de fout van Besolar repareert, maar als het probleem daarna niet is opgelost dan ben je de garantie kwijt want je hebt zelf iets met instellingen aangepast. Dan moet je bijbetalen om het alsnog door een monteur te laten fixen, maar nu is het je eigen schuld geworden en niet meer die van de installateur.
Zelfs als je een jaarlijkse onderhoudsbeurt inkoopt bij Besolar dan stellen ze dat ik nog steeds moet bijbetalen om de foutieve instellingen van de Besolar installateur te laten herstellen.