De samenwerking op afstand gaat vlot en gedegen.

Ik heb de samenwerking met Boekscout als zeer prettig ervaren. Vragen werden vaak snel beantwoord en er wordt ook echt geluisterd naar de wensen die je hebt. Het resultaat mag er dan ook zijn!

Een wervelwind, maar dan wel onder goede begeleiding!

De medewerkers van boekscout zijn uiterst sympathiek en geven je het gevoel dat je hun alles kan en mag vragen. De correspondentie is altijd vlot en duidelijk. Daarnaast doen ze hun job ook goed. Van de basis die wij als auteur voorzien, creëren ze een prachtig totaalbeeld.

Wat ze beloven, komen ze na!

Op 16 maart 2020 stuurde ik mijn script in. Het was voor de tweede keer dat ik van de diensten van Boekscout gebruik wilde maken. Het eerste boekje was een gedichtenbundel genaamd "Spiegelaarde" en mijn tweede boek bevat verhalen over Frankrijk, getiteld "Als de mirabellen vallen". Vanaf het moment van insturen van de kopij tot het ontvangen van het eerste exemplaar op 15 mei 2020 is er regelmatig contact per e-mail geweest over het hele proces. Opbouwende kritiek en suggesties die ik met veel plezier in het boek hebben kunnen verwerken. Zelfs het plaatsen van enkele foto's was geen probleem. Het schrijven gaat gestaag voort en ik hoop in de toekomst nog vaak met Boekscout in zee te mogen gaan!

Vakkundig advies en altijd open voor feedback

Hoewel de reactie op mijn manuscript op zich liet wachten, ging het vanaf het eerste telefoontje ineens heel snel. Na een informatieve bijeenkomst bij Boekscout op kantoor, ging ik aan de slag met het manuscript om deze definitief en drukklaar te maken. De support afdeling van Boekscout stond altijd klaar om per mail (en desgewenst ook telefonisch) te adviseren over het productieproces. Mijn wensen en vragen werden serieus genomen en dit heeft geleid tot een prachtig eindproduct waar ik erg trots op ben. Ik raad Boekscout vooral aan aan beginnende schrijvers want je wordt ontzettend goed begeleid bij het zetten van die ene stap belangrijke stap: jouw eigen boek!

Warme liefdevolle ondersteuning

Een boek uitbrengen kan voor velen iets kleins lijken, maar voor de auteur is het vaak als een kind op de wereld zetten. Het is een stukje van jezelf dat je de wereld instuurt. Boekscout is zich hiervan bewust en ondersteunt de auteur daarom op een liefdevolle, warme en enthousiaste manier. Een betere ervaring kan je niet hebben.

Professionele begeleiding.

Ik heb de samenwerking met Boekscout als zeer prettig ervaren. De begeleiding was professioneel, evenals het eindresultaat! Mijn volgende boek verschijnt ook bij Boekscout!

Goede begeleiding omtrent mijn manuscript. Snel respons van de medewerkers, mede door dat iedereen last heeft van het Corona virus. Advies en medewerkers verdient een pluim.

Hele professionele en all-round ondersteuning

Boekscout zorgt voor een professionele begeleiding doorheen heel het proces dat voorafgaat aan een boek uitbrengen. Op elke vraag wordt direct een antwoord gezocht en gegeven. Ze vinden eigen inbreng heel belangrijk, maar staan ook altijd klaar met voorbeelden en hulp.

Heldere beoordeling, snelle afwikkeling, fraai resultaat.

De communicatie verloopt duidelijk, de afspraken worden nagekomen. Al bij het begin van het proces wordt de streefdatum vermeld; alles verliep soepel en de streefdatum is gehaald. Trots op m'n boek, trots op Boekscout!

Alles geheel volgens afspraak zonder verrassingen

Zeer goede planmatige aanpak, alles keurig op tijd en volgens afspraak, overzichtelijk en compleet.

Met Boekscout maak je deel uit van het productie-/uitgaveproces.

Op 24 april 2020 is "Pella" uitgekomen, mijn debuut als schrijver. Dit was niet gelukt zonder de hulp en coaching van het team van Boekscout. Zij nemen je stap voor stap mee door het proces van het maken van een manuscript tot het klaar maken voor uitgave van jouw boek. Omdat ik dyslexie heb, ben ik niet bekend met boeken, laat staan met de uitgeverswereld. Maar het team van Boekscout is altijd snel met antwoorden, geeft duidelijke aanwijzingen en geeft je nooit het gevoel dat je een vreemde vraag stelt. Je moet je wel goed realiseren dat met boekscout jezelf de promotie moet doen. Dat kost tijd, maar wie kan er beter vertellen over jouw boek dan jijzelf? Ik heb zelf ook de illustraties gemaakt en met mijn eigen indeling van de tekst en deze illustraties heeft Boekscout een prettige pagina indeling weten te maken. Hier heb ik niets aan hoeven te doen, daar spreekt hun expertise uit. Ik zou Boekscout aanbevelen voor beginnende schrijvers die de energie hebben om hun “kindje” productie klaar te maken. Want het is een mooi proces om je eigen creatie zo te zien uitrijpen. Ik hoop dat ik mijn volgende manuscript ook bij Boekscout mag uitgeven.

Boekscout is een perfecte uitgeverij voor de beginnende auteur

Boekscout is een enorm sympathieke uitgeverij omdat ze open staan voor al nieuw (aankomend) talent. Hierdoor kan iedereen de kans hebben om een boek op de markt te brengen. Ze denken met je mee en er is ruimte voor eigen input en je kan ook zelf aangeven als het niet goed lukt binnen de gestelde tijd. Communicatie gaat snel en is duidelijk. Het enige puntje is denk ik dat voor specifieke categorieën boeken, zoals prentenboeken, het toch fijn is om specifiek advies en feedback te krijgen van een expert op dit gebied over wat het best werkt qua kleuren, formaat, tekstgrootte, tekstkleur, plaatsing van de tekst etc. Verder erg tevreden over Boekscout en heel mooi dat zoiets bestaat!

Vriendelijk, enthousiast en betrokken!

Bij boekscout krijg ik het gevoel: ze snappen het! Ze brengen duidelijk nodige informatie over, zijn professioneel en tegelijkertijd vriendelijk, enthousiast en betrokken. Top!

Superfijne begeleiding van manuscript tot boek!

Vanaf het moment dat het moment dat mijn manuscript positief beoordeeld was tot aan het moment dat mijn boek verscheen ben ik door mijn contact personen bij BoekScout door iedere stap geloodst. Iedere fase ging gepaard met een duidelijke uitleg waar ik stond en waar ik naar toe moest. Helder, duidelijk, vriendelijk en meelevend. Daarbij ook snel, binnen 24 uur een antwoord op mail! Heel prettig.

Boekscout heeft op een constructieve manier met mij samengewerkt. Ze vragen altijd mijn mening over hoe ik wil dat het boek uit gaat zien en op de markt komt. Hun feedback op mijn manuscript was positief en heel leerzaam.

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 2 boeken
  • Omschrijf uw negatieve ervaring Die heb ik niet.

Alles was helder!

• Omschrijf uw negatieve ervaring Geen

Geweldige uitgeverij! Mijn boeken zijn fraai en professioneel uitgegeven. Jammer dat het (mij) niet lukt de boeken te verkopen of er aandacht voor te genereren.

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 3 boeken

In het proces naar het uitgeven van mijn boek ben ik heel professioneel geholpen. Alle vragen die ik per mail stelde werden binnen een dag vriendelijk en uitermate correct beantwoord. De auteurslogin geeft zo veel mogelijkheden en alles digitaal aan kunnen leveren is heel handig. Geen verloren reistijd zo. Echt top!

• Omschrijf uw negatieve ervaring Geen

de profesionele aanpak en de verschillende afdelingen binnen de uitgeverij geeft mij goed en veilig vertrouwen. ook de auteurs bijeenkomst oor nader infomatie om kennis te maken wie ze zijn en hoe zij werken.

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 1 boek
  • Omschrijf uw negatieve ervaring geen negatieve ervaringen meegemaakt alleen een tip om eensover te sparren. misschien een enkele keer persoonlijk contact tussen auteur en uitgever zodat sommige dinfen makkelijker besproken kunnen worden.

Na elders 140 boeken te hebben gepubliceerd, kwam ik bij BoekScout in een 'warm bad'. Er was veel informatie, directe duidelijkheid en een perfecte begeleiding. De kwaliteit van het boek is prima!

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 1 boek
  • Omschrijf uw negatieve ervaring De prijs van het door mij geschreven kinderboek vind ik hoog. De persoonlijke auteurskorting vind ik erg laag.

Fijn dat er op veel verschillende vlakken professionele ondersteuning en begeleiding wordt gegeven! De opbouw hierin is erg prettig.

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 1 boek
  • Omschrijf uw negatieve ervaring Sommige standaarsteksten of e-mails konden op verschillende manieren gelezen of geinterpreteerd worden. Bijv. rondom toestemming geven voor mailing. Dit schiep af en toe onduidelijkheid. Er volgde wel altijd snel antwoord op vragen.

Het contact was prettig. Communicatie verliep vlot. Het uitgeef proces verliep naar verwachting.

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 4 boeken
  • Omschrijf uw negatieve ervaring Ik moest zelf de 40 mailadressen verzamelen en kreeg hierbij geen hulp. Dit was daarom, heel erg zwaar voor mij om dit voor elkaar te krijgen.

Het eindresultaat is erg mooi geworden en de communicatie gaat soepel

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 4 boeken
  • Omschrijf uw negatieve ervaring Ik moest zelf een aantal keer boekscout erop attent maken dat zowel in het manuscript, als op de achterflap, ze een aantal keer een woord verkeerd hadden afgebroken. Dat vond ik wel erg slordig, gezien Boekscout zelf wil dat we een foutloos manuscript insturen.

De samenwerking was zeer prettig en ik ben goed geholpen tijdens het hele proces. Ik zou de samenwerking in volle vertrouwen zo weer overdoen.

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 2 boeken

voldoende, een redelijke ervaring

Het is een mooi boek geworden en ze hebben mij geholpen door na elke deadline een spellingcheck uit te voeren. Die ik kan dan zelf, samen met de corrector die ik gevonden heb moest verbeteren. Ik vond de introductiedag bij boekscout erg leuk. Daar kreeg ik samen met andere schrijvers een presentatie over het bedrijf en over wat ons te wachten stond. Ook vond ik het leuk dat ze voor iedere schrijver een verhaaltje hadden geschreven over wat ze van het boek vonden.

• Hoeveel boeken heeft u uitgegeven via Boekscout? 1 boek
  • Omschrijf uw negatieve ervaring Mijn negatieve ervaring is dat er een spellingsfout is gekomen op de achterkant van het boek. Dat komt denk ik doordat de achterkant van het boek niet goed is bekeken. Verder wordt er veel van jezelf verwacht, als in je moet zelf een corrector vinden en zelf de promotie doen. Ik vond het jammer dat er geen boekpresentatie was toen het boek werd uitgebracht.