Filters

8

Onze eerste ervaring met De Jong Campers

We zijn vooraf goed geholpen door de adviseurs van De Jong. Onze keuze van de camper was achteraf gezien niet goed. De camperbus was erg klein en daardoor niet zo comfortabel. Het rijden met de camper ging goed. We zijn twee weken weg geweest. Als we weer een camper willen huren willen we een grotere waarin je kan staan en waarin ons bed niet bij iedere reis afgehaald hoeft te worden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Perfect verzorgde camper

In mei 2025 voor 10 dagen een camper gehuurd. Goede informatie vooraf gekregen over het ophalen. Camper was net een jaar oud en zag eruit als nieuw. Deze opgehaald met goede uitleg over de camper zelf en ook over zaken als het tanken van AdBlue en allerlei andere handig tips. Onderweg pechmelding verholpen door een Mercedes dealer en dat is verder keurig geregeld door de Jong. Ook inleveren van de camper geen enkele issue.

  • Aanbevelen? Ja
10

Ongelooflijke oplevering een 10+

Floris heeft de hele dag uitgetrokken om alles uit te leggen we hebben er erg van genoten en weer veel geleerd helemaal top

  • Aanbevelen? Ja
10

Super tevreden met ons Eribaatje

Eindelijk hebben we onze droomcaravan in ons bezit. Een prachtige 530 touring Nugget Gold met fietsendrager en Thule Luifel. We zijn prima geholpen door een van de grondleggers van het bedrijf en dat merkten we door het goede advies dat we hebben gekregen. Ook bij de aflevering is uitgebreid de tijd genomen om ons alle ins en outs van de nieuwe caravan uit te leggen. De eerste korte vakantie is ondertussen achter de rug en dat smaakt naar meer. Zeer tevreden dus!

  • Aanbevelen? Ja
10

met dank aan de werkplaats!

Onderweg met onze camper ging het deurslot van het leef gedeelte kapot. Iedere keer door de cabine naar binnen kruipen viel niet mee. Eerdere goede ervaringen met de Jong deed ons besluiten contact met de werkplaats op te nemen en ondanks de grote drukte werden we vriendelijk ontvangen en meteen geholpen. Onze dank is groot!

  • Aanbevelen? Ja
10

Technocenter

Vandaag mijn Caravan opgehaald welke ik ter reparatie (binnen garantie) had aangeboden. Afhandeling is professioneel en er wordt duidelijk gecommuniceerd welke werkzaamheden zijn verricht. Ondanks de zichtbare drukte dit alles op vriendelijke wijze. Dank Cees

  • Aanbevelen? Ja
8

Nieuwe camper, onbeperkt reizen een geweldige ervaring

Wij hebben een camper gehuurd voor twee weken. Het ophalen kan pas in de middag en de uitleg duurt lang. Het inleveren moet voor 11 uur op de laatste dag. Hierdoor gaan twee dagen verhuur verloren. De schoonmaak van de binnenzijde kan niet kon worden aangeboden als onderdeel van de verhuur, ook dat gaat dus ten koste van de tijd dat de camper is gehuurd. Onderweg hebben we bij een smalle doorgang wat takken langs de wagen gehad (iets wat bijna niet te voorkomen is). Helaas waren de strepen die daarbij ontstonden aanleiding om kosten te rekenen voor schade, begrijpelijk de wagen was immers nieuw toen we hem huurden. Afkopen van ER raden wij zeker aan! Ongelimiteerde kilometers in een nieuwe camper geeft wel een heerlijk vrij en luxe gevoel. Behalve schade dus niet veel om zorgen over te hebben. Al met al een leuke ervaring en geslaagde vakantie.

  • Aanbevelen? Ja
8

Vriendelijke advies en men heeft kennis van zaken

Wij kwamen voor een oriënterend bezoek voor een camper, wij waren bij aankomst verbaasd over de verscheidenheid van het aanbod van zowel nieuwe als gebruikte campers. Onze ervaring met de verkoper en vrijblijvende adviezen verliepen goed en hadden er meteen een prettig en vertrouwd gevoel bij. Ook de oplevering van de door ons aangeschafte camper verliep zeer prettig, Henk welke de oplevering op zich nam had een zeer gedegen kennis van zaken en was gepassioneerd in zijn uitleg.

  • Aanbevelen? Ja
8

Nette caravan, voldoende uitgerust voor een korte vakantie.

Als kennismaking met het caravanleven een Touring 542 gehuurd voor een week richting Duitsland in het middenseizoen. Nette caravan in ontvangst genomen met een goede uitleg over de werking en de aandachtspunten. Voor een week zijn de contractkosten relatief hoog en kan je effectief maar vijf van de zeven dagen weg in verband met ophalen en terugbrengen. Twee weken is eigenlijk beter. Wel bijzonder dat de caravan kaal wordt uitgeleverd dus zonder bestek, pannen, etc. Die moet je dus zelf ergens vandaan halen. Ondanks dat de verhuurfolder deze optie wel aangeeft was dit bij ons iig niet het geval. Dat is jammer. De 542 heeft een lengte bed met een “hap” in het gangpad. Voor langer mensen is een dwarsbed beter (530). Verder een uitstekende week kennismaking gehad met de caravan en we doen het zeker nog een keer.

  • Aanbevelen? Ja
6

Teveel rijklaarmaakkosten

Camper was smerig van binnen. Tank was niet vol. Rijklaarmaakkosten 995 € is veel teveel gevraagd. Zeker onvoldoende wat dat betreft. Verkoper netjes en overdracht ook prima verlopen.

  • Aanbevelen? Nee
6

Slechte start, maar uiteindelijk goed opgelost

We hebben een occasion buscamper gekocht (Ford Nugget). Extra betaald voor jaar garantie en camper zou technisch (zowel motorisch als interieur) tiptop worden afgeleverd. Dat bleek tegen te vallen, een vieze matrastijk, 2 vuile onderbroeken van de vorige eigenaar en een ‘lamme’ koplamp (motortje defect), maar wel APK goedgekeurd (?). Via Ford dealer in de buurt laten verhelpen en zelf de ‘slaapkamer ‘ uitgemest. Rekening wordt betaald door de Jong en meerdere malen excuses. Dus gelukkig eind goed al goed, maar geen lekkere start van ons eerste camper avontuur

  • Aanbevelen? Ja
10

Een bedrijf zoals een bedrijf moet zijn!

De verkoper was zeer meedenkend, heeft ons met geduld naar de goede keuze geleid, voor het ophalen van onze nieuwe camper werd ruim de tijd genomen en de aftersales is uitstekend.

  • Aanbevelen? Ja
8

Professionele Caravan dealer.

Geweldig goede ervaring met de aanschaf van een nieuwe caravan buiten het geëigende segment van De Jong. Ook de winkel, met groot assortiment, mag er wezen.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goed en eerlijk bedrijf. Met gemotiveerde werknemers.

Mooie Burstner gekocht na een goed advies en hopen er weer jaren plezier aan te beleven.

  • Aanbevelen? Ja
10

Super mooie Retro Eriba touring 420 Red Tango

Wat een MEGA groot bedrijf is de Jong Recreatie! Vriendelijke en deskundige verkoop adviseurs die met je meedenken. Na aankoop loopt de informatie via de Orderafhandeling. Deze reageren snel en vriendelijk. Daarna is er het Techncentre, en tot slot de aflevering. Dit gebeurt uitgebreid en deskundig waarbij veel bruikbare tips van waar je op moet letten. Ondanks na ca 35 jr kampeer ervaring kleine slimmigheidjes. Door de grote van het bedrijf lopen de afdelingen niet altijd vlekkeloos synchroon. Maar………daar prikken we dan wel doorheen! Over het algemeen een ruim voldoende/goed. Super. Na 25 jaar een Eriba Touring (Pan) gehad te hebben nu een nieuwe en iets ruimere caravan. Dit i.v.m. een toilet. Deze gaan we met de Hemelvaart uitproberen en heb daar nu al grote zin in. Alex

  • Aanbevelen? Ja
10

Top service, zeer klantvriendelijk.

Zowel de aankoop, de aflevering en contacten tussendoor heb ik als heel prettig ervaren .

  • Aanbevelen? Ja
8

Mooie caravan maar de aflevering kon beter

De caravan is prima, alle afgesproken reparaties zijn naar tevredenheid gedaan. Eén ding valt tegen, de caravan zou schoon geleverd worden. Spinrag onder de bedden en op andere plekken. Maar vooral de kookplaat was te vies om aan te raken. Schoon opgeleverd? Helaas niet. Nou kunnen we zelf uitstekend poetsen dus het euvel is verholpen. De koelkast was overigens wel schoon.

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima service!

Afgelopen week onze nieuwe caravan opgehaald, dit ter vervanging van onze vorige nieuwe caravan, waarbij bij de bestelling een foutje was gemaakt. Door de levering van de nieuwe caravan is die fout nu op een prima wijze opgelost. De aflevering ging heel vlot, mede omdat het ging om eenzelfde merk en type caravan. Veel uitleg was niet nodig, het ging meer om de administratieve afhandeling. Eén klein aandachtspunt is er nog wel; Oorspronkelijk zou de caravan worden uitgerust met een 95 Ah AGM woonruimte accu en een 20 Ah LiFePO4 PowerExtreme accu voor de mover. Dit stond als zodanig ook op de factuur. Echter bij thuiskomst en na telefonisch contact met het Technocenter, bleek dat beide accu's waren vervangen door één 30 Ah LiFePO4 accu. Hier is geen overleg over geweest en is een spontane actie van de Jong geweest. Na uitleg door iemand van het Technocentrum is het wel duidelijk, maar liever had ik dit vooraf besproken, om in overleg een keuze te kunnen maken.

  • Aanbevelen? Ja
9

Prima

Nette aardige en kundige mensen.

  • Aanbevelen? Ja
8

Uitstekende service, ook achteraf.

Wij hebben goede ervaringen met de inruil van onze camper. Bij aflevering een goede en uitgebreide voorlichting over de werking van de camper. Later bleek er iets te ontbreken . Na melding daarvan hadden we binnen drie dagen de ontbrekende onderdelen thuis gestuurd. Van 1 knop wisten we de werking niet meer. Via de mail gevraagd. Dezelfde dag nog uitleg waar deze knop voor dient. Kortom, uitstekende ervaringen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Perfecte aflevering van onze camper

Op 8 januari 2025 was het zover dat onze camper werd afgeleverd. De aflevering was een feestje. De camper stond fris en schoon te wachten op ons. Er is uitgebreid de tijd genomen om uitleg te geven. Het is onze eerste camper, dus uitleg is geen overbodige luxe. Alle lof! Inmiddels al op pad geweest met de camper. Een enkel "probleempje" werd zeer adequaat opgelost. We raden De Jong van harte aan!

  • Aanbevelen? Ja
9

Flexibel en duidelijk tijdens aankoop proces

Bij aankoop nieuwe camper eigen camper ongezien ingeruild. Daarbij was sprake van wederzijds vertrouwen dat informatie klopte van onze in te ruilen camper. Uiteraard contractueel wel vastgelegd dat bij ernstige afwijkingen daar een oplossing voor moest komen. Bij ophalen van nieuwe camper zijn er over de ingeruilde camper geen opmerkingen geplaatst over de lichte "gebruikssporen". Er was feitelijk (en begrijpelijk) maar 1 puntje. Dat had te maken met een reparatie in de voorruit die niet (meer) goed was. Daarover herhaaldelijk contact gehad en uiteindelijk door Carglass (onder verzekering) gerepareerd. Er zijn voor de nieuwe camper enkele kleine aandachtspuntjes die wellicht nog bekeken moeten worden, maar daarvoor afgesproken na onze 1e lange reis daar een nadere afspraak over te maken. Door De Jong heeft de camper nog een controle gehad bij de FIAT garage. Daar is toen ook een aangegeven door FIAT modificatie doorgevoerd.

  • Aanbevelen? Ja
9

Bij De Jong doen ze wat ze beloven en vaak nog iets meer.

Wij zijn met een huurcamper van De Jong op vakantie geweest naar Spanje en Portugal. De communicatie vooraf was zondermeer goed te noemen en bij het in ontvangst nemen van de nog nieuwe camper zijn wij uitvoerig geïnformeerd. Dit is ook echt wel nodig, aan boord van de camper bevindt zich nogal wat aan techniek. Voorts was de camper schoon en de brandstoftank vol. Wat voor ons ook fijn was dat voor de verreden kilometers geen extra kosten in rekening worden gebracht. wij hebben er nogal wat gemaakt. Wij hadden alleen ervaring met een caravan en hebben een camper gehuurd om ervaring op te doen. Dat is zeker gelukt. voor het huren van een camper kunnne wij De Jong

  • Aanbevelen? Ja
1

Bad

Nothing is covered by the insurance if the damage is under 3k euro. I found while returning the caravan a small damage on the back bumper, and I was charged with more than 800 euro. I was also told that I will get the rest of the warrantee money in 7 days and I got nothing yet. The camper I got was quite old and very noisy and you could even hear the wind blowing in through the roof trap. Dissapointed.

  • Would you recommend us? No
10

Bijzonder positieve ervaring met luisterende en meedenkende medewerkers

Bij aankomst op zowel het buitenterrein, in de winkel en in de showroom is er een groot aanbod in accessoires, caravans en campers voor iedereen. Waar wij ons welkom en gerespecteerd voelden(door Bas en Harry) en op ons gemak een passende keuze konden maken voor een nieuwe camper. Ook bij aflevering heeft Floris ons super geholpen bij het uitleggen en oppakken van de (kleine) onvolkomenheden. En uiteindelijk met een rijkelijke gevulde Goodiebag en een goed gevoel huiswaarts gekeerd in onze nieuwe camper.

  • Aanbevelen? Ja
  • Service
  • Deskundigheid/Vakmanschap
  • Showroom

Bedrijfsgegevens

Beeklaan 24 a

2191 AB Hillegom / de zilk

252536086

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.