Fantastische ondersteuning, wat een passie voor het onderwijs!

Onze dochter is door jullie (in het bijzonder Tim!) er goed geholpen. Wat een geduld en motivatie hebben jullie laten zien. Maatwerk voor onze dochter die prima zelfstandig kan werken maar inhoudelijk ondersteuning en sturing nodig had. Resultaat : geslaagd voor het VWO met 2 voldoendes voor de struikelvakken! Bijzonder was ook dat gedurende het Corona tijdperk jullie snel schakelde en onze dochter digitaal erg goed geholpen is. Dank, en wanneer het nodig mocht zijn maken we voor onze andere kinderen wederom gebruik van Ready to school in Tilburg.

Erg kindgerichte huiswerkbegeleiding

Ready to school is een zeer professionele organisatie die goed weet wat er speelt op de scholen en bij jongeren. Zij helpen met maken van planningen, leren voor toetsen, overhoren en zorgen ervoor dat mijn dochter dit zelf steeds een beetje zelfstandiger kan. De communicatie met ouders is duidelijk en erg prettig.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Goede begeleiding met goed vooruitziende blik.

ik vind het een fijne werk sfeer. met als je hulp nodig hebt krijg je het ook gelijk, ook online. er word goed vooruitgedacht en goed met je mee nagedacht wat je allemaal moet doen voor school. met goede feedback.

Erg goede begeleiding

Ik kreeg meteen antwoord op mijn vragen . En elke keer netjes verslagen hoe dat mijn zoon het had gedaan en wat.Dit vond ikzelf erg fijn.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Begeleiding is nuttig en toegevoegde waarde, de planning voor mij zinloos

De extra begeldingen en het kunnen stellen van vragen heeft ervoor gezorgd dat ik de stof beter begreep en dus betere punten kon halen. De planning was voor mij zinloos kon al plannen en had daar mijn eigen manier voor ben namelijk niet voor niks in de 5e gekomen. Als tip geef ik dan ook mee om leerlingen die in de 4e of hoger zitten zelfs te laten kiezen of ze planning willen of niet.

perfect!

Ons dochtertje ging naar de brugklas, en was erg onzeker waardoor ze geen goede punten behaalde. De begeleiding van Ready to School heeft haar erg geholpen, ook meer vertrouwen in zichzelf gekregen. Helaas zijn de punten niet zodanig opgekrikt, maar toch zijn wij erg tevreden. De begeleiding is erg goed en accuraar, maar vooral ook vriendelijk!

Fijne mogelijkheid

Wij hebben de lenteschool prima ervaren. Jammer was het wel dat de openingstijden en het rooster van onze zoon niet parallel liepen. Daardoor heeft hij niet de volledige studietijd kunnen benutten en dat is jammer

Tikkeltje teleurstellend

Hoewel onze zoon zeer zeker iets aan de Lenteschool heeft gehad mbt huiswerkbegeleiding werd er totaal geen rekening gehouden mbt zijn persoonlijke motieven en achtergrond alsmede de aansluiting mbt zijn school en hun visie. Teveel werd er in hokjes gedacht en teveel in tijden en juist het "moeten" past niet bij de zienswijze en leercurve vand e school en zijn leerlingen. Waar de leerlingen reeds jarenlang projectmatig werken en planningen maken denkt helaas ready to school nog in oude waarden en normen. Overleg met scholen en achterban is dus noodzakelijk.

Beneden niveau

Bij de 1 op 1 begeleiding was er nooit een docent die mij kon helpen. Ik heb niks tot vrij weinig gehad aan lente school.

Waardeloos

Willen heel veel, maar kunnen niets. :-(

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Echt een aanrader.....mijn kind is over😀

Pittige periode voor het kind zelf maar zeker de moeite waard. Net ff dat extra's wat ze nodig hebben. We zijn blij dat we hier voor gekozen hebben. Heel fijn vond ik het verslagje dat we iedere keer kregen waaraan ze gewerkt hadden. Dank je wel

Vriendelijk en behulpzaam

Vriendelijke staf en een goed idee. Helaas heeft het voor ons niet zo goed gewerkt, aangezien onze zoon niet goed functioneert met 'lossige' supervisie. Gelukkih heeft hij er natuurlijk wel van van opgestoken en daar was het ons om begonnen.

Deskundige begeleiding

Goed geholpen met alles waar ik tegenaan liep. Er word echt tijd voor je genomen.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Stan ging met plezier, heeft flink gewerkt en is over!! Fijn om elke dag een overzichtje te krijgen.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Goed begeleid, maar toch wel veel voor jezelf.

Door toedoen van mezelf heb ik er niet alles uit kunnen halen. Leuke begeleiders die goed kunnen uitleggen en een leuke sfeer.

Ik ben goed geholpen

Door de loop van de weken heen ben ik erg goed geholpen door het overhoren en de extra uitleg. Erg tevreden

Vrij goed

Het was wel een leuke ervaring. Ik heb veel geleerd en ben uit eindelijk overgegaan. Het enige nadeel vond ik de tijden na school. Want van 8:30 tot 17:15 of zelfs 18:00 vind ik echt veel te lang Maar voor de rest vond ik het helemaal top.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Goede begeleiding en duidelijke afspraken

Daan heeft dit jaar te weinig aan zijn school gedaan en heeft d.m.v. en m.b.v. de Lenteschool de laatste maanden enorm hard gewerkt. Ik hoop dat hij deze ervaring meeneemt naar het volgende schooljaar. De begeleiding was vriendelijk en kon zich in hem verplaatsen; dat maakt het eenvoudiger om opmerkingen te accepteren.

Oke

Wenselijk om meer vakinhoudelijk uitleg te geven en te begeleiden.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Dit zou iedere school moeten hebben

Goede begeleinding. Iedere dag een duidelijke breefing, doortastend en een goed resultaat!

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Prettige veilige leeromgeving voor de kinderen

Door jullie huiswerkbegeleiding is onze zoon overgegaan naar de volgende klas. Anders was dit nooit gelukt.

In één woord: geweldig!

Ready2School heeft voor ons een positieve invloed op zowel de schoolprestaties als het gezinsleven. De bekende discussies over het huiswerk zijn tot een minimum gedaald, terwijl de prestaties verbeteren. Ik zou het iedereen die het horen wil aanbevelen.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Goede begeleiding passend bij ons kind

Goede begeleiding Goede communicatie Passend bij het kind Vriendelijk en deskundige begeleiding.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

De opstart was rommelig. Op het laatste moment moest er nog een introductie/uitleg ingepland worden. Dit was in de vakantie, waardoor we niet konden. We hebben geen terugkoppeling daarover ontvangen. Dat is erg jammer. Verder ben ik erg tevreden. Er werd een goede planning gemaakt, er werd overhoord. Elke dag kregen we een verslagje via de mail. Dat is fijn. En... het heeft geholpen, want hij is over!

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Jullie hebben mij goed leren hoe ik moet mijn werkzaamheden in te plannen

Goede feed back per mailtje en ik ben over gegaan

Over Ready to school

Ready to school is een jongerenorganisatie met een hart voor het onderwijs. Wij willen op een kwalitatieve en inspirerende manier jongeren klaarmaken voor de uitdagingen die zij in hun verdere leven tegen gaan komen. Door hen te leren om te leren en zich ergens voor in te zetten, ondersteunen we jongeren in het vinden en ontwikkelen van hun talenten. We werken met jonge medewerkers die vakinhoudelijk uitblinken en die we trainen op de ontwikkeling van het puberbrein en specifieke hulpvragen. Hierdoor kunnen zij de persoonlijke begeleiding geven die bij de jongeren past.