Ruim voldoende, alleen de extra aandacht voor het vak maatschappijleer niet.

Ik heb bij Ready to school mijn huiswerk goed kunnen maken en als ik vragen had werd ik daar ook mee geholpen. Alleen voor het vak maatschappijleer kreeg ik niet veel extra aandacht. Ik moest het zelf doen, toen ik dit aangaf bij de begeleiders, heeft degenen die mij moest begeleiden mij meer persoonlijk geholpen en mij overhoord. Helaas is dit pas in de laatste lessen gebeurd en heb ik nog geen voldoende gehaald voor maatschappijleer.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? De Campus Breda

Prima begeleiding en rustige werkomgeving voor leerlingen

Persoonlijke aandacht en goede 1 op 1 begeleiding. Mobieltjes mogen helemaal verbannen worden tijdens begeleiding-wat mij betreft…-

Doel is niet bereikt

Erg veel tijd besteed aan Frans, Nederlands en Wiskunde en het waren de slechtste scores tijdens de toets week. We hebben hier thuis weinig aandacht aan gegeven omdat we dachten dat jullie dat verder deden. Andere vakken hebben we geholpen met leren en overhoren. De woordjes van Frans kon hij wel maar wat er precies gevraagd wordt op de toetsen zou toch bij jullie bekend moeten zijn. Wat les in hoe je toetsen maakt had misschien nuttiger geweest. Nu voelt het niet alleen voor Luke maar ook voor ons als verspilde tijd.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? De Campus Breda

Natuurkunde was erg slecht leraar snapte het zelf niet echt

Leraar had onvoldoende kennis en ervaring om deze training te geven. Ze kon vragen vaak niet beantwoorden en zat er zelf vaak naast waardoor het een warrige boek werd

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Mill Hill Goirle Tilburg

Ik had er meer van verwacht

Mogelijk waren mijn verwachtingen verkeerd. Ik had begrepen dat de leerling begeleid zou worden naar zijn stijl van leren, hoe het beste te leren en welke methodes daarvoor beschikbaar zijn. Dit is echter nauwelijks tot niet aan bod geweest. In de presentatie vooraf kwam dit al niet naar voren en had daar dus over gemaild of dit wel aanbod zou komen. Dit werd bevestigd dat daar zeker naar gekeken zou worden. Helaas was dit niet het geval De presentatie voor de ouders vond ik niet professioneel overkomen, meer studenten achtig, en had dus al mijn twijfels of dit wel aansloot naar wat we zochten Maar nogmaals mogelijk had ik mijn verwachtingen te hoog, Het was uiteindelijk meer een huiswerk maakplek en ook dat heeft hem zeker geholpen

Veel geleerd

Ik heb veel nieuwe dingen geleerd en geoefend

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? N.v.t.

Ze zijn goed bereikbaar. Denken met je mee voor extra begeleiding. Gewoon geweldig.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Herexamentraining

Verlichtend

Ik heb 2 trainingen gevolgd, eentje voor economie en eentje voor scheikunde. Beide trainingen waren makkelijk te volgen en hebben mij geholpen met mijn eindexamens.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Theresialyceum Tilburg

Niet meer wat het was

Te weinig begeleiding.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Mollerlyceum Bergen op Zoom

Goed in begeleiding en een extra motivatie

Hugo heeft in november huiswerk onder toezicht gehad en sinds februari huiswerkbegeleiding online. Dat heeft Hugo een extra zet in motivatie gegeven , zeker in een al zo moeilijk online les jaar.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Online huiswerkbegeleiding
  • Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Willem II College Tilburg (online)

Even wennen

Het was even wennen doordat onze zoon online moest starten. Toen ging het niet super lekker. Maar toen de begeleiding weer fysiek kon, ging het een stuk beter.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Mollerlyceum Bergen op Zoom

RTS heeft onze dochter met vertrouwen en deskundigheid begeleidt. Dank!

Motiverende en deskundige begeleiding Goede en vriendelijke communicatie Flexibel en bereikbaar

Een topteam!

Ik vond de ervaring zeer prettig! Mijn zoon heeft er heel erg veel aan gehad. Het team heeft hem ook op moeilijke momenten met de juiste begeleiding er doorheen kunnen trekken. Altijd kreeg ik een verslag via mijn email, dat vond ik heel erg fijn! Zo bleef ik goed op de hoogte. Hartstikke bedankt dames voor jullie inzet! Het was top! Mijn zoon gaat waarschijnlijk volgend schooljaar onderwijs volgen via het Flexmodel. Mocht het nog extra nodig zijn dan zal ik hem zeker weer opgeven voor huiswerkbegeleiding. Groetjes Monique

Ontzorging

Zowel onze dochter als zoon hebben gebruik gemaakt van ready to school. Dochter via school alleen online. Onze zoon ging 3 keer per week naar de bredaseweg. Voor allebei heeft de extra steun en motivatie en waar nodig hulp, heel goed geholpen. Onze dochter werkt hard, maar kan met de ondersteuning worden geholpen met haar planning en ook kan ze vragen stellen, waardoor ze effectiever kan leren. Voor haar was t echt fijn. Onze zoon was wat minder gemotiveerd en heeft de 3 dagen bij ready to school er in ieder geval voor gezorgd dat hij 3 keer iets deed aan school. Voor mij als moeder is het ook fijn dat ik niet achter ze, met name de zoon, hoef te lopen of hij zijn huiswerk al heeft gedaan en kan ik me vooral richten op positieve aandacht, zal maar zeggen.

goede communicatie

Fijn dat er mee gedacht word in oplossingen voor je kind en dat je duidelijke afspraken kunt maken

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? N.v.t.
  • Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Rooi Harten Tilburg

Eindelijk iemand die onze dochter methodes leert

Ready to school gaf ouders goede samenvatting na afloop van huiswerkbegeleiding. Onze dochter kreeg eindelijk eens methodes te leren hoe ze dingen moest aanpakken voor huiswerkbegeleiding.

Goede communicatie

Na elke les een duidelijke feedback. Mijn zoon zou wel meer gebaat zijn geweest bij meer duidelijke afspraken. Voor hem was het iets te vrij van wat te gaan doen. Jammer dat het alleen online sessies waren maar dat ligt uiteraard aan de Corona tijd.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Online huiswerkbegeleiding

Jullie hebben onze dochter zeer goed begeleid.

Lize heeft het heel erg naar haar zin gehad bij jullie. Ze voelde zich thuis en kwam graag. Ze heeft veel gehad aan de bijles wiskunde en ook de huiswerkbegeleiding vond ze erg fijn. Ook de begeleiding tijdens de examens was super. Jullie hebben Lize altijd op kunnen peppen als ze er even doorheen zat en ook haar inhoudelijk verder geholpen. Als ouder heb ik het kennismakingsgesprek, het voortgangsgesprek en het contact via de app als prettig ervaren.

motiverend voor mijn zoon

Goede terugkoppeling per mail iedere keer. Mijn zoon (zelf initiatief genomen om hwb te volgen) heeft via jullie zijn intrinsieke motivatie weer gekregen en weet nu hoe hij moet plannen, kreeg tips om stof onder de knie te krijgen. Is van 6 onvoldoendes naar 1 onvoldoende (5) gegaan.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Online huiswerkbegeleiding

Ik vond de terugkoppeling heel fijn.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? De Campus Breda

Wij zijn zo goed geholpen door Ready to School, echt helemaal blij mee.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Rooi Harten Tilburg

Dit is de enige reden dat ik ben geslaagd.

Ik heb hier heel veel aan gehad, dat kan ook komen doordat ik in een kleine groep zat.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Theresialyceum Tilburg

Prima en accuraat

Duidelijke afspraken die ook worden nagekomen.

Goede voorbereiding op maat

Ik had gekozen voor de één op één begeleiding van een halve dag. Dit was heel waardevol, omdat ik gericht vragen kon stellen en deze allemaal beantwoord konden worden door de stof gericht samen door te nemen. Ik kan deze persoonlijke begeleiding op maat iedereen aanraden.

Over Ready to school

Ready to school is een jongerenorganisatie met een hart voor het onderwijs. Wij willen op een kwalitatieve en inspirerende manier jongeren klaarmaken voor de uitdagingen die zij in hun verdere leven tegen gaan komen. Door hen te leren om te leren en zich ergens voor in te zetten, ondersteunen we jongeren in het vinden en ontwikkelen van hun talenten. We werken met jonge medewerkers die vakinhoudelijk uitblinken en die we trainen op de ontwikkeling van het puberbrein en specifieke hulpvragen. Hierdoor kunnen zij de persoonlijke begeleiding geven die bij de jongeren past.