Waardeloos

In december 2021 warmtepomp geinstalleerd Daarna ondanks vele tel en mails geen reactie op verzoek voor serviceonderhoud, storing, aanvraag BTW teruggave, nakomen servicecontract, storing ketel etc. Geen enkele reactie! mei 2022: eindelijk reactie, serviceafspraak, nu afwachten of de problemen daadwerkelijk worden verholpen Juni 2022: Nadat Merel van Energie in Huis het heft in handen heeft genomen ging het opeens heel snel. Binnen 14 dagen heeft het installatiebedrijf contact opgenomen en de warmtepomp gecontroleerd, aanpassingen aangebracht en de geluidskast geplaatst. Dat is dus prima. Waarom het dan zolang heeft moeten duren, de vele e-mails en telefoontjes en ergernissen, blijft onduidelijk. Laten we hopen eind goed al goed.

warmtepomp

4 jaar geleden hebben wij een hybride warmtepomp laten installeren. Prima keuze, super service. Ook het servicecontract liep voortreffelijk. Werd op tijd aangemeld en de monteurs verschenen ook. Besparing om en nabij de 70% !!! Zeer aan te bevelen.

customer support is schandalig

Bij de installatie van een warmtepomp is ook de thermostaat vervangen. Hiervan ging het display binnen een paar maanden kapot. Heb hierover gebeld en een call ingediend. Hier zou binnen een week op gereageerd worden. De weken daarna meerdere malen gebeld en gemaild maar zelfs terug bellen is erg problematisch. Na ongeveer een maand kreeg ik eindelijk de belofte dat er een nieuwe besteld zou worden en direct na ontvangst een afspraak gemaakt zou worden voor de installatie. Dit is inmiddels al weer vijf weken geleden. Heb de moed op enige support inmiddels maar opgegeven en hem door een lokale installateur laten vervangen. Kortom van customer support is bij dit bedrijf geen enkele sprake.

niet best

Hoi lezer, De installatie was erg warrig, er kwamen 3 verschillende bedrijven langs onder de vlag van energie in huis. Niemand wist precies wat ze eigenlijk kwamen installeren. Tot drie keer toe kwamen ze van te voren kijken wat ik eigenlijk besteld had en of dat wel paste en hoe we dat de vorige schouw bedacht hadden ect... 8 maanden geleden heb ik een lekkage gemeld van de doorvoer van de zonneboiler waterleiding die door het dak gaat. 3 verschillende "reparaties" zijn er uitgevoerd, en het lekt nog steeds. Maar nu zijn er inmiddels ook 6 dakpannen gesneuveld, ligt het stuckwerk van de zolderkamer op de grond, zit er smerige kit op de panelen van het dichtpeuren van alle naden en kieren op mijn dak tijdens één zo'n reparatie, en zijn mijn panelen meerdere keren los gehaald en vast gezet. Bij de laatste poging kwam er een installateur alleen opdagen, die moest dus alleen het dak op om zo'n panneel te op te lichten om eronder te kijken... Meneer viel vervolgens bijna van het dak af, gelukkig kwam de ladder alleen daadwerkelijk naar beneden zetten. Een week na de laatste reparatie, waarvan de installateur al had laten weten dat het niet gelukt was, ben ik toch maar zelf naar energie in huis gaan bellen (9e keer denk ik), en stond ik toevallig voor morgen op de planning. Al met al houden ze je bezig. Het liefst zou ik alles van mn dak laten halen en mijn geld terugkrijgen om een echt bedrijf in te kunnen schakelen. MVg Eliel

Afhandeling opdracht zonnepanelen perfect

Er is een minpuntje te noemen, communicatie omtrent uitvoering moet beter kunnen. Aangeven wie (bedrijven) de werkzaamheden uitvoeren.

• Product(en) Zonnepanelen

Beste Gerard, Wat goed om te horen dat de installatie en afronding van jouw zonnepanelen perfect is verlopen. Ons doel is onze klanten een topervaring te bieden. We horen het natuurlijk altijd graag als dat is gelukt. Dankjewel voor je waardevolle feedback. Zo help je Energie in Huis ook om de service en dienstverlening elke keer weer te verbeteren. Met zonnige groet, Team Energie in Huis

Cowboys aan het werk

Leidingen van de CV werden met een sluiptol op lengte gebracht. Wat zegt u? Splinters in het CV systeem? Geen probleem toch? Bedenk wie u uw systeem toevertrouwd. Twee jaar na installatie bleek het systeem niet meer te werken. Geen onderhoudsabonnement=geen service. Moet een systeem langer dan een jaar meegaan dan is deze leverancier geen optie. Gelukkig zijn er betere partijen die iets meer lijken te kosten maar wel service leveren. Bovenstaande speelde zich af in november 2019; de installatie in 2017. Naar aanleiding van deze review heeft de leverancier alsnog contact opgenomen met de vraag of ze nog iets konden doen maar inmiddels is mijn installatie in onderhoud bij één van de grote marktpartijen. Energie in huis gaf in dat contact ook aan tegenwoordig klantvriendelijker op te treden. Hoe dat uitwerkt kunt u als klant nu zelf onderzoeken.

• Product(en) Warmtepomp

Goed advies en top begeleiding: één loket voor al je energiebespaar vragen

Wij hadden verschillende wensen voor onze energiebesparende voorzieningen. Koen Rietveld heeft ons goed geholpen en nam de tijd voor je vragen. De aangeleverde documentatie was helder en begrijpelijk. Bij vragen kon ik de adviseur makkelijk telefonisch bereiken. Installatie van zonnepanelen als ook warmtepomp zijn vlot verlopen en alles werkt goed. Wat ik ook fijn vond is dat Energie in Huis ook onderhoudscontracten voor de ketel en warmtepomp aanbiedt. Zo heb je één adres voor al je energie vragen. Er werd bij ons gewerkt met lokale installateurs.

• Product(en) Zonnepanelen, Warmtepomp

Na de acceptatie wordt de prijs hoger en de communicatie minder

Na de schouw werd de meterkast spontaan een paar honderd euro duurder. De panelen paste niet, waardoor er (zoals ik al had aangegeven) toch één minder op kon. De btw teruggave werd uiteindelijk niet uitgevoerd en probeer ik nu zelf te doen. Terugkijkend had ik liever iets meer betaald en een lokale opdrachtgever de opdracht gegund. Een ingediende klacht werd niet behandeld. Na deze review ben ik nog wel netjes te woord gestaan door energie in huis. Ik verwacht dat er wat met deze ervaring word gedaan.

• Product(en) Zonnepanelen

Ronduit slecht, maar uitei delijk klachten serieus genomen

Hele vriendelijke verkoper, tot aan aanschaf en betaling zonnepanelen en warmtepomp verliep alles vlekkeloos. Schouwen? Dat dachten ze even telefonisch te kunnen doen. En of ik al had nagedacht hoe ik de leidingen van mijn warmtepomp wilde laten lopen. Wie is hier de techneut? Het duurde daarna 3 maanden voor de zonnepanelen eindelijk geinstalleerd werden, na vele beloftes en zoeken na een installateur. Terwijl het serviceabonnement en de kosten al werden geincasseerd ( terug laten draaien) Een luidruchtig installatieteam die onzorgvuldig over de dakpannen liepen en zon 30 dakpannen kapot trapten van mijn prachtige oudere woning, terwijl ik vtv verzocht had een ladder of steiger te gebruiken of de pannen opzij te leggen.Bijna werd een basisomvormer geplaatst die ik niet gekocht had. Het is dat ik oplettend was en er absoluut op stond de geadviseerde en betaalde materialen te laten installeren. Daarnaast werken ze met ingehuurde installateurs. Geen goede en of snelle service. Na 2 jaar goed fuctioneren nu de eerste uitval van een aantal zonnepanelen. Een monteur? Werkbon zoek, druk, druk, druk met nieuwe klanten en na 13 telefoontjes en meerdere apps eindelijk een afspraak. Was dit bedrijf echt beu. Eindelijk hebben ze een goede installateur gestuurd die al snel ontdekte dat er korsluiting was ontstaan doordat bij installatie de stekkerdoos die buiten op de schuur lag vol met water stond en zwartgeblakerd was. Nu is het op een zorgvuldige vakkundige wijze hersteld en is dit op een correcte wijze door Energie in Huis serieus opgepakt. Wij zijn op een nette manier te woord gestaan met excuses voor het gehele traject.

Klantvriendelijk

In 1e instantie duurde het even voor er contact was: maar daarna verliep het zeer soepel: zeer tevreden over Dodge Loots

Na twee jaar nog steeds een hoop gedoe, inmiddels een produktie van 0,0 kWh

Na vele fouten tijdens inspectie, installatie, misplaatsing en herplaatsing van zonnepanelen liggen onze zonnepanelen nu al een maand werkeloos op ons dak. Ondanks een (betaald) monitoring en service abonnement met garantie op de nodige 24h-service, na een maand nog steeds geen actie van hun kant, laat staan een reactie op onze contactpogingen en hulpverzoeken.

• Product(en) Zonnepanelen

Alles was goed voorbereid en geregeld.

Zeer goede en uitgebreide uitleg van Koen rietveld, dat gaf een goed gevoel hij wist waar hij overspraak . Na alles goed voorbereid te hebben werden de werkzaamheden goed en snel uitgevoerd. En ook over de uitvoering ben ik zeer tevreden.

• Product(en) Zonnepanelen

eerlijk, betrouwbaar en goede service

Vanaf het eerste contact werd helder en eerlijk uitleg gegeven over wat wel mogelijk was en/of niet haalbaar was. De service strekte zich uit over de kosten, opbrengst, de installatie en overnemen van de aanvraag teruggave BTW bij de belastingdienst. Bij en na de eerste schouw werd niet gepoogd de zonnepanelen toch te plaatsen ondanks de te geringe opbrengst. Na het verwijderen van de obstakels rond de woning kon alles wel plaatsvinden en werd verder gegaan met de schouw, plaatsing en nacontrole met tenslotte aanmelden bij de energie leverancier om de terug levering van energie aan te melden.

Binnen een maand rond!

Bij het lezen van de advertentie"nog deze zomer besparen", dacht ik, dat moet ik nog zien. Maar inderdaad binnen een maand de zonnepanelen werkend op mijn dak, dankzij de goede service van de mensen van eneco suniverse. Alles netjes afgewerkt en ingeregeld, inclusief aanmelding op de growatt app.

Absoluut shit

Niets maar dan ook niets gaat en ging goed

Heel erg goed

Vanaf de offerte tot de installatie contact gehad met Koen rietveld Aardige man legt alles goed uit en neemt de tijd voor je. Koen was niet opdringerig en gaf je alle tijd om er rustig over na te denken. Mijn ervaring is zeer goed.

Klantvriendelijk, uitstekend product

De contacten met medewerkers van Eneco en de installateur verliepen goed. Duidelijk. Onderlinge afstemming kan iets beter. Het resultaat is prima. Dankzij de zon al heel wat je opgewekt

Dramatisch

Verkeerd ingebouwd, gecorrigeerd terugslagklep verkeerd om. Buitenunit zeer lawaaierig, lekt ca 100l per dag over terras, verplaatst naar overeengekomen locatie, op het dak. 2x koelmiddel gelekt zodat eea niet werkte. Parameters en dipswitches niet goed. Systeem door Geas werkend gemaakt.

• Product(en) Warmtepomp

Beste meneer Dekkers, We vinden het ontzettend jammer om te lezen dat we niet de topervaring hebben kunnen bieden waar we voor willen staan als bedrijf. Zoals mijn collega telefonisch met u heeft besproken, willen wij leren van de dingen die niet goed zijn gegaan in uw klantreis. We willen graag nog met u onderzoeken of we de zure smaak een beetje weg kunnen nemen. We zeggen niet alleen ‘sorry’ maar willen kijken of we u wat tegemoet kunnen komen in het ongemak dat u ervaren heeft. Als u hier voor open staat, zou u dan contact met ons kunnen opnemen via mail [email protected] of via ons telefoonnummer 088 244 08 00. Met vriendelijke groet, Shama Braaf

Slechte installatie van de warmtepomp

Ik was bij energie in huis uitgekomen omdat ik graag een totaal aanbod wilde voor zonnepanelen en een hybride warmtepomp + gasketel. Het initiële contact was goed en het advies kwam deugdelijk over. De installatie van de warmtepomp daarna was een volledige ramp. We hebben de hele winter geen warm water of verwarming in huis kunnen hebben, omdat de installateur niet wist waar hij mee bezig was. Uiteindelijk is de leverancier langsgekomen om het probleem, een defecte printplaat op te lossen. Daarnaast is de installatie niet volgens de bouw regelementen gebeurd waardoor de gasketel niet goed afsluit en er risico bestaat op koolstofmonoxide vergiftiging. Dit laatste is bij een recente verbouwing naar voren gekomen. En ook blijkt dat de capaciteit die is geadviseerd eigenlijk te laag is voor de woning. Bij het zoeken naar de oplossing vond energie in huis het belangrijker om de schuld bij een ander te leggen dan de oorzaak te vinden. De reden dat ik nog twee sterren geef in plaats van 1 is, omdat de aanleg van de zonnepanelen wel goed is verlopen ondanks vertraging door de gemeente.

• Product(en) N.v.t.

Beste meneer Smit, We vinden het ontzettend jammer om te lezen dat we u niet de topervaring hebben kunnen bieden waar we voor willen staan als bedrijf. Zoals telefonisch besproken, werken we graag met u naar een gepaste oplossing toe om u een goedwerkend systeem te geven. Voor nu hebben we afgesproken dat als wij de offerte van uw loodgieter hebben ontvangen, we contact met u op om de vervolgacties te bespreken. Met vriendelijke groet, Shama Braaf

Super, alles volgens afspraak en persoonlijk contact.

Direct na mijn offerte aanvraag. Bijzonder fijn contact gehad. Alles duidelijk uitgelegd en alles doorgenomen. Zeer tevreden hierover. Ook het afspreken van de schouw liep buitengewoon, kon deze ook makkelijk verzetten. Altijd makkelijk bereikbaar en direct een antwoord mondeling en vai mail. Alle hulp hierin geboden. Installatie op afspraak en tijdstip zeer goed geregeld. Vriendelijke installateurs en netjes gewerkt. geen rommel. Terugkoppeling met Eneco direct dag erna. Zeer tevreden met het resultaat. Absoluut aan te bevelen.

• Product(en) Zonnepanelen, Isolatie

Beste Ronald, Bedankt voor de positieve review. Fijn om te horen dat alles naar tevredenheid is verlopen. Zoals besproken, mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag! Groet, Koen Rietveld

Goede voorlichting

Het proces en de installatie zijn volgens afspraak verlopen. dit leidt tot een ruim voldoende voor klanttevredenheid.

• Product(en) Zonnepanelen

Beste Purcy Watson, Bedankt voor het delen van je ervaring. We zijn blij om te horen dat alles naar wens verlopen is. Geniet van aankomende zonnige dagen en je eigen opgewekte zonne-stroom. Groet, Koen Rietveld

Levering en plaatsing ok, instellen en afstellen zeer matig.

Voorlichting, levering en plaatsing liepen volgens afspraak. De installatie werd werkend afgeleverd. Maar wel volgens de meest grove instellingen, die achteraf deels onjuist bleken te zijn. Ik begrijp dat op zich wel, want het instellen en afstellen en controleren en fine-tunen kost tijd, en als je het goed wilt doen moet je vaak ook nog een paar keer terug komen. En dat kost tijd en dus geld. Maar het is wel een belangrijk punt, juist bij een warmtepomp. Het maakt het verschil tussen best wel besparen of niet. Daar zou veel meer aandacht voor moeten zijn. Daarnaast heeft een warmtepomp sowieso pas zin als je met lage temperatuur (lager dan ca 50 graden) je huis warm kunt stoken. En, als je een warmtepomp overweegt, denk dan ook aan de geluidsproductie van de buitenunit. Kijk naar het aantal dB, maar ga vooral ook zelf luisteren. En houd rekening met de buren!

Top ervaring!

Wij hebben een top ervaring gehad met energie in huis! De installatie verliep vlot en de installateurs waren deskundig. De zonnepanelen zijn zeker de moeite waard en wij besparen een hoop gas met de warmtepomp. Dank je wel energie in huis!!

• Product(en) Zonnepanelen, Warmtepomp

Beste JM, Bedankt voor je review. We zetten ons als Energie in Huis elke dag in om huiseigenaren te helpen met energiezuinig wonen. Fijn om te horen dat je tevreden bent met de zonnepanelen en veel bespaart op je gasrekening. Groet, Joost van Energie in Huis

Minder gasverbruik door hybride warmtepomp en zonnepanelen

Ik had al zonnepanelen die meer energie opleverden dan ik nodig had. Het overschot wordt sinds een paar jaar gebruikt door de warmtepomp. Voor snelle warmte (zoals bij douchen) en bij een buitentemperatuur onder 4 graden Celsius is echter een ketel nodig. Dus voor deze oplossing kunnen we niet van het gas af, zoals wordt voorgesteld.

• Product(en) Zonnepanelen, Warmtepomp, HR++ cv-ketel

Beste Wim, Bedankt voor het achterlaten van je ervaring. Een warmtepomp met zonnepanelen is een heel goede combi, helemaal als je zonnepanelen meer energie opleveren dan je verbruikt. Zo draait jouw warmtepomp op je eigen zonne-energie! Helemaal van het gas af kun je er niet mee, maar je hebt zeker een héél lage energierekening nu. We zijn blij om te horen dat je tevreden bent. Groet, Joost van Energie in Huis

Prima firma om zaken mee te doen

Goed advies en prima prijs. Ik heb ook de subsidie door Energie in Huis laten verzorgen (wel voor meerkosten) en deze is prima verlopen De uitvoering werd zorgvuldig en netjes gedaan door de installateur.

Over Energieinhuis.nl

Energie in Huis helpt je om je energierekening te verlagen met een gratis vrijblijvend bespaarplan. Dat scheelt veel uitzoekwerk en je weet direct welke energiebesparende maatregelen interessant zijn voor jouw woning.

Over Techniek Nederland