Filters

9

Snel geregeld en prettig contact

Voor onze nieuwe woning wilden we onze huidige hypotheek meenemen vanwege de lage rente. Gelukkig bood bijBouwe die mogelijkheid en zijn we goed geholpen door met name André en Jeroen. Enig puntje van kritiek lag bij een kink in de kabel rondom de bankgarantie, maar dat zou gaan om een door de notaris niet ontvangen e-mailbericht. Waar dat precies aan lag is niet helemaal duidelijk, maar er was in elk geval geen verificatie of geen controle op ontvangstbevestiging bij de notaris hiervan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Verificatie rondom bankgarantie (liep bij ons toevallig mis)
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Fijne ervaring met Bijbouwe Adviseurs Jelma en Andre

Voor de verhoging van onze hypotheek hebben wij een zeer fijne en efficiente ervaring gehad met Bijbouwe Adviseurs Jelma en Andre.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? De connectie tussen de Klantenportaal en het portaal mijnleninginzicht. Bij een verhoging van de hypotheek, wordt niet meteen inzichtelijk wat dit doet met de totale openstaande lening en brutomaandbedrag.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Prima geholpen door adviseurs

Ik kon alle vragen stellen en ben prima op de hoogte gehouden met de vorderingen. Vriendelijke behandeling en snel contact.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Bestaande klanten zouden minder aan kunnen leveren als ze na een paar jaar verhuizen.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Erg behulpzaam, lekker snel geholpen en een prachtige deal gemaakt

Alle mensen bij BijBouwe zijn stuk voor stuk erg behulpzaam en snel, veelvuldig contact gehad en lekker meedenken met de situatie, ben erg blij met de deal die we gezamenlijk hebben neergezet. Voor de volgende hypotheek jaren een duidelijk en goed beeld gekregen en het is absoluut de moeite en kosten waard om een gedegen advies te krijgen. Bedankt alle mensen bij BijBouwe, ik hou hiervan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Een geweldige ervaring om met een hypotheek coach online een hypotheek af te sluiten.

We zijn door onze hypotheek coach André Kwast stap voor stap door het proces van het aanvragen van onze tweede hypotheek geloodst. Van de benodigde documenten, de goede en heldere gesprekken tot het passeren van de akte bij de notaris. Wij raden BijBouwe en in het bijzonder André van harte aan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Efficiënt, snel, deskundig, klantgericht en hulpvaardig

Nog geen 3 weken geleden vroeg ik aan een bevriende aannemer of hij bij mij een nieuwe badkamer kon plaatsen. En zo ja, op welke termijn. Over 4 weken kan ik wel, zei hij. Huh . . ?! Shit, dan moet ik spullen uitzoeken en geld regelen. Ik had al 2 hypotheken bij bijBouwe, dus was mijn vraag of ik bij hen binnen zo'n korte termijn een nieuw bouwdepot kon krijgen. De snelheid hing o.a. af van wel of geen tussenpersoon inschakelen. Ik ging dus voor de execution only, slaagde voor de 'bewustzijnstoets', kreeg 2 coaches van BB, die ongeveer elke dag mij van de stand van zaken op de hoogte hielden, mijn vragen beantwoordden, en ook nog wat knip- en plakwerk voor mij verrichtten. Resultaat: binnen 3 weken ligt mijn dossier nu bij de notaris. Wat een kanjers! Dat is nou maatwerk!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? ? Zie mijn review
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Super betrokken adviseurs!

Zeer tijdige en correcte informatie voorziening. Afspraken worden nagekomen. Extra moeite wordt genomen voor meer ingewikkelde vragen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen bijzondere punten
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
8

Fijn contact, goed geholpen.

Tijdens het afsluiten van mijn hypotheek had ik een erg fijne communicatie met André. Kundig in het vak begeleiden ze je door de wirwar aan documenten heen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Ik zou het fijn gevonden hebben niet via de mail contact op de hoeven nemen om te vragen of je terug gebeld kan worden.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Uitstekend

Wij zijn uitstekend geholpen door Jeroen, andre en Jelma. Ze hebben de afgelopen 8 maanden heel goed hun best gedaan voor ons om alles zo goed mogelijk in orde te krijgen. Ik kan niet anders zeggen dat deze mensen alles er aan doen om het zo goed mogelijk af te ronden. Mochten wij ooit nog iets nodig hebben, dan hopen we dat we door zulke toppers geholpen worden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? 29551
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
5

Bureaucratisch, traag en slecht bereikbaar

Hypotheekaanvraag - bouwdepot van € 65k voor een nieuwbouwwoning van € 730 k die met EIGEN GELDEN is gefinancierd. Begin mei aanvraag gedaan. Eindeloos veel vragen: inkomensverklaring, nadere stukken, elke cent wordt een verklaring voor gevraagd én een dure taxatie is volgens BIJbouwe nodig. Dat laatste voegt niets toe als de woning, waarop dus geen hypotheekrecht rust, voor € 730k is gekocht en elk weldenkend mens kan vaststellen dat de bank met een lening van € 65k met 1e hypotheek dus GEEN ENKEL risico loopt. Toch taxatie laten maken (verrassend - not - was de uitslag dat de woning meer dan € 730k waard is), om dat bouwdepot maar op tijd in de lucht te krijgen. 31 juli hypotheekofferte getekend waarin staat dat hypotheekakte uiterlijk 13 september moet zijn gepasseerd. Echter, 18 september worden - na 10 mails en 15 telefoontjes - pas de stukken aan de dienstdoende notaris toegezonden door BIJbouwe. Dit in verband met een technische storing aan hun zijde. Lang verhaal kort: eindeloos veel moeite gedaan en (onnodige) kosten gemaakt om een bouwdepot tijdig paraat te hebben en dit is niet gelukt. Duurt allemaal heeeeeeeel langg. Op moment dat bouwdepot eindelijk gereed is, is dit mosterd na de maaltijd. Woning is al lang opgeleverd en kosten die je via bouwdepot wilt financieren zijn al voorschoten. Proces is (te) traag, in mijn optiek veel onnodige vragen die in één keer kunnen worden gesteld, maar nu over maanden worden uitgesmeerd en op reacties wordt traag gereageerd. BijBouwe is daarnaast slecht bereikbaar voor vragen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Clientacceptatieproces moet beter, klantenservice moet beter, bereikbaarheid moet beter.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
8

Uiteindelijk een goede service

De opstart verliep voor ons wat langzaam, maar dat is daarna goedgemaakt. Fijne service door Jeroen Elgersma en André Kwast en collega's.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Directe telefoonnummers contactpersonen
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Goede communicatie

Het proces werd vantevoren goed uitgelegd, documentatie aanleveren was goed ingericht, bij vragen was er voldoende ruimte.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen idee
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Vlotte en professionele ondersteuning

Bij BijBouwe zijn wij snel en prima geholpen. Nadat een andere hypotheekverstrekker verzaakt had is het fijn om goed geholpen te worden door een professionele partij.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Af en toe kon de communicatie tussen collega's die ons adviseerde iets beter
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Duidelijke en prettige ondersteuning.

De persoonlijke ondersteuning vanuit Jelma en haar collega hebben wij als prettig ervaren. Vragen werden snel opgevolgd en dat versnelde het proces. Platform is gemakkelijk en intuïtief.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Nvt
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
9

Prima geholpen

Prima gehoplen! We hadden echt een flink stuk maatwerk nodig omdat we zelf een vrije kavel middels een plan ontwikkeld hebben. Zelfs de bestemming moest gewijzigd worden en dan blijven er niet veel geldverstrekkers over die je willen helpen. Er is vanuit Bijbouwe veel meegedacht en er is een hoop werk in gestoken. Wij vonden het heel plezierige adviseurs en hopen nog heel lang van ons mooie nieuwe huis in de polder te genieten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? niets
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Ondanks de complexiteit van het dossier, hebben de coach en adviseur altijd voor mij klaar gestaan

Overname hypotheek door scheiding + ophoging is complex en in ben altijd zeer goed begeleid en geholpen!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? De acceptatie via Quion laten verlopen en daardoor alles van elkaar scheiden, heeft gezorgd voor onnodig veel vertraging in het proces en onnodig veel werk. Laat aub de partijen die alles van mijn dossier weten, dit ook afronden, dan had het veel sneller gekund
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

Je word goed geholpen

Je word goed geholpen bij alles, als je een vraag hebt en je stuurt een berichtje krijg je vaak dezelfde dag nog een antwoord terug.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? -
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
8

Prima en deskundige begeleiding door een lang goedkeuringstraject.

Er moesten bijzonder veel documenten voor deze hypotheekverhoging worden aangeleverd. Tot mijn verbazing veel meer dan enkele jaren geleden bij het afsluiten van de hoofdhypotheek. Maar hier door de begeleiding van de financieel adviseur duidelijk en helder door heen geholpen, in een verder ook vriendelijk en prettig contact. Het lijkt mij voor de meeste mensen bijna ondoenlijk om dit zonder die begeleiding voor elkaar te krijgen. Lastig vond ik wel de digitale kant van het verhaal. Klantomgeving (Documenten of Postvak?), uploaden, pdf maken, gekoppeld aan het feit dat de adviseur geen beeld heeft van waar ik bijvoorbeeld in de klantomgeving aan het zoeken was. Overal uiteindelijk uit gekomen maar wel met terugkerende haperingen op dit vlak. Dat zou toch toegankelijker moeten kunnen lijkt mij.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Toegankelijkheid en begeleiding bij de Klantomgeving
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
7

Goed geholpen, slecht telefonisch bereikbaar

Goed geholpen door de medewerker. Alleen telefonisch kon ik ze niet bereiken. Met terugbelverzoek werd ik keurig te woord gestaan.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Dat ze bereikbaar zijn
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
9

Snelle afhandeling voor het opstellen van een hypotheek

Snelle reactie en alles wordt zorgvuldig afgerond.

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Niet altijd was duidelijk of een document nog verstuurd is of nog geüpload moet worden in de klantportal. Dit geldt voor Aanvraagformulier starter EO.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
10

Fantastisch

Ik heb zelf de aanvraag geregeld met hulp van de coach. Je wordt goed geholpen. Ik ben super blij met deze service

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen verbeterpunten, voor mij ging alles naar wens
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
1

Bureaucratie ten top

Wij zijn al ruim twee jaar bezig om onze hypotheek te verhogen om onze woning te verduurzamen. Daar bijBouwe een hele pagina op de website wijdt aan hoe belangrijk verduurzaming wel niet is zou je denken dat ze hieraan graag meewerken. Maar niets is waar als je reeds bestaande klant bent. Ondanks een enorme overwaarde, hoge ratio’s en voldoende inkomen houdt men de boot af. Waarom? Ik heb een vast contract en ben dus gewoon in loondienst, daarnaast ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik als werknemer ook mee mag participeren in de het bedrijf. Daar ik meer als 5% aandelen heb wordt ik als zelfstandige behandeld en beoordeeld. Dat ben ik niet! Ik ben in loondienst en loop via het aandeelhouderschap 0% risico. Helaas wil bijBouwe onnodig vasthouden aan het zelfstandige en moeten er over alle bv’s inkomensverklaringen komen. Absoluut onnodig en kostenverhogend daar er ook al een verklaring “geen risico” is afgegeven. Blijkbaar staat verduurzaming bij bijBouwe toch niet zo hoog op het lijstje. Het is gewoon greenwashing. In plaats van samen te kijken naar de mogelijkheden houdt met stug vast aan de bureacratische regeltjes. Mijn aanbeveling krijgt men voorlopig niet!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Kijken naar de mogelijkheden met de klant en niet onnodig vasthouden aan regels, zeker als er GEEN risico’s zijn!
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
9

Heldere procedure, snel en flexibel schakelen en fijn persoonlijk contact

Ik heb recent mijn hypotheek verhoogd ivm een verbouwing. Het proces van de verhoging was iets anders dan het proces van de originele hypotheek zo'n 7 jaar geleden. Er waren wat regels veranderd mbt zzp'ers, waardoor ik in het begin toch nog even wat ander extra werk moest doen om alles goed in te kunnen dienen, maar het contact was altijd super helder, persoonlijk en snel waardoor daar niet teveel extra tijd overheen is gegaan. Ik heb deze aanvraag zonder advies vanuit BijBouwe gedaan, maar wel krijg je een coach die je aanvraag begeleidt. De coach vanuit BijBouwe checkte met regelmaat met mij in, contact voelde persoonlijk en vertrouwt. Toen alle nodige stukken waren ingediend, duurde het slechts een paar dagen voordat de aanvraag werd goedgekeurd. Erg blij!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Ik heb geen verbeterpunten
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek
10

fantastisch

Wij zijn op een zeer professionele maar ook op een persoonlijke wijze geadviseerd. Geen enkele vraag was te veel. Klantvriendelijkheid staat voorop. Snelle reacties op onze vragen, zelfs in vakantietijd. Klasse!

  • Aanbevelen? Ja
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? n.v.t.
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag
2

Zeer teleurgesteld

We zijn al een half jaar bezig met een kleine verhoging. Die we makkelijk kunnen financieren. Tot op heden nog steeds geen goeskeuring. Telkens vragen ze om nieuwe stukken om aan te leveren. We zijn het echt beu!

  • Aanbevelen? Nee
  • Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Alles
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Via een onafhankelijk adviseur
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Mijn bestaande hypotheek

Bedrijfsgegevens

Frederik Roeskestraat 100

1076ED Amsterdam

020-7946059

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.