Wij zijn uitstekend geholpen door Jeroen, andre en Jelma. Ze hebben de afgelopen 8 maanden heel goed hun best gedaan voor ons om alles zo goed mogelijk in orde te krijgen. Ik kan niet anders zeggen dat deze mensen alles er aan doen om het zo goed mogelijk af te ronden. Mochten wij ooit nog iets nodig hebben, dan hopen we dat we door zulke toppers geholpen worden.
Beste Marlon, Dank voor je positieve review! We hebben je mooie woorden doorgegeven aan Jeroen, André en Jelma. Veel woonplezier gewenst! Groet, team bijBouwe
Hypotheekaanvraag - bouwdepot van € 65k voor een nieuwbouwwoning van € 730 k die met EIGEN GELDEN is gefinancierd. Begin mei aanvraag gedaan. Eindeloos veel vragen: inkomensverklaring, nadere stukken, elke cent wordt een verklaring voor gevraagd én een dure taxatie is volgens BIJbouwe nodig. Dat laatste voegt niets toe als de woning, waarop dus geen hypotheekrecht rust, voor € 730k is gekocht en elk weldenkend mens kan vaststellen dat de bank met een lening van € 65k met 1e hypotheek dus GEEN ENKEL risico loopt. Toch taxatie laten maken (verrassend - not - was de uitslag dat de woning meer dan € 730k waard is), om dat bouwdepot maar op tijd in de lucht te krijgen. 31 juli hypotheekofferte getekend waarin staat dat hypotheekakte uiterlijk 13 september moet zijn gepasseerd. Echter, 18 september worden - na 10 mails en 15 telefoontjes - pas de stukken aan de dienstdoende notaris toegezonden door BIJbouwe. Dit in verband met een technische storing aan hun zijde. Lang verhaal kort: eindeloos veel moeite gedaan en (onnodige) kosten gemaakt om een bouwdepot tijdig paraat te hebben en dit is niet gelukt. Duurt allemaal heeeeeeeel langg. Op moment dat bouwdepot eindelijk gereed is, is dit mosterd na de maaltijd. Woning is al lang opgeleverd en kosten die je via bouwdepot wilt financieren zijn al voorschoten. Proces is (te) traag, in mijn optiek veel onnodige vragen die in één keer kunnen worden gesteld, maar nu over maanden worden uitgesmeerd en op reacties wordt traag gereageerd. BijBouwe is daarnaast slecht bereikbaar voor vragen.
De opstart verliep voor ons wat langzaam, maar dat is daarna goedgemaakt. Fijne service door Jeroen Elgersma en André Kwast en collega's.
Beste Bram, Dank voor je positieve review, en fijn dat het na een stroeve opstart goed verlopen is. We zullen je feedback ook zeker delen met Jeroen en André! Veel woonplezier gewenst! Groet, team bijBouwe
Het proces werd vantevoren goed uitgelegd, documentatie aanleveren was goed ingericht, bij vragen was er voldoende ruimte.
Dank voor deze positieve review Frens. Daar worden we blij van! Veel woonplezier gewenst, met vriendelijke groet, team bijBouwe
Bij BijBouwe zijn wij snel en prima geholpen. Nadat een andere hypotheekverstrekker verzaakt had is het fijn om goed geholpen te worden door een professionele partij.
Beste Paul, Dank voor deze positieve review! Daar worden we blij van. Ik zal zorgen dat je verbeterpunt bij de juiste collega's terechtkomt. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, team bijBouwe
De persoonlijke ondersteuning vanuit Jelma en haar collega hebben wij als prettig ervaren. Vragen werden snel opgevolgd en dat versnelde het proces. Platform is gemakkelijk en intuïtief.
Beste Martin, Dank voor deze positieve review! Daar worden we blij van. Ik zal zorgen dat je feedback bij Jelma terechtkomt. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, team bijBouwe
Prima gehoplen! We hadden echt een flink stuk maatwerk nodig omdat we zelf een vrije kavel middels een plan ontwikkeld hebben. Zelfs de bestemming moest gewijzigd worden en dan blijven er niet veel geldverstrekkers over die je willen helpen. Er is vanuit Bijbouwe veel meegedacht en er is een hoop werk in gestoken. Wij vonden het heel plezierige adviseurs en hopen nog heel lang van ons mooie nieuwe huis in de polder te genieten.
Hoi Ruben, Dank voor je positieve review. Daar krijgen we energie van! Veel woonplezier gewenst in de polder. Groeten, Team bijBouwe
Overname hypotheek door scheiding + ophoging is complex en in ben altijd zeer goed begeleid en geholpen!
Hoi Bouke, Dank voor je positieve review. Daar worden we vrolijk van! En wat betreft je verbeterpunt: we zijn blij mede te kunnen delen dat we sinds deze week zelf het werk rondom wijzigingen aan een bestaande hypotheek hebben overgenomen van Quion. Hopelijk gaat dat anderen helpen sneller dit soort aanvragen af te ronden. Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Je word goed geholpen bij alles, als je een vraag hebt en je stuurt een berichtje krijg je vaak dezelfde dag nog een antwoord terug.
Hoi Tessa, Dank voor je positieve review. Daar worden we erg blij van. We wensen je veel woonplezier! Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Er moesten bijzonder veel documenten voor deze hypotheekverhoging worden aangeleverd. Tot mijn verbazing veel meer dan enkele jaren geleden bij het afsluiten van de hoofdhypotheek. Maar hier door de begeleiding van de financieel adviseur duidelijk en helder door heen geholpen, in een verder ook vriendelijk en prettig contact. Het lijkt mij voor de meeste mensen bijna ondoenlijk om dit zonder die begeleiding voor elkaar te krijgen. Lastig vond ik wel de digitale kant van het verhaal. Klantomgeving (Documenten of Postvak?), uploaden, pdf maken, gekoppeld aan het feit dat de adviseur geen beeld heeft van waar ik bijvoorbeeld in de klantomgeving aan het zoeken was. Overal uiteindelijk uit gekomen maar wel met terugkerende haperingen op dit vlak. Dat zou toch toegankelijker moeten kunnen lijkt mij.
Beste Andre, Dank voor je review, en voor je feedback. Deze heb ik intern gedeeld, we gaan kijken hoe we het proces kunnen versoepelen. Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Goed geholpen door de medewerker. Alleen telefonisch kon ik ze niet bereiken. Met terugbelverzoek werd ik keurig te woord gestaan.
Beste Dani, Dank voor je positieve review. Ook bedankt voor de feedback - die zal ik terugkoppelen aan het team. Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Snelle reactie en alles wordt zorgvuldig afgerond.
Beste Klaas Douwe, Dank voor je positieve review! Daar krijgen we energie van. Ook dank voor je verbeterpunt. Daar gaan we mee aan de slag. Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Originele beoordeling
Snelle reactie en alles wordt zorgvuldig afgerond.
Beste Klaas Douwe, Dank voor je positieve review! Daar krijgen we energie van. Ook dank voor je verbeterpunt. Daar gaan we mee aan de slag. Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Ik heb zelf de aanvraag geregeld met hulp van de coach. Je wordt goed geholpen. Ik ben super blij met deze service
Beste Victoria, Dank voor je positieve review! Daar worden we blij van. Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Wij zijn al ruim twee jaar bezig om onze hypotheek te verhogen om onze woning te verduurzamen. Daar bijBouwe een hele pagina op de website wijdt aan hoe belangrijk verduurzaming wel niet is zou je denken dat ze hieraan graag meewerken. Maar niets is waar als je reeds bestaande klant bent. Ondanks een enorme overwaarde, hoge ratio’s en voldoende inkomen houdt men de boot af. Waarom? Ik heb een vast contract en ben dus gewoon in loondienst, daarnaast ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik als werknemer ook mee mag participeren in de het bedrijf. Daar ik meer als 5% aandelen heb wordt ik als zelfstandige behandeld en beoordeeld. Dat ben ik niet! Ik ben in loondienst en loop via het aandeelhouderschap 0% risico. Helaas wil bijBouwe onnodig vasthouden aan het zelfstandige en moeten er over alle bv’s inkomensverklaringen komen. Absoluut onnodig en kostenverhogend daar er ook al een verklaring “geen risico” is afgegeven. Blijkbaar staat verduurzaming bij bijBouwe toch niet zo hoog op het lijstje. Het is gewoon greenwashing. In plaats van samen te kijken naar de mogelijkheden houdt met stug vast aan de bureacratische regeltjes. Mijn aanbeveling krijgt men voorlopig niet!!
Goedendag, Dank voor je review, en wat vervelend om te horen dat je een negatieve ervaring hebt gehad. Ik heb onderzocht wat er is gebeurd in jullie situatie. We kunnen niet terugvinden dat jullie al twee jaar bezig zijn met deze verhoging, het eerste contact dat wij terugvinden was op 10 oktober. Desondanks had dat proces veel sneller moeten kunnen gaan. Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is dat we een zakelijke inkomensverklaring van je vragen omdat je nét boven onze ondergrens voor aandeelhouderschap uitkomt, terwijl je in loondienst bent. Ik heb het besproken met het desbetreffende team, en zij geven aan gegronde reden te zien om tóch deze verklaring op te vragen. Wij hebben een verplichting om bepaalde zaken nu eenmaal goed te documenteren, ongeacht het duurzame doel en de uitstekende financiële positie waar je je in bevindt. Omdat we, zoals je aangeeft, duurzame beslissingen erg belangrijk vinden, en omdat we het vervelend vinden dat je als bestaande klant dit soort frustratie ervaart, willen we je tegemoet komen en de kosten voor een inkomensverklaring voor onze rekening nemen. Hierover nemen we binnenkort contact met je op. Hopelijk maken we hiermee de situatie iets beter, en hebben we je niet ontmoedigd om je woning te verduurzamen. Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Ik heb recent mijn hypotheek verhoogd ivm een verbouwing. Het proces van de verhoging was iets anders dan het proces van de originele hypotheek zo'n 7 jaar geleden. Er waren wat regels veranderd mbt zzp'ers, waardoor ik in het begin toch nog even wat ander extra werk moest doen om alles goed in te kunnen dienen, maar het contact was altijd super helder, persoonlijk en snel waardoor daar niet teveel extra tijd overheen is gegaan. Ik heb deze aanvraag zonder advies vanuit BijBouwe gedaan, maar wel krijg je een coach die je aanvraag begeleidt. De coach vanuit BijBouwe checkte met regelmaat met mij in, contact voelde persoonlijk en vertrouwt. Toen alle nodige stukken waren ingediend, duurde het slechts een paar dagen voordat de aanvraag werd goedgekeurd. Erg blij!
Wij zijn op een zeer professionele maar ook op een persoonlijke wijze geadviseerd. Geen enkele vraag was te veel. Klantvriendelijkheid staat voorop. Snelle reacties op onze vragen, zelfs in vakantietijd. Klasse!
We zijn al een half jaar bezig met een kleine verhoging. Die we makkelijk kunnen financieren. Tot op heden nog steeds geen goeskeuring. Telkens vragen ze om nieuwe stukken om aan te leveren. We zijn het echt beu!
Beste Freek, Dank dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven, en wat vervelend om te horen dat je een slechte ervaring hebt gehad. Ik heb intern nagevraagd wat er aan de hand is. Ik zie dat er inderdaad op verschillende momenten documenten opgevraagd worden. Ik kan me goed voorstellen dat dit frustrerend is. Toch geeft het team aan dat het gaat om informatie die van tevoren niet bekend was, en we toch verplicht zijn om deze zaken te controleren. Volle begrip dus dat het voelt als een veel te lange weg voor een relatief eenvoudige verhoging/verbouwing, maar hopelijk kun je ook begrijpen dat we wel onze documentatie op orde moeten hebben. Ik heb begrepen dat de offerte gister is verstuurd. Dat betekent dat het einde in zicht is. Hopelijk kunnen we snel de aanvraag afronden, zodat jullie de aannemers kunnen uitbetalen. Mocht je hierover nog vragen hebben, kun je het beste met je adviseur spreken. Als je daar niet uitkomt, laat het ons dan even weten. Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Advies was goed, bij vragen snel antwoord terug, en correct geholpen aan goed advies voor de bouwdepo. Had hypotheek via externe adviseur, maar ivm kosten was het via jullie goedkoper
Ik heb begrijp voor de huidige wet- en regelgeving maar als ik 100 mails ontvang voor een kleine verhoging van 25.000 euro die met 'de ogen dicht' financierbaar is dan klopt er iets niet. Als als ik dan een 'goedschrift' moet plaatsen (dat hoeft nergens) en hem dan terug krijg met de vermelding dat het 'op de lijntjes' (los vd 20 andere zaken die 'nodig' zijn) moet dan begrijp je het niet. Verschuilen achter wetgeving klopt dan maar deels.
Beste Dimitri, Dank voor je review. Ik heb je feedback ook besproken met het verantwoordelijke team. Volle begrip voor je frustratie dat het voelt als heel veel moeite voor een relatief kleine aanvraag. Het team dat je geholpen heeft, heeft ons beleid netjes uitgevoerd. Voor ons is dit dus een goed signaal dat ons beleid wellicht nog eens kritisch bekeken moet worden. We gaan er mee aan de slag. Nogmaals dank voor je feedback. Met vriendelijke groeten, Team bijBouwe
Op een fijne manier te woord gestaan. goed geholpen. Voldoende uitleg gekregen. snelle reacties per mail etc.
Door te kiezen voor ‘zonder adviseur’ weet je dat het veel digitaal en beperkt gesprekken zal zijn. Desondanks was het contact met Andre heel prettig en behulpzaam. Leuk zal het nooit worden :-) maar prijs/kwaliteit voor het product is goed. Doorlooptijd prima.
Beste Olaf, Dank voor je positieve review. We zullen je complimenten ook zeker aan André doorgeven. Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Snelle en adequate communicatie via e-mail en portal.
Hoi Alex, Hartstikke bedankt voor je mooie review. Daar worden we blij van! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Duidelijk, persoonlijk, goed bereikbaar en meedenkend
Goedendag, Super-bedankt voor deze positieve review! Daar worden we vrolijk van. Fijne feestdagen, en veel woonplezier gewenst. Vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank
Goede communicatie met adviseurs van bijBouwe welke je niet als nummer maar als klant behandelen.
Klant wacht inmiddels al 5 maanden en elke keer gaat na een comma wijziging dossier 14 dagen onderop stapel. Buldozertechniek. Ondeskundig personeel, service nul.nul.
Frederik Roeskestraat 100
1076ED Amsterdam
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.