Zuinige warmteverbruikers worden gestraft

Per 1 Januari wordt het vastrecht voor warmtelevering van mijn huurwoning met meer dan 100% verhoogd terwijl de kosten van een kJ bijna gelijk blijft. Deze verhoging benadeelt de zuinige verbruiker en staat lijnrecht tegenover het energie bezuinigingsbeleid in Nederland. De verhuurder is met deze maatregel, die alleen gunstig is voor de warmteleverancier, akkoord gegaan hetgeen voor mij een raadsel is! Verhoging van de kJ prijs is de enigste goede maatregel in dit geval want dan betaalt degene die veel gebruikt ook meer. Nu betaalt de zuinige gebruiker een groot deel ven die kosten.

De app gratis

De app moet gratis zijn 7 miljoen hebben blokverwarming dat x 5 euro per jaar per huis dik 3 miljoen .zo duur is de onderhoud van de app niet .bij iedereen krijg je het gratis maar niet bij hun .en als je vraag wat is q GJ weten ze het ook niet eens .en wat zijn overen kosten op nota geen idee .

Voelt meer als blokoplichting

Net nieuw maand bedrag onder ogen gekregen. van €142 naar €208, en dan gebruiken we de verwarming amper. Bijna €2500 per jaar en dat alleen maar voor de verwarming. En switchen is geen optie, dus je moet maar blijven betalen.

Er is een groot vraagteken

Ista is niet duidelijk hoe ze de verwarmingskosten berekenen. mijn verwarmingsradiatoren zijn helemaal nooit gebruikt omdat ik jarenlang heb geprobeerd afhankelijk te zijn van energiebesparing en van zware kleding in de winter om geld te besparen op verwarming. Maar het verbaast mij dat ik in mijn Ista afrekening servicekosten een ongelooflijk verbruik aantrof. Ik denk dat er iets vreselijk mis is met deze bedrijfsberekeningswijze.

Erg slecht piraterij

Eindafrekening heeft anderhalf jaar op zich laten wachten, ze gebruiken je geld. Het zijn piraten. Ook de teruggave van de voorschot krijg je pas een maand later, ook bij deze wordt mijn eigen geld gebruikt. Ik kan mijn voorschot niet verlagen omdat ista zegt dat ze niet weten wat de energieprijzen gaan doen. Vandaar dat ik moet wachten voor het nieuwe bedrag. Weer piraterij. Echt schandalig. Ik laat het hier niet bij. Aan mij hebben geen makkelijke want ik werk kei hard voor mijn centjes en daar blijven ze met hun poten van af

Zeer slecht en asociale onderneming

Geeft nooit thuis. Geeft op de afrekening kosten die niet gedeclareerd mogen worden. Verder is de kla tenservice niet bereikbaar, en op mIls regeren ze niet. Deze onderneming zou direct de vergunning in getrokken moeten worden, want ze bestelen de mensen.

Zeer slecht

İsta houd zonder bericht dubbele maand factuur in en zeggen ze na 1 jaar dat ik december 2021 niet betaald heb, ik heb wel bewijzen van bank afschrift dat ik wel betaald heb ik vind soort oplichting

Bijzonder klantonvriendelijk

Nadat Ista zonder aanleiding de voorschotnota verhoogd had met 30% is het niet mogelijk om je voorschotbedrag weer naar het oude niveau terug te brengen. zij willen hooguit met 10% dalen want meer mag niet volgens de richtlijnen. En dat terwijl er een oude 5 jarige gasleveringsovereenkomst loopt die eindigt in 2024. Een onderbouwing op de vraag waarom ze met 30% het voorschot verhogen krijg je niet. Telefonisch zeer slecht te woord gestaan en op emails reageren ze amper. Deze onderneming scoort bij mij zwaar onvoldoende en is zeker niet aan te raden!

Slechte ervaring 27/10/22

Inloggen is niet mogelijk en ook de klantenservice is niet bereikbaar. Op de site staat, dat contact weer mogelijk is, rara?! Bewoonster Reinaldahuis te Haarlem

Onze ervaring Utrecht vermeulenstraat

Ista zouden wij zeker niet aanraden als U van orde houd en betrouwbaarheid, want dat is hier niet terug te vinden. In mei 2021 werden wij overgeplaatst voor de incasso naar de woningbouw. maar in maar ik oktober 2022 kwam de jaar afrekening een jaar later. uiteraard niemand te bereiken op het telefoonnummer. Dit duurde uren voor er werd uit gegooid. Maar de portalen zijn niet te bereiken uitleg is er niet verschillende incasso bedragen zelfde woning. abnormaal hoog gebruik zonder reden. 88 woningen zitten zonder antwoord en niemand reageert er op dus heeft U de mogelijkheid voorkom dan een overeenkomst met Ista.

Geen inzicht

Jammer dat er op afrekening niet sta hoeveel gas je heeft verbruikt.en jammer dat je niet op de app ken zonder dat de hele flat lid moet worden . En van wie nemen we gas af .moet.vind dat beetje afzette rij.er moet meer duidelijkheid op de afschrifte staan hoeveel gas ik verbruikt heeft.en tapwater sta veel te heet maar ja moet de hele flat klagen dan ken er iets aan gedaan worden jammer .ik kijk uit naar ander huis zonder stad/blokverwarming.

Financieel Geruwineerd

Bedankt Ista!! Heb een inkomen van ca 1500 en daar komt Ista aan met een Incasso van maar liefst 780 euro en daar boven op kan ik dan nog eens 260 euro per maand gaan betalen. Met andere woorden.. Ik kan op straat gaan wonen!

Waardeloos

Ik heb het idee dat Ista maar een gooi doet wat iedereen moet betalen , ben alleen en ga elk jaar steeds meer betalen !! Mn buren hebben de verwarming altijd hoog , ik niet omdat ik het gauw te warm krijg .maar zei betalen een stuk minder ! En zo zijn er meerderen mensen , en krijgen nog veel geld terug ook , er klopt van jullie sisteem geen bal van !! Gewoon een zooitje daarzo

Onoverzichtelijke overzichten

Afrekening klopt niet, gebeld en nog eens gebeld. Een totaal ongeïnteresseerde medewerker , die zei er was nog een achterstand was van 38 euro. En dat ik dat kon overleggen. Ik heb gevraagd om een overzicht. En wat je dan krijgt dat is een abracadabra. Om daar uit te komen moet je echt een boekhouder voor zijn. Vervolgens mijn bewijs van betaling opgestuurd en nog niks gehoord. Ik ga er maar niet verder mee om alleen maar van dat gedoe af te zijn. Maar dit bedrijf daar klopt niks van. Een ster is nog teveel voor deze klantonvriendelijke organisatie. Jammer dat ik de keus niet heb om over te stappen. En daar maken ze gretig misbruik van

Minder dan 0 ⭐️

Slecht slecht slecht Ik wil een rechtszaak aanspannen bij dit bedrijf en ik raad niemand aan om zaken te doen en eraan deel te nemen

Geen ster

Ik heb blokverwarming en het verbaast me elk jaar opnieuw dat er zulke hoge extra kosten in rekening worden gebracht. Ik heb altijd minimaal gestookt, in 2021 voor € 25,51. Door de beheerder opgegeven tarieven en kosten. Op de specificatie wordt € 41,42 berekend. Verder vastrecht € 239,30, meetkosten € 26,83 en vast verbruik € 84,18. In totaal € 391,73 terwijl ik maar voor € 25,51 heb verstookt. Medio jan. dit jaar heb ik een elektrisch kacheltje aangeschaft en de blokverwarming gaat niet meer aan.

Waardeloos

Slecht in bijwerken gebruikers gegevens WAARDELOOS

Vreselijk bedrijf met onprofessionele onbeschofte mensen

Malafide en het is dat je iets van ster moet geven. Anders kregen ze niets!

Hoge eindafrekening elke keer

Zijn gewoon oplichters en zuigen meter standen uit hun duim

hoge gaskosten- 1,34

Ik heb al twee jaar geen facturen gezien,prijzen 10 keer hoger voor dezelfde appartementen !! en leven !! Helpen, [email protected] een appartement kost 0,12 cent het tweede appartement kost 1,34 leg uit dat het gebouw slechte isolatie heeft, een kachel en wat heeft de prijs ermee te maken?

Waardeloze zakkenvullers

Naast oude oude rekenig van Eneco sedert tientallen jaren (deze is niet omlaag gegaan) betaal nu ineens voor niets of extra of meer "ISTA". Sturen bijbetaling over 2020, maar géén enkele uitleg, onbeschoft aan de telefoon, beloven te sturen per post, maar helemaal niks! Deze "ISTA" verdient slecht aan de meters, waardeloze Fa. , die snel eens moet worden aangepakt!

Esther helpt niet bij onverklaarbare waardes op meters

Woon nu al meer als 5 jaar in een appartement. Waardoor ista verbruiksmeters op de verwarming zijn geplaatst. Heb ook al meer dan die 5 jaar dat ik er woon. Elk jaar onverklaarbare waardes op de verbruiksmeters. Bijvoorbeeld verwarmingen die nooit gebruikt worden. Daar staan toch gewoon waardes op. Op het moment als je contact opneemt met ista. Krijg je het onverklaarbare antwoord. Sorry meneer hier kunnen wij ook niks aan veranderen. Ik zal even zelf gaan uitleggen wat hier fout gaat met deze waardeloze meters. Dit heb ik namelijk in de 5 jaar dat ik in dit appartement woon zelf uitgezocht. Deze meters reageerde gewoon op warmte die de zon afgeeft. Terwijl zij durven te beweren dat deze meters dit niet zouden doen. De meters beginnen warmte te registreren. Op het moment als de zon meerdere uren op een verwarming heeft geschenen. Aangezien de zon het water in de verwarming opwarmt. Doordat deze meters een verschil meten tussen de temperatuur van de verwarming en de omgevingstemperatuur. Beginnen deze spontaan warmte waardes te registreren. Aangezien het water in de verwarming warmer wordt. Doordat dit netjes zit opgesloten in een verwarming. Doordat er wint langs de meters af waait. Doordat je ramen of deuren hebt open staan. Coole deze meters sneller af dan de verwarming zelf. Hierdoor beginnen deze spontaan warmte waardes te registreren. Hier laat ista duidelijk zien dat zij oplichters zijn aangezien zij hier niks aan doen. Dit zou eigenlijk strafbaar moeten zijn. Als mensen toch kunnen bewijzen dat de meters niet goed functioneren. Dan hoort ista hier iets aan te doen. Maar dit weigert deze firma. Dus mensen wees gewaarschuwd. Op het moment als je een woning zou gaan bewonen waar deze meters zijn geïnstalleerd. Let er goed op dat de zon niet op je verwarming schijnt. Anders betaal je midden in de zomer dus voor warmte. Terwijl de centrale verwarmingsketel uit staat die bij het flatgebouw hoort. Wel heel erg raar dat dit nog altijd niet is opgevallen bij ista

Keer op keer uitstel van afrekening

Ongelofelijk, ik wacht al 3,5mnd op een afrekening van onze stadsverwarming... Je kunt toch niet je klanten zo lang laten wachten ...hopelijk wordt mijn beleving van deze partij omgedraaid doordat ze nu snel in actie komen door de afrekening te sturen... Fijne zondag! Vr groet, Jonathan

Metertje zegt ''oke''

Ik woon nu 8 maanden in mijn appartement. Ben amper thuis (4 dagen in de week bij vriendin) en zit opgesloten tussen ouderen die altijd stoken. DUs mijn verwarming gaat amper aan. Toch presenteert Ista een totaal rekening van 1296 euro waarvan 5 maanden actief zijn geweest. De metertjes zeggen dat het verbruik terecht is dus gewoon betalen. Een ieder is verbaast en begrijpt deze kosten niet maar toch moet en zal ik betalen. Zeer vreemde houding. 2 meters zijn verantwoordelijk voor 70% van deze kosten en toch zijn die volgens Ista oke. Contraexpertise heeft volgens Ista geen enkele zin.

Waardeloze chaotische bende bij ISTA

Ik woon ruim anderhalf jaar in een superklein appartement en krijg een voorschotnota die nooit is overeengekomen! GEEN contract en geen enkele uitleg! Maar de acceptgiro weten ze wel te sturen op tijd! Daarnaast geen enkel inzicht in mijn verbruikskosten! En geen jaaroverzicht! En dit in tegenspraak met de de beheerder van mijn appartementencomplex! Wanneer worden deze amateurs aan banden gelegd! En er zijn al duizenden klanten die het helemaal gehad hebben met deze amateurs! En dit al vanaf 2002! Niet sinds gisteren maar al ruim 19 jaar lang! Er volgt een landelijke campagne in deze! Deze organisatie wordt nu stevig aan de tand gevoeld! 1- Stuur mij uw klachten inzake ISTA en voorzie deze van een duidelijke en heldere probleembeschrijving! 2- Voeg de nodige bewijslast toe als bijlage in uw mail. 3- Vermeld uw naam, telefoonummer en emailadres waarop ik u kan bereiken en stuur uw klacht naar: [email protected] Wij nemen vervolgens contact met u op! En maken hier werk van! Met vriendelijke groet van een mede slachtoffer! Het gaat hier nu stoppen! En wij hebben uw hulp nodig! Email ons! [email protected]