Waardeloze zakkenvullers

Naast oude oude rekenig van Eneco sedert tientallen jaren (deze is niet omlaag gegaan) betaal nu ineens voor niets of extra of meer "ISTA". Sturen bijbetaling over 2020, maar géén enkele uitleg, onbeschoft aan de telefoon, beloven te sturen per post, maar helemaal niks! Deze "ISTA" verdient slecht aan de meters, waardeloze Fa. , die snel eens moet worden aangepakt!

Esther helpt niet bij onverklaarbare waardes op meters

Woon nu al meer als 5 jaar in een appartement. Waardoor ista verbruiksmeters op de verwarming zijn geplaatst. Heb ook al meer dan die 5 jaar dat ik er woon. Elk jaar onverklaarbare waardes op de verbruiksmeters. Bijvoorbeeld verwarmingen die nooit gebruikt worden. Daar staan toch gewoon waardes op. Op het moment als je contact opneemt met ista. Krijg je het onverklaarbare antwoord. Sorry meneer hier kunnen wij ook niks aan veranderen. Ik zal even zelf gaan uitleggen wat hier fout gaat met deze waardeloze meters. Dit heb ik namelijk in de 5 jaar dat ik in dit appartement woon zelf uitgezocht. Deze meters reageerde gewoon op warmte die de zon afgeeft. Terwijl zij durven te beweren dat deze meters dit niet zouden doen. De meters beginnen warmte te registreren. Op het moment als de zon meerdere uren op een verwarming heeft geschenen. Aangezien de zon het water in de verwarming opwarmt. Doordat deze meters een verschil meten tussen de temperatuur van de verwarming en de omgevingstemperatuur. Beginnen deze spontaan warmte waardes te registreren. Aangezien het water in de verwarming warmer wordt. Doordat dit netjes zit opgesloten in een verwarming. Doordat er wint langs de meters af waait. Doordat je ramen of deuren hebt open staan. Coole deze meters sneller af dan de verwarming zelf. Hierdoor beginnen deze spontaan warmte waardes te registreren. Hier laat ista duidelijk zien dat zij oplichters zijn aangezien zij hier niks aan doen. Dit zou eigenlijk strafbaar moeten zijn. Als mensen toch kunnen bewijzen dat de meters niet goed functioneren. Dan hoort ista hier iets aan te doen. Maar dit weigert deze firma. Dus mensen wees gewaarschuwd. Op het moment als je een woning zou gaan bewonen waar deze meters zijn geïnstalleerd. Let er goed op dat de zon niet op je verwarming schijnt. Anders betaal je midden in de zomer dus voor warmte. Terwijl de centrale verwarmingsketel uit staat die bij het flatgebouw hoort. Wel heel erg raar dat dit nog altijd niet is opgevallen bij ista

Keer op keer uitstel van afrekening

Ongelofelijk, ik wacht al 3,5mnd op een afrekening van onze stadsverwarming... Je kunt toch niet je klanten zo lang laten wachten ...hopelijk wordt mijn beleving van deze partij omgedraaid doordat ze nu snel in actie komen door de afrekening te sturen... Fijne zondag! Vr groet, Jonathan

Metertje zegt ''oke''

Ik woon nu 8 maanden in mijn appartement. Ben amper thuis (4 dagen in de week bij vriendin) en zit opgesloten tussen ouderen die altijd stoken. DUs mijn verwarming gaat amper aan. Toch presenteert Ista een totaal rekening van 1296 euro waarvan 5 maanden actief zijn geweest. De metertjes zeggen dat het verbruik terecht is dus gewoon betalen. Een ieder is verbaast en begrijpt deze kosten niet maar toch moet en zal ik betalen. Zeer vreemde houding. 2 meters zijn verantwoordelijk voor 70% van deze kosten en toch zijn die volgens Ista oke. Contraexpertise heeft volgens Ista geen enkele zin.

Waardeloze chaotische bende bij ISTA

Ik woon ruim anderhalf jaar in een superklein appartement en krijg een voorschotnota die nooit is overeengekomen! GEEN contract en geen enkele uitleg! Maar de acceptgiro weten ze wel te sturen op tijd! Daarnaast geen enkel inzicht in mijn verbruikskosten! En geen jaaroverzicht! En dit in tegenspraak met de de beheerder van mijn appartementencomplex! Wanneer worden deze amateurs aan banden gelegd! En er zijn al duizenden klanten die het helemaal gehad hebben met deze amateurs! En dit al vanaf 2002! Niet sinds gisteren maar al ruim 19 jaar lang! Er volgt een landelijke campagne in deze! Deze organisatie wordt nu stevig aan de tand gevoeld! 1- Stuur mij uw klachten inzake ISTA en voorzie deze van een duidelijke en heldere probleembeschrijving! 2- Voeg de nodige bewijslast toe als bijlage in uw mail. 3- Vermeld uw naam, telefoonummer en emailadres waarop ik u kan bereiken en stuur uw klacht naar: afrinex@yahoo.com Wij nemen vervolgens contact met u op! En maken hier werk van! Met vriendelijke groet van een mede slachtoffer! Het gaat hier nu stoppen! En wij hebben uw hulp nodig! Email ons! Afrinex@yahoo.com

Fraudeurs

Ik heb nooit de verwarming aanstaan en nu al 2 jaar in een rij een veels te hoge rekening. Dit jaar is ie 700 euro?!!! In het verleden betaalde ik minder dan 100euro. Ik ga het dit keer niet betalen en schakel de rechtsbijstand in. Het wordt tijd dat iemand ze op hun plek zet goed, want zo te lezen ben ik niet de eerste die ze belazeren!!

Zeer slecht en onbetrouwbaar oplichters

Heb de hele winter geen enkel gebruik gemaakt van de verwarming van Ista woon in een appartement en de warmte meters op de radiator zijn niet te lezen heb nog nooit hoeven bij te betalen omdat ik de verwarming van Ista niet gebruik tot mijn grote verbazing krijg ik de rekening 2020 en moet ik deze keer bijbetalen en heb notabene de hele winter geen gebruik gemaakt van de verwarming schandalig dus ik moet bijbetalen voor diensten waar van ik geen gebruik heb gemaakt wij gaan verhuizen Ista is een grote oplichterij mensen krijgen rekening en van 1000 euro Bizarre het verbruik op de warmte meters zijn niet te lezen dus je hebt geen enkel overzicht op je verbruik

Metingen zijn gebaseerd op....???Op gebakken lucht!!!ONBETROUWBAAR!!!!

Zie bovenstaand. Tijdens 1 jaar waaronder 4 wintermaanden alle radiatoren dicht gedaan, in een slaapzak op de bank geleefd, dus 0 verbruik, toch een vette rekening en als .reactie dat ik TOCH verbruik heb gegenereerd. HOE DAN??? Je komt geen steek verder met dit bedrijf/dit systeem. Als lid van de Consumentenbond, Kassa en Radar testpanel de klacht daar uiteindelijk gedeponeerd. Voor verdere, uitsluitend slechte ervaringen bekijk maar eens ISTA>>KLACHTEN en bij ALLE klachtenlijnen kom je dezelfde soort klachten tegen!!

Onverklaarbaar hoge rekeningen

Zuinig stoken, toch 1000 euro bijbetalen. Ik durf nog duizend erop te zetten dat Ista fraudeert.

I have already posted in your response forms, seems you exploit customers with high Bills

This is with respect to objectnummer 100161, where you have charged exorbitantly high heating Bill's and shared that with customer 18 months after the consumption date. In today's date that is the worst consumer service one can expect

• Would you recommend us? No

Ista Nederland levert een goede service en helpt de klant op een vriendelijke wijze.

Ista Nederland beheert de energie van mijn pand al een aantal jaar. Onder andere door de service die ze leveren zou ik Ista Nederland aan iedereen aanraden. Ista Nederland heeft een Nederlands kantoor dat gelegen is in Schiedam.

Ista Nederland levert diensten van hoge kwaliteit en Ista Nederland doet dit op een fijne manier.

Ista Nederland stelt jaarlijks, namens de beheerder van een pand, de afrekening voor de bewoners op. Ista Nederland verrekent hiermee de de werkelijk gemaakte energiekosten met het maandelijkse voorschot. Dit betekent dat Ista Nederland het individuele warmte-, water en/of energieverbruik van alle bewoners van het complex. De beheerder van het pand geeft vervolgens de gemaakte kosten en/of de gigajoule tarieven aan Ista Nederland. Met deze gegevens kan Ista Nederland de verhuizingen en voorschot bedragen verwerken. Op basis van deze gegevens maakt Ista Nederland, voor iedere bewoner, de individuele afrekening. Naar eigen idee heeft Ista Nederland dit voor mij op de juiste manier afgehandeld. Helaas hebben veel anderen het bij het verkeerde eind. Wanneer de eindrekening niet bevalt wordt de schuld vaak aan Ista Nederland gegeven. Niks is echter minder waar. De afrekening wordt gebaseerd op talloze variabelen waarvan Ista Nederland er geen één is. Nogmaals: mijn ervaring is positief!