Fantastisch!

Dankzij de expertise en goede adviezen een droomreis gehad! Alles perfect geregeld. Heerlijk zorgeloos. Onbeschrijfelijk om het Noorderlicht op deze manier te ervaren. De dame van Norske heeft niks teveel gezegd, dank hiervoor. Ik beveel Norske van harte aan!

Fenomenaal!!

Wat een overweldigende ervaring en wat een geweldige organisatie! Het geld dubbel en dwars waard. Het personeel, het schip, het eten, de ambiance aan boord en de dedication van alle expeditieleiders was werkelijk fantastisch. Het respect voor de natuur en duurzaamheid maakt dat Hurtigruten/Norske hoog op mijn lijst is komen te staan en daar niet meer van afgaat. Dus niets op aan te merken en ik ben inmiddels ambassadeur van Hurtigruten geworden! Jullie zien me zeker terug voor andere reizen.

Prijzen in de brochure kloppen niet

De prijzen van de excursies in de spiksplinter nieuwe brochure kloppen al niet voordat de brochure daadwerkelijk ingaat, april 2024. De prijzen in de offerte zijn ruim 10% hoger dan in de brochure. Norske vindt dat zij niet aansprakelijk zijn voor de verkeerde prijzen.

Unieke vriendenreis

In februari hebben wij met 8 vrienden een uniek prachtige reis in het hoge Noorden gemaakt. Op maat, en in goed overleg, samengesteld door Norske. We hadden een zeer gevarieerd programma inclusief de bekende activiteiten én 2 nachten op de Hurtigruten boot. Aanrader! Alles klopte; Norske voorziet je van duidelijke reisinfo en we werden overal attent en conform afspraken ontvangen. De reis begon met verstoringen door slecht weer rond Trømso, en ook dan staan de mensen van Norske voor je klaar.

Onze groepsreis van 20februari 2024 naar het Noorderlicht was een reis met alleen maar SUPERLATIEVEN. Ik heb volop genoten van de reis, natuur, het weer het reisgezelschap en vooral mijn dank aan onze reisleiders Annie en Pian

Zeer goed georganiseerd deze hele mooi beleving.

Onze eerste groepsreis en helemaal georganiseerd onder begeleiding van 2 Nederlands sprekende gidsen. Geweldige beleving van Noorwegen, 1000 foto’s geven nog niet die mooie beleving weer. Zeer goed weer gehad en 3 nachten zeer mooie weergave van het Noorderlicht mogen beleven. Zeker een aanrader deze organisatie. Super bedankt. Groetjes, Jolanda en Henri uit Twente

Een geweldige vakantie om nooit te vergeten

Een geweldige reis met bus, boot en trein. Je komt veel te zien van het prachtige Noorwegen. Je geniet van actie, ontspanning en lekker eten. De leuke groep, het weer en het Noorderlicht maakten deze reis compleet.

Goed geregeld in alles van de groepsreis.

De Colorline heen en terug was massaal

Een fantastische ervaring met de Norske - Noorderlicht 2024 reis.

Dit was een once-in-a-lifetime ervaring. Fantastische reis langs de coastal line van Noorwegen, doorheen de fjorden en langs de mooie Noorse kust. Vanuit Nederland via Oslo en Bergen, met de Hurtigruten langs de poolcirkel en langs de Noordkaap tot Kirkenes en terug naar Trondheim. We werden 3 opeenvolgende nachten begeleid door het prachtige Noorderlicht. Zeer degelijke organisatie door Norske.nl. Enorm goede begeleiding door 2 ervaren reisleidsters. Kortom, een groepsreis die ik iedereen kan aanbevelen.

Een geweldige reis naar de noord

Varen, onderweg verwend en in de plaatsen mooie excurdies

zeer gevarieerde reis

Mijn echtgenote en ik boekten voor september de Poolcirkel tour en Lofoten. In 10 dagen hebben we een groot deel van Noorwegen doorkruist. Het aantal verplaatsingen leek misschien groot, maar was allesbehalve vermoeiend. De variatie aan vervoer (vliegtuig-taxi-trein-veerboot-huurauto-Hurtigruten) was aantrekkelijk en het reizen zelf ging heel relaxed. Hoogtepunten van deze reis? De overweldigende natuur op de Lofoten, het schitterende weer en niet te vergeten de uitgebreide ontbijtbuffetten in de Thon-hotels met veel aandacht voor lokale verse producten.

Beste dames en heren, Afgelopen zondag zijn we thuisgekomen van onze Hurtigrutenreis. Wat was het een geweldige ervaring om dit mee te kunnen en mogen maken. Fantastische entourage op het schip, heerlijk eten, ontzettend vriendelijke bediening en een vrolijk en enthousiast expeditieteam. De excursie naar de noordkaap was, ondanks de mist, regen en heel veel wind toch een zeer bijzondere belevenis. Ook de excursies op de vesteralen en lofoten waren fantastisch. Het taxivervoer van en naar het vliegveld, alles ging perfect. Kortom helemaal een topreis gehad! Daarom willen we jullie bedanken voor al de telefoongesprekken met jullie, die hieraan vooraf zijn gegaan. Zo ook voor alle goede tips die jullie ons voor het maken van deze reis hebben gegeven. Nogmaals hartelijk dank voor alle goede zorgen.

Een prachtige en goed georganiseerde reis!

Van 29 juni t/m 13 juli maakten wij een - door Norske georganiseerde - autorondreis door Zuid-Noorwegen. Het werd een geweldige ervaring! Wij waren er nog niet eerder, maar wat een prachtig land! Dankzij de uitstekende organisatie van Norske hoefden we ons niet druk te maken over hotels en overtocht. Daardoor hadden wij alle tijd en ruimte om te genieten van de autoritten langs de zuidkust, de fjorden en over de hoogvlakte. Ook de terugreis op de nachtboot vanaf Oslo naar Kiel (inclusief diner) was prima geregeld. Heel prettig vonden we het om af en toe twee nachten achter elkaaar in een hotel te verblijven, zodat we de tijd hadden om het Telemarkkanaal te bezoeken, de Hollandse wijk in Flekkefjord te bekijken (heel verrassend!), een boottocht te maken over het Lysefjord (vanuit Stavanger) en rond te dwalen in de oude stad in Bergen. Allemaal zeer aan te bevelen! Slechts een paar minpuntjes, maar die zijn niet zozeer te verwijten aan Norske: - wij vonden de kamers in de verschillendeThon-hotels erg klein, met alleen uitzicht op een blinde muur en/of zolderdak (behalve in Oslo). - het parkeren in de steden was goed geregeld in parkeergarages, maar wel erg prijzig! Dus een volgende keer gaan ze zeker weer met Norske 'in zee'.

betoverend en avontuurlijk!

De reis was helemaal door Norske samengesteld en alles ging precies zoals gepland. Geweldige accomodaties en boot reizen. Precies op de juiste plekken waar je het Noorderlicht goed kunt zien. Ondanks de vele bewolke dagen hebben 2 avonden helder weer gehad en was het gelijk raak. In volle glorie van het noorderlicht kunnen genieten. Voor ons een betoverende en avontuurlijke ervaring, mede mogelijk gemaakt door de fantastische samenstelling van Norske !!

Heerlijk genieten van een prachtig land

November 2021 zijn wij begonnen met een autoroute te plannen via plaatsen die wij graag wilde zien. Ik heb de aanvraag gedaan bij Norske of dit mogelijk is en wat de kosten zijn. Wij waren al aan het genieten tijdens het uitzoeken want ondanks dat het voor ons de 3e zou zijn dat wij naar Noorwegen zouden gaan blijft het spannend. Het vooruitzicht om van die mooie natuur en de rust te kunnen genieten is al erg rustgevend. Het reisbureau heeft het voor ons op papier gezet en de reis was geboekt. Ook was er een binnenlandse veerdienst gereserveerd. Ongeveer eind juli werd ik gebeld dat de veerdienst niet meer te reserveren was en dat wij geld terug zouden krijgen dit was al bijna terug op onze rekening voordat het telefoon gesprek was beëindigd. Wij zijn in augustus vertrokken richting Hirtshals om met de boot naar Larvik te gaan. De eerste nacht in Skien doorgebracht en de volgende dag zijn we vertrokken richting het noorden. Een kleine greep uit het aantal plaatsen die wij hebben bezocht. Roros, Mo I Rana, Svolvaer, Bodo, Brekstad, Lavik, Flekkefjord en Kristiansand. Iedere kilometer hebben wij genoten van het prachtige land, de vriendelijke mensen en de uitstekende voorbereiding van het reisbureau. De poolcirkel is erg indrukwekkend. In (bijna) ieder hotel werden wij vriendelijk verwelkomt. Bij het 1 na laatste hotel ging er van alles mis dit was in Tau. Er was niemand aanwezig. Nadat wij 4 x op de bel gedrukt te hebben en 4 maal het noodnummer hebben gebeld komt er eindelijk iemand die de uitleg ook nog geeft dat het ontbijt in de koelkast is te vinden vanaf 7.00 en met wat geluk ook nog wat beleg. Wij hebben contact met Norske opgenomen en zij hebben meer dan hun best gedaan dat wij spoedig naar het hotel in Flekkefjord konden doorreizen. Fantastisch geregeld wat een service. Kortom voor een derde maal een reis om nooit te vergeten. Een rondreis in Noorwegen van ongeveer 4800 km genieten en nagenieten. reisbureau Norske BEDANKT

droomreis wordt werkelijkheid

“Droomreis” juni 2022 Een droomreis naar het noorden van Noorwegen. Een lang gekoesterde wens ging door Norske in vervulling. Voorpret was er door de wijze van contact met Norske. Op een heel prettig wijze verliep de organisatie en planning van onze reis: Vesteralen, Senja, Finnmark, Tromso en Lofoten. Een bijzondere ervaring waren de lange dagen door het niet ondergaan van de zon. Dat kwam goed uit, omdat er voor ons op deze wijze veel te zien en te ervaren was. Eigenlijk was op deze rondreis elke dag anders. Wat een variëteit aan landschappen en diversiteit van licht en kleur. We hebben genoten van weidse verten en desolate landschappen, maar ook van de lage berkenbossen, veenpluis en velden vol met boterbloemen. Verrassend waren de onverwachte ontmoetingen met elanden en niet te vergeten grazende rendieren op een groen gazon in Hammerfest. Interessant en leerzaam was te zien de ontwikkeling van het verleden naar het heden en daarmee de ontmoeting met een andere manier van leven. Dit was onder andere zichtbaar in Alta - rock carving, het streekmuseum in Kautokeino en het gezellige Tromso. De bewoners van Hamn I Senja, Karasjok, Hammerfest tot Svolvaer zijn vriendelijk en open en maakten het verblijf voor ons in dit deel van Noorwegen plezierig. Een droomreis … het was gewoon werkelijkheid. Kees

Zeer ontspannen zeereis door en langs de Noorse fjorden

Boekingskantoor met deskundige medewerkers en alles was tot in de puntjes geregeld, vliegreis, transfers en hotelaccommodatie in Bergen voor 1 nacht in het centraal gelegen Thorn Rosenkrantz hotel. (beste buffetontbijt ooit!) Hut accommodatie is klein 2-persoons bed waar je nog net achterlangs kunt. Badkamer het zelfde maar alle essentiële behoeftes zijn aanwezig. Hut wordt dagelijks schoongemaakt alleen je slaapt wel 11 nachten tussen dezelfde lakens. Maaltijden aan boord zijn smaakvol, ontbijt altijd in buffet vorm maar lunch en diner werden meestal uitgeserveerd. Het voorgerecht leek meer op een amuse en de soep was nooit heet, porties zijn over het algemeen klein, dus deze reis is zeker niet geschikt voor grote eters. Het tempo van uitserveren lag toch wel erg hoog 3 gangen menu soms binnen 30 minuten en dat voor passagiers waar de maaltijden toch vaak ook de highlights van de dag zijn. Wij hadden in ons pakket koffie, thee en water + WIFI geboekt. Algehele sfeer aan boord is zeer ontspannend, bemanningsleden zijn vriendelijk en waar nodig behulpzaam. Voor ons arrangement voor 2 personen op basis van vliegreis met KLM van Amsterdam naar Bergen v.v., 3 transfers, 1 hotelovernachting, 2 excursies en de 11 daagde reis met het MS Nordkapp excl. reisverzekering en annuleringsverzekering hebben wij € 5867,50 betaald Op basis van de door ons gekozen accommodatie (Artic superior buitenhut)met extra’s betekend het dat je voor 2 personen € 733,- p.d. betaald in het voorseizoen en voor die prijs hadden wij maaltijden verwacht van een kwalitatief hoger niveau en met een iets minder snelle bediening en minstens 1x de lakens verwisseld tijdens de reis. Had ik het willen missen? NEE! Waarbij ik aanteken dat wij deze reis hebben gemaakt op basis van een aanbieding 2e persoon gratis (- € 4031.-) maar anders vinden wij het op basis van de huidige service en verstrekkingen te duur. Zouden wij de reis hebben gemaakt op basis van het het volledige tarief € 9898,50? NEE!

Prachtige reis!

We hebben genoten van de 12 dagen Hurtigruten op de Nordkapp. 1 dag eerder naar Bergen. Wij danken Norske voor de zorgvuldig voorbereide reis. Alles klopte van vliegreis vv, taxivervoer, hotel in Bergen, tafelreservering en de hut! Misschien punt van aandacht ter verduidelijking in de beschrijving van de eindfooi. Je dient bij de receptie zelf de hoogte van bedrag bij de receptie te noemen. De receptie zet dit bedrag op je boardcard. De voorlaatste dag kan je een uitdraai van je boardcard vragen ter controle. Hierop is de fooi zichtbaar.

Na de pandemie was het dan zover dat wij konden gaan. Vanaf 21 april 2022 t/m 2 mei 2022 hebben wij genoten van de mooiste zeereis ter wereld. De verzorging aan boord verdiend ook een 10. De Noordkaap kon wegens het slechte weer ( golfhoogtes van 11 meter ) helaas niet worden gerond dus in Kirkenes zijn wij niet geweest. De beslissing die uit veiligheidsoverwegingen door de kapitein en de rederij werd genomen was o.i. juist. Het alternatief wat de rederij ons bood was Alta. Een prachtig fjord. Excursies, vervoer naar de stad alles gratis en perfect geregeld. Het Tirpitz museum is door ons bezocht wat een bijzondere ervaring was aangaande de geschiedenis van dit Duitse slagschip in de Tweede Wereldoorlog. Bij vertrek uit Alta naar Hammerfest waar de reis naar het zuiden weer werd opgepakt kreeg iedere gast aan bood een gratis drankje aangeboden. Al met al Norske als Hurtigruten verdienen een 10 !!!!

de reis het uitzicht fantastisch

onze reis 12 dagen hurtigruten welke wij al eens eerder gemaakt hebben maar door corona 2x werd uitgesteld begon 30 maart te Bergen verwachtings vol omdat we deze reis niet alleen vanwege de fraaie gezichten , natuur gingen maken, maar ook vooral vanwege het heerlijke eten welke wij kregen in 2015 dezelfde reis en in 2017 een reis naar Antartica met de Midsanol . De eerste dag een buffet wel een stuk kleiner dan de vorige periodes, maar n Bergen elke dag bediening aan tafel a la carte noemen ze dat Voorheen kon je kiezen aan desserts daarstond je versteld van maar nu 2 heel kleine bolletjes ijs of als dessert melkrijst met creme erop, wat een afgang karige maaltijden, komt waarschijnlijk door de pandemie jammer firma Hutigruten dat u gasten op deze culinaire manier teleursteld ik weet het velen zullen zeggen ondankbaar of zeurders maar als u in het verleden was er volop keuzes de laatste reis was ik aangekomen Nu afgevallen, nogmaals de reis is mooi zeker dit jaargetijden alleen voor het eten hoef je echt niet meer boeken

Adembenemend mooi!

Van 26 aug t/m 6 sept hebben wij met de "Vesterålen de Hurtigruten gedaan. Een wat ouder maar nog comfortabel schip. Kregen vooraf zeer uitgebreide informatie van het Norske reisbureau. Vanwege Covid 19 waren er nog strenge maatregelen, zoals verplichte vaccinaties, je QR code tonen op het vliegveld en gezondheidsverklaring. Ook aan boord werd je 3 x per dag electronisch getemperatuurd. 3 x per dag je handen ontsmet en mondkapje op, daarna mocht je pas de eetzaal betreden. Je kreeg 12 dagen dezelfde tafel toegewezen en je mocht niet opstaan om met anderen te spreken. Eten werd naar je tafel gebracht. Uitstekend en zeer gevarieerd eten. We hebben veel gebruik gemaakt van het panoramadek, waar een bar aanwezig was met een uitstekende (ouderwetse) ober. Je kan dan van 2 kanten de Noorse Fjorden bekijken. 17 havens op de heenreis en 17 op de terugreis. Je kon van boord met beperkte tijd, soms 10 min soms 3 uur. Excursies naar de Noordkapp en de Russische Grens waren hoogtepunten. Wij hebben iedere dag intens genoten van deze reis, de Fjorden waren telkens anders. Je vaart met gelijkgestemde mensen dus de sfeer was altijd goed. Goed en betrouwbaar personeel aan boord. Kortom deze reis is absoluut een aanrader! Ab Kelder en Ria Visser

Uitstekende voorbereiding. Negatieve ervaring door derden.

cht waar wederom te weinig mensen waren om ons naar de uitgang te brengen.

goede voorlichting en prima ondersteuning

Een prima georganiseerde reis. Zowel de service en voorlichting van zowel Norske als die door het personeel aan boord van de Polarlys was duidelijk. Dat door omstandigheden zoals het weer en corona sommige excursies geen doorgang vonden kan je niemand aanrekenen. We hebben een heerlijke voor ons misschien iets te rustige reis gehad.

12-daagse Hurtigrutenreis voldoet aan alle beloftes ... een belevenis

Goede info en begeleiding van Norske. Geweldige service aan boord. Jammer dat gekozen select-pakket het niet helemaal waarmaakte. Er werden in eerste instantie andere hutten toegewezen dan gekozen. Maaltijd-shift kon niet worden gekozen. Gelukkig werd dit door het boordpersoneel perfect opgevangen. De "select-koffie" is van andere kwaliteit dan de koffie, die men koopt. Al met al een geweldige 12-daagse reis

Een fantastische reis, die uitstekend georganiseerd was

Na 2 maal uitstel vanwege de Corona-situatie (toeristen mochten Noorwegen niet in) hebben we begin Augustus 2021 een prachtige Hurtigruten reis gemaakt. Het varen door een schitterend landschap is alsof je in een natuurfilm bent beland. Op een comfortabele manier met een uitstekende verzorging aan boord reis je langs de Noorse kust. Ondanks het uitstel vanwege Corona werden we door Norske (Nicolette) steeds (1,5 jaar lang) goed op de hoogte gehouden van de situatie en de (on)mogelijkheden. Klantgerichtheid met een grote "K" Uiteindelijk resulteerde dat in een fantastische reis.