Zeer leerzame en interessante webinar.

Het webinar was zeer interessant door de onderwerpen die aan bod kwamen die zeer actueel zijn en mogelijk nog worden. Trainer/docent is zeer terzake kundig en legt dingen op een zeer duidelijke en plezierige manier uit. Eén klein minpuntje vind ik wel dat ook deze trainer zich niet aan de agendavolgorde houdt. Omdat ik webinars helemaal uitschrijf om als naslagwerk te gebruiken, gebeurt het nu dus dat ik heel veel ruimte open moet laten omdat er van de agenda afgeweken wordt. Dit gezegd hebbende wil ik hierbij wel aantekenen dat dit dus puur en alleen persoonlijk is voor mij.

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Geen

erg prettige uitleg van de wijzigingen

helder duidelijk en praktische toelichting hoe om te gaan met de wijzigingen en hoe deze toe te passen.

• Tevredenheid
  • In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? Webinar actualisatie Schuldhulpverlening
  • Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? N.v.t.
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? KOT situaties

Ontzettend tevreden!

Wat een leerzame cursus! Ontzettend veel informatie en overzichtelijk! Ik zou deze cursus zeker aanbevelen!

• Tevredenheid
  • In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? E-Learning Bewindvoerder
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? n.v.t.

groei in kennis en bewustwording

Ik had niet verwacht dat de cursus mij zoveel goeds zou brengen. Ik was niet zeker op een aantal gebieden en nu heb ik een goed geloof gekregen dat ik echt mensen kan helpen. Het stukje belasting was voor mij een zwaar onderwerp maar ben daar zeker in gegroeid. Door de sociale kaart moest ik echt om mij heen kijken in mijn stad en heb gezien dat er ellende is, maar waar ook hulp voor is. Het vragen via de mail vond ik goed verlopen. Ik vond het fijn dat ook een stomme vraag goed beantwoord werd. aanmerkingen heb ik ook; Ik vond dat er veel fouten in de tekst stonden. Vooral woorden weg uit zinnen. dat leest lastig. Ook het gebruik van " juridisch niet preferente" staat nergens in de tekst. Bij een belasting vraag werd voor mij iets fout gerekend maar was niet te vinden in de tekst (door gegeven aan B} Deze zaken kunnen opgelost worden. Ik ga kijken of ik aan de slag kan. Dank aan ieder Marion

• Tevredenheid
  • In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? E-learning Budgetcoach
  • Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? budgetcoach

Prima training om online te volgen

Eigen tijd in kunnen delen en moment kiezen. Geen reistijd en kosten.

• In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? Masterclass WSNP
  • Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? niet meer dan dat er al is

Positief

E-learning vergt discipline. Door de persoonlijke en goede begeleiding van de docenten op afstand, wordt je positief gestimuleerd. In totaal 4 maanden met de studie bezig geweest en goed afgerond. Mooi op eigen tempo. Kortom, zeer tevreden.

• Tevredenheid
  • In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? E-learning Schuldhulpverlener
  • Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? uitgebreide info vtlb

Prima opleiding

Ik heb het leren met Learncare (schuldhulpverlener) als prettig ervaren. Duidelijk overzicht, goed lesprogramma, theorie aangenaam leesbaar, iedere dag memotrainingen ook zeer leerzaam. Ik vond het examen daarentegen verrassend niet overeenkomen met het de trainingsprogramma's. Daar waar de training heel veel over hetzelfde ging (belastingen, toeslagen en communicatie met client) ging het examen over hele andere zaken. Dat maakte het examen extra pittig. Ik heb het aangegeven bij de mentor en daar is meteen op gereageerd. Interactie met docent was ook zeer prettig en verliep erg vlot.

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? geen idee

Het ging als een trein

De inhoud van de opleiding was veel en ging in sneltreinvaart.

• Tevredenheid
  • In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? Masterclass Erven en Schenken
  • Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Nee
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? nvt

Beste Brigitte, Dank u voor uw reactie. Wat jammer om te horen dat u de masterclass te intensief vond en dat de onderwerpen te snel werden behandelt. Weet u dat u 12 maanden toegang hebt tot het digitale lesmateriaal in uw leeromgeving? Hier staat alle theorie van de onderwerpen die klassikaal zijn behandelt om deze rustig door te nemen en kunt u altijd nog vragen stellen aan de docent wanneer iets u niet helemaal duidelijk is.

Goed geregeld!

Opleiding Budgetcoach. Waren 4 hele fijne duidelijke klassikale lessen. Nu nog online opdrachten inleveren en examen doen. Hele fijne leerkracht en goede service van Learncare.

• Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? n.v.t.

Leerzame opleiding met zeer kundige docenten waar je de rest van je carrière wat aan hebt!

Het was een leerzame opleiding met fijne mede studenten. De docenten zijn kundig met veel kennis en ik wil vooral onze dagelijkse docent Robert Westphal bedanken voor het op een motiverende en zeer duidelijke manier overbrengen van de stof. Door persoonlijke omstandigheden kon ik de opleiding niet binnen de termijn afronden maar Learncare heeft me zonder extra kosten een maand extra gegeven en daar ben jullie zeer dankbaar voor! Dit is een opleiding waar ik de rest van mijn carrière wat aan ga hebben. Zelf hoop ik op korte termijn als Budgetcoach aan de slag te gaan en dan het liefst als ZZP'er.

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? N.v.t.

Veel geleerd in één dag tijd.

Een cursus van 1 dag is vaak heel intens en vermoeiend. Deze dag vloog voorbij. De docent van de masterclass Erven en schenken wist de cursisten gedurende de hele dag te boeien, enthousiasmeren en droeg ongemerkt een heleboel kennis over. Heldere uitleg, herkenbare praktijkvoorbeelden en genoeg tijd voor vragen en opmerkingen.

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? geen

Online cursus als zeer prettig ervaren

Online cursus heb ik als zeer prettig ervaren. Ondanks de lange dagen was het niet saai en werden we goed bezig gehouden met opdrachten.

• Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? nvt

Duidelijk

Een basistraining over belastingen. Ik heb er wel wat van geleerd. Ik vond het alleen wel lastig dat ik de cijferbijlage niet kon vinden.

• In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? Webinar Belastingen
  • Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Gedetailleerde vragen over belastingaangiftes voor bewindvoerders.

Ik heb een goede ervaring van deze opleiding overgehouden.

• Tevredenheid
  • In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? Masterclass Opfristraining Schuldhulpverlener NEN 8048
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? SHV 1, 2 en 3

Geen aanrader.

Ik ben vol enthousiasme begonnen aan de opleiding schuldhulpverlener. Het lesmateriaal kwam op tijd binnen, zodat ik me in kon lezen voor de eerste bijeenkomst zou starten. Echter heb ik 95 euro betaald voor een fysiek lesboek, dat na een paar keer gebruiken van ellende uit elkaar viel en vol staat met drukfouten. Jammer! Ik ben zeer te spreken over de docent. Kundig, goed te bereiken en ik ontving goede feedback. De locatie was zeker geen aanrader voor onze, grote groep. Weinig beweegruimte en benauwd. De catering was top. Ook het sanitair was schoon. En vrij parkeren voor de deur! De klantenservice van Learncare is telefonisch zeer slecht bereikbaar. En als ik iemand te spreken kreeg, wist men vaak niet waar het over ging. Frustrerend. De Memo-trainer werkte niet naar behoren. Jammer als je je goed wilt voorbereiden op het examen. Ik heb intensief geleerd voor het examen. Echter kwamen de hoofdstukken communicatie en belasting niet aan bod. Terwijl ik daar wel veel tijd in heb gestopt. Dit kan naar mijn mening duidelijker gecommuniceerd worden. De laatste middag werd het onderwerp belasting uitgediept. Lees: ca. 100 dia's in een paar uur tijd. Tijd om de informatie te laten landen was er niet. En op het examen werd het niet gevraagd. Kort samengevat: ik heb genoten van de bijeenkomsten in Utrecht en van de diversiteit van onze groep. Docent: top! Organisatie van Learncare: domper!

• Tevredenheid
  • In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? Opleiding Schuldhulpverlener NEN 8048
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Meer oefenen met gesprekstechnieken.

Geachte mevrouw Korsman, Beste Desiree, Dank u voor uw feedback. Het betreurt ons te vernemen dat de opleiding niet geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan. De kosten voor het lesboek bedragen 89,95 euro vrij van BTW. Soms komt het voor dat er bij het drukproces iets fout is gegaan. U kunt dan altijd kosteloos een nieuw lesboek aanvragen! Telefonisch zijn wij altijd bereikbaar van 08.30 uur tot 12.30 uur. Hierna is er altijd een telefoniste beschikbaar waar u een boodschap achter kunt te laten. U wordt dan dezelfde of volgende dag terug gebeld. E-mails worden altijd nog dezelfde dag beantwoord, m.u.v feestdagen. Examenvragen worden niet prijs gegeven helaas. ;) Fij om te horen dat u tevreden bent over onze docent. De locatie was ook nieuw voor ons en wordt niet meer geboekt voor grote groepen. Ook een leermomentje voor ons! Ondanks dat u niet geheel tevreden bent hopen wij u toch terug te zien bij een van onze andere opleidingen, masterclasses of webinars. Veel cursisten zijn zeer tevreden en bevelen ons aan. Nogmaals bedankt voor uw feedback, wij gaan hier zeker mee aan de slag!

heel goed

duidelijke toelichting

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? fraude in wsnp

Uitstekende opzet, inhoud, begeleiding, top!

Ik ben zeer tevreden met de opleiding die ik heb gevolgd bij LearnCare Academy. Heel professioneel, uitstekende begeleiding, goede inhoud. Ik ben blij dat ik voor deze opleider heb gekozen in mijn zoektocht naar de beste opleiding tot BudgetCoach. De opzet is duidelijk, interessant en het online gedeelte is gemakkelijk in gebruik met de mogelijkheid ook alles te printen. Ik heb met veel plezier de opleiding gevolgd. Robert als begeleider vond ik uitermate sympathiek en vooral erg kundig. Je krijgt snelle en goede feedback op de opdrachten waar je steeds weer van leert. Ik raad iedereen aan bij LearnCare een opleiding te volgen!

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Alles wat ik zoek is aanwezig

Net niet..

Voor iemand die zonder enige kennis aan deze opleiding begint doet men een redelijke basiskennis op. Al vind ik de informatie die je dan krijgt erg veel voor slechts vijf dagen. Iemand die al wat meer ervaren is moet dit zien als een opfriscursus. Leuk om te doen maar de informatie blijft wat oppervlakkig en gaat niet de verdieping in. Ik had gehoopt op meer praktijkvoorbeelden. Mijn verwachting was dan ook anders. De dagindeling en opbouw van lesstof vond ik niet altijd logisch. De lastigere onderwerpen kwamen juist aan bod in de middag terwijl je 's morgens nog fris bent en de informatie beter opneemt. Learncare kan in meerdere opzichten nog wel wat verbeterpunten aanbrengen. De online leeromgeving vond ik niet prettig en werkte ook niet naar behoren. Het lesmateriaal vind ik onoverzichtelijk opgezet. Daarnaast kreeg ik het lesboek op het laatste moment toegestuurd (in tegenstelling tot wat op de website staat) en bevat deze drukfouten. Sommige van mijn medecursisten kregen het lesboek pas net voor de laatste les. Wanneer je belt komen de medewerkers op mij wat onkundig over. Je moet het doen met de informatie uit de online leeromgeving en wat je tijdens de lessen krijgt. Wanneer je om extra materiaal vraagt is dat niet beschikbaar. Op de locatie was alles prima verzorgd maar de ruimte voor onze grote groep veel te klein. Doordat de groep zo groot was, was er minder tijd om vragen te stellen en op een onderwerp dieper in te gaan. Dit is jammer. Fijne docent! Vakkundig en weet waar hij over praat. Al met al OK maar door alle dingetjes erom heen was het 'm voor mij net niet.

• Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? n.v.t.

Geachte mevrouw van Hemert, Beste Brenda, Dank u voor uw feedback. Het betreurt ons te vernemen dat de opleiding niet geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan. Hebt u, voordat u zich in schreef, onze geheel vrijblijvende en kosteloze demoversie of proefles gevolgt? U krijgt dan een inzage in de online leeromgeving en bij de proefles verneemt u wat de opleiding inhoudt. Op onze website staat een programma overzicht van deze opleiding per bijeenkomst. Alle kennis die een schuldhulpverlener dient te bezitten komt in deze opleiding aan bod. De eerste bijeenkomst staat het proces van schuldhulpverlening centraal. De focus ligt daarbij op het proces tot en met het intakegesprek. Ook behandelen we de ontstaansgeschiedenis van schulden, verschillende schuldensoorten en problematische schuldsituaties. We besteden aandacht aan de wettelijke kaders waarin de schuldhulpverlener opereert en we staan stil bij de Wet schuldsanering natuurlijke personen. Ten slotte gaan we in op het incassotraject van schuldeisers en bespreken we de verschillende soorten schuldeisers. Er wordt ook ingegaan op diverse mogelijkheden om schulden op te lossen, zoals herfinanciering, schuldsanering en schuldbemiddeling. Ook coaching komt aan de orde. Daarnaast leer je hoe je een gedragsverandering kunt bewerkstelligen bij de cliënt. Daarbij maken we gebruik van de systematiek van de Motiverende Gespreksvoering (ook wel Motivational Interviewing genoemd). Ook de financieel-technische kant van de schuldhulpverlening krijgt aandacht. Je leert hoe je het vrij te laten bedrag (VTLB) berekent en de afloscapaciteit volgens de Recofa-rekenmethode. Welk inkomen reken je mee in je berekening en welk inkomen niet? Ook behandelen we de beslagvrije voet en de wettelijke en nominale correctieposten. Daarnaast komt een betalingsvoorstel aan schuldeisers aan bod, waarbij rekening gehouden wordt met de (wettelijke) richtlijnen. Naast de theorie over verschillende gesprekstechnieken, zoals grenzen stellen, het achterhalen van problemen, feedback geven, omgang met weerstanden, leren motiveren en het brengen van slecht nieuws, is er volop ruimte om je communicatieve vaardigheden te oefenen. Om goed aan te sluiten bij je eigen leervragen vragen we aan het begin van de les wat jouw eigen verbeterpunten zijn op het gebied van communicatie. Zo kan de trainer hier rekening mee houden en de lesinhoud daarop aanpassen. Zo haal je het maximale uit de training! Tijdens de opleiding wordt gewerkt met de methodiek van ‘ervarend leren’. De opleiding vindt plaats in een praktische setting, waarbij we regelmatig gebruikmaken van simulaties, praktijkcases en oriëntatie op het werkveld. Zo krijg je al vanaf het begin feeling met de dagelijkse beroepspraktijk. Ook literatuurstudies en het uitvoeren van verschillende opdrachten maken deel uit van de opleiding. De locatie is een nieuwe locatie. Helaas bleek de ruimte toch niet geheel aan onze verwachten en cursisten te voldoen en wordt deze in de toekomst niet meer gereserveerd. Ook voor ons een leermomentje! De lesboeken worden altijd 2 weken voor start van elke opleiding besteld. Helaas voor ons en onze cursisten is er bij de drukker een probleem ontstaan met het druk proces. Hierdoor kon de drukker niet aan onze order voldoen. Daarnaast onstond er ook een probleem bij de koeriersdienst die de boeken niet had verzonden. Helaas zijn dit soort problemen niet altijd te voorkomen en komen deze zelden voor gelukkig. Daarom is er ook altijd de optie om al het online lesmateriaal te downloaden en uit te printen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak m.b.t de levering van uw lesboek en wij hopen dat u desondanks toch weer kiest voor een opleding/masterclass of webinar bij Learncare.

Up to date

Wat een fijen opleiding. Ik vond het vooral prettig dat het constant up to date werd gebracht.

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Alles was aanwezig

Zeer toegankelijk

Goed bereikbaar. Vriendelijk persoon. Ik kom zeker terug en zal de organisatie aanbevelen

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Zou ik zo niet weten

Prima update mbt de laatste stand van zaken.

Prima update mbt actualiteiten schuldhulpverlening 2024 door Fokke van der Meulen.

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Meer uitleg verkorte afkortingen.

Heel insentief, veel om te leren in korte tijd.

Waarom hebben jullie deze opleiding niet over meer dan 5 weken verspreid. Dus kortere dagen. Het is algemeen bekend dat een mens in de middag uren minder opneemt. De ruimte waar de training werd gegeven was veel te klein. Het zou fijn zijn als er wat meer informatie was over wat je in een examen aan vragen krijgt. Sommige cursisten hadden daar behoefte aan. De groep van ± personen is best groot. Hierdoor was er mijns inziens niet altijd de ruimte om vragen te beantwoorden. Dat zou ten koste gaan van andere onderwerpen tijdens de opleiding.

• In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? N.v.t.
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Meer over bewindvoering

Zeker de moeite waard

Ik had een vakbekwame docent die zowel het belang van de opleiding als het belang van de groep in balans weet te houden. De inhoud van de opleiding is duidelijk. Wil je hieraan starten is het wel raadzaam om handig te zijn met cijfers. Het enige waar ik meer aandacht aan zou besteden is gesprek- en coachtechnieken in de rol van dienstverlener. Ik zou deze opleiding wel aanbevelen. De locatie waar we de opleiding deden was qua verzorging echt prima, alleen de ruimte was voor onze groep echt te klein.

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? gesprekstechnieken

Prima opleiding, veel kennis

Als tip, zou fijn zijn als de tekst van het boek voor te lezen is, voor dyslexie zou dit absoluut helpen. Zou fijn zijn als bij de kennisvragen, staat waarom iets goed of niet goed is

• Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? SHV

Als zeer leerzaam en prettig ervaren.

Prettige docenten, goed bereikbaar voor vragen. Prima locatie. Duidelijke uitleg. A.d.h.v. cases is het onderhoudend.

• Tevredenheid
  • In welke categorie heeft u de laatste opleiding gevolgd? Opleiding Budgetcoach NEN 8048
  • Zou u voor de volgende trainingsbehoeften terugkomen bij deze organisatie? Ja
  • Welk(e) onderwerp(en) zou u graag terug zien in ons aanbod? Aansluiting op praktijk.

Noorderstraat 1

1823CS Alkmaar