Beste Brigitte, Dank u voor uw reactie. Wat jammer om te horen dat u de masterclass te intensief vond en dat de onderwerpen te snel werden behandelt. Weet u dat u 12 maanden toegang hebt tot het digitale lesmateriaal in uw leeromgeving? Hier staat alle theorie van de onderwerpen die klassikaal zijn behandelt om deze rustig door te nemen en kunt u altijd nog vragen stellen aan de docent wanneer iets u niet helemaal duidelijk is.
Geachte mevrouw Korsman, Beste Desiree, Dank u voor uw feedback. Het betreurt ons te vernemen dat de opleiding niet geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan. De kosten voor het lesboek bedragen 89,95 euro vrij van BTW. Soms komt het voor dat er bij het drukproces iets fout is gegaan. U kunt dan altijd kosteloos een nieuw lesboek aanvragen! Telefonisch zijn wij altijd bereikbaar van 08.30 uur tot 12.30 uur. Hierna is er altijd een telefoniste beschikbaar waar u een boodschap achter kunt te laten. U wordt dan dezelfde of volgende dag terug gebeld. E-mails worden altijd nog dezelfde dag beantwoord, m.u.v feestdagen. Examenvragen worden niet prijs gegeven helaas. ;) Fij om te horen dat u tevreden bent over onze docent. De locatie was ook nieuw voor ons en wordt niet meer geboekt voor grote groepen. Ook een leermomentje voor ons! Ondanks dat u niet geheel tevreden bent hopen wij u toch terug te zien bij een van onze andere opleidingen, masterclasses of webinars. Veel cursisten zijn zeer tevreden en bevelen ons aan. Nogmaals bedankt voor uw feedback, wij gaan hier zeker mee aan de slag!
Geachte mevrouw van Hemert, Beste Brenda, Dank u voor uw feedback. Het betreurt ons te vernemen dat de opleiding niet geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan. Hebt u, voordat u zich in schreef, onze geheel vrijblijvende en kosteloze demoversie of proefles gevolgt? U krijgt dan een inzage in de online leeromgeving en bij de proefles verneemt u wat de opleiding inhoudt. Op onze website staat een programma overzicht van deze opleiding per bijeenkomst. Alle kennis die een schuldhulpverlener dient te bezitten komt in deze opleiding aan bod. De eerste bijeenkomst staat het proces van schuldhulpverlening centraal. De focus ligt daarbij op het proces tot en met het intakegesprek. Ook behandelen we de ontstaansgeschiedenis van schulden, verschillende schuldensoorten en problematische schuldsituaties. We besteden aandacht aan de wettelijke kaders waarin de schuldhulpverlener opereert en we staan stil bij de Wet schuldsanering natuurlijke personen. Ten slotte gaan we in op het incassotraject van schuldeisers en bespreken we de verschillende soorten schuldeisers. Er wordt ook ingegaan op diverse mogelijkheden om schulden op te lossen, zoals herfinanciering, schuldsanering en schuldbemiddeling. Ook coaching komt aan de orde. Daarnaast leer je hoe je een gedragsverandering kunt bewerkstelligen bij de cliënt. Daarbij maken we gebruik van de systematiek van de Motiverende Gespreksvoering (ook wel Motivational Interviewing genoemd). Ook de financieel-technische kant van de schuldhulpverlening krijgt aandacht. Je leert hoe je het vrij te laten bedrag (VTLB) berekent en de afloscapaciteit volgens de Recofa-rekenmethode. Welk inkomen reken je mee in je berekening en welk inkomen niet? Ook behandelen we de beslagvrije voet en de wettelijke en nominale correctieposten. Daarnaast komt een betalingsvoorstel aan schuldeisers aan bod, waarbij rekening gehouden wordt met de (wettelijke) richtlijnen. Naast de theorie over verschillende gesprekstechnieken, zoals grenzen stellen, het achterhalen van problemen, feedback geven, omgang met weerstanden, leren motiveren en het brengen van slecht nieuws, is er volop ruimte om je communicatieve vaardigheden te oefenen. Om goed aan te sluiten bij je eigen leervragen vragen we aan het begin van de les wat jouw eigen verbeterpunten zijn op het gebied van communicatie. Zo kan de trainer hier rekening mee houden en de lesinhoud daarop aanpassen. Zo haal je het maximale uit de training! Tijdens de opleiding wordt gewerkt met de methodiek van ‘ervarend leren’. De opleiding vindt plaats in een praktische setting, waarbij we regelmatig gebruikmaken van simulaties, praktijkcases en oriëntatie op het werkveld. Zo krijg je al vanaf het begin feeling met de dagelijkse beroepspraktijk. Ook literatuurstudies en het uitvoeren van verschillende opdrachten maken deel uit van de opleiding. De locatie is een nieuwe locatie. Helaas bleek de ruimte toch niet geheel aan onze verwachten en cursisten te voldoen en wordt deze in de toekomst niet meer gereserveerd. Ook voor ons een leermomentje! De lesboeken worden altijd 2 weken voor start van elke opleiding besteld. Helaas voor ons en onze cursisten is er bij de drukker een probleem ontstaan met het druk proces. Hierdoor kon de drukker niet aan onze order voldoen. Daarnaast onstond er ook een probleem bij de koeriersdienst die de boeken niet had verzonden. Helaas zijn dit soort problemen niet altijd te voorkomen en komen deze zelden voor gelukkig. Daarom is er ook altijd de optie om al het online lesmateriaal te downloaden en uit te printen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak m.b.t de levering van uw lesboek en wij hopen dat u desondanks toch weer kiest voor een opleding/masterclass of webinar bij Learncare.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.