Prima organisatie, maar wel sterk afhankelijk van je local guide

Erg open reis geboekt bij Shoestring waar het aandeel van Shoestring als organisatie minimaal was. Mijn Shoestring reis was een succes door de Local Guide, welke overigens wordt betaald door Shoestring. Niet alle accomodaties waren even fantastisch. Het zou mooi zijn als Shoestring meer doet met de kennis van de Local Guide.

Geweldige vakantie!

Mijn eerste keer naar een ander continent, spannend! Dankzij Shoestring heb ik een geweldige vakantie gehad! De gids was zeer bekwaam en wist veel te vertellen. Er was gelegenheid om deel te nemen aan (optionele) excursies en ook zelf dingen te ondernemen, de gids hielp hier graag bij.

Mooie, bijzondere reis

Ethiopië is mooier land dan ik me had voorgesteld. Jammer dat Axum niet in programma zit. Goede gids die veel wist te vertellen.

Mooie reis naar Costa Rica en Panama

Reis vaker met Shoestring en ‘t is altijd goed georganiseerd met leuke activiteiten. Fijn dat je de groepen op leeftijd kunt kiezen. De groepen zijn wel groot, dat maakt het soms wat “log”

Geweldige rondreis door Maleisië en Singapore

Afgelopen zomervakantie een prachtige rondreis gemaakt door Maleisië en Singapore. Het is een afwisselende reis met bijzondere steden zoals Kuala Lumpur en Singapore, prachtige natuur bij de theeplantages in de Cameron Highlands en lekker ontspannen op het strand. Het eten in Maleisië is erg lekker en enorm gevarieerd. Alle Aziatische keukens komen in dit land samen. De reisbegeleiding kon beter. Om vage redenen hebben wij een wisseling van reisbegeleider gehad. De eerste reisbegeleider wilde alles per bus doen terwijl wandelen ook goed mogelijk was. Daarnaast waren er meer dingen die nogal vreemd waren. De vervanger heeft het wel goed opgepakt! Het hotel op Palau Besar was van mindere kwaliteit en er was weinig te doen op dit eiland. Een bezoek aan Palau Tioman zou wellicht leuker zijn, want daar is veel meer te doen! Of een dag korter op het eiland verblijven zou ook kunnen. Ondanks deze minpunten heb ik drie geweldige weken gehad mede dankzij de gezellige en kleine groep.

Het was een perfect georganiseerde, onvergetelijke reis, met name dankzij onze supergids Thao!

Het reisschema voor deze drieweekse rondreis door Vietnam (van Zuid naar Noord) was perfect. De grootste hoogtepunten waren naar mijn mening aan het eind van de reis, in het Noorden, dus de reisroute was uitstekend. Het reistempo ligt hoog, maar we hebben overal voldoende tijd gehad. Indien mogelijk zou ik de voorkeur geven aan een dag minder in Hanoi en een dag extra in bijvoorbeeld Hoi An. Onze gids Thao was super enthousiast en zorgde ervoor dat we als groep mooi konden anticiperen op drukte en bijvoorbeeld alternatieve activiteiten konden ondernemen indien mogelijk/noodzakelijk, heel veel complimenten voor hem!

Gewoon uitstekend!

Prima organisatie met ruime keuze uit diverse reizen. Er zit voor iedereen wel wat moois tussen. Drie keer gereisd met Shoestring, naar Maleisië, Zuid Afrika en Colombia

Een fijne reis, die geheel voldeed aan de verwachtingen

Een prachtige reis. Wat niet goed geregeld was, was de visumaanvraag voor Kenia. Er wordt op de website aangegeven dat je dit alles van te voren echt goed moet regelen. Dit hebben we gedaan via jullie visumbureau. De website van de Kenia ambassade lag er blijkbaar uit. Hierdoorkregen wij geen visum. Als leek ben je daardoor gestressed. Zeker als je steeds maar niet goed wordt geïnformeerd. Op het allerlaatst gaf men aan , het niet te kunnen regelen, maar dat was geen bezwaar. Dit kon ook wel op het vliegveld. Ja dat klopt : en nog veel goedkoper ook. Het is eerlijker om mensen daar goed te over informeren.

Duidelijke overzichtelijke website met goed aanbod

Neem aan dat het hier gaat om de website/webportal/firma Shoestring.nl en niet over laatst geboekte reis op zich. Hier is trouwens, tot op heden, geen enkele feedback over gevraagd. Op zich wel vreemd, alhoewel het een erg goede reis was er wel een verbeterpunt die doorgevoerd kan worden. Het nemen van een andere gids/reisbegeleider ;), de rest was allemaal top. Over Shoestring.nl. Mooi en breed aanbod, goede prijskwaliteitsverhouding en duidelijk en overzichtelijke site en portal. Wel vind ik de leeftijd categorie indeling wat vreemd opgebouwd. De ene wat smal, de andere weer erg breed. Wel lijkt het er op dat er voortaan beter op word toegezien, de reis hiervoor zat ik in een singlereis en zat er een stel van 55+ en persoon van rond de 70 in de groep, dit paste totaal niet in de groepssamenstelling. Bij laatst geboekte reis kwam dit niet voor.

Heel goed

2x maal met shoestring. Toekomst volgt meer

Geweldig land, goede reisbegeleiding, matige accommodaties.

Slechte prijs-kwaliteit verhouding. Goede reisbegeleiding. Matige accommodaties (sommige erg goed: Villa de Leyva, Palomino waren prima, Bogota was ver buiten het centrum/1 uur met de bus, rest van accommodaties waren beduidend minder terwijl je juist in Colombia erg goede accommodaties voor weinig geld kan boeken) Geweldig land! Vervoer hebben we een aantal keren los moeten betalen. Communicatie vooraf over bijvoorbeeld het vervoer vond ik niet correct.

Uitstekende service en heldere communicatie

Uitgebreid aanbod, duidelijke informatie over de reizen en de modaliteiten, heldere en snelle communicatie bij vragen of problemen en dat alles heeft geresulteerd in een perfecte en zorgeloze reis! Wij boeken nog bij Shoestring!

Fantastic

I would suggest providing information also in English not only in Dutch

• Would you recommend us? Yes

Een ervaring om nooit te vergeten

Precies goed

Leuke gids, oke locaties, snel antwoord op vragen, overzichtelijke website. Al laadt mijn shoestring soms erg lang. Onjuiste info over valuta op de website.

Voor ons eerste reis was het goed vind Koning Aap toch beter

Goed regelt

De reis naar Vietnam was goed gereld en een super goede reisleider.

Prima op orde.

Goede sterke basis. Voor een 9 zou het wat mij betreft nog wat pro actiever mogen. Bv bij reis naar Nepal in de week voorafgaand veel nieuws betichten over overstromingen en problemen op Schiphol. Als ik bel krijg ik goede antwoorden en update over deze situaties. Die zou ook ondervangen kunnen worden door kort nieuwsbericht op de portal waar tabblad laatste nieuws staat. Dat zou ik echt gewaardeerd hebben.

Al vele jaren iedere keer weer helemaal tevreden!

Nu al een keer of zeven/acht een groepsreis gemaakt met Shoestring en altijd tevreden. Goede reisbegeleiders, goede faciliteiten, mooi aanbod! Absolute aanrader!

Het is een super goed georganiseerde reisorganisatie

Hele fijne ervaring!

Goed georganiseerd.

Ik had een reis geboekt bij Shoestring. Alles was goed geregend, en als er wat geregeld moest worden kon je bij je reisleider direct terecht. Wel jammer dat ik mijn terugreis met het vliegtuig niet kon verplaatsen na een week later (was misschien ook mijn eigen schuld, ik kwam iets te laat met door geven.). Al met al een prima bedrijf en ook niet duur. Een dikke aanrader!

De ervaring zelf was geweldig

De reisleider was geweldig, maar ik heb 360 euro betaald voor een privé kamer tijdens een groepsreis, alleen hadden we een oneven verdeling in sekse. Dus was er ook nog iemand anders die een privé kamer kreeg. Ik heb zoveel geld daarvoor betaald en als ik van tevoren goed was ingelicht had ik ook kunnen incalcuren dat het niet nodig was om mij dat geld te laten betalen. Of in ieder geval een compensatie na afloop. De hotels waren we verbleven waren ook niet allemaal optimaal. Ik zou het daarentegen iedereen aanraden een groepsreis te maken,hoeft niet perse met shoestring

Mooie reis met een super leuke groep

Het was een mooie reis waarin we ontzettend veel hebben gezien en gedaan. De eerste week zat het programma vol en waren er weinig mogelijkheden voor eigen keuzes. De tweede week was rustiger en had je meer tijd om je eigen ding te doen. Door de volle eerste week zie je wel ontzettend veel.

een goed georganiseerde organisatie

al 3 keer met shoestring op vakantie geweest.eerste keer naar china ,waar de hotels van middelmatige kwaliteit waren.tweede reis door vietnam betere hotels.derde reis was door een geharrewar met koning aap reizen kon ik met shoestring mee naar india rayasthan.

Fantastisch

Prima groep. Erg leuke gids. Veel gezin