goede informatieverstrekking vooraf, mooie reizen

2 keer gereisd met shoestring, goede informatie vooraf, mooie reizen Ook tijdens de reis zelf goede informatie en hulp van de gidsen eten en hotels van voldoende goede kwaliteit gezien de reisbestemming.

Mooi en goed georganiseerde reis

Hele mooi goed en goed georganiseerde reis

Goed en vriendelijk geholpen

Goed en vriendelijk geholpen, attent, juiste informatie, bij onzekerheid navragen.

Heel fijne reis: goed georganiseerd, interessante opbouw met alle elementen: natuur, cultuur etc

Alles wat je van zo’n reis verwacht: veel variatie, interessante lokaties met balans tussen natuur en cultuur. De gids was uitstekend, de chauffeur ook. Hotels, keuze van restaurants, excursies etc.: helemaal top. Geeft zeker levenslange herinnering 🐫🐫🐫🐫

Mijn laatste ervaring was zeer rommelig

Bij de reis naar Iran ging in de voorbereiding communicatie van alles mis. Daarnaast was de mysite niet aan de laatste meldingen aangepast en kon de complete reisbeschrijving na 1x geopend te zijn niet meer geopend worden. Niet wat ik gewend ben van jullie.

• Zou u ons aanbevelen? Nee

Fijne reisorganisatie

Fijne reisorganisatie met leuke interessante reizen.

Mooie reis!

Mooie reis! Ondanks de lange busreizen (Madagaskar is groot) hebben wij m.b.v. de lokale gidsen tijdens meerdere dag- en avondwandelingen veel kunnen zien aan landschappen en dieren :D Door de kennis van onze gids Patrick en de ontmoetingen met locals heb ik groot respect voor de malagasy gekregen. De paar dagen halverwege op Ifaty zijn ook super om weer even op te laden. Aanrader!

Prijsverhouding en kwaliteit is heel goed. Hele goede gidsen...

De gids is altijd heel belangrijk en die was deze reis ook weer heel erg goed! Hij was niet bang om het programma aan te passen en dit goed te overleggen met ons...

Prachtig natuurschoon in onontdekt land

Afwisselende reis waarin 6 natuurparken worden aangedaan. Er is tijd om te snorkelen en er zit een relaxete 2-daagse boottocht in het programma. Door het vele reizen is het programma wel een fysieke uitdaging. Je moet niet te beroerd zijn om zelf een insect uit je badkamer te gooien, om 6 uur op te staan of te lunchen met kale rijst en bonen. De Malagasies zijn vriendelijk en de bijzondere dieren heel fotogeniek. Door de beperkt ontwikkelde touristische infrastructuur dineer je altijd in het hotel, en ben je dus bijna 24/7 met de hele groep. Dat is niet voor idereen ideaal en moet eigenlijk in de beschrijving opgenomen worden. Prachtige reis voor ervaren (groeps) reizigers.

Goed, netjes, snel en duidelijk

Zie bovenstaande

Goed, fijn dat er kleine groepen zijn.

Ik vond t een prachtige reis, jammer dat we een erg onervaren gids hadden, we moesten zelf dingen regelen die buiten de geplande excursies waren, en ze vertelde niet genoeg over de geschiedenis van Jordanië. Juist omdat er altijd een gids uit het land is ga ik met shoestring mee. Gr van Els Jonker

Kleurrijk India cultuurshock mooi en avontuurlijke reis in combi met Nepal.

Zeer goede lokale reisleiding met Visju. Regelt alles vanaf begin tot het einde van de reis tot in perfectie voor hem een dikke 10. Weet veel te vertellen over India en Nepal zodat je een heel helder beeld krijgt van deze 2 landen. Indrukwekkend Kleurrijk maar zeer hectisch India en het wat rustiger natuurlijker Nepal, Namasté.

Shoestring biedt de ultieme reiservaring

Door het goede concept, afwisselend reisschema en uitgebreide excursie pakketten weten jullie elke reis tot een fantastische reis te maken! Voor ieder wat wils.

Was gezellig druk en leuk.

Veel te doen, veel tempels wat op een vergeven moment vervelend werd. De gids is zorgzaam maar loopt zo snel. Na een lange dag wil je wel rustig lopen en om je heen kijken, genieten v de sfeer, en niet alleen racen. Voor de rest is China geweldig, jammer dat de laborholiday onder onze vakantie valt.

Fantastische reis met geweldige reisleider!

Fantastische reis, heel veel gezien, geweldig land met prachtige natuur en cultuur. Hele leuke groep maar vooral geweldige reisleider Buddhi!

Prima betrouwbare duidelijke no noncense reis organisatie

Alle middelen welk noodzakelijk is voor een geweldige vakantie zijn geregeld. Het mooie is dat er voldoende ruimte is voor eigen initiatief, dus ..........wel georganiseerd maar met volop vrijheid!

De vakantie is zeer geslaagd: veel prachtige moskee bezoeken en een geweldige reisgids

Overall goed

Organisatorisch goed geregeld, leuke reizen en goede bestemmingen. Alleen erg jammer dat ze sinds november 2018 leeftijdsdiscriminatie toepassen op hun single reizen.

• Zou u ons aanbevelen? Nee

goede reisorganisatie

goede reisorganisatie

Vriendelijk, snel, geen overbodige communicatie, volgens afspraak

Goede respons op vragen vooraf. Vakantie volgens afspraak. Nette hotels.

x

Mooi land, matige rondreis.

De rondreis Zuid Marokko was, ten opzichte van de andere reizen die we met Shoestring of Koning Aap gemaakt hebben, de minst leuke reis. Buiten de schuld van Shoestring of de gids om, begon de reis al erg vervelend omdat onze koffers op Casablanca waren achtergebleven. We hebben onze tijd in Marrakesh moeten besteden aan tripjes naar het vliegveld en de H&M. De houding van de gids in deze was wat laks. Lachend ‘in shallah’ zeggen helpt dan niet echt. Ik weet dat hij er ook niets aan kan veranderen...maar bv regelen dat we met het busje naar het vliegveld konden rijden had het enigszins goed gemaakt. Nu moesten we een taxi nemen. Ook heeft de gids geen tip gegeven om een bonnetje te vragen voor de verzekering. Kortom....een slechte start. Licht bepakt zijn we verder gereisd. Tijdens de reis bleek de gids behoorlijk flexibel te zijn. De reisgroep had andere lunchbehoeften (picknick versus restaurant) en hij regelde dat elke reiziger kon lunchen zoals hij/zij wilde. Qua excursies viel de reis tegen. Alleen in de woestijn kon je nog een kamelentocht maken. Ik heb zelf een jeepsafari geregeld. Later in de reis werden geen excursies meer aangeboden. Wat erg jammer is, in veel plaatsjes waar we 2 nachten waren was een cursus Marokkaans koken bv erg leuk geweest. Nu werd deze alleen in Marrakesh aangeboden. Terwijl Marrakesh van zichzelf al zoveel te bieden heeft. Bv het fotomuseum is erg leuk. Een andere excursie had een trekking/wandeling door de Todra kloof kunnen zijn. Ik ben er 10 jaar geleden geweest en toen kon je prachtig wandelen door de kloof. Nu is het een stuk toeristischer, maar bv onder begeleiding dieper de kloof in wandelen had erg leuk geweest. Zeker omdat we daar 2 dagen waren. De hotels in Essaouira en Casablanca waren erg goed. De hotels onderweg waren goed genoeg. Ze zagen er van buiten wel beter uit dan van binnen. Grote complimenten voor de chauffeur en de bus. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld in de bus op een rondreis.

Super mooie, goed geregelde, reis

Ik ben met Shoestring op singlereis naar Iran geweest. Alles was goed geregeld en ik heb enorm genoten van de reis.

Mooie veelzijdige reis door een prachtig land

We hebben met Shoestring weer een heel mooie vakantie beleefd. Enige minpunt was dat de zwaarte van de 5-daagse trekking voor enkele medereizigers vooraf niet duidelijk was. Voor hun was deze tocht duidelijk te zwaar, zij kwamen uren na de groep binnen en hadden onderweg extra verzorging en ondersteuning nodig. Mede dankzij onze meer dan voortreffelijke gids en adequate hulp van de dragers hebben zij de tocht toch bijna helemaal lopend kunnen volbrengen, en bleef de sfeer goed. Wij willen met klem benadrukken dat men niet te lichtvaardig over bergwandelingen moet denken, maar ook dat Shoestring hier verantwoordelijkheid draagt. Duidelijk maken wat voor conditie nodig is, en misschien bij ‘senioren’ (wij zijn zelf ook 56 resp 63 maar konden het goed aan) toch even middels persoonlijk contact checken of men zich de zwaarte van de wandeling realiseert en eventueel samen naar een alternatief zoeken.

Top!!

Alles is prima geregeld.