Zeer tevreden met de keuze voor Rufra!

Wij werden met enorm hoge energiekosten (gas) geconfronteerd na de aankoop van onze woonboerderij uit 1938 en zijn toen op zoek gegaan naar een (goedkoper) alternatief. In november 2022 is toen op advies van en door Rufra een Domusa Dual Therm 25KW hout/pellet CV ketel i.c.m. met een 1000 liter buffervat geïnstalleerd. De CV ketel werkt gecombineerd op stukhout of pellets en verwarmt het water in het buffervat. Hiermee worden dan de radiatoren en vloerverwarming in het huis verwarmd. Tevens zorgt de installatie voor de warmwatervoorziening in het huis. Hiermee zijn wij 'van het gas af'. In december waren enkele nachten met -8 graden vorst maar de installatie voldoet tot op heden prima en zorgt voor een aangename verwarming in het huis. Ook de warmwatervoorziening voldoet uitstekend. Het plan is om komend jaar nog zonnecollectoren aan de installatie toe te voegen. De 2 monteurs die de installatie hebben verzorgd zijn zeer vakbekwaam, werken netjes en kan ik iedereen aanbevelen.

• Nazorg en Garantie

Vakmensen die weten wat ze doen!

Om 5 uur 's ochtends werd ik wakker door het geluid van een waterval. Normaal gesproken heerlijk wakker worden, maar nu niet. Door de hevige vorstperiode waren alle koppelingen van de waterleidingen stuk. Het water spoot in de keuken en badkamer. Snel de hoofdkraan dicht. Geluk bij een ongeluk... Rufra komt om 9 uur een nieuwe Vaillant geiser installeren. Gelukkig kwamen twee man sterk en terwijl de een met de geiser bezig ging, zorgde de ander voor de waterleidingen. In no time zat alles weer goed aan elkaar en was er stromend water. De heren gingen voortvarend te werk en ook de nieuwe geiser werkt prima. Complimenten voor deze vaklui.

Snel en netjes gewerkt

Lekkage aan de dakgoot is gerepareerd en een nieuwe afvoer geplaatst van zink. Mijn vrouw was thuis en vertelde dat er netjes was gewerkt en wat ik ook netjes vond was dat ze de oude afvoer (regenpijp )hebben mee genomen. Ziet er netjes uit allemaal....top ! Gaan ervan uit dat de goot weer jaren lang mee kan. Nazorg en garantie is natuurlijk moeilijk te zeggen nu het net is geplaatst en repareert. We hopen dat het zo blijft natuurlijk. We zijn erg tevreden, en wie weet voor de toekomt weer naar Rufra Er blijft altijd werk om het huis wat je aan een specialist moet overlaten. Bedankt !

Vakbekwaam en vriendelijk

Lekkage aan onze dakgoot is gerepareerd. De monteur was vriendelijk en vakbekwaam. Alle stappen die genomen moesten worden, werden op een begrijpelijke manier overlegd.

Deskundig en betrouwbaar

Meerdere malen heeft Rufra ons snel geholpen met lekkage en onderhoud. altijd waren ze deskundig, vakbekwaam en betrouwbaar.

Had beter gekund.

60 m2 verwarmingsbuis in betonnen vloer gefreesd en daarna vloerverwarming gelegd. Bij het begin bleek dat onze koudwaterleiding te ondiep zat. Moet, als deze onder de vloerverwarming komt te liggen, voldoende afstand hebben i.v.m. eventuele legionellabesmetting. Dus de waterleiding moest verlegd worden. Jammer dat dit euvel bij de eerste inspectie niet ter sprake kwam. Er is direct een flexibele leiding gelegd vanaf de zolder. Jammer dat deze door de gipsplaat van het plafond is gegaan en niet achter het houten skelet langs, want nu moest ook de plafondplaat vervangen worden. Bij het egaliseren van de vloer kwamen we er achter dat in sommige bochten de verwarmingsbuis boven de vloer uit stak, dus een extra laagje afwerken. Al met al is de hele aanleg een stuk duurder uitgevallen dan in eerste instantie berekend was.

Heel goed bedrijf

Snelle afhandeling.Goede service Vriendelijke en kundig personeel.

Goed, betrouwbaar, vakkundig.

Snelle offerte, daarna vakkundig, goed, en snel ons garage dak voorzien van nieuwe dakbedekking.

• Nazorg en Garantie

Vriendelijk personeel, werken vlot en werken alles netjes af.

plezierige en correkte samenwerking

Rufra heeft fijne en goede mensen in dienst echte vaklui die weten waar ze het over hebben. De begeleiding van Ruzie is ook als prettig te omschrijven een no nonsens bedrijf Goede prijs kwaliteits verhouding.

• Nazorg en Garantie

goede service en kennis van zaken

Rufra is een bedrijf dat weet waar die het over heeft. Wij zijn zeer goed geholpen met de keuze van ons verwarmingssysteem. Dit is vervolgens snel en vakkundig geïnstalleerd. Zeker een aanrader

Over Techniek Nederland