Wij zijn Saar aan Huis en de mensen die deze firma vormen erg dankbaar

Begin dit jaar belandde mijn 90 jarige moeder in het ziekenhuis na een val in de badkamer. Haar toestand stond niet meer toe dat ze nog zelfstandig kon blijven wonen. Ikzelf woon in het buitenland en ben enig kind. Deze situatie was uiteraard heel moeilijk, ook nog omdat ik niet zomaar even naar Nederland kan komen om alles te regelen. Via kennissen heb ik Saar aan Huis gevonden om hulp te bieden in deze situatie. De mensen van deze firma begrepen direct wat het probleem was. Achteraf ben ik heel gelukkig met de hulp die ik van hen heb ontvangen. Allereerst werd alles in het werk gesteld om mijn moeder direct, zonder wachten, bij te staan in alles wat ging komen, van de eerste val tot de opname in het verpleeghuis, drie maanden later. Het allerbelangrijkste was de reactie van mijn moeder: zij voelde zich beschermd door de mensen van Saar aan Huis. Ondanks de pijn en het leed heeft ze toch nog aangename momenten mogen meemaken, dankzij. de hulp en de steun van de “Saren”. Uiteindelijk is mijn moeder vijf maanden na de val overleden in het verpleeghuis. Vicky van Saar aan Huis was bij haar tot het laatste moment! Deze gebeurtenis beschrijft duidelijk hoe de “Saren” hun werk doen! Wij, mijn echtgenote Angelina en ikzelf, zijn Saar aan Huis en de mensen die deze firma vormen erg dankbaar. Zij hebben alles gedaan om mijn moeder bij te staan in deze moeilijke tijd. Hartelijk dank aan alle Saren voor deze buitengewone inzet, ook namens mijn moeder. Angelina Peralba Ton en Alexander Beening Jansen Principat d’Andorra

• Vestiging: Saar aan Huis regio Breda
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Door Welzijnskompas Hillegom werd ik geattendeerd op de adempauze regeling voor mantelzorgers en hoe Saar aan Huis  hier invulling aan kon geven kon geven. Gedurende mijn vakantie zou het erg goed uitkomen als een Saar of Bram gedurende enkele avonden de helpende hand zou willen bieden op het gebied van wat boodschappen doen of een avondmaaltijd bereiden. Thuis was het in het begin even wennen aan het idee maar na het prettige kennismakingsgesprek met mevrouw Margot Lutz van Saar aan Huis Haarlemmermeer stonden alle neuzen dezelfde kant op. Bij terugkomst van vakantie bleek de ondersteuning van Saar aan Huis Haarlemmermeer een groot succes. Niet alleen werd de helpende hand geboden met diverse werkzaamheden maar de dames bleken stuk voor stuk zeer prettig gezelschap dat erg op prijs gesteld werd.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Haarlemmermeer

Professioneel en inlevend

Goede ervaring en een verrijking om het leven van mijn moeder veelzijdiger te maken. Toppie.

In een woord: geweldig!

Onze moeder heeft ontzettend lieve en zorgzame "Saars" gehad die ons veel uit handen hebben genomen omdat we ver weg wonen. Zowel de vaste Saar als haar waarnemer. Ook de begeleiding van Sterre was fantastisch dus alle lof!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Breda

Erg prettige samenwerking

Een erg fijne en vlotte samenwerking waarbij meerdere cliënten al door een saar aan huis zijn geholpen. Alle cliënten ervaren de samenwerking als fijn. Communicatie verloopt duidelijk.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Goede match en snelle korte lijnen!

Na het eerste contact direct is er direct een huisbezoek afspraak gemaakt. Daarna in het zelfde tempo waren er binnen enkele dagen twee goede matches gemaakt. Zowel mijn moeder als wij waren hier ontzettend blij mee. Top geregeld!

Respectvol , inlevend

Een prima contact met respect voor startproblemen. Aangepast door “Saar” met soms financiële aanpassingen voor hun kant.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Goede bereikbaarheid

Het regelen van het snel inzetten van een Saar ging heel snel en met een fijne communicatie.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Noord-West Veluwe
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Prima match en manier waarop opdracht is ingevuld voldoet aan alle verwachtingen

Goede communicatie, uitstekende match voor mijn familielid. Voegt net die extra in die nodig is.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Het 1 op 1 contact met mijn tante was fantastisch, het nam veel zorgen bij mij weg.

In een tijd dat ik geen mogelijkheden tot bezoeken van mijn tante had heeft de lieve Saar mijn (demente) tante wekelijks bezocht. Wekelijks goed bekeken wat mijn tante die dag aan kon en haar 1 op 1 aandacht gegeven, samen haar fotoboeken bekeken, herinneringen opgehaald of samen muziek beluisterd. Als ik een verzoekje had heeft ze daar ook voor gezorgd. Ik ben de Saar heel dankbaar voor de bezoeken en het uit mijn handen nemen van deze zorg. Hartelijk dank. Nicole

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Verrassend snel een fijne Saar gekregen!

Mijn zus en ik zijn de enige mantelzorgers voor onze moeder en soms is dat best lastig te combineren met het eigen gezin en werk. Dit jaar bleek nét voor wij beiden op vakantie zouden gaan, dat er plotseling meer zorg nodig was voor onze moeder dan normaal. Hierdoor stonden wij behoorlijk onder druk en voelden dat het eigenlijk niet verantwoord was dat wij beiden tegelijk een tijdje afwezig zouden zijn. Dit, terwijl we juist vanwege de mantelzorg zo ontzettend toe waren aan deze vakantie. Op korte termijn extra zorg geregeld krijgen, leek onbegonnen werk. Totdat ik contact kreeg met Jolanda Oerlemans van Saar aan huis. Er bleek wel degelijk binnen een week van alles mogelijk. Zij plande snel nog een huisbezoek in, maakte een hele goede inschatting van welke Saar een goede match zou zijn en zo kreeg mijn moeder tijdens onze vakantie extra hulp en gezelschap van Rian. Vanaf het eerste moment klikte het en genoot mijn moeder van haar bezoekjes. Deze Saar was heel flexibel en was zelfs bereid om in geval van nood tussendoor een keer extra te komen helpen. Dat was voor ons een hele geruststelling omdat juist mantelzorg niet altijd planbaar is. Mochten wij weer in een situatie komen waarin we het zelf even niet kunnen bieden dan zullen we zeker opnieuw een beroep doen op Saar aan huis!

• Prijs/Kwaliteitsverhouding N.v.t.
  • Vestiging: Saar aan Huis regio Helmond
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Mijn ervaring met Saar aan Huis is geweldig en zeker aan te bevelen

Dankzij Saar aan Huis heeft mijn moeder tot haar overlijden thuis kunnen wonen. De organisatie is ontzettend goed en de medewerkers meelevend.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Leeuwarden
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Ik ben bij met de boodschappen die gedaan worden, maar de tijdsinzet is ruimer dan voor ons nodig is

Ellen heeft 4 uur voor ons. Onze vraag ligt vooral bij het boodschappen doen en minder bij het gezelschap houden of andere klusjes. Het tijdsbestek is dus ruimer dan voor ons nodig is.

• Prijs/Kwaliteitsverhouding N.v.t.
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Positief

• Vestiging: Saar aan Huis regio Zuid-Hollandse eilanden
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Ik herhaal wat ik vaak gezegd heb; Wilma en Fredy hebben veruit meer gebracht dan wat er betaald is. Mijn hoop was dat mijn moeder in haar kracht werd gezet. Saar aan Huis heeft veel meer geleverd. Fantastisch dat beide Saaren met hart (!) hood en handen werkten. Professioneel, iedere keer frisse energie en intenties. Als mijn moeder geen rammelend geheugen had zou alles vers bewaard blijven. Bij ons als fulltime mantelzorgers een hoop last van de schouders. Chapeau!!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Bergen op Zoom
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Huisarts

Een klik met Gabrielle Branten

Met beide hebben we een prima contact. Als het mooi weer is gaat ze met mijn man fietsen. Met minder weer gaan ze wandelen!

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Onze `Saar` is een topper!

Naast de mantelzorg voor mijn beide ouders, heb ik ook nog een tante die mantelzorg nodig heeft. Onze familie is erg klein en ik ben enigst kind, dus de zorg voor mijn beide ouders komt op mij neer. Daarnaast heeft mijn kinderloze tante ook mantelzorg nodig. Tante heeft namelijk bijna geen netwerk. Naast een baan en een gezin is dat eigenlijk te veel voor mij. Gelukkig is onze Saar er ook nog. Naast dat ze veel zorgtaken voor tante van mij overneemt, is ze voor tante ook een extra vorm van bezoek en gezelligheid, waardoor tante minder eenzaam is.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Reclame garandeert geen hulp: het Calimero-effect

Precies 3 jaar had ik een superfijne Bram, die moest stoppen omdat zijn echtgenote ernstig ziek werd. Er is nog steeds contact, zoals met een eerste Saar, die eveneens door privéomstandigheden stopte. Niet elke "match" is geschikt. Al voel ik zoiets steeds meteen: je moet wát, ook als assistentie tot fouten leidt die je dan zelf kan oplossen, zoals onlangs met een aantal zaken. "U behoudt de regie en autonomie" en "hulpverleners moeten zich aan u aanpassen, niet andersom" is een utopie. Recent werd beslist dat er geen nieuwe hulp zou komen: "Het is maar reclame". Met een mantelzorger, die ik niet heb, zou een en ander denk ik anders zijn gelopen. Als je hulp behoeft maar niet hulpbehoevend bent "moet" je zijn en doen zoals "men" wil. Desondanks een present bij een recent afscheid na ruim een jaar: "Want je bent altijd lief geweest", maar ook: "Er zijn per 2020 verschillende mensen voorbijgekomen", "ik hoor wel verhalen", "misschien zijn mensen niet eerlijk tegen je". "Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk, o nee", want op de herhaalde vraag die uitspraken te specificeren kwam geen antwoord. Hierdoor worden in mijn optiek mensen en contacten die ik als fijn ervoer in een kwaad daglicht gesteld. Aanbevelen? Ten dele!

• In hoeverre bent u tevreden over de service van uw vestigingsmanager?
  • In hoeverre bent u tevreden over uw lokale Saar? N.v.t.
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Brochure

Heel prettig contact en zeker aan te bevelen!

Goede en duidelijke uitleg en echt zeer tevreden over de locale ‘Saar’ Veel begrip en geduld. Cliënt staat voorop.

• Vestiging: N.v.t.

Fijn!

Een zorgvuldige intake en afstemming tussen de keuze voor een Saar en de zorgvrager.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Leiden

Tevreden

De hulp was erg prettig voor mijn moeder maar ook voor mij. Hierdoor kon ik zorgeloos met vakantie

• Vestiging: Saar aan Huis regio Arnhem
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Heel fijn! ik voel me gesteund en ontzorgd.

Er is een fijne match tussen de Saar medewerker en ons gezinssituatie. Ik voel me voor het eerst vrijer om van huis te gaan en geholpen in de huishouding. Echt heel fijn!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Arnhem
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Brochure

Mooie aanvulling om mantelzorgers te ontlasten!

Onze Saar Corrie is voor onze moeder én haar 2 mantelzorgende dochters destijds een gouden greep geweest. Voor deze geweldige matchkeuze zijn de complimenten voor Anita van Hoorn, vestigingsmanager van 't Groene Hart. Met veel humor, flexibiliteit, discretie en aandacht hebben wij met de ondersteuning van onze gezellige Saar onze 97-jarige dementerende moeder nog tot recent in de thuissituatie kunnen laten wonen. Helaas werd de 24/7 zorg ons te zwaar, waardoor de overstap gemaakt is naar kleinschalig wonen. Dit betekende ook dat de inzet van Saar aan Huis hiermee is beëindigd. Het contact met onze Saar is ons echter zó dierbaar geworden, dat wij elkaar zullen blijven volgen. GROTE DANK voor de afgelopen jaren!

• Vestiging: Saar aan Huis regio ’t Groene Hart
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Jeannette is en mooie, warme vrouw.

In reactie op mijn hulpvraag ben ik snel geholpen door Jeannette Keijl. Afspraken kwam ze na en ze heeft mij goed kunnen helpen.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Zwolle
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Zeer betrokken, heldere communicatie en heel flexibel. Top.

Saar is op een fantastische manier ingesprongen in de overgangsperiode dat mijn moeder het niet meer helemaal zelf kon, maar ook nog geen plekje kon krijgen in een verzorgingshuis. Met de praktische, warme en gezellige hulp van de lieve dames van Saar heeft mijn moeder nog een hele fijne periode in haar eigen huis gehad. De Saren werden haar vriendinnen. De organisatie van Saar is praktisch en overzichtelijk. Denise heeft ook veel praktische info en ondersteuning gegeven over alle formele dingen die er geregeld moesten worden.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Nieuwe Waterweg

Over Saar aan Huis

Wilt u aangenaam blijven wonen en leven in uw eigen vertrouwde omgeving: dan biedt Saar aan Huis uitkomst. Saar aan Huis is gespecialiseerd in particuliere ouderenzorg / aanvullende mantelzorg bij u thuis. Onze Saars ondersteunen inwoners in diverse regio’s met het uitoefenen en begeleiden van hun dagelijkse activiteiten in huis en daarbuiten. Samen met u zorgen wij er voor dat het ouder worden onbezorgd, gezellig en plezierig kan zijn in uw eigen vertrouwde leefomgeving. Onze “Saars” helpen bij lichte huishoudelijke taken zoals het doen van boodschappen, het draaien van een wasje of het voorbereiden van een maaltijd.