Ons kind heeft er veel aan gehad

Veel aandacht voor de leerling. Staan altijd open voor vragen. Aan planning wordt veel aandacht gegeven en dat is goed

Weinig kennis bij begeleiding

Weinig kennis van de lesstof bij de begeleiding aanwezig. Tijd uitzitten. Heeft niet geresulteerd in betere cijfers

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Zeer vriendelijke en gedreven docenten!

Onze zoon van 14 heeft het in klas 2 gered dankzij de geduldige, zorgvuldige, enthousiaste en gedreven begeleiding van de docenten van Ready to School. Dank jullie wel!

goede en duidelijke begeleiding

Arthur vind het fijn om bij jullie te studeren en ik vind het fijn dat er ook mogelijkheden zijn om aangepast programma te volgen

Prettige en professionele begeleiding

Een zeer prettige ervaring. Zowel met de leerling als met de ouders. Komen afspraken na en geven een uitgebreid verslag van de dag wat mijn dochter had gedaan op de lenteschool. Even complete aandacht aan het huiswerk.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Top hierdoor ben ik over

Ze helpen je goed

Het was erg fijn!

Ik vond het erg fijn, om daar 2 uur te zitten voor hw en leren! Ik kon zelf werken en als ik iets moeilijks had kon ik dat meteen vragen! Heel fijn was dat!!

Een hele fijne begeleiding

Ik vind het heel fijn bij rts omdat iedereen heel goed heeft geholpen in de pww en als ik vragen had enzo. Ik vin doet daar heel fijn , fijner dan thuis ik kan me ook heel goed concentreren daar.

goeie sfeer

iedereen is aardig en wil je altijd graag helpen. Je kunt altijd terecht als je een vraag hebt. Het is er niet humeurig en de ruimte ziet er leuk uit.

Erg goede hulp

Mijn ervaring met lente school is heel erg goed. Ik ben erg blij dat ik er aan mee heb gedaan en daardoor overben gegaan

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Een gezellige manier om hw te makrn

Gezellig en een leukere manier om aan school te werken dan thuis .

Gezellig maar leerzaam..

Ik heb veek geleerd dit jaar. En het was niet zo stom als ik had gedacht. Ik vond het gezellig.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Goede ervaring houden je goed op de hoogte, en zijn consequent. Goede ervaring ook voor mijn zoon.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Goede begeleiding en fijne terugkoppeling

Onze ervaringen zijn heel positief. Onze zoon gaat graag naar de huiswerkbegeleiding en heeft vaak bij thuiskomst zijn huiswerk ook af. Als ouders worden we goed geïnformeerd over wat hij heeft gedaan en nog moet doen.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Door RTS heeft Malik dit schooljaar gehaald. Zeer positieve motivatie en goed systeem.

Positief, duidelijk en open. Goede verslaglegging en motivatie en controle van de leerling

Deskundig

Ik word keer goed op de hoogte gebracht over stand van zaken

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Goed dat RTS er is met deskundige mensen, want onze zoon had net die extra steun in de rug nodig !!

Wij hebben een zeer goede ervaring van RTS. Na de resultaten van periode 1 zou iedereen gedacht hebben dat het niet meer goed zou komen. Maar door gestructureerde planning en goede begeleiding vanuit RTS is het uiteindelijk toch goed gekomen. Uiteraard is inzet en motivatie van de leerling onontbeerlijk. Verder hebben wij als ouders gemerkt dat het pas werkt als iedereen erin gelooft en dat de driehoeksverhouding: leerling <-> RTS <-> ouders hierin erg belangrijk is.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Het helpt je bij concentreren en leren. Dat heeft mij enorm geholpen.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Goede leerschool om huiswerk/leren efficiënt en doeltreffend aan te pakken

De verslaglegging vond ik erg prettig en ruim voldoende. Snelle reactie op vragen. Mijn zoon heeft veel geleerd wat betreft plan van aanpak

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Geweldig ! Professioneel en flexibel !

Sinds bijna een jaar gaat mijn zoon naar rts. Eerst met tegenzin maar na een paar weken vond hij het helemaal prima! Het helpt hem te structureren en het is een stok achter de deur. En thuis geen discussies. Rts overhoort hem en weet hij wat hij eventueel nog moet doen. Echt super! Komend jaar weer! Dank rts team en een fijne vakantie !

Fijn die dagelijkse terugkoppeling

Op advies van de school (Markenhage, Breda) heeft onze dochter 'Lenteschool' gedaan. Helaas heeft ze het jaar toch niet gehaald. Ik denk dat het aan de inzet van onze dochter heeft gelegen.

Boring but useful

A great experience better then I thought

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Het was handig en heeft mij heel erg geholpen

Ik heb veel tijd erin gestoken bij de lenteschool. Hierdoor had ik wel meer vrije tijd om mijn eigen dingen te doen. De lenteschool heeft mij geholpen met het plannen en het leren voor toetsen met een geweldig resultaat mijn cijfers zijn omhoog geschoten sinds ik begonnen ben met de lenteschool

Erg meedenkend en vooruitstrevend

Ik ben de lenteschool vrij openminded ingegaan. Eerst zag ik het jaar niet meer zo zitten en dacht het dan ook niet te gaan behalen. Toch heeft de lenteschool samen met mijn bijles bij de organisatie Studiekring ervoor gezorgd dat ik me 100% wilde gaan inzetten. Ik heb veel gehad aan de rust en concentratie in de lokalen, zo kon ik me langer richten op een vak dan thuis. Ook was ik vaak te vinden in het stiltelokaal omdat ik liever op mezelf was. De begeleiders waren heel begripvol en zochten naar een goede manier om te helpen. Het enige minpuntje vond ik het planlokaal, dit paste helaas niet bij mij.

Betrokken en professioneel

Als ouder wordt je uitstekend op de hoogte gehouden en voor mijn zoon heeft de begeleiding, naast hard werken, veel rust betekend mbt het plannen naar de laatste proefwerkweek.

Bredaseweg 204 15

5038NK Tilburg

Over Ready to school

Ready to school is een jongerenorganisatie met een hart voor het onderwijs. Wij willen op een kwalitatieve en inspirerende manier jongeren klaarmaken voor de uitdagingen die zij in hun verdere leven tegen gaan komen. Door hen te leren om te leren en zich ergens voor in te zetten, ondersteunen we jongeren in het vinden en ontwikkelen van hun talenten. We werken met jonge medewerkers die vakinhoudelijk uitblinken en die we trainen op de ontwikkeling van het puberbrein en specifieke hulpvragen. Hierdoor kunnen zij de persoonlijke begeleiding geven die bij de jongeren past.