Tikkeltje teleurstellend

Hoewel onze zoon zeer zeker iets aan de Lenteschool heeft gehad mbt huiswerkbegeleiding werd er totaal geen rekening gehouden mbt zijn persoonlijke motieven en achtergrond alsmede de aansluiting mbt zijn school en hun visie. Teveel werd er in hokjes gedacht en teveel in tijden en juist het "moeten" past niet bij de zienswijze en leercurve vand e school en zijn leerlingen. Waar de leerlingen reeds jarenlang projectmatig werken en planningen maken denkt helaas ready to school nog in oude waarden en normen. Overleg met scholen en achterban is dus noodzakelijk.

Beneden niveau

Bij de 1 op 1 begeleiding was er nooit een docent die mij kon helpen. Ik heb niks tot vrij weinig gehad aan lente school.

Waardeloos

Willen heel veel, maar kunnen niets. :-(

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Echt een aanrader.....mijn kind is over😀

Pittige periode voor het kind zelf maar zeker de moeite waard. Net ff dat extra's wat ze nodig hebben. We zijn blij dat we hier voor gekozen hebben. Heel fijn vond ik het verslagje dat we iedere keer kregen waaraan ze gewerkt hadden. Dank je wel

Vriendelijk en behulpzaam

Vriendelijke staf en een goed idee. Helaas heeft het voor ons niet zo goed gewerkt, aangezien onze zoon niet goed functioneert met 'lossige' supervisie. Gelukkih heeft hij er natuurlijk wel van van opgestoken en daar was het ons om begonnen.

Deskundige begeleiding

Goed geholpen met alles waar ik tegenaan liep. Er word echt tijd voor je genomen.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Stan ging met plezier, heeft flink gewerkt en is over!! Fijn om elke dag een overzichtje te krijgen.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Goed begeleid, maar toch wel veel voor jezelf.

Door toedoen van mezelf heb ik er niet alles uit kunnen halen. Leuke begeleiders die goed kunnen uitleggen en een leuke sfeer.

Ik ben goed geholpen

Door de loop van de weken heen ben ik erg goed geholpen door het overhoren en de extra uitleg. Erg tevreden

Vrij goed

Het was wel een leuke ervaring. Ik heb veel geleerd en ben uit eindelijk overgegaan. Het enige nadeel vond ik de tijden na school. Want van 8:30 tot 17:15 of zelfs 18:00 vind ik echt veel te lang Maar voor de rest vond ik het helemaal top.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Goede begeleiding en duidelijke afspraken

Daan heeft dit jaar te weinig aan zijn school gedaan en heeft d.m.v. en m.b.v. de Lenteschool de laatste maanden enorm hard gewerkt. Ik hoop dat hij deze ervaring meeneemt naar het volgende schooljaar. De begeleiding was vriendelijk en kon zich in hem verplaatsen; dat maakt het eenvoudiger om opmerkingen te accepteren.

Oke

Wenselijk om meer vakinhoudelijk uitleg te geven en te begeleiden.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Dit zou iedere school moeten hebben

Goede begeleinding. Iedere dag een duidelijke breefing, doortastend en een goed resultaat!

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Prettige veilige leeromgeving voor de kinderen

Door jullie huiswerkbegeleiding is onze zoon overgegaan naar de volgende klas. Anders was dit nooit gelukt.

In één woord: geweldig!

Ready2School heeft voor ons een positieve invloed op zowel de schoolprestaties als het gezinsleven. De bekende discussies over het huiswerk zijn tot een minimum gedaald, terwijl de prestaties verbeteren. Ik zou het iedereen die het horen wil aanbevelen.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Goede begeleiding passend bij ons kind

Goede begeleiding Goede communicatie Passend bij het kind Vriendelijk en deskundige begeleiding.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

De opstart was rommelig. Op het laatste moment moest er nog een introductie/uitleg ingepland worden. Dit was in de vakantie, waardoor we niet konden. We hebben geen terugkoppeling daarover ontvangen. Dat is erg jammer. Verder ben ik erg tevreden. Er werd een goede planning gemaakt, er werd overhoord. Elke dag kregen we een verslagje via de mail. Dat is fijn. En... het heeft geholpen, want hij is over!

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Jullie hebben mij goed leren hoe ik moet mijn werkzaamheden in te plannen

Goede feed back per mailtje en ik ben over gegaan

Heel goed,

Elke dag een kort verslagje, geweldig aanbod voor leerlingen die net dat Beetje extra nodig hebben.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Mijn kind heeft veel bruikbare (studie) tips gekregen!

In het begin ging de communicatie moeizaam, maar dat verbeterde gaandeweg gelukkig. Mijn kind is over gegaan naar het volgende leerjaar, dus hij heeft profijt gehad van de tips, uitleg en begeleiding van de lenteschool! Het was fijn om na elke lenteschooldag een schriftelijk verslag te krijgen, zodat wij wisten wat er in de les was behandeld. Ons enigste kritiek puntje is: Jullie bieden lenteschool aan, aan gymnasium leerlingen, maar jullie bieden géén begeleiding voor Latijn (en Grieks). En aangezien Latijn een vak was waarvoor mijn kind wel extra begeleiding kon gebruiken, vonden wij dat wel een gemis....

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Mijn dochter kwam steeds erg positief thuis na een middag Lenteschool. Erg fijn om als ouder steeds een mail te ontvangen met uitleg waaraan en met wie Sophie gewerkt had. Prachtig concept !

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Fijn, dochter is over dus het heeft geholpen.

Prettig dat er iemand was die haar kon overhoren of bepaalde dingen uit kon leggen. Fijn dat ze nergens anders naartoe hoefde maar op school kon blijven. De tijd die ze langer op school zat benutte ze goed.

Goed georganiseerd

Dmv contactverslagen als ouder goed op de hoogte. Snel reactie als je als ouder een vraag of opmerking hebt. Prima organisatie

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Sude heeft veel steun en zekerheid gekregen. Dankzij de lenteschool heeft ze haar punten opgehaald.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Prettig contact en up to date informatie

We werden iedere dag op de hoogte gehouden van de uitgevoerde werkzaamheden.

Bredaseweg 204 5038NK Tilburg

Over Ready to school

Ready to school is een jongerenorganisatie met een hart voor het onderwijs. Wij willen op een kwalitatieve en inspirerende manier jongeren klaarmaken voor de uitdagingen die zij in hun verdere leven tegen gaan komen. Door hen te leren om te leren en zich ergens voor in te zetten, ondersteunen we jongeren in het vinden en ontwikkelen van hun talenten. We werken met jonge medewerkers die vakinhoudelijk uitblinken en die we trainen op de ontwikkeling van het puberbrein en specifieke hulpvragen. Hierdoor kunnen zij de persoonlijke begeleiding geven die bij de jongeren past.