Goede vakkennis

Goede bereikbaarheid via telefoon en e-mail. Deskundige vakbegeleiding. Huiswerkbegeleiding was in ons geval mi der noodzakelijk, was fijn geweest als er keuze was geweest in huiswerkbegeleiding of bijles. In ons geval zou dat effectiever zijn geweest.

Goede deskundige begeleiding!

We zijn heel tevreden met de professionele en deskundige begeleiding. Er werd goed afgestemd op de individuele behoefte aan ondersteuning op een vriendelijke en duidelijke manier.

Zeer goede ervaring

Onze dochter heeft veel baat gehad met jullie begeleiding. Alleen al het feit dat zo goed als al het huiswerk voor het weekend af was. Ook in combinatie met het opmaken van een planning. Het heeft onze dochter zekerder gemaakt.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Online huiswerkbegeleiding
  • Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? N.v.t.

Prettige stok achter de deur

Voor onze zoon was Ready to school de plek waar hij wel zijn huiswerk maakte. Met prettige begeleiding voor hem en altijd een kort verslag voor ons. Thuis geen discussies meer en wel een VWO-diploma met goede cijfers behaald!

Helemaal prima!

Mijn zoon heeft gebruik gemaakt van de verlengde schooldagen en vond het erg fijn. Er is hele goede begeleiding en kennis aanwezig en er werden veel handige tips gegeven over b.v. hoe je bepaalde dingen makkelijker kan leren. Het zou voor de kinderen fijn zijn als dit soort projecten aan het begin van een schooljaar worden aangeboden zodat ze een goede start kunnen maken i.p.v. einde schooljaar en wellicht standaard voor de 1ste klassers. Wat een mooie start van de middelbare school zou dat zijn! De overgang vanaf de lagere school is gigantisch groot en juist het "leren leren" is vaak een moeilijk punt. Het was ook prettig om als ouder iedere keer verslag te mogen ontvangen, waardoor je beetje inzicht kreeg. Al met al erg tevreden.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? De Campus Breda

Ontzettend fijne en nette begeleiding

Wat ik ls zeer positief heb ervaren is het feit dat er na iedere les een verslag werd gestuurd.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding
  • Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Willem II College Tilburg (online)

Heel fijn om jullie als steun in de te hebben

Ik vind het prettig om jullie als steun in de rug te hebben voor mijn zoon. Hij ervaart het ook als prettig. Hij kan overleggen met jullie en jullie geven hem tips en uitleg.

Prima!!!

Ze staan altijd klaar, hebben diverse expertise in huis. Nemen de tijd voor de leerling. Denken mee in oplossingen. Zowel online als fysiek.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Rooi Harten Tilburg

Echt fijn dat er nu echt tijd gemaakt wordt voor vragen.

Onze dochter durfde nu veel te vragen en jullie uitleg begreep ze ook beter. Ze werd weer wat zekerder van zichzelf. Echt super! De verslagen na elke begeleiding vind ik als ouder ook erg fijn.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? De Campus Breda

Betrokken! Fijne plek voor onze dochter!

Wij vinden hwb heel prettig! Het biedt een fijne en rustige omgeving aan onze dochter. De betrokkenheid van de docenten bij hwb is zeer goed!

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Mollerlyceum Bergen op Zoom

Fijn dat ready to school er is!

Onze zoon heeft er veel aan gehad. Goede communicatie en makkelijk gebruik van de app. Soms mogen de docenten/begeleiders iets doortastender zijn. Lieten zich wat makkelijker beïnvloeden door onze zoon, die zo deed wat hem goed uit kwam ipv wat noodzakelijk was.

goede communicatie en professioneel

Mijn zoon is zeer goed begeleid, ook kwam er een verslag na elke sessie, dat was erg fijn. Het was een goede stok achter de deur om te leren ,en mede daardoor zal hij over gaan naar 5 Havo. Dank jullie wel.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Online huiswerkbegeleiding
  • Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? N.v.t.

Prettige begeleiding door medestudenten

Veel hulp bij structuur geven van het maken van huiswerk en het voorbereiden van toetsen (planning maken). Verslag na verlengde schooldag werd zeer op prijs gesteld om met Joep te kunnen terug koppelen. Opmerking: email communicatie werd verstuurd vanuit 'noreply' email adres waardoor het niet mogelijk was eventuele suggesties of aandachtspunten per email aan te geven.

Uitstekende begeleiding

Na eerder onze zoon heeft dit jaar ook de dochter huiswerkbegeleiding en examentraining gehad vanuit Ready to School. Uitstekende begeleiding, zeer persoonlijk. Ouders worden middels dagelijks verslag op de hoogte van de vorderingen. Onze kinderen waren ook erg enthousiast en gingen eigenlijk altijd met plezier naar Ready to School.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Rooi Harten Tilburg

Voor onze zoon beter en meer structuur

Verademing, onze zoon heeft sturing nodig. Hij wist dat hij op de afgesproken tijden z'n huiswerk moest maken en wij ouders even er niet mee bezig waren. Duidelijkheid, structuur en ook rust voor iedereen. We blijven er gebruik van maken.

Betrokken

Ik vind RTS deskundig, behulpzaam, flexibel en enorm betrokken. Het kind staat voorop en wordt goed begeleid.

• Op welke locatie heb je deze begeleiding gevolgd? Rooi Harten Tilburg

Top en aanrader voor iedereen !

Voor onze zoon is RTS een soort zekerheid. Hij voelt zich hier prima thuis in een vertrouwde omgeving. Hij kan zich goed concentreren bij RTS en op zijn eigen tempo huiswerk maken en geconcentreerd leren. Voor vragen kan hij terecht bij de begeleiders die hem altijd helpen en blijven motiveren om die extra stap te nemen voor een goede prestatie. Nogmaals bedankt voor jullie steun, begeleiding en alles. Top gedaan!

Geweldige begeleiding

Super fijn hoe ze mijn dochter hebben geholpen. Ze heeftl hierdoor een beter inzicht gekregen in het plannen van haar huiswerk en leerwerk.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Online huiswerkbegeleiding

Fantastische ondersteuning, wat een passie voor het onderwijs!

Onze dochter is door jullie (in het bijzonder Tim!) er goed geholpen. Wat een geduld en motivatie hebben jullie laten zien. Maatwerk voor onze dochter die prima zelfstandig kan werken maar inhoudelijk ondersteuning en sturing nodig had. Resultaat : geslaagd voor het VWO met 2 voldoendes voor de struikelvakken! Bijzonder was ook dat gedurende het Corona tijdperk jullie snel schakelde en onze dochter digitaal erg goed geholpen is. Dank, en wanneer het nodig mocht zijn maken we voor onze andere kinderen wederom gebruik van Ready to school in Tilburg.

Erg kindgerichte huiswerkbegeleiding

Ready to school is een zeer professionele organisatie die goed weet wat er speelt op de scholen en bij jongeren. Zij helpen met maken van planningen, leren voor toetsen, overhoren en zorgen ervoor dat mijn dochter dit zelf steeds een beetje zelfstandiger kan. De communicatie met ouders is duidelijk en erg prettig.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Huiswerkbegeleiding

Goede begeleiding met goed vooruitziende blik.

ik vind het een fijne werk sfeer. met als je hulp nodig hebt krijg je het ook gelijk, ook online. er word goed vooruitgedacht en goed met je mee nagedacht wat je allemaal moet doen voor school. met goede feedback.

Erg goede begeleiding

Ik kreeg meteen antwoord op mijn vragen . En elke keer netjes verslagen hoe dat mijn zoon het had gedaan en wat.Dit vond ikzelf erg fijn.

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Begeleiding is nuttig en toegevoegde waarde, de planning voor mij zinloos

De extra begeldingen en het kunnen stellen van vragen heeft ervoor gezorgd dat ik de stof beter begreep en dus betere punten kon halen. De planning was voor mij zinloos kon al plannen en had daar mijn eigen manier voor ben namelijk niet voor niks in de 5e gekomen. Als tip geef ik dan ook mee om leerlingen die in de 4e of hoger zitten zelfs te laten kiezen of ze planning willen of niet.

perfect!

Ons dochtertje ging naar de brugklas, en was erg onzeker waardoor ze geen goede punten behaalde. De begeleiding van Ready to School heeft haar erg geholpen, ook meer vertrouwen in zichzelf gekregen. Helaas zijn de punten niet zodanig opgekrikt, maar toch zijn wij erg tevreden. De begeleiding is erg goed en accuraar, maar vooral ook vriendelijk!

Fijne mogelijkheid

Wij hebben de lenteschool prima ervaren. Jammer was het wel dat de openingstijden en het rooster van onze zoon niet parallel liepen. Daardoor heeft hij niet de volledige studietijd kunnen benutten en dat is jammer

• Welke begeleiding heb je van ons gehad? Lenteschool

Over Ready to school

Ready to school is een jongerenorganisatie met een hart voor het onderwijs. Wij willen op een kwalitatieve en inspirerende manier jongeren klaarmaken voor de uitdagingen die zij in hun verdere leven tegen gaan komen. Door hen te leren om te leren en zich ergens voor in te zetten, ondersteunen we jongeren in het vinden en ontwikkelen van hun talenten. We werken met jonge medewerkers die vakinhoudelijk uitblinken en die we trainen op de ontwikkeling van het puberbrein en specifieke hulpvragen. Hierdoor kunnen zij de persoonlijke begeleiding geven die bij de jongeren past.