Top kwaliteit

Het team is goed georganiseerd en heeft het systeem binnen de afgesproken tijd geïnstalleerd. Ze informeerden me over het proces en hielden me op de hoogte terwijl ze bezig waren. Kwaliteit van product is goed. Daarna ruimden ze het werkgebied zelf op.

Compleet, duurzaam, maar ook zeer zeker zorgzaam!

De persoonlijke en vakkundige en begrijpelijke uitleg van Compleet en Duurzaam door de adviseur Tom Pelckmans ter plekke was een groot verschil met het advies van twee "cowboy-bedrijven", die wel even op afstand een offerte in elkaar flansten. Een andere aanbieder was 16% goedkoper, maar helaas voor notabene Vereniging Eigen Huis, had de door hen verkozen leverancier dusdanige negatieve feedback op de forums van hun klanten, dat wij na 3 andere offertes bekeken te hebben, voor Compleet en Duurzaam kozen. De redenen waren daarvoor: 1. duidelijke uitleg van de adviseur, 2. de flexibele financiering: in één keer betalen of in termijnen van ca. € 42,00/mnd. 3. De € 0,00 kosten voor het terugvragen van de BTW (andere bedrijven rekenden € 150,00 tot € 200,00) 4. De transparantie en de garantievoorwaarden. De offerte was gelijk aan de factuur. 5. De pre-sales: een bedankkaartje je van het bedrijf en tussentijdse updates. 6. De aftersales: toen een zender van de omvormer het niet direct deed kwam de adviseur op zijn vrije dag even een andere vervangen. 7. de directe telefonische bereikbaarheid. De monteurs waren snel, vakkundig en meedenkend. Ze signaleerden zelfs een gebrek aan de montage bij de buren, dat we direct hebben kunnen repareren. Kortom de term "zorgzaam' mag wat ons betreft aan het logo toegevoegd worden! De andere buren, die nog geen zonnepanelen hebben, hebben inmiddels ook al interesse getoond.

snel, netjes en vakkundig geplaatst

Snel, netjes en vakkundig geplaatst

Compleet Duurzaam betrouwbaar en vakkundig bedrijf.

Zowel de aanvraag, offerte, planning en montage met accuraatheid en zorg uitgevoerd voor zowel de eerste aanleg van 8 panelen in 2019 en uitbreiding van 2 panelen in 2022.

Netjes gewerkt. Ruim binnen de tijd. OOk prettig dat er eerst gebeld is met de vraag of ze deze mail mochten versturen.

Alles is probleemloos verlopen vanaf offerte t/m plaatsing

Er is duidelijk en goed geadviseerd door Paul. De afspraak voor het plaatsen werd snel gemaakt. De zonnepanelen zijn op de afgesproken datum netjes geplaatst.

Perfect contact mer alle medewerkers

Goed atvies Montage van aperatuuren zeer goed gedaan

Prima advies, na akkoord snelle levering

In eerste instantie contact gehad met Tim, hij heeft ons goed geadviseerd betreft de zonnepanelen en de manier waarop dat allemaal werkt. Na wat vergunningspericelen, waarin het legplan een aantal keer aangepast moest worden, was alles snel geregeld. Aangezien wij een vergunning moesten hebben en daardoor tekeningen aan de gemeente moesten aanleveren, heb ik nog wel de tip aan Compleet Duurzaam om ook daarin te voorzien. Ik moest nu zelf een technische tekening met maten maken, het had fijn geweest als dit ook via Compleet Duurzaam kon. Verder ging het leggen van de panelen en vervolgens het installeren daarvan heel soepel, goed en volgens afspraak. Dus zeker tevreden.

Betrouwbaar en kundig.

Levering volgens afspraak. Vlotte en nette plaatsing. Vriendelijke mensen. Alles ziet er prima uit. Hulp geboden bij melding netbeheerder. Goede uitleg. B.T.W terugvraag snel in werking gezet. Ik ben zeer tevreden.

Compleet Duurzaam: betrouwbaar en goede keuze

Via via zijn we bij Compleet Duurzaam terecht gekomen en er werd telefonisch een afspraak gemaakt. Van te voren hadden we op internet het een en ander over zonnepanelen gelezen. Echter bleven er nog veel vragen over omdat alles omtrent zonnepanelen ons vreemd was. Gelukkig konden we met onze vragen bij de adviseur van Compleet Duurzaam terecht. Hij legde niet alleen alles duidelijk uit, hij nam ook ruimschoots de tijd voor ons. Dat er bij het plaatsen van panelen zoveel komt kijken, had ik niet verwacht. Daarom was het prettig om te ervaren dat de adviseur voor ons meedacht en meteen kon berekenen welke optie ons het beste rendement opleverde. Zijn rustige houding en het feit dat hij niet opdringerig overkwam, gaf ons het volste vetrouwen. Het plaatsen van de panelen vrrliep voorspoedig; twee handige werknemers en een kundige electricien maakten dit in orde. Echter moest er voor de meterkast nog iets nabesteld worden. Dit werd goed afgehandeld en door een andere bekwame electricien voltooid. Enkele weken na het plaatsen van de panelen werd ik door Compleet Duurzaam opgebeld met de vraag of we tevreden waren over het geheel en dat vond ik een attent gebaar. Ik gaf aan dat we zeer tevreden zijn en dat we de juiste beslissing hadden genomen om voor hun bedrijf te kiezen.

Slechte ervaring

Eind maart was de planning voor het plaatsen van de zonnepanelen maar dit werd uitgesteld met een maand ivm vertraging in de levering van de zonnepanelen, op 22 april is de installatie niet doorgegaan door een dubbelboeking en op 25 april was er een installateur ziek. Na herhaaldelijk bellen van mijn zijde, zijn op donderdag 28 april eindelijk de zonnepanelen geplaatst. Het plaatsen van de panelen ging helaas niet zonder slag of stoot. De geplande doorvoer van de bekabeling in de kruipruimte naar de meterkast was onuitvoerbaar en in de voorbereiding van deze doorvoer werd tijdens het boren in de vloer een waterleiding geraakt met alle bijkomende ellende. Dit heeft een paar dagen voor vervelende nasleur gezorgd. Met het plaatsen van de zonnepanelen en uitzetten van het frame op het platte dak bleek dat het juiste beleggingsplan van de panelen niet goed was doorgegeven. Na overleg met de installateur zijn we gelukkig tot een veel goede en efficiëntere oplossing gekomen. Ondanks alle tegenslagen hebben de installateurs er alles aan gedaan om passende oplossingen te vinden, waardoor het systeem toch eind van de dag werkte. Een betere en meer tijdige terugkoppeling door de Frontoffice over afspraken en planning was wenselijk geweest en had mij mindertijd en dagen gekost. Voornoemde problemen zoals doorvoer bekabeling en beleggingsplan hadden naar mijn mening in de schouwing al naar voren moeten komen en kunnen worden voorkomen.

Kundige, vriendelijke en enthousiaste verkoper

Paul heeft een duidelijk verhaal gehouden en ons professioneel geadviseerd. Zeer aangenaam persoon die enthousiast zijn vak uitoefent.

Zeer vakkundig geinstalleerd

Het team wat mijn acht panelen kwam installeren werkten heel nauwkeurig. Hielden zelfs rekening qua plaatsing op mijn dak met eventuele uitbreiding in de toekomst. Aansluiting en leidingwerk naar meterkast heel netjes gedaan. Na plaatsing samen gekeken en vragen beantwoord gekregen. Zelf nog uitleg gekregen hoe omvormer werkte en uitgelezen kon worden. Kortom top.

Teleurstellende ervaring met installatie

Advies vooraf en webinar waren dik in orde. De installatie zelf was teleurstellend; er werd met dakpannen vanaf het dak zo op straat gegooid waardoor het alle kanten opgespat was. Ook medebewoners hadden hierdoor last van onze installatie. Restant dakpannen vonden we gedeeltelijk terug in de groene container. Etensresten van de lunch in onze papiercontainer. Karton- en plastic afval slingerde nog op straat. Binnen niet opgeruimd, ook niet over gecommuniceerd dat we dat zelf moesten doen. Zonnepanelen waren ook stoffig en licht beschadigd aan de lijst. Zonnepanelen werkten uiteindelijk wel, maar het lukte de monteurs niet op te connecten met de wifi. Ze gaven aan dat er dan iemand die week van Enphase nog zou langskomen. Na een week maar zelf eens gebeld, tot 2x aan toe beloofd dat er teruggebeld zou worden. Bij de derde poging gaf men aan zelf langs te komen voor het aanmelden. Dag en tijdstip afgesproken. De persoon kwam 2 uur eerder zonder overleg. Persoon zou zelf aan de slag gaan, maar dat kon niet omdat er codes ontbraken die we blijkbaar hadden moeten ontvangen van de eerste installateurs. Na deze teleurstellende ervaring van het installeren werkt nu uiteindelijk wel alles.

Prima levering en dito plaatsing

De monteurs waren erg goed op elkaar ingespeeld. In een ochtend 7 panelen neergezet en heel netjes gewerkt.

Mijn ervaring is dat compleetduurzaam met je meedenkt. Ook als de leverancier niet kan leveren, komen ze met een alternatief.

Prima ervaring

flexibel, meedenkend, adviserend

Betrouwbaar en goede informatie

Na een goede uitleg en duidelijke offerte de zonnepanelen laten plaatsen. Zeer goede installateurs die op een veilige manier de installatie hebben verzorgd. ( helaas geen zegelrecht anders zeker een 10)

Onze ervaring met compleet duurzaam is in alle opzichten vriendelijk en bovenal duidelijk geweest!

Na het ontvangen van diverse offertes van leveranciers, was de offerte van compleet duurzaam uitgebreid en een duidelijke benoeming van materialen en prijzen. Vervolgens hebben wij de opdracht gegeven aan dit bedrijf. Planning gemaakt voor montage en op afgesproken dag kwamen de monteurs de hele installatie plaatsen. De monteurs waren correct en werkten nauwkeurig. Na zo’ n 3 uur werd de hele installatie netjes en goed werkend opgeleverd. Kortom zéér tevreden.

We zijn zeer tevreden

De werkzaamheden zijn prima uitgevoerd zoals afgesproken goede communicatie prima nu maar hopen op mooie dagen met veel zon

Perfecte service tegen een goede prijs.

Na diverse aanbiedingen, was compleet duurzaam voor mij de beste keus. De wijze van de persoonlijke benadering, prijsstelling en adequate montage, hebben bevestigd dat dit inderdaad de beste keus was. Ik kan daarom Compleet Duurzaam bij iedereen aanbevelen.

Mijn ervaring met dit bedrijf is gewoon goed.

Na inleidend gesprek wilde ik achteraf nog wijzigingen aanbrengen in het plan. Dit werd snel via de mail geregeld, nadat was bekeken of het technisch mogelijk was. Plaatsing van de panelen ging snel en er werd netjes gewerkt. Enige punt van kritiek, er moesten 3 optimizers geplaatst worden op bepaalde panelen, maar de monteurs wisten niet waar de derde geplaatst moest worden en hadden dat maar gegokt. Nadat ik ze heb gevraagd waar ze die dingen aangesloten hadden hebben ze dit alsnog veranderd.

professioneel van begin tot de afronding.

Eerste contact met de persoon die de offerte was al oké. Er werd een goede offerte opgesteld. Het contact met de klantenservice ging vlot, en de afspraak voor de installatie werd naar beide tevredenheid gemaakt. De installatie is vlekkeloos gedaan door professioneel personeel. De afhandeling van de BTW teruggave werd direct na de financiële afronding gestart, en we worden goed op de hoogte gehouden. Naar verwachting word deze begin van het volgende kwartaal afgerond. Alles bij elkaar een dikke voldoende. Cees en Margriet Versteeg

Prettig, professioneel, goed bereikbaar, klantvriendelijk

We hadden een fijn eerste kennismakingsgesprek thuis, waarbij goed werd gekeken/ gemeten en uitgelegd wat in onze situatie de beste keuze was. Vervolgens kregen we een keurige offerte, met tekeningen en al. We zouden zelf de kabel in de grond plaatsen en die kregen we ook opgestuurd. De monteurs waren erg aardig en hadden verstand van zaken dat kon ik goed merken! Ze hebben ook even gekeken waar ze het het beste konden plaatsen, dachten mee! Hielpen ook even met de app en stroom terug leveren activeren dus dat was erg fijn. Waren erg beleefd en vriendelijk. Zelfs paar dagen later nog even opgebeld door het bedrijf om te vragen of alles naar wens is verlopen, dus kortom een tevreden klant hier!

Alles verliep zoals besproken, en alles werkt naar behoren.

Amp�restraat 11 a

1817DE Alkmaar

Over Compleet Duurzaam

Compleet Duurzaam wil als betrokken bedrijf ondernemen op een wijze die bijdraagt aan een betrouwbare, toekomstbestendige en klimaatneutrale maatschappij. Wij hebben de overtuiging dat zonne-energie een belangrijke rol gaat spelen in de overgang naar verduurzaming van onze energievoorziening. ‘’Uit diverse scenario’s blijkt dat de klimaatdoelstellingen haalbaar zijn met een energiemix waarin verscheidene duurzame-technieken een substantiële bijdrage zal leveren’’ Duurzaamheid is een steeds belangrijker en groter thema in onze samenleving en in een steeds veranderende maatschappij verander je mee. Met Compleet Duurzaam maak je de ‘groene’ stap naar de toekomst!