Professioneel en leuk!

Lisanne heeft mij begeleid bij mijn zoektocht naar beter stemgebruik, ademhaling en hoe je kunt spelen met je volumeknop. Ze is zeer kundig en ervaren, het lijkt allemaal vanzelf te gaan. Daarbij is ze orettig in de omgang, weet de juiste snaar te raken. Ze geeft veel.rust en zelfvertrouwen!! Ik kan haar iedereen aanraden als je van muziek en zingen houdt, wil leren of gewoon genieten.

• Zangcoach: Lisanne Teunissen van Manen
  • Welke plaats heb je je les gehad? Hilversum

Leerzaam en gezellig

Saralinda geeft advies op een leuke en toch leerzame manier, waardoor je je supersnel op je gemak voelt. Ze laat je inzien wat je zelf allemaal kan door bepaalde technieken toe te passen. Ook goed voor je zelfvertrouwen!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Met kleine aanpassingen groot resultaat!

Saralinda wees me op aanpassingen qua ademhaling en houding, waardoor ik ineens bepaalde noten wél relatief makkelijk wist te halen. Daarnaast voel ik me volledig op mn gemak bij haar. Heel fijn!

Maartje is top!

Maartje is een fijne zangcoach. Ik had niet lang nodig om te zien dat ze the real deal was en dat ze precies wist wat ik nodig had. Naast haar professionaliteit is ze ook nog eens erg grappig en dat maakt de lessen erg leuk. Ik zeg aanrader!

• Zangcoach: Maartje van Bijnen
  • Welke plaats heb je je les gehad? Raamsdonk
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Praktisch super en theoretisch zeer goed onderbouwde les!

Nadat Joyce wist waar mijn vraag lag kon ze direct mij direct de handvatten geven die ik nodig had om te komen waar ik wilde zijn; helemaal top, dat is tot nog toe nergens zo gelukt. Ben er erg blij mee, ervaringsdeskundige op vele vocale vlakken, wat een stem!

• Zangcoach: Joyce van der Sangen
  • Welke plaats heb je je les gehad? Uden

Ontspannen leren zingeb

Op een ontspannen. Manier les krijgen om toch beter te kunnen zingen

• Zangcoach: Manon Wouterse
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Super fijne coaching door Manon!

Wij zijn bij Manon gestart met zangcoaching zonder enige ervaring. De coaching die wij krijgen van haar is erg fijn. We leren heel veel van Manon en hebben ook echt plezier in het zingen. Ik zou Manon zeker aanraden! De lessen zijn leerzaam en je voelt je bij haar op je gemak.

• Had je een klik met je coach?
  • Is je vraag/doel behandeld N.v.t.
  • Zangcoach: Manon Wouterse
  • Welke plaats heb je je les gehad? Amersfoort

Enorm veel aan gehad

Ben pas 1 keer geweest maar daar zeker niet bij blijven!

• Zangcoach: Joyce van der Sangen
  • Welke plaats heb je je les gehad? Uden
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Snel en vakkundig geholpen.

Redelijk last-minute trok ik aan de bel. Carnaval stond voor de deur en ik wilde graag een coaching inplannen en stemmassages tijdens deze drukke dagen. Elrieke heeft dit als een baas opgepakt en me door de carnaval geholpen.

Heb nu 2 lessen gehad .en ben super tevreden

Heb al vaker zangles gevolgd maar daar weinig geleerd .nu bij vocal center in twee lessen al veel meer geleerd.niks tonen zingen met piano maar gewoon zingen en dan nuttige tips krijgen .echt super

Leuke gezellige les

Ik vind de lessen erg leuk om aan mee te doen, de sfeer is positief. Ik dacht wel na een zangles dat ik het leuker had gevonden als we meer tips en tops hadden gekregen tijdens de groepszanglessen. Verder had ik het ook leuk gevonden om de rest van de groep wat beter te leren kennen, wat meer achtergrond over het leven van de andere leden leren kennen. Daarnaast vond ik dat we vooral de nummers veel thuis moesten luisteren en tijdens de zangles samen moesten zingen, alleen weet ik niet of mijn zangtechniek hier beter van is geworden. Het is wel heel leuk om dit te doen en samen meerstemmig te zingen. Ik miste wat kennismaking met elkaar en aandacht voor onze individuele zang technieken.

• Welke plaats heb je je les gehad? Breda

Top Coach!

Ik was zoekende naar een coach voor mijn zang en kwam bij Marcel Swerissen Vocalcenter terecht. Het was een aangename ontmoeting en had direct een klik met Marcel. Marcel vroeg me waar hij mij mee kon helpen. Ik had hem uitgelegd dat ik met bepaalde hoge noten vast kwam te zitten. Hij begreep mij direct en moest het hem even laten horen. Hij zei tegen mij "dat gaan we even oplossen, vandaag! Ik dacht bij mezelf oké... want mijn vorige zanglerares zei dat ik deze maar beter over kon slaan. Na een half uur kreeg ik het voor elkaar en was zo verbaasd! Marcel ik ben superblij met jou als coach en word hier zo gelukkig van. Dank je wel voor je wijze en heldere lessen tot nu toe, ik kijk al weer uit naar de volgende. Voor mij ben je een topcoach en kan jou iedereen van harte aanbevelen. Muzikale groet, Klaus

Marcel is een topcoach!

Bijna 3 jaar geleden leerde ik Marcel kennen, en 2 maanden na die kennismaking besloot ik mijn eerste les bij hem te boeken. Ik was nieuwsgierig en sceptisch tegelijk; ik had al veel lessen gevolgd bij andere docenten (met wisselend succes), en de juiste coach vinden bleek een uitdaging... maar die heb ik gevonden in Marcel! En na 54 lessen en een bootcamp gevolgd te hebben, wordt het toch eens tijd voor een review :) Marcel is een fantastische coach, die mij bijzonder goed begrijpt en precies weet op welke knopjes hij moet duwen om mij uit mijn hoofd te krijgen. Hij luistert goed, en hij weet ook vaak al wat ik wil zeggen of wat ik voel voordat ik het zelf weet. Daardoor sluit de coaching bijzonder goed aan op mijn behoefte. Er ontgaat hem niets, en soms kiest hij er heel bewust voor om ergens geen aandacht aan te besteden (wat hij me dan wel uitlegt). De ene keer ligt de focus op zangtechniek, de andere keer op sound, maar bijna altijd is er aandacht voor het mentale stuk. Ook daarin sluit hij precies aan bij mijn behoefte. De 'huiswerk'opdrachten sluiten goed aan op wat we in de les hebben gedaan. Marcel brengt een flinke dosis aan ervaring mee als zanger/ artiest, en nu hij ook liedjes schrijft, kunnen we het daar ook over hebben. Dat is onwijs fijn. Ik kan alles aan hem vragen, en hij geeft op al mijn vragen geduldig, eerlijk en goed antwoord. Ook geeft hij de juiste adviezen voor bijvoorbeeld mijn setlist voor een optreden. Heel fijn! Ik ben onwijs dankbaar dat ik Marcel heb leren kennen. Wat hij voor mij betekent als coach kan ik eigenlijk niet in woorden uitdrukken en zeker niet in een review met beperkt aantal tekens ;) Dankzij Marcel ben ik me veel vrijer gaan voelen als ik zing, maar weet ik ook hoe oneerlijk ik mezelf beoordeel, hoe ik mezelf saboteer door onhaalbare doelen te stellen en mijn doelen steeds te verleggen, maar ook hoe ik ook aandacht kan hebben voor wat er goed gaat en welke successen ik heb behaald. BEDANKT MARCEL!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Veel geleerd in korte tijd!

Nooit eerder zangles gevolgd maar al na een aantal lessen merk je vooruitgang en ga je de theorie toepassen in de praktijk. De theorie van Vocal Essence is heel duidelijk en toepasbaar. Suze is heel enthousiast en helpt je om het maximale uit je stem te halen. Suze is niet alleen een fantastische zangeres maar ook een hele goede zangcoach die heel plezierig les geeft. Ik beveel Suze dan ook van harte aan!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Goudeerlijk & staat direct voor je klaar.

Robin is een pro! Stond direct voor me klaar toen ik het echt even nodig had. Hij heeft me enorm geholpen in een pittige week door te behandelen (fysiek) maar heeft me daarnaast ook enorm verrast met zijn eerlijkheid, kennis, en manier van coachen. Hiermee bedoel ik dat het niet enkel bij de "behandeling" bleef. Robin heeft me die bepaalde week ook constant in het oog gehouden en dit contact zorgde ervoor dat ook mentaal, de rust terug kwam. Dit vond ik ongelooflijk fijn en bijzonder! Doet veel met je als mens. Robin, een grote dankjewel aan jou!

• Zangcoach: Robin van Beek
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Wordt goed geholpen met problemen waar ik tegen aan loop

Ik had hier jaren eerder naar toe moeten gaan

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Maatwerk en snel doelgericht kunnen werken.

Ik heb een aantal lessen mogen volgen bij Jacqueline van Aronsen in Nijmegen. Jarenlang wilde ik al zingen maar podium vrees en het gevoel van kwetsbaarheid hielden mij tegen. Ik wist echter dat er genoeg in me zat. Jacqueline wist vanaf het eerste moment bij mij aan te sluiten, mijn persoonlijke doelen voorop te zetten én mij tegelijkertijd technisch, goed te onderwijzen. Binnen twee lessen wist ze mijn muren af te breken en mij voor het eerst met volle kracht en emotie te laten zingen. Alle lessen kreeg ik veel goede tips en oefeningen als huiswerk. Het persoonlijke contact - zowel tijdens als buiten de lessen om - had een fijne balans tussen professioneel en informeel. Bedankt Jaqueline en Vocal Center!

• Zangcoach: Jacqueline Aronson
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Je overtreft je eigen verwachtingen doordat ze je veilig uit je comfortzone weet te halen.

De sessie is veilig zodat je meer uit jezelf durft te halen.

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Vakkundig, duidelijk, positief en eerlijk

Nu twee lessen bij Linda gehad, zoals hierboven vermeld vakkundig duidelijk, positief en eerlijk. Linda haar aanpak spreekt mij erg aan. De wens van de cursist staat centraal. Bij de vraag heb je veel geleerd, heb in n.v.t. ingevuld. Dat is omdat we nog maar net begonnen zijn. Uiteraard heb ik al geleerd, maar dat gaat nog meer worden. Nu veel oefenen en dan na de jaarwisseling weer gas geven.

• Wat vind je van onze techniek Vocal Essence
  • Heb je veel geleerd? N.v.t.
  • Zangcoach: Linda Meester
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Geweldig lieve vrouw met veel geduld en liefde voor het vak

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Nog nooit eerder zangles gehad maar wel altijd van gedroomd (17 jaar jong) De stap genomen en bij Elrieke uitgekomen. Wat een ontzettende leuke en lieve mevrouw! Geen schaamtegevoel gehad en in een korte tijd heel veel geleerd!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Ik wilde altijd al zangles volgen en ik ben super blij dat ik het gewoon gedaan heb

Ik vond zingen altijd al leuk, maar ik durfde nooit de stap te zetten om ook echt daadwerkelijk zangles te gaan volgen. Vanaf moment één dat ik binnenkwam bij Lisanne was ik heel blij dat ik wel die stap gemaakt heb. Lisanne laat zorgt ervoor dat je je vanaf het begin op gemak voelt en er zo vol voor durft te gaan. Fouten maken is niet erg. Ik kan iedereen zangles bij Lisanne aanraden

• Zangcoach: Lisanne Teunissen van Manen
  • Welke plaats heb je je les gehad? Utrecht
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Professionele en creatieve coaching!

Suze is naast zangdocent voor mij meer een zangcoach. Zeker voor wat betreft het creatieve proces van songwriting. Als het nummer in de basis klaar is, begint een belangrijk deel. Hoe maak je het geloofwaardig. Een andere melodielijn of frasering? Interpretatie, klankkleur van woorden, passende sfeer bij en van een liedje. Suze pak haar rol als een begeleidende coach altijd voortvarend op. Zo wordt het altijd beter!

Leerzaam en leuk!

Ik was op zoek naar een zangdocent en hoorde via-via over Suze. Na de positieve reviews gelezen te hebben, heb ik een les ingepland. Haar positieve reputatie maakt ze zeker waar! Op enthousiaste wijze wordt gekeken naar je persoonlijke leerbehoefte. Het is hartstikke fijn werken met Suze. Leerzaam en leuk!

Persoonlijke, professionele aanpak

Ik heb 3 zanglessen gevolgd bij Nicole om meer zekerheid te krijgen tijdens het zingen. Dit omdat we met popkoor Prestige naar een grote show toe aan het werken waren. Naast dat zij mij technieken aangeleerd heeft om controle te hebben, heb ik ook veel over mijn stem zelf geleerd en daarin verschil door de lessen heen gehoord. Dit vond ik een zeer bijzondere ervaring.

• Zangcoach: Nicole van Hulst
  • Welke plaats heb je je les gehad? Rotterdam

Over Vocal Center

Vocal Center is een bekende naam op kwalitatieve hoogstaande zangcoaching in Nederland. Door een unieke eigen zeer effectieve zangmethode "Vocal Essence" wordt er voornamelijk gewerkt met de liedjes die de vocalist wil zingen en worden oefeningen zoveel mogelijk zingenderwijs geïmplementeerd. We werken met alle niveaus, van beginnend tot aan de bekendste professionals. Met een zeer divers aanbod aan stem gerelateerde coaching zoals op maat trajecten, individuele lessen, groepslessen vocal reizen, songwriting zijn we uniek in Nederland. Ook hebben we een zorgteam dat zich buigt over stemproblematiek. We verzorgen sessies met stem massage, bubbelen en vernevelen en de Vocal release voor als je het maximale uit jouw lichaam en stem wil halen. Wat kunnen wij voor jou doen?? www.vocalcenter.nl