Enthousiast en leerzaam

Door de coaching heb ik meer zelfvertrouwen gekregen. Ik word steeds aangemoedigd om nieuwe stappen te zetten, waardoor ik veel over mezelf leer en nieuwe manieren van zingen leer ontdekken. Suze is altijd enthousiast en stimuleert enorm.

Een aanrader!

Suzanne van Manen is echt een topper! Zij heeft me in korte tijd al veel geleerd en helpt me het beste uit mijn stem te halen.

Veel geleerd in 1 les en kijk uit naar de vervolg lessen

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Binnenkomen als een muisje, weggaan als een leeuw!

Top ervaring! Als je binnen een zeer korte tijd direct verandering wilt horen dan ben je hier aan het goede adres! Ik liep met een hoge dosis zelfverzekerdheid naar buiten en zong direct op een andere manier. En als spreker heb ik nu een betere houding en een mooier geluid. De combinatie van vocalmassage en stemcoach brengt uitkomst wanneer je gespannen bent en niet relaxed kunt zingen/praten. Top ervaring!

super!

Suze is een hele fijne vocal coach! Zelf heeft ze een prachtige stem en inspireert zij mij elke dag. Ze heeft me super goed geholpen en ze geeft ook meer zelfvertrouwen in het zingen. Echt een aanrader!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Fantastische lessen van Suze!

Als theatermaakster en musicaldocent had ik een basis in mijn stem. Toch bleef ik onzeker, bleef ik knijpen en zong ik soms bewust niet mee als mijn leerlingen zongen, omdat ik het te spannend vond. Suze heeft ervoor gezorgd dat ik weer vertrouwen heb in mijn stem en zing wanneer ik maar kan! Zo geef ik ook met meer vertrouwen les en dat zien mijn leerlingen ook. Ik kan niet wachten om nog meer te groeien! Allemaal door Suze!

• Wil je kort informatie over de Stem Massage? Ja
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Iemand waar ik graag les van heb!

Kan ik haar een elf geven? Ik vind de lessen leerzaam en gezellig. Mijn zingen gaat erg vooruit!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Goede begeleiding, en voelen perfect aan wat je wilt verbeteren !

Fantastisch!

Hele fijne zangcoach!

Met heel veel plezier ga ik naar zangles, Suze is een hele fijne zangcoach. Ze legt alles duidelijk uit en geeft inzichten waardoor je het beste uit je stem kunt halen. Echt een aanrader!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Veel geleerd en meteen in praktijk gebracht!

Suze luisterde eerst naar wat ik zelf graag wilde leren en gaf aanwijzingen en tips hoe ik dat kan bereiken. Ik heb leren bubbelen, uitleg gekregen over vocal essence en inzicht gekregen over hoe ik mijn stem inzet. Tijdens het zingen gericht aanwijzingen gekregen voor verschillende manieren om iets te zingen. Was echt een eyeopener!

• Is stemonderhoud behandeld? Nee
  • Wil je kort informatie over de Stem Massage? Ja

Positief en ervaren coach

De eerste keer als positief ervaren en meteen nieuwe afspraak gemaakt(helaas door ziekte af moeten melden). Ze geeft energie om het goed te doen ook Met een foutje gewoon door.

Zangles bij Suze van Manen

Na een aantal lessen bij Suze is mijn manier van zingen al aardig veranderd. Elke les leer ik weer iets nieuws waardoor ik een liedje weer beter onder controle krijg. Ze laat me vrij in wat ik wil leren en motiveert om door te gaan als het even niet lukt.

• Is stemonderhoud behandeld? Ja

Het was erg leerzaam en tegelijkertijd heel leuk!

Ik heb twee zanglessen gevolgd van Suze van manen. Ik wilde mij voorbereiden op een auditie. Zij heeft mij er heel goed in begeleid en heeft mij onder andere geleerd hoe ik het beste voor de jury kan staan qua performen en hoe ik alle noten makkelijker kan halen. Ik vond het erg leuk en raad zeker iedereen aan om bij haar zanglessen te nemen!

• Is stemonderhoud behandeld? Ja

Fijne lessen, praktisch, duidelijk uitleg

Ik heb veel aan de lessen van Suze, zij legt alles duidelijk uit, neemt de les op zodat ik deze thuis kan doornemen en oefenen. Ik ben erg onzeker over mijn zangkunsten, maar Suze geeft mij steeds wat meer zelfvertrouwen!

• Is stemonderhoud behandeld? Ja

Superleuke workshop mede door de zeer enthousiaste Suzanne!

Ik volgde een workshop op 19 december j.l. met een 7-tal collega's. Ik heb ervan geleerd, werd er letterlijk warm van en had er weken erna nog plezier van, ik stond met 'Happy, happy, happy' van Bobby Farrell op en ik ging met 'hem' naar bed :), dankzij Suzanne, haha! Ze is zeer gedreven, begripvol, empathisch en mega-enthousiast. Als je van zingen en muziek houdt, hoef je minder vaak naar de huisarts....

Fantastisch!!

Suze is allereerst een heerlijk mens: open, spontaan, sensitief en zeer creatief. Ze geeft je vertrouwen, stimuleert, moedigt aan en laat je door je zelf gecreeerde grenzen breken. Daarnaast is het zelf een uniek briljante zangeres die dat ook nog eens educatief weet over te brengen. Heel knap vind ik dat! En vraag haar aan het einde eens zelf een nummer te zingen. Dat weet je echt niet wat je hoort. Zo ontroerend mooi!! Daar zijn deelnemers aan bv Voice of Holland kinderwerk bij vergeleken. Ze deed mij denken aan Judy Garland, maar dan een hypermoderne versie! Zangles krijgen van Judy: wat wil een mens nog meer?

• Is stemonderhoud behandeld? Ja

Precies de tips die ik nodig had als voorbereiding voor een concert

Ik heb één coaching gehad bij Suzanne om een flink aantal lastige (hoge) nootjes bij langs te gaan in een repetoir van 9 nummers die ik een week later zou gaan zingen(solo) op een concert. Vervolgens heb ik de hele week geluisterd naar de opname van onze les. Tijdens het concert kon ik vervolgens langs deze passages met veel meer vertrouwen in mijn stem

• Zangcoach: Suze van Manen
  • Is stemonderhoud behandeld? N.v.t.

In 60 minuten ontzettend veel inzichten gekregen

In 60 minuten heb ik een methode geleerd die me kan helpen en die ik kan toepassen elke keer als ik zing. Met deze methode kan ik hoge noten halen die me normaal niet lukken en ik heb geleerd mijn stem op een ultieme manier te gebruiken. Kortom helemaal top! Suze je doet het geweldig en ik heb ontzettend genoten, ga zo door!

Direct progressie na zangles van Suzanne

Direct progressie na zangles van Suzanne

• Is stemonderhoud behandeld? Ja

Ervaren als zeer leerzaam en prettig

Fijn contact met Suze Leerzaam Ze geeft op een prettige manier les

Super Gaaf!!

Echt een geweldig half uurtje privé les gehad. En ook nog veel geleerd in die 30 min. Echt zeer tevreden.

Effectief en goed toepasbaar

Suus is naast innemend en hartverwarmend ook 'gewoon' een hele goede coach! Ze legt elke keer de vinger op de zere plek en heeft goed toepasbare oplossingen voor de korte en de lange termijn! Ik zou dit iedereen van harte aanraden!

• Zangcoach: Suze van Manen

Een gedreven zangcoach met talent.

Suze is enthousiast, duidelijk, gedreven, talentvol, inspirator en motivator....

• Zangcoach: Suze van Manen

Je kan dus blijkbaar meer dan je denkt...

In Veenendaal geweest bij Suze.. was haar eerste keer! Een hele leuke en leerzame avond gehad.. duidelijke uitleg, nam overal goed de tijd voor! En ze wist me te triggeren om toch me een liedje te laten doen voor de groep. Wat zijn de problemen waar je tegenaan loopt? Nou bij Pride van U2( niet mijn idee maar bepaalde iemanden vonden dat echt iets voor mij) is dat nogal wel een dingetje.. ik dacht dat ik dat nooit zou halen.. niets is minder waar! Met de techniek en uitleg die ze me gaf lukte het dus wel.! Super goed gedaan suze..

• Zangcoach: Suze van Manen

Mijn ervaring is erg goed.

Goede uitleg en een enthousiaste coach. Ze staat achter wat ze zegt en vertelt hoe het allemaal in elkaar steekt. Mooi.... als je ziet wat ze vertelt ook klopt.

Over Vocal Center

Vocal Center is een bekende naam op kwalitatieve hoogstaande zangcoaching in Nederland. Door een unieke eigen zeer effectieve zangmethode "Vocal Essence" wordt er voornamelijk gewerkt met de liedjes die de vocalist wil zingen en worden oefeningen zoveel mogelijk zingenderwijs geïmplementeerd. We werken met alle niveaus, van beginnend tot aan de bekendste professionals. Met een zeer divers aanbod aan stem gerelateerde coaching zoals op maat trajecten, individuele lessen, groepslessen vocal reizen, songwriting zijn we uniek in Nederland. Ook hebben we een zorgteam dat zich buigt over stemproblematiek. We verzorgen sessies met stem massage, bubbelen en vernevelen en de Vocal release voor als je het maximale uit jouw lichaam en stem wil halen. Wat kunnen wij voor jou doen?? www.vocalcenter.nl