Veel geleerd in korte tijd!

Nooit eerder zangles gevolgd maar al na een aantal lessen merk je vooruitgang en ga je de theorie toepassen in de praktijk. De theorie van Vocal Essence is heel duidelijk en toepasbaar. Suze is heel enthousiast en helpt je om het maximale uit je stem te halen. Suze is niet alleen een fantastische zangeres maar ook een hele goede zangcoach die heel plezierig les geeft. Ik beveel Suze dan ook van harte aan!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Professionele en creatieve coaching!

Suze is naast zangdocent voor mij meer een zangcoach. Zeker voor wat betreft het creatieve proces van songwriting. Als het nummer in de basis klaar is, begint een belangrijk deel. Hoe maak je het geloofwaardig. Een andere melodielijn of frasering? Interpretatie, klankkleur van woorden, passende sfeer bij en van een liedje. Suze pak haar rol als een begeleidende coach altijd voortvarend op. Zo wordt het altijd beter!

Leerzaam en leuk!

Ik was op zoek naar een zangdocent en hoorde via-via over Suze. Na de positieve reviews gelezen te hebben, heb ik een les ingepland. Haar positieve reputatie maakt ze zeker waar! Op enthousiaste wijze wordt gekeken naar je persoonlijke leerbehoefte. Het is hartstikke fijn werken met Suze. Leerzaam en leuk!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Betrokken, To The Point, Kundige aanpak!

De lessen die ik bij Suze volg geven mij het gevoel dat mijn ambitie om alles uit mijn stem te halen helemaal centraal staat. Suze heeft zo’n betrokken en open uitstraling, dat ik haar mijn onzekerheden bij het zingen al gauw toevertrouw. Daardoor maken we samen grote stappen, want de weg is daardoor open voor wat er wel is en nog mag komen. Voor mij is dat heel prettig omdat ik het stemmetje op mijn schouder even loslaat en vrij mag en kan zingen. En dan gebeurt er zo veel moois! De specialistische kennis van Suze is daarbij heel erg helpend, omdat het me houvast geeft bij het gebruik van mijn stem. Suze is een hele prettige persoonlijkheid om mee te werken.

Super fijne coaching

Ik vind het enorm fijn om door Suze gecoacht te worden. Ze neemt echt de tijd voor je en denkt volledig met je mee. Door de coaching kom ik erachter dat er veel meer in mijn stem zit dan dat ik zelf in eerste instantie gedacht had. Ze is geduldig, vriendelijk en geeft feedback waar je echt mee aan de slag kunt. Kort samengevat, ik ben erg tevreden!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Suze geeft mij de veiligheid om te vallen en helpt mij weer met opstaan.

Toen ik na mijn zwangerschap het zingen weer op durfde te pakken ging dit niet vanzelfsprekend. Mijn stem was er wel maar het was niet wat het geweest was. Suze heeft in haar lessen veel geduld met mij gehad en gaf mij de veiligheid om te vallen en hielp mij weer met opstaan. Ik heb in haar lessen weer leren vertrouwen op mijn stem en ook weer de stap durven zetten om het podium op te gaan. Waar ik altijd zo intens van genoten heb en door alles eigenlijk niet meer durfde. Het leuke en fijne aan de lessen bij Suze is dat wanneer jezelf blij wordt van de prestatie diende hebt geleverd Suze hier net zo blij en enthousiast van wordt. Haar energie in de lessen is aanstekelijk en ze motiveert je om net dat stapje harder te zetten om verder te komen.

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Professioneel, maar ook gezellig.

Meteen bij binnenkomst was de sfeer al gemoedelijk en dat was fijn als eerste keer. Na wat praktische uitleg over manier van tonen inzetten bij het zingen mocht je je nummer zingen en meteen kreeg je tips om te verbeteren. Daarnaast werd ook genoemd wat je goed deed, dit zorgt weer voor motivatie. Kortom: top!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Zingen bij Suus is erg leerzaam en vooral ook super leuk!

Suus is geweldig; ze weet inhoudelijk erg goed waar ze het over heeft, geeft praktische tips en inzichten waar je direct baat bij hebt én ze weet het ook nog eens zo te brengen dat je je op je gemak voelt en durft te leren. Heel fijn! Bovendien heeft ze een warme en laagdrempelige benadering, waardoor het minder als een les voelt en meer als een feestje!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Lenneke! Wat een prachtige review voor onze Suze!

Perfect!!

Ongeveer een jaar geleden kwam ik bij Suze van Manen zonder zangtechnieken en was ik heel onzeker. Suze heeft me vanaf het begin ontzettend veel zelfvertrouwen gegeven en creëert een hele fijne sfeer. De lessen zijn nooit saai, het wordt altijd aangepast op wat jij zelf wilt doen. De lessen zijn erg praktijk gericht en dat maakt het veel unieker dan andere zanglessen. Daar bovenop geeft Suze ontzettend veel energie en doet ze er alles aan om jou te helpen, ze is echt een topper! (en wat mij betreft ook een van de beste zangeressen van NL) Voor iedereen die twijfelt, gewoon doen!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Morena, wij zijn ook erg fan van onze Suze!

Les op maat en gewoon lekker zingen.

Door een paar kleine aanwijzingen ga je veel beter zingen. Door de duidelijke uitleg weet je waarom je iets doet en wordt de klank van je stem beter.

Dank je wel Rian!

Elke les is weer genieten.

Wat voor mij begon als een keertje iets proberen voor gein, met een portie onzekerheid is vanaf les 1 al gelijk omgeslagen. Suze stelt je gelijk op je gemak en voelde heel goed aan ze mij kon helpen. Daardoor vond ik het zo leuk dat ik zodra de les is afgelopen al niet kan wachten tot de volgende les. Plezier en leren in een ideale combinatie is het voor mij. Dank je Suze.

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Jeroen! Wij vinden het ook nog steeds een feestje met onze Suze :-)

Zingen is zóveel leuker & makkelijker, dankzij de zangles van Suze!

Elke zangles bij Suze is een feestje! Ze is spontaan, luistert goed en geeft vooral hele fijne praktische tips, die je direct kunt toepassen. Ik vind het super tof om mijn muzikale grenzen te verleggen en mezelf telkens verbaas dat ik meer kan met mijn stem, dan ik in eerste instantie dacht. Maar bovenal, het plezier in zingen staat voorop bij Vocal Center. Dank je wel lieve Suus, nu al zin in de volgende les! :-)

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

En jij bedankt Fréderique voor de mooie review voor onze Suze!

Prettige, praktische lessen die ik gelijk toe kon passen.

Door goede adviezen, lessen en tips heb ik veel meer kennis van mijn eigen stem, en zelfvertrouwen en plezier bij het zingen gekregen.

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Jeanine! En wat gaaf dat het jou al zoveel moois heeft gebracht ..

Suze is heel spontaan, legt duidelijk uit en is super kundig!

Suze is heel spontaan, legt duidelijk uit, is super kundig en heeft een prachtige zangstem!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Shona voor de Review! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en wij vinden ook dat Suze een prachtige zangstem heeft ;-)

Super begeleiding

Leuke spontane coach. Ik heb in twee lessen al heel veel kunnen leren

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel John, gaaf dat je in twee lessen al zoveel hebt geleerd! Op naar nog veel meer zangplezier!

Een waardevolle avond!

Suze begon heel enthousiast aan de oefeningen voor je stem. Bijzonder nuttig en praktisch. Met de tips die ze gaf om verschillende hoogtes te kunnen bereiken kon ik ook ècht hoger en beter zingen. Voor mij een fijne, leuke en leerzame avond.

Zeer opbouwend

Ik vond het zeer afwisselend. Goede verhouding theorie en praktijk. Heel positieve benadering.

Buitengewoon top!

Kort over mij, ben 36 jaar nog nooit gezongen of iets. Was ook zeker niet iets waar ik ooit aan zou denken om te gaan doen. Die mindset zegmaar, tot dat ik merkte dat ik geraakt werd door zingen. Wilde toch eens proberen, toen ben ik met suzu In aanraking gekomen. Ze is echt enorm goed en oprecht gemotiveerd in wat ze doet. Je ziet haar ook genieten van wat ze doet. Ze sleept mij mee op haar energie zogezegd door haar zing ik nu al wat ik nooit verwacht had dat ik zou kunnen (en durven) ze stelde je echt op je gemak en haal echt beste in je naarboven! Ze weet je goed te raken en naar de doelen komen die je wilt. Ook sociaal een topper, kan niks anders zeggen: She rocks!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Persoonlijk en eerlijk, op een liefdevolle manier

Een stukje theorie is prettig, maar met name het persoonlijke advies heb ik gewaardeerd. Daarin was de zangcoach eerlijk, maar wel op een liefdevolle manier. Heel waardevol!

Heel erg goed!!

Ik kwam bij Suze terecht een (online) zoektocht en ze maakt mijn verwachtingen meer dan waar. Het is gewoon onwijs leuk om op deze manier beter te leren zingen. Geen oneindige toonladders of theorie, maar gelijk praktisch aan de slag met een (zelfgekozen) liedje. Suze is heel prettig in de omgang, open en maakt er echt een feestje van. Daarnaast kan ze geweldig zingen en gebruikt dat ook om je echt verder te helpen.

Topcoach!

Suze is een super fijne coach! Ze stelt mij enorm op mijn gemak waardoor ik me vrij voel om te zingen. Ook krijg ik van de zangles enorm veel energie en we hebben ook lol met elkaar! Als je van je onzekerheid af wil en je stem wil trainen zou ik zeker aanraden om zangles te nemen bij Suze!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Na 5 lessen al zoveel veranderd!

Het werken met Suze is gewoon een feestje! Ik ben op de helft van m'n pakket en heb al zoveel geleerd, terwijl ik toch al sinds m'n 14e op een podium zing. In een hele relaxte sfeer, weet ze precies te helpen bij de dingen die ik lastig vind en gaat er gelijk praktisch aan de slag. Wat een topper! Echt een aanrader als je wilt investeren in je zangkwaliteiten!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Suzanne is deskundig, warm, betrokken en instaat het beste in mij naar boven te halen.

Suzanne was mijn vocal coach in de voorbereiding richting de opnames van mijn debuutalbum en ook tijdens de opnames zelf. Ze heeft een super fijne positieve en bemoedigende energie en is heel deskundig. Ik heb in korte tijd veel vooruitgang geboekt!

Leuk, leerzaam en enthousiasmerend

Op vragen hoe mijn stem te gebruiken krijg ik vrijwel altijd heldere, praktische antwoorden. De liefde voor muziek staat voorop en de sfeer tijdens de lessen is top.

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Elke keer weer vernieuwend en gezellig

Suus is - met haar sociale, krachtige en warme persoonlijkheid - een geweldige coach die je sterkt in je eigen krachten en talenten.

Moerasbos 24 4311WD Lopik

Over Vocal Center

Vocal Center is een bekende naam op kwalitatieve hoogstaande zangcoaching in Nederland. Door een unieke eigen zeer effectieve zangmethode "Vocal Essence" wordt er voornamelijk gewerkt met de liedjes die de vocalist wil zingen en worden oefeningen zoveel mogelijk zingenderwijs geïmplementeerd. We werken met alle niveaus, van beginnend tot aan de bekendste professionals. Met een zeer divers aanbod aan stem gerelateerde coaching zoals op maat trajecten, individuele lessen, groepslessen vocal reizen, songwriting zijn we uniek in Nederland. Ook hebben we een zorgteam dat zich buigt over stemproblematiek. We verzorgen sessies met stem massage, bubbelen en vernevelen en de Vocal release voor als je het maximale uit jouw lichaam en stem wil halen. Wat kunnen wij voor jou doen?? www.vocalcenter.nl