Professionele en betrouwbare service ervaring.

Het begon met het zoeken na oplevering van ons nieuw gebouwde huis naar een service monteur voor onze warmtepomp systeem. Op aanraden van de fabrikant gingen we uit praktische overwegingen op zoek naar een bedrijf in onze omgeving en kwamen bij Heinen en Hopman terecht. Al bij het eerste bezoek van de service -monteur bleek de professionaliteit van deze monteur, die had geconstateerd dat er door de leverancier een fout met installeren was gemaakt : de installatie communiceerde niet met een extra boiler van de extra badkamer, waardoor het warme water te snel op was! De monteur van Heinen Hopman had uit eigen initiatief de fabrikant gecontact en het probleem voor ons opgelost! Heinen Hopman heeft bovendien behalve zeer deskundige ook nog eens zeer aardige en beschaafde monteurs in dienst!

Goed begin, slechte afsluiting letterlijk

De monteur was vriendelijk en op tijd. Neem aan dat het werk goed uitgevoerd is. Alleen bleek later e.e.a. niet aangesloten of opgeruimd. De waterslang zat niet in de afvoer, waardoor de vloerbedekking helemaal nat was. Een dop niet op een buis geschroefd. De tuinslang niet opgeruimd. Denk dat de monteur de afwerking vergeten is.

mijn ervaring is goed

het is een fijn bedrijf om mee te werken

Slechte ervaring, omdat de mensen hun afspraken niet nakomen.

Wij zaten in een bijzondere situatie omdat de airco die geplaatst was in ons appartement via de muur was doorgevoerd en dat mocht niet. Dat moest via het dak. Na twee jaar touwtrekken met het bestuur van ons appartement moest het toch veranderd worden. Dat is op zich goed gegaan met H&H, maar in de periode daarna duurde het maanden voordat de rekening kwam. Toen die eindelijk kwam waren we het niet eens met de rekening en dan begint de ellende want als je belt, zul je teruggebeld worden. Maar je hoort niets. Meerdere keren! Dan ontvang je een aanmaning om te betalen. Maar ze laten verder niets horen. Uiteindelijk is het naar tevredenheid opgelost, maar we hebben een slecht gevoel overgehouden aan de handelwijze van uw medewerkers.

Kan beter

Weken wachten zowel op de offerte als de vervanging van de verkeerde thermostaat. Het duurt te lang voor er heet water uit de kraan komt. De vorige Nefit gaf bijna prompt heet water.

Professioneel en betrouwbaar

Het heeft even geduurd voor onze hybride warmte pomp was geleverd en dat was van te voren aangegeven. Installatie is vakkundig en professioneel afgewerkt. Enige suggestie dat ik heb is dat men de communicatie iets actiever had kunnen op pakken, ik heb zelf iedere keer contact moeten leggen voor updates en afspraken maken.

Werkzaamheden redelijk uitgevoerd, communicatie stroef

Blij met mijn hybride warmtepomp. Wel jammer dat de communicatie heel stroef verloopt. Wekenlang geen antwoord op vragen. Ik denk dat ik wel 40 mails verzonden heb met vragen over de levertijd, planning, en afhandeling van de openstaande punten. Helaas zijn niet alle punten op het moment van schrijven opgelost. Als dit wel goed zou zijn dan zou ik een veel hoger cijfer geven. Verder wel prima vaklui. En volgens mij ook gewoon een eerlijke prijs.

Montage en uitvoering goed en correct gedaan.

Montage en uitvoering goed en correct gedaan.

goede snelle en vlotte installatie

Snelle en vlotte installatie. Uitleg werking installatie kan beter. Verbruik naar mijn gevoel en volgens de cijfers nog steeds veel gas. Meer dan verwacht. Maar weet niet wat ik kan instellen om dit te veranderen

Goede informatie en goed product.

Wij zijn heel goed geïnformeerd door Stefan van den Bos. De nieuwe cv ketel is geplaatst en we hebben er veel plezier van. Maar de communicatie via de mail verliep nogal stroef. Terwijl we al jarenlang onze ketel elk jaar lieten schoonmaken. De factuur kwam niet aan en het onderhouds contract voor het nieuwe jaar kregen we een herinnering van, terwijl we nu niet elk jaar maar om het jaar een onderhoudsbeurt willen.

Net werk en goede service

Ik had een hybride warmtepomp besteld. De ketel is in maart 2023 geplaatst, de warmtepomp in november 2023 (levertijd issues). De monteurs leverden net werk. De warmtepomp moest nog wat ingeregeld worden, en draait nu naar behoren. Een geluidsprobleem is keurig opgelost door het plaatsen van extra tegels en trillingsdempers onder de buitenunit. Het project kwam wat moeizaam op gang (waar niet?) maar uiteindelijk tevreden met het resultaat.

Voelde me niet serieus genomen bij het bestellen

Ging naar het kantoor op de Zuidwenk voor informatie voor een nieuwe CV. Werd even te woord gestaan maar had niet het idee serieus genomen te worden, werd verwezen naar de site. Op de site mijn vraag voor een nieuwe CV ingevuld maar vernam niet. Na een tweede mail eindelijk contact. Dit zelfde overkwam me ook met de offerte, ook dat liep niet soepel. Heb overwogen te stoppen en naar een ander toe te gaan. Zal bij aanbevelen ja invullen maar niet van harte. Maar dat komt omdat de monteur keurig werk heeft verricht.

Vervanging warmtepomp prima verlopen

Tevreden over uitgevoerde werkzaamheden. Adviseer wel aan voorbereiding wat meer aandacht te besteden. Het scheelt jullie in de gewerkte uren.

De aanpassingen zijn volgens wens en op de afgesproken tijd uitgevoerd. Toppie!

Goede monteur

Geeft duidelijke uitleg.

teleurstellend. De uitvoering is anders dan vooraf besproken

Onze woonsituatie is vooraf in ongeveer 20 minuten bekeken. Vooraf is afgesproken dat de hybridewarmtepomp aan de muur gehangen zou worden. Deze staat echter op het platte dak. De leidingen zouden door de koof gaan. Dit zou niet mogelijk zijn, daarom zijn ze in een kabelgoot bovenop geplaats. Wij hebben dit nog even nagevraagd bij een onafhankelijke party. Die heeft aangegeven dat dit prima mogelijk was geweest, maar dit wat meer moeite zou hebben gekost. Erg jammer. Vooraf was geen extra groep nodig. Bij plaatsing was deze wel nodig. Als we dit geweten hadden, was deze bij plaatsing aanwezig geweest zodat het in 1x afgerond kon worden. Tussendoor hebben wij zeer lauw water gehad, en geen heet water zoals belooft. Over dit koude water hebben wij gebeld. Wij zouden teruggebeld worden, maar dit is niet gebeurd. Nogmaals gebeld, en er is de volgende dag iemand langsgekomen maar hij kon het niet oplossen. Het is pas opgelost bij het inregelen. Wij hebben ook om een onderhoudscontract voor de ketel gevraagd maar daar hebben wij niets meer over gehoord. Voor de installatie is de wasmachine verplaatst maar niet teruggezet. Mijn man was op reis dus heb ik hem met mijn dochter terug moeten zetten.

Prima, goede installatie en afwerking

Prima, goede installatie en afwerking. Graag ontvang ik een aanbieding voor een onderhoudscontract.

Onvoldoende

De communicatie was dramatisch. In december 2022 een installatie besteld. Geleverd in november 2023. In de tussentijd niets gehoord van HH. Vervolgens 1 week voor de installatie een mailtje dat ze komen. Had er zelf niet meer op gerekend. De monteurs hebben goed werk Geleverd. Aan hun ligt het niet.

Goed advies en volgens afspraak alles geleverd.

Inmiddels hebben wij onze installatie naar volle tevredenheid in gebruik genomen. Goede aftersales zorgt ervoor dat we de installatie nog beter hebben kunnen afstellen voor een optimaal rendement.

Prima communicatie en levering

De communicatie verliep aangenaam, van het offertetraject tot aan de levering.

Servicegericht en klantvriendelijk

Storing cv in de herfst. Binnen 24 uur assistentie van monteurs. Er werd direct actie ondernomen zodat wij weer warm konden zitten en douchen.

goed geholpen

Vakkundige monteur

Wij moeten te lang wachten op actie vanuit uw bedrijf.

Bij werkzaamheden door het plafond was dat beschadigd. Drie maanden gewacht op actie. Daarna twee maanden gewacht op nota. Gebeld n.a.v. nota, niet teruggebeld. Weer gebeld en wachten nu weer op reactie.

installaltie prima maar voortraject was zeer chaotisch

wachttijd van 1.5 jaar. ik heb in die periode regelmatig gebeld en gemailed. antwooord kwam niet of laat. beloften werden niet nagekomen

Slechte communicatie

De communicatie lan een heel stuk beter, na meermaals mailen geen reactie. Pas op het moment van een boze mail pas reactie. Dit kan absoluut beter. Ander moment is dat ze beugels moesten plaatsen voor de gasafvoer van de cv ketel. Hier stuurde ze dezelfde dag nog een monteur langs en die had niet de juiste spullen mee, terwijl ze aangaven dat hij de juiste spullen mee zou nemen. Ook kreeg ik hiervan pas na 5 maanden een factuur, ik dacht dat dit in het onderhoudspakket zat. Was geen hoge factuur en gewoon betaald

Over Heinen & Hopman Installaties

Een aangenaam binnenklimaat dankzij kwalitatieve installaties. Een aangename samenwerking met onze klanten door een relatie op te bouwen en een betrouwbare partner te zijn. Aangenaam voor het milieu dankzij toepassing van energiebesparende technieken. Hoge kwaliteit spreekt wat ons betreft voor zich. Wij onderscheiden ons met het beste advies voor maatwerk installaties en staan 24/7 klaar voor onze klanten, zakelijk of particulier.