In één woord: betoverend

Oorspronkelijk hadden wij de voormiddagsessie 'Vliegensvlug' geboekt, maar vanwege onvoldoende inschrijvingen werd ons een week voordien gevraagd of we - zonder meerprijs - wilden aansluiten bij de 'Valkerijproeverij' in de namiddag. Een beslissing waar we absoluut geen spijt van gekregen hebben. Ook al wilden de weersomstandigheden niet altijd mee, het was een betoverende ervaring om deze majestueuze hemelvaarders één voor één van dichtbij te mogen bewonderen. Van het kleinste, windschuwe uiltje Mike, naar de eigenzinnige en 'vogelvrije' buizerd Riva tot de machtige zeearend Ellie, één voor één hebben ze onze harten gestolen. Niet alleen maakten we kennis met de verschillende vogelsoorten, elk dier had duidelijk een uniek karakter dat goed gekend was door de valkenier. Het was heerlijk om te mogen meegenieten van die vertrouwensband tussen mens en dier. Absoluut voor herhaling vatbaar, hopelijk op een iets warmere dag.

Fantastisch!

Een erg leuke en leerzame workshop waar de valkeniers echt de tijd voor je nemen.

Zeer leuke en leerrijke workshop

Zeer leuke en interactieve workshop en ook zeer leerrijk. De workshop wordt gegeven met veel passie door mensen die veel respect hebben voor de vogels.

Het was super gaaf.

De medewerkers zijn zo lief voor de dieren. Mooi om te zien.

Fijne ochtend beleefd met hartelijke mensen...

Ik ben zeer tevreden over de activiteit. We zijn gastvrij ontvangen en ondanks het slechte weer hebben we een fijne ochtend beleefd.

Fantastisch!

Leerzaam, goede uitleg. Spontane mensen en mooie vogels. Heel fijne ervaring.

Geweldige ervaring

Geweldige workshop, gegeven door enthousiaste mensen met verstand van zaken. Unieke ervaring om verschillende vogels van zo dichtbij te zien en op je arm te krijgen. We gaan zeker nog een keer terug komen, Bedankt voor de leuke leerzame ochtend

Bekwaam en enthousiast

De medewerkers hebben veel kennis en zijn zeer gemakkelijk in de omgang. Daarnaast maken ze met hun natuurlijke enthousiasme de deelnemers bekend met het Valkenieren. Verder een goede ontvangst, goede planning. Bedankt voor de zeer fijne ochtend!

we hebben genoten van de hele ervaring, heel leuk verhaal aardige verzorgers en super relaxte vogels. Zo bijzonder dat de meeste gewoon op je arm kunnen en komen zitten

Een unieke ervaring

Heel vriendelijke begeleiders die je op een leuke en leerrijke manier laten kennismaken met een gevarieerde groep prachtige vogels. Zeker een aanrader!

Magisch

De workshop was goed voorbereidt. Het weer viel tegen, maar daar werd de hele middag op geanticipeert zodat we het meeste uit de dag konden halen. Alle deelnemers hadden voldoende tijd om de vogels van dichtbij te zien. Ik had een fantastische dag, mooie fotos als herinnering. Bedankt aan het hele team voor deze prachtige dag.

Geweldig !

Super gave workshop met geweldige begeleiders!! Echt voor herhaling!! Ga zo door

Lieve ervaren mensen die veel kennis en plezier hebben met hun werk en geniet van het overbrengen aan andere

Het was een actieve, gevarieerde workshop waarbij we veel hebben geleerd over de diverse vogels!

Als kijker en als deelnemer veel opgestoken over de roofvogels en de uilen. Goed verzorgd. Het was top!

Had er meer van verwacht.

De sessie is later gestart dan aangeven, geen pauze en veel vroeger gedaan dan gepland. Was een beetje teleurgesteld.

Beste Daniel, We zijn verrast door je slechte review. We zijn op tijd gestart met de workshop. Uiteraard eerst koffie/thee en kennismaken. Uitleg Uilen/Roofvogels en de omgang daarmee. Daarna hebben alle deelnemers buiten op het veld gevlogen met de Boobookuil, Kerkuil, 2 Afrikaanse Oehoe's, 2 Woestijnbuizerds, Witruggier en de Amerikaanse Zeearend. Uiteraard is er geen pauze in deze workshop van 2,5 uur want dat zou zonde zijn van de tijd. Daarom zijn we verbaasd over je negatieve reactie. Fijne dag, Rob

Fantastische ervaring

Fantastisch!

Wat een ervaring! Met de mooie vogels te vliegen.

Hele leuke, gezellige en spontane medewerkers. Echt een avond om niet te vergeten.

Super leuk en leerzaam!!

De hele workshop is heel leuk in elkaar gezet. Verrassend leerzaam en heel leuk. Ik heb hem ook al aanbevolen in mijn omgeving

Een fantastische ervaring en zeker aan te raden.

Top en open workshop. De start begon met achtergrond informatie over de valkerij en de vogels. Daarna een korte (fysieke) introductie met één van de vogels, in dit geval een uil. Tegelijkertijd werd uitleg gegeven over de uil als individu en als soort. Daarna over na het deel waarbij de uil(en) om de beurt per deelnemer op de handschoen werd gezet. Na het op de hand zetten was er een kleine pauze welke gevolgd werd door het vliegen van meerdere uilen. Valkeniers waren/zijn erg vriendelijk

Was apart om de vogels op je eigen handschoen te kunnen bekijken.

Leuk, de Valkenier bracht het op een ontspannen en luchtige wijze. Contact met de deelnemers was prettig.

Was met mn buurvrouwen geweest. Echt een top dag. Wat geweldig. Nou ga ik 25 november weer met mn vriendin. Zo veel zin in :)

Geweldige ervaring, gewoon doen!

Super ervaring, echt een geweldige workshop met goede kijk op welzijn van de vogels. Gepassioneerde mensen en geen vraag is te gek. Het is de uitgave dubbel en dwars waard, ik kan niet anders zeggen. Hartstikke bedankt! Mijn dochter, partner en ik hebben een super ochtend gehad. Tinta, Dieuwertje en Rutger

Heel leuke ervaring

Ontzag voor zowel de dieren als hun begeleiders

Bijzondere ervaring

Erg leuke workshop gehad bij Sander. Hij vertelt het erg leuk met veel kennis en humor. De workshop zat goed in elkaar en was erg interessant. Je merkt dat de mensen dit met veel passie en kennis doen. De afwisseling tussen theorie en praktijk was erg leuk.

Over Birds@Work

WELKOM BIJ DE VALKERIJ MANEGE Kom oog in oog met roofvogels en uilen. Tijdens onze roofvogel workshops maakt u kennis met alle facetten van de valkerij. Vroeger was de kunst der valkerij voorbehouden aan de adel, vandaag mag iedereen met roofvogels en uilen vliegen. Tijdens onze workshops leren we u de omgang met de basis principes van de valkerij en geven we u een voorproefje van de intense emotie van het valkenier zijn. Natuurlijk kan iedereen vanaf ongeveer 12 jaar meedoen aan onze roofvogel workshops. *passie, liefde en geduld is de filosofie van de valkeniers op de Valkerij Manege *door onze kennis en ervaring zijn we in staat om zelfs de moeilijkste roofvogels te trainen *uw veiligheid, plezier en een onvergetelijke ervaring staan bij ons voorop *Birds@Work is de grootste valkerij organisatie in de Benelux met ruim 260 roofvogels en uilen *op de Valkerij Manege werken erkende valkeniers