There were some challenges but all of these were properly handled. They even compensated me unexpectedly and came back to take the trash residue left behind after the installation day. I'll recommend these guys to anyone who needs a heatpump in their home.
Toen we besloten een warmtepomp te laten installeren, hebben we meerdere bedrijven benaderd. Warmtetechniek Nederland sprong er direct uit vanwege hun duidelijke communicatie en persoonlijke benadering. Service staat in mijn vakgebied (high end casino's) hoog in het vaandel en het hele traject was echt fantastisch. Ze kwamen nadat we akkoord gaven op de offerte eerst langs voor een technische schouw, waarbij ze ons alle opties duidelijk uitlegden. Op de dag van de installatie kwam het team keurig op tijd. De monteurs werkten snel en efficiënt, maar bleven ook aanspreekbaar. Wat dan ook we enorm waardeerden, was dat ze ons tussentijds bijpraatten over de voortgang. Aan het einde van de dag draaide alles perfect, en we kregen een uitgebreide demonstratie van hoe het systeem werkt. Zelfs in de weken na de installatie waren ze altijd bereikbaar voor vragen. Dit is hoe service hoort te zijn!
De monteurs waren beleefd, punctueel en professioneel. Ze zorgden ervoor dat de installatie zonder problemen verliep. Bovendien was de communicatie vanaf het begin erg prettig. Achteraf is er nog ruim de tijd genomen om het systeem door te nemen en de werking van de nieuwe thermostaat uit te leggen. Dank jullie wel, en nogmaals bedankt voor het fijne advies Bob!
Mijn ervaring met Warmtetechniek Nederland kan ik alleen maar beschrijven als super! Na mijn aanvraag ben ik het hele proces van A tot Z binnen een periode van 5 weken helemaal doorlopen. Super snelle en heldere communicatie, en enorme atleten die de klus binnen een dag wisten te klaren. Best knap vind ik gezien de hoeveelheid werk die er in totaal nodig was. Aanbevelen dus? Absoluut!
I curse and regret the day these people first came to my place. After several visits to review the plan that was not good (done by themselves) a German team spent the whole day making the installation in August 2024 and after some weeks we noticed nothing was working as it should be. Calling them is a nightmare, you never talk to a person who really solves the problem. The “supervisor” Jack is a nice person in the first call but after that does not reply calls or emails and does not give any update on anything. They came to my house about 10-15 times already to correct and finish the wrong installation, we are in January 2025 and the service is not done yet. There’s still water/air leaking in the system so it does not keep the pressure constant. Talked to 3 different people yesterday and today and nobody called back yet to solve the problem.
They treat the customer as an inconvenience and as if we should be grateful for the extremely low level of service they provide. They’re unreliable and unprofessional, and you can never talk to anyone who knows anything when you call. You always have to wait for a call back and they’ve never called back when they said they would, not once. We wait for weeks and nothing happens; no contact, no solution, nothing. We signed the contract in April, 2024, and had 3 different technical inspections with one installation plan worst than the other before the unit was finally installed in August, after we called them dozens of times about it. The first tech wanted to pass cables through the outside front of our house from the ground floor to the 2nd floor. The second wanted to pass everything through the crawlspace, which would cost an extra 3k euros to have the Isochips removed and placed back. The third made a plan to connect the outside unit to the radiator pipe in our bedroom. Unfortunately, that was done and we had to sleep with earplugs in because of all the noise it made of the constant loud water flow. A month after the installation the rain season started and we had rainwater leaking inside from the chimney. We had to call a company to repair the leak immediately to avoid damage to our property. The installation team used the chimney from the previous CV-keutel to attach the ventilation pipe of the warmtepomp and that must’ve never been done since the CV-keutel chimney is specific only for that. We had to spend almost 600 euros to correct this particular mistake on the spot and have the correct chimney installed. When we started using the new heating system, we noticed the radiators weren’t heating evenly (some were barely warm at all - they were all bled) and the floor was not heating, either. When someone finally came to look at the installation, the technician (Jones) found out the German team had installed the in pipes out and the out pipes in.
Na tevredenheid een lucht/lucht systeem (lees airco) van LG aangeschaft en laten installeren. Zeer aardige mensen die alles hebben ingepland en geregeld vanuit warmte techniek nederland. De technische installatie is mooi en netjes uitgevoerd door aardige monteurs met kennis van zaken voor zowel electra als het systeem.
Alles was eigenlijk erg snel geregeld. Bij de schouw werd duidelijk uitgelegd hoe de installatie in zijn werk zou gaan. Voor ons was de voertaal (Engels) geen probleem. Plaatsing van de warmtepomp ging ook soepel. We hadden geen afspraken gemaakt over de ondergrond waar de warmtepomp op zou komen te staan, dus dat is ter plekke bedacht door de monteurs. Daar hadden we achteraf liever wél duidelijke afspraken over gemaakt.
Update: On the same day technician has come to the house found and solved the problem. Original text: I installed a heat pump to cut down on gas usage, but it hasn't been working as expected. I still use gas in the kitchen and for the shower, so it's a mixed system. The problem is, my gas central heating (CV) seems to be in conflict with the pump. After 5-6 appointments with the company post-installation, the issue still isn't resolved. Pump is turned off and I still use the gas. I've had several phone calls with the company, but they keep telling me they need more time. This has been going on for over a month, and I'm getting frustrated.
Originele beoordeling
Note: I might update this review in the future I installed a heat pump to cut down on gas usage, but it hasn't been working as expected. I still use gas in the kitchen and for the shower, so it's a mixed system. The problem is, my gas central heating (CV) seems to be in conflict with the pump. After 5-6 appointments with the company post-installation, the issue still isn't resolved. Pump is turned off and I still use the gas. On top of that, I can't control my gas consumption anymore, and it’s actually increased 5 times. I've had several phone calls with the company, but they keep telling me they need more time. This has been going on for over a month, and I'm getting frustrated.
Ik had wat uitdagingen met het geluid dat boiler maakt en het wegvallen van de druk van de installatie (deze moet 2 bar zijn). De serviceafdeling heeft hiervoor oplossingen aangedragen en Paul Costrons heeft mij hier op lokatie goed in geholpen.
Originele beoordeling
Dit voorjaar ben ik gaan onderzoeken of het overstappen naar een 100% electrische warmtepomp voor mij een optie was. Ik kreeg bezoek van een van hun verkopers Kai Wiedmer. Aangezien ik 18 zonnepanelen heb en veel stroom opwek was de keuze voor een electrische warmtepomp snel gemaakt. Het werd een LG 5.5 KW monobloc 1 fase warmtepomp plus een LG 270L warmtepomp boiler. Vervolgens werd er een schouw ingepland door een onderaannemer en werd 12 en 13 mei de installatie gedaan. Hierbij kwamen de volgende zaken naar boven: 1 de ruimte was te klein voor installatie, daarom moest het buffervat hoog worden opgehangen. Dit was bij de schouw niet goed ingeschat. 2 bij de aanleg van de warmtepomp op het dak ontstond lekkage. Met als gevolg water en vocht in de meterkast en stroomstoringen. Het heeft lange tijd geduurd voor dit was verholpen. 3 De warmtepomp maakt veel geluid, maar deze staat op het dak. Echter de LG warmtepomp boiler maakt ook herrie, en deze staat op de verdieping waar we slapen. Dit is in de gesprekken niet naar voren gekomen, en meerdere verzoeken om hierin mee te denken/adviseren zijn niet beantwoord. 4. Ik heb last van drukverlies wat ertoe leidt dat ik om de paar weken het systeem moet bijvullen naar 2 bar. Dit lijkt me geen wenselijke situatie. Warmte Techniek Nederland maakt mooie offertes met STEK Keurmerken en TUV certificaten. Maar trap er niet in. Zodra de handtekening is gezet en de factuur betaalt, dan laten ze je keihard vallen. Ze huren een onderaannemer in die de installatie doet, en daarna zie je ze nooit meer terug. Ik heb spijt van de keuze voor dit bedrijf. Ik had een stabiele, stille gas installatie zonder drukverlies. Ik heb nu een herriemakende warmtepomp boiler vlakbij de slaapkamer van mijn kinderen staan en ik heb te maken met drukverlies waardoor ik om de paar weken het systeem moet bijvullen.
Ze wisten waar ze het over hadden
Contact was veelvuldig en duidelijk, offerte was goed en het werk was erg netjes(zelfs stofzuigen),installatie draaide in precies een dag. Goed gedaan warmtetechniek!
Eigenlijk niet veel negatiefs op aan te merken. De installatie van onze warmtepomp was snel en vlekkeloos. De monteurs waren uiterst professioneel en hielden ons tijdens het hele proces goed op de hoogte. Het was prettig om te zien dat er zo nauwkeurig werd gewerkt, en we zijn erg blij met het resultaat. Een mail na installatie duurde wel meer dan een week voordat we antwoord kregen, maar ze zullen ook wel druk zijn geweest in de vakantie periode. Al met al een aanrader voor iedereen die overweegt een warmtepomp te laten installeren!
Warmte Techniek Nederland heeft bij ons een warmtepomp geïnstalleerd met LG boiler 200L en we zijn erg onder de indruk van hun vakmanschap. De monteurs werkten zorgvuldig en professioneel, en na afloop netjes opgeruimd enzo. Wat vooral opviel was hun klantgerichtheid; ze namen echt de tijd om ons vragen te beantwoorden en alles uit te leggen. Topservice, dankjulliewel.
Het installatieproces verliep vlekkeloos. De monteurs waren professioneel en vriendelijk. Schouwer Paul had erg veel technische kennis en hele gezellige man ook! Ze zorgden ervoor dat alles naar wens was en gaven gedetailleerde uitleg over het gebruik van de warmtepomp. Het was duidelijk dat ze vakmensen zijn. Onze verwachtingen zijn overtroffen!
We zijn zeer tevreden met de installatie van onze warmtepomp. Het team kwam op tijd, werkte efficiënt en zorgde ervoor dat alles goed geïnstalleerd werd. Ze gaven ons duidelijke uitleg over hoe het systeem werkt. De nazorg en klantenservice zijn ook top, altijd bereikbaar en behulpzaam. Zeker aanrader!!
Van begin tot eind was de service van Warmte Techniek uitstekend. De monteurs waren deskundig en erg vriendelijk. De installatie van onze warmtepomp ging soepel en snel, en alles werd perfect uitgelegd. Ook werd de werkruimte netjes achtergelaten. We zijn ontzettend tevreden met de keuze voor Warmte Techniek Nederland en zouden ze zeker aanraden!
De afspraken werden duidelijk vastgelegd en nagekomen. Er werd netjes gewerkt. Alles is tot onze grote tevredenheid uitgevoerd!
Ze hebben bij mij een warmtepomp geïnstalleerd en ik ben blij met de service. De installateurs waren vriendelijk, deskundig en werkten nauwkeurig. Ze hielden me tijdens het hele proces goed op de hoogte en gaven duidelijke uitleg over hoe de warmtepomp werkt. Na de installatie nog even koffie gedronken, en ze hebben zelfs wat extra tips gegeven voor het onderhoud van het systeem. De klantgerichtheid en vakbekwaamheid zijn top! Ik raad dit bedrijf aan.
Ik ben ontzettend tevreden met de installatie van mijn warmtepomp door Warmte Techniek. Het hele proces verliep soepel vanaf het eerste contact tot aan de installatie. De monteurs kwamen stipt op tijd en werkten uiterst professioneel. Ze namen de tijd om alles uit te leggen en zorgden ervoor dat alles netjes werd geïnstalleerd. De werkplek werd volledig schoon achtergelaten en ik kon direct genieten van de nieuwe warmtepomp. Een echte aanrader voor iedereen die op zoek is naar vakmensen met oog voor detail en uitstekende service!
Van begin tot het einde van de installatie netjes geholpen.problemen worden goed opgelost.bezorging van de warmte pomp en de monteurs zijn alle vakbekwame mensen. Dus waren we dik tevreden
Van advies tot installatie super snel gegaan zonder lange wacht tijden.
Het verkoop- en adviesproces ging heel goed uiteindelijk wilde ik vooraf een hybride-warmtepomp maar bleek met de subsidieregeling een all-electric eigenlijk een betere investering. Plaatsen ging best goed. Alleen de thermostaat en het laten koelen van de vloerverwarming heeft veel te lang geduurd (ruim drie maanden na installatie). Nu het systeem sinds april draait en we ook hebben kunnen genieten van koeling in de warme zomerdagen kan ik zeggen dat ik tevreden ben alles overziend. Een belangrijk verbeterpunt is de communicatie. Te vaak is men niet bereikbaar of zegt men terug te bellen en doet het dan vervolgens niet.
Starting with Initial discussion, offer, arranging installation, after sales service : everything is excellent so far!! I would definitely recommend them. Friendly people.
Advies heel goed wij hadden noit dat gevoel daar wil iemand alleen its verkopen. De aafspraken waren duitlijk. De installatie veliep zonder Problemen. Alles aan een dag geregelt.
harlingvliet 100
3011 TH Rotterdam
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.