Slecht

Waarom regeert niemand? Bellen, mailen wat is er aan de hand? Ben al 2 weken bezig maar onmogelijk om contact te krijgen.. Ik miste een rij dakpannen nadat er zonnepanelen gelegd waren. inmiddels ander bedrijf ingeschakeld en is alles weer netjes. Heel vreemd, zeker af te raden om met zogericht in zee te gaan, onbetrouwbaar.

Snel, klantgericht en vooral zeer professioneel.

Omdat wij een prachtig gebakken leipannen dak hebben, hebben wij lang gewacht met de beslissing voor zonnepanelen. We zochten naar een bedrijf dat dit zorgvuldig zou kunnen doen. Al een dag nadat we belden kwam er een ter zake kundige expert op bezoek die ons adviseerde en direct een offerte kon maken die voldeed aan onze verwachtingen. Een tweede bezichtiging volgde om zeker te zijn hoe de kabels naar de meterkast zouden moeten komen. Direct daarna werd de dag voor installatie afgesproken. Twee nette en kundige installateurs hebben enorm hard, zorgvuldig en keurig gewerkt. Met de installatie van de app en de registratie werden we ook meteen en goed geholpen. Kortom, wij zijn zeer tevreden met de persoonlijke, snelle en vooral professionele service voor de plaatsing van panelen op ons prachtige klassieke gebakken leistenen dak.

Ik heb in aug 2023 7 panelen laten plaatsen . Vooraf iemand thuis gehad die alles heel goed heeft uitgelegd , alle mogelijkheden van plaatsen bekeken en berekend. Na twee weken konden ze toen al geplaatst worden ( verwachting was 6 weken) . Daarna had ik mijn volgende project had , 2 dakramen vervangen . De zonnenpanelen bleken te dichtbij bij de ramen te liggen . Ik heb heel fijn en goed contact gehad met kantoor hierover en deze meneer heeft alles op alles gezet , zodat ik mijn project ramen vervangen ook heb kunnen laten doen. Op di werden de panelen gedemonteerd, op woe de ramen vervangen , op don zijn de panelen weer gemonteerd met een kleine aanpassing in legging ivm een onverwachts ander klein probleem wat er bij kwam voor de dakbedekker. Kortom voor mij kwam er even een hoop op mij af , maar niets anders dan lof voor firma Zongeschikt ‼️

Nadat ik akkoord had gegeven voor her plaatsen van zonnepanelen bij zongericht ging het allemaal erg vlot een week later liggen er 7 panelen op mijn dak. De vriendelijke en vakbekwame monteurs hebben goed werk geleverd, ook hebben ze me goed uitgelegd hoe het allaal werkt en geholpen met het instaleren van de app en het aanmelden bij de energieleverancier, heel fijn, snel en duidelijk.

vakkundig en vriendelijk

Wij kwamen in contact met Zongericht via het internet. We namen contact op en we werden al vrij snel bezocht. Zongericht zag de mogelijkheden, die bij andere aanbieders niet mogelijk waren. Zongericht kwam vakkundig en met kennis op ons over. Er werd goed uitleg gegeven over de zonnepanel die zongericht heeft, glaspanelen. En dat er aan elk paneel een eigen omvormer komt. We werden het snel eens met de offerte. Er kon snel geplaatst worden. Een paar weken later kwamen de monteurs. Zeer vriendelijk mensen. De panelen werden gelegd. En we gingen gelijk energie op wekken. Via de app kunnen we elk moment van de dag opvolgen hoeveel de panelen opleveren.

Snel, prettig en doelgericht bedrijf.

Vanaf het eerste telefonische contact, vlotte opvolging, snelle en nette installatie. Tevreden over onze goed werkende zonnepanelen. En, nog veel belangrijker, een storing is snel opgelost. Eén telefoontje was voldoende waarin we aangaven dat de micro omvormers niet mee met de app communiceerden. Op afstand is de storing vlot verholpen. Geen oeverloze telefonische discussies maar de professionele reactie, ze horen te communiceren, daar gaan we voor zorgen. En zo geschiedde :-)

Goede kwaliteit en snel geleverd

Op grond van aangeboden materialen (europees glas op glas en micro omvormers) en goede recenties gekozen voor Zongericht. De uitleg en offerte waren duidelijk. Binnen een week konden de 8 panelen worden geplaatst. Niet gekozen voor de goedkoopst Het montage team was vriendelijk, beleefd en vakkundig. Mbt veilig werken, dit is mi een punt van aandacht. Alle pannen zijn keurig teruggelegd en de gebroken pannen zijn vervangen. Een punt van kritiek is de uitermate slechte bereikbaarheid en respons op per mail gestelde vragen.er is vrijwel nooit iemand bereikbaar. Als dit verbeterd dan zou ik zeer tevreden zijn.

Aardige en vakbekwame monteurs. Snelle service

Mijn ervaring met Zongericht zonnepanelen is ronduit positief!

Vanaf het allereerste contact tot het moment van installatie en daarna, heeft het bedrijf indruk gemaakt met hun professionaliteit, expertise en klantgerichtheid. De keuze voor Zongericht kwam voort uit hun specialisatie in "glas op glas" zonnepanelen, een technologie die zich onderscheidt door zijn duurzaamheid en efficiëntie. Het proces begon met een gedegen adviesgesprek waarin ze de voordelen van hun panelen en de impact op lange termijn uiteenzetten. Dit gaf me het vertrouwen dat ze niet alleen een product verkopen, maar ook streven naar educatie en bewustwording bij hun klanten. Wat me meteen opviel was hun transparante offerte, die duidelijk en overzichtelijk was. Dit getuigde van eerlijkheid en integriteit, twee eigenschappen die ik hoog in het vaandel draag bij het kiezen van een bedrijf voor zo'n belangrijke investering. De installatiedag verliep soepel en gestroomlijnd. De monteurs waren niet alleen vaardig, maar ook beleefd en respectvol jegens mijn eigendom. Ze plaatsten de panelen op mijn platte dak met een indrukwekkende efficiëntie, en ik was aangenaam verrast door hun aandacht voor detail. Het Enphase paneel werd keurig in mijn bijkeuken opgehangen, wat getuigt van een doordachte benadering van zowel functionaliteit als esthetiek. Wat ook fijn was was de tijd die ze namen om me volledig vertrouwd te maken met het systeem na de installatie. Ze legden niet alleen de werking uit, maar zorgden er ook voor dat ik de bijbehorende app op mijn GSM had om altijd en overal mijn energieproductie te kunnen volgen. Dit niveau van nazorg en klantbetrokkenheid was indrukwekkend en gaf me het gevoel dat ik niet zomaar een klant was, maar een partner in mijn eigen duurzame energieproject. Hoewel geen enkel bedrijf perfect is, heeft Zongericht bewezen dat ze bereid zijn om hun klantenservice voortdurend te verbeteren. Na een klein incident waarbij een zijpaneel ontbrak, hebben ze dit prompt en v

Een mooi product. Snelle levering, correcte, vriendelijke en efficiënte installateurs

Wij kozen voor Zongericht, daar zij “glas op glas” panelen leveren. Na een duidelijk advies en een keurige offerte, was het mogelijk de panelen na slechts enkele weken te plaatsen. De monteurs die de panelen kwamen installeren, waren vriendelijk, professioneel en efficient. Ze hebben de panelen vlot op ons platte dak gelegd. Het Enphase paneel werd netjes opgehangen in de bijkeuken en ze ruimden toen alles klaar was alles keurig op. Na de installatie, namen ze de tijd om alles duidelijk uit te leggen en ze zetten het keurig op een App op mijn GSM. Jammer genoeg misten ze een zijpaneel. Dat was geen probleem, alles werkte naar behoren. Het paneel werd, na een afspraak, enkele weken later zoals beloofd, aangebracht. We zijn iets minder blij met de communicatie met het bedrijf zelf. Ze zijn moeilijk te bereiken per telefoon, bellen pas veel later terug na een bericht op de antwoordtelefoon. Ze reageerden laat op vragen per email. Daar kunnen ze zeker nog wat in verbeteren. Verder zijn we erg tevreden met de panelen, die zoals het hoort stroom opleveren sinds ze geïnstalleerd zijn. We zullen het bedrijf zeker aanbevelen bij anderen.

Prettig bedrijf met correcte service.

De werkzaamheden werden netjes uitgevoerd met een goede toelichting. Het enige is dat de communicatie het beste via de mail ging en niet telefonisch.

Laat de zon maar schijnen!

Omdat ik zonnepanelen wilde bestellen heb ik bij een aantal bedrijven offertes opgevraagd en gesprekken mee gevoerd. De uiteindelijke keus is op Zongericht gevallen omdat zij uitsluitend de beste kwaliteit panelen leveren (glas-op-glas) en voor een redelijke prijs. Bij veel bedrijven is er een lange wachttijd maar ik kreeg de panelen al 3 dagen nadat de offerte getekend was. De monteurs waren vakbekwaam, vriendelijk en netjes. De zonnepanelen zijn zowel voor- als achter op het dak vd woning geplaatst omdat mijn huis precies oost-west ligt. In de eerste dagen na plaatsen had ik af en toe een vraag over de bijbehorende App en die werd altijd snel en duidelijk beantwoord. Overal ben ik dus zeer tevreden over dit bedrijf en mijn zonnepanelen.

Mooie panelen en vriendelijke monteurs.

Toen mijn buren besloten zonnepanelen te nemen besloot ik dit ook te doen. Zongericht kwam langs om mijn situatie te bekijken en advies op maat te kunnen geven. Voor mij werden het 11 zonnepanelen, 3 voor en 8 aan de achterkant. Door slecht weer en werkzaamheden aan mijn dak konden de panelen pas eind maart worden geplaatst. De monteurs waren vriendelijk en werkten netjes. Ik ben blij met het resultaat en de opbrengst!

Vriendelijke en vakkundig !

Waarom hebben wij gekozen voor Zongericht? Omdat zij als een van de weinige leveranciers gaan voor topkwaliteit zonnepanelen, Duitse degelijkheid dus. Daarbij zetten zij het juiste personeel in: vakbekwaam en vriendelijk. Op een veilige en professionele zorgen zij voor de plaatsing op het dak en aansluiting op de meterkast. Dit nadat ze eerst uitvoerig hebben berekend wat de meest gunstige plekken zijn qua zonligging voor een optimale opbrengst. Met de bijgeleverde app kunnen we ieder moment van de dag precies zien hoeveel stroom er per paneel wordt geleverd. De opbrengst is boven onze verwachting!

Blij met de snelle levering van mijn nieuwe zonnepanelen

We zijn erg tevreden over de installatie van de zonnepanelen. Zongeschikt heeft uitstekend werk geleverd. Het team was netjes op tijd en goed voorbereid. De installateurs waren professioneel, zeer vriendelijk en toonden veel expertise. Ze plaatsten de panelen op strategische wijze op ons dak om optimaal te profiteren van de zonne-energie. Het installatieteam werkte efficiënt en zorgde ervoor dat alles netjes werd achtergelaten. Er waren wat issue met het verbinden van de panelen met het net, maar dat is snel opgelost door de installateur.

Goede kwaliteit, snel geleverd

De panelen konden snel geïnstalleerd worden: Tussen de schouw en de installatie lag maar 6 weken. De installatie gebeurde snel en kundig. Na de installatie werden de gegevens doorgegeven aan het elektriciteitsbedrijf. Ook dat ging snel en gemakkelijk. Het installeren van de App (Enphase) duurde een paar dagen, en in eerste instantie kwamen er van 3 panelen geen signalen door. Daarvoor zijn werknemers van Zongeschikt 2 keer langs geweest, zonder resultaat. Pas de derde keer kon de storing verholpen worden. Het bleek dat de storing niet in het Enphase-kastje zat, maar in de aansluiting van de kabels op het dak. Daarna was alles in orde en werkt de boel zoals het hoort.

Klantgericht en hoge kwaliteit van dienstverlening

Goed contact in het gehele proces (van intake tot oplevering) Goede en heldere adviezen en begeleiding zijn de kenmerken van de samenwerking met dit bedrijf

Uiterst vriendelijk en secuur

Een van de weinige leveranciers die zonnepanelen kunnen leggen op een leiendak. Volgens voorschrift van de leverancier van de leien. Bovendien snel (3 weken). Rendement zoals geoffreerd. Kortom meer dan goed. Uitstekende montageploeg. Toppers.

Goeie snelle deal en beloftes die nagekomen worden

Wij hebben een uitstekende ervaring voor het plaatsen van de zonnepanelen omdat de offerte snel en kundig wordt uitgebracht, binnen 4 dagen geleverd en geplaatst en goeie en juiste nazorg, zodat de panelen hun werk kunnen doen en wij optimaal gebruik kunnen maken van de zonne-energie!

We hebben in zeer korte tijd zonnepanelen op dak en zijn erg tevreden

Vanaf het eerste contact is alles erg soepel verlopen. De afspraak thuis was verhelderend en we kregen en duidelijke offerte. We hebben een bitumen dak en daar wil niet ieder bedrijf panelen op plaatsen. Dit was geen probleem en werd duidelijk aangegeven tijdens het bezoek alsmede de afspraak dat er binnen 2 tot uiterlijk 4 weken na ondertekening van de offerte de panelen geplaatst zouden worden. Het werd 2 weken en dat was geweldig en voor ons ging boven verwachting snel.

Zongeschikt is klant- en zongericht

Na 7 maanden vanaf begin november hebben de 8 (410 wp) panelen al 1500 kWh stroom geproduceerd. Daar zitten de wintermaanden bij dus de 3000 moeten we makkelijk kunnen halen voordat het weer november is. De installatie is prima gegaan en de panelen liggen strak in het gelid op ons op het zuiden gerichte pannendak. Beide monteurs hebben geen hele dag nodig gehad om alles aan te leggen. Ze hebben hard en zeer netjes gewerkt. Het heeft nog wel een paar dagen geduurd voordat er stroom opgewekt werd maar dat is binnen een paar dagen prima opgelost. Klein minpuntje vind ik dat bij de schouw, de Zongeschikt medewerker vertelde, dat er waarschijnlijk een kabel op de buitengevel zou komen vanaf het dak naar de meterkast. Maar dit bleek niet nodig want er werd een pv-verdeler op zolder geplaatst. Die kennis had hij waarschijnlijk net als ik nog niet. Al met al zijn we zeer tevreden!

Duidelijke offerte en snelle service en montage

Goede uitleg bij de offerte aanvraag. Snelle montage en nette mensen bij het installeren van het systeem. Oplevering goede uitleg en zeer nette mensen. Bij totaal instantie en aflevering de betaling, geen voorschot of dan ook.

Goed geadviseerd en snel en deskundig geplaatst

We werden gelokt met de belofte van plaatsing binnen vier weken. Na het heldere advies- en offertegesprek is deze planning door veel regen en wind niet helemaal gehaald, maar behalve het weer heeft Zongericht verder alles goed in de hand.

mooi product, prima installatie , bereikbaarheid van bedrijf mag beter

Ik ben heel blij met de panelen, de medewerkers die de installatie hebben gedaan en de medewerkers van Zongeschikt die zich inzetten voor de aftersale. Ik vind dat de bereikbaarheid van Zongericht ruimte heeft voor verbetering. Is jammer, als dat voor elkaar was geweest, had ik beslist 5 sterren gegeven. Ik raad het bedrijf en het product zeker aan, met het advies de bereikbaarheid vooraf concreet af te stemmen

Super snel geregeld, nu nog veel zon.

Binnen paar weken een schouw besproken en daarna al heel snel een geplande datum voor het plaatsen van de panelen. Panelen komen op een zinken dak. Zongeschikt zegt op alle daken panelen te kunnen plaatsen. Dat gebeurde in 1 dag, hoewel de volgende dag terug omdat 1 panel niet werkte. Zeer content met de twee monteurs. Nu ruim 2 maanden later. Alles werkt ook met weinig zon. Of het rendement per dag tot nu toe maximaal is op een zeer zonnige voorjaarsdag moet nog blijken verderop in de zomer. Eenmaal contact gehad met bedrijf, of alles naar behoren werkte. Dus aandacht en service van Zongeschikt lijkt oké. Dus aanbevelen zeker.

Bedrijfsgegevens

Industriestraat 32

4715 RL Rucphen

[email protected]

Over Zongericht

Zongericht levert en plaatst zonnepanelen op elk type dak. Wij hebben ervaring en zijn bekend met installeren op leistenen daken, bitumen daken of dakkapellen in combinatie met ballast-vrije onderconstructies, ook hebben wij ervaring met gevels of schuin bitumen daken. Wij onderscheiden ons in de markt doordat wij op elk daktype kunnen installeren, wij altijd langskomen voor een vrijblijvende schouwing en advies aan huis voor een offerte op maat. Het is niet mogelijk om op afstand een goed advies en offerte uit te brengen voor een duurzame en veilige installatie. Om een goede berekening te doen en het kabeltraject door te nemen is het van belang altijd langs te komen voor een schouwing en advies aan huis.

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.