Als trouwe Peugeot-rijder had ik meer verwacht
Over de uitgevoerde servicebeurt ben ik tevreden. In het tussendoor toegezonden servicerapport kon ik zien wat er allemaal nodig was buiten de standaard jaarlijkse beurt. Na telefonisch overleg kon de beurt worden uitgevoerd. Tevens mocht de MyPeugeot Card, welke over dertig dagen zou aflopen, meteen weer voor een jaar worden verlengd.
Waar ik niet over tevreden was en eigenlijk nog steeds ben, was de halsstarrige houding bij mijn verzoek voor de update van mijn Tom-Tom navigatie. Mijn Peugeot zou te oud zijn. Tijdens het afspreken van en de uitvoering van de servicebeurt was de auto nog geen 5 jaar oud. Volgens een van receptionisten telde dat niet, want de auto kon wel enkele maanden voor de uiteindelijke verkoop in de showroom hebben gestaan. Die tijd telde volgens hem ook mee in de abonnementsperiode tussen Peugeot en Tom-Tom.
Hier moest ik even over nadenken.
Bij het ophalen van de auto werd na mijn vraag naar de update, wederom hetzelfde antwoord gegeven. Daarop heb ik mijn kentekenbewijs laten zien, waarop de datum van afgifte duidelijk zichtbaar was; de auto was nog geen 5 jaar oud. Na navraag bij de chef-werkplaats, werd de update (v23) alsnog uitgevoerd.
Bij de aanschaf van mijn 2008 in augustus 2017 heb ik bewust gekozen voor het Tom-Tom systeem.
Mijn P2008 is voorzien van het Pack Connect en dat omvat Tom-Tom lifetime kaartupdates, maximaal 4 per jaar gratis bij onderhoudsbeurt door de dealer.
Volgens de verkoper leverde Tom-Tom dus lifetime (levenslang) updates.
Levenslang is in mijn ogen dus onbeperkt, zolang ik tenminste die Peugeot blijf rijden.