Wij hebben ontzettend genoten van onze reis naar Vietnam

Wij hebben al eerder (2012 Sumatra/Java/Bali) via Rama Tours een reis gemaakt en ook nu (juni 2024 Vietnam ) was alles, de reserveringen, transfers, trips weer uitstekend geregeld. We hebben ontzettend veel gezien. Onder andere een stopover gemaakt in Hong Kong, daarna naar Hanoi, Sapa, een boottocht met overnachting in Halong Bay, het charmante stadje Hoi An, de Mekong Delta en naar de moderne stad Ho Chi Minh. Wij hebben een zorgeloze en onvergetelijke reis gehad en het was zeker niet de laatste keer dat wij bij ze geboekt hebben. 23-07-2024 Johan, Naarden

Kalimantan Indonesië Prachtreis.

In juni/juli 2024 hebben we, na een korte voorbereiding, en geweldig mooie individuele reis kunnen maken naar Kalimantan Indonesië. Voor ons het eerste bezoek aan Indonesië maar we weten nu al dat dit zeker niet de laatste keer is geweest. Het reisprogramma is zeker de eerste 2 weken intensief maar daardoor krijg je wel een geweldige indruk van de prachtige flora en fauna die dit deel van Indonesië te bieden heeft. Ook de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de bewoners van Kalimantan is positief opvallend. De laatste week hebben we doorgebracht op het prachtige tropische eiland Maratua, omringd door een prachtig azuurblauwe zee met, vooral voor snorkelaars en duikers, een geweldig mooi onderwaterleven met de prachtigste koralen. Het Pratasaba resort bood ons daar een geweldig onderdak. De hele reis wordt begeleid door kundige Indonesische gidsen die je naar de mooiste plekken van Kalimantan brengen. En heb je tijdens de reis een vraag dan kun je 24/7 terecht bij Lucas van De 'Gigant Tours Borneo. Voor wat betreft het reizen in het binnenland van Kalimantan hebben wij als reizigers de ervaring opgedaan dat je wel een zekere mate van flexibiliteit en geduld moet bezitten. De binnenlandse vluchten hebben nog wel eens vertraging omdat militaire vluchten voorrang genieten waardoor ook aansluitende vluchten weer gemist worden. Het positieve is dat je snel weer op een andere vlucht kan maar daardoor helaas wel later op je bestemming aankomt. Zo werd ons verblijf in Jakarta wel heel erg kort waardoor we deze stad helaas niet konden verkennen. Ons motto: "Expect the unexpected and enjoy it". Dank aan RAMA tours voor het snel regelen en aanpassen van de door hen aangeboden reis. Dank aan Lucas van De 'Gigant Tours Borneo voor de ondersteuning in Kalimantan. Dank aan de geweldige Indonesische gidsen waar De 'Gigant Tours mee samenwerkt. Dank aan de ontzettend vriendelijke mensen in Kalimantan. Geeske&Johan

• Betrokkenheid

Geweldige ervaring op Java en Bali met Rama Tours!

Voor ons de 1e reis (22 dagen) naar Indonesië, Java en Bali, en wat een prachtige reis is het geworden: veel hoogtepunten op Java met de pareltjes zoals de Borobudur, Prambanan en de Bromo vulkaan. Onze chauffeur was top en bracht ons veilig van A naar B en vertelde onderweg over de cultuur en natuur van Java. Ongelofelijk wat je onderweg tegenkomt, zo mooi en je valt van de ene verbazing in de andere. De 2 treinreizen waren ook zeer relaxed en de uitzichten schitterend. Op Bali genoten we van het mooie dorpje Pemuteran in het Noorden, Ubud, en Sanur. Groen, groener, het groenst zo kun je de kleurschakering wel noemen. We gaan zeker nog eens terug naar dit mooie land want er is nog genoeg te ontdekken met Rama Tours!

GEWELDIG!

In juni hebben wij een reis gemaakt op de kleine Sunda eilanden: Sumba, Flores, Komodo en Lombok. Zoveel gezien en gedaan, zoveel ervaringen en herinneringen, het was een fantastische reis! Voor ons waren de hoogtepunten het bezoek aan en het verblijf bij het traditioneel dorpje Belaraghi en het verblijf op de boot vanaf Labuan Bajo (west- Flores) met het bezoek aan Komodo eiland. Met dank aan Rama Tours voor het organiseren van deze mooie reis! Daphne, Daniel, Alice en Ton (juni 2024)

• Betrokkenheid

Fijne, perfect geregelde vakantie.

We hebben al eerder (2015) via Rama Tours een trip naar Java gemaakt (2 steden, Yogyakarta en Bandung), en ook nu (2024) was alles, de reserveringen, transfers, trips, enz. was weer perfect geregeld. De informatie was zeer duidelijk, en het contact verliep moeiteloos. Een tip: in Bandung is een luxe en zeer kindvriendelijk hotel (Padma hotel), buiten het centrum van deze drukke stad. Een aanrader! We zijn zeer tevreden over hoe alles gegaan is! We hebben een fijne vakantie gehad. Hemmo & Loes juni 2024.

Geweldige vakantie gehad!

Rama Tours heeft mijn vakantie in Indonesië georganiseerd, een individuele rondreis. De reis is volledig aangepast naar mijn wensen. Alle afspraken ter plaatste zijn nagekomen en heb echt een zorgeloze en ontspannen vakantie kunnen genieten. Rama Tours kan ik echt aanbevelen.

• Betrokkenheid

Echt een goed verzorgde reis

De reis werd goed voorbereid met telkens weer plaats en tijd om eigen inbreng in te vullen. We hadden als voorwaarde, dat we rond wilden reizen in een mini-bus ivm uitzicht. Het werd een midi-bus. Vliegen deden we met Singapore Airlines en binnenlandse vlucht met LionAir. Onderweg was ruim tijd om dingen te bezoeken. De chauffeur wist vlot de fabrieken die gesloten waren toch te bezichtigen. Hij sprak behasa, engels en redelijk nederlands. Hotels die we vooraf geboekt hadden, waren tegen acceptable bijbetaling te upgraden. Steden die we bezochten: Bandung, drukke stad. Cirebon, Pekalongan, Semarang, Yogyakarta, Malang, Surabaya. Als afsluiting van onze reis hadden we Lombok, Senggigi en Gili Asahan gekozen. De keuze Hotel Puri Mas Senggigi was perfect, alles was mogelijk. Pearl Beach Resort Gili Asahan is een zeer rustig eilandje; ideaal voor duiken en snorkelen. Resort simpel.

Volledig ontzorgd

Hele reis tot in de puntjes geregeld. Chauffeur(s) altijd keurig op tijd. En behulpzaam: bij het inchecken in de accommodaties, bij het boeken, reserveren en betalen van excursies en entrees. Zelf (bijna) nergens aan hoeven denken. Vakantie!

• Betrokkenheid

Alles klopte en was uitstekend georganiseerd

Van begin (voorbereidingen op de boeking) tot en met thuiskomt en even nabellen, alles was tot in de puntjes geregeld en zoals beloofd. Goede accommodaties, vlak voor de reis kregen we nog een advies voor andere hotels vanwege last minute updates dat hotels niet meer zo goed waren. Dus zonder meer zeer tevreden over Rama Tours

Fantastische reis gemaakt dankzij Rama Tours

We hebben een fantastische reis gemaakt met onze 2 kinderen (4 jaar en 10 maanden). Rama tours heeft goed naar onze wensen geluisterd en een complete reis voor ons samengesteld. We zijn erg tevreden over het contact en gaan zeker nog eens gebruik maken van Rama Tours.

Super fijne vakantie gehad

We hadden nog nooit van Rama Tours gehoord maar toch een reis laten samenstellen voor de Kleine Sunda Eilanden. De communicatie verliep zo goed en alle vragen of verzoekjes werden snel en zorgvuldig verwerkt in het reisvoorstel. Vanaf dag 1 voelde het goed en ook tijdens de reis hebben we geen enkel moment twijfels gehad. Alles was tot in de puntjes goed geregeld. We hebben mede dankzij Rama Tours een fantastische zorgeloze vakantie gehad en het was zeker niet de laatste keer dat we bij ze geboekt hebben!

Fantastisch!

Goed meegedacht met onze individuele verzoeken om onze reis naar Bali en Lombok "uniek" te maken. Met 8 verschillende bestemmingen in 3 weken tijd hebben we een veelzijdige reis kunnen maken met cultuur, tempels, wandelingen in bamboebossen, tussen de rijstvelden en watervallen. Mooie rustige stranden bezocht, snorkelen, accommodaties met stuk voor stuk fenomenale uitzichten vanuit de lodges waardoor je niet altijd er op uit hoefde om maximaal te genieten van wat deze eilanden te bieden hebben. Ramatours heeft ons ook deze keer niet teleurgesteld. Voor ons smaakt het naar meer.

Perfecte organisatie

We deden beroep op Ramatours voor een individuele rondreis door Maleisië. Alles werd perfect georganiseerd, ter plaatse verliep alles vlekkeloos, op tijd, volgens afspraak. Echte aanrader ! De reis kon 100% afgestemd worden op onze wensen, aanpassingen vormden geen probleem. Bedankt Marjolein & team

Geweldige rondreis

Inmiddels zijn we weer "bekomen" van onze fantastische Vietnam/Cambodja reis. Wat hebben jullie dit geweldig georganiseerd voor ons. Het reisprogramma verliep geweldig; altijd op tijd en zeer aardige en Engelssprekende gidsen. Drivers waren zeer goed, reden voorzichtig en gaven ons een veilig gevoel in het drukke en iets wat chaotisch verkeer. De drie weken waren intensief, maar zeer de moeite waard om deze landen te bezoeken. We hadden veel geluk met het weer; altijd rond de 30 graden!! Rama Tours in combinatie met de lokale touroperators is echt een aanrader!

Ge-wel-dig!

Wat een geweldige reis naar Cambodja/Thailand. Wat een avontuur en wat een verassingen hebben wij gehad. Cambodja heeft echt alles, cultuur, historie, strand, natuur en een vreselijk lieve bevolking. Door Rama geweldig georganiseerd, alles klopte, alle chauffeurs precies op tijd, fantastische accommodaties en een mooi uitgestippeld programma!!

• Betrokkenheid

Een aangename kennismaking met de veelzijdigheid van Sri Lanka.

Zodra we met de voorbereidingen begonnen werd de interesse alleen maar groter. Al onze verwachtingen zijn overtroffen in deze 15daagse rondreis. Zowel op het vlak van cultuur als natuur kregen we een mooi beeld van Sri Lanka. De combinatie van een rondreis met chauffeur als hotels met halfpension maakt deze manier van reizen zeer comfortabel. Er was een mooi evenwicht tussen voorgestelde activiteiten en ruimte voor eigen inbreng. We zijn zeer blij met jullie service van begin tot einde.

Reis zeer goed georganiseerd

Van begin tot her eind alles perfect georganiseerd ,bij vragen wordt er adequaat op gereageerd ,top vakantie gehad ,reisbureau aanbevelings waardig.

• Betrokkenheid

Onze 75 daagse reis Sumatra, Java, Kalimantan en Thailand dankzij Rama Tours onvergetelijk mooi!

De lange reis zag er op papier al mooi en goed georganiseerd uit en bleek in de praktijk ook helemaal te kloppen. Samen met Rama Tours een goede balans gemaakt van home stays en mooie hotels, reisdagen en rustdagen, dagen met gidsen en chauffeur en dagen zelfstandig reizen met openbaar vervoer. Alle gidsen en chauffeurs waren (ruim) op tijd op de afgesproken plaatsen. Probleemloos kunnen inchecken bij hotels en vluchten. TOP!

Geweldige vakantie in Indonesië

Wederom heeft RamaTours voor ons een geweldige individuele reis uitgestippeld, dit keer naar Sumba, Flores en de Komodo eilanden. Zeer gevarieerd, cultuur, natuur en ontspanning.

• Betrokkenheid

Geweldige reis naar de Molukken en Bali gehad!

Op 28 oktober reis naar de Molukken en Bali gemaakt We hebben een geweldige reis naar de Molukken en Bali gehad, alles was door Rama Tours tip top geregeld, fijne hotels, goede auto met chauffeur, lekker eten! De hotels waren allemaal prima in orde en de excursies waren heel mooi, de gids ter plaatse Silvia was heel erg goed en wist ook veel te vertellen over de eilanden, produkten en gewoonten, had ook altijd flesjes water bij zich voor onderweg in de auto! zelfs voor de boottochtjes waren er zwemvesten geregeld. Alles was geweldig! Een minpuntje was de vliegreis met Garuda, erg krappe ruimte om te zitten, met zijn 3en naast elkaar en al vroeg in de avond en in de nacht zaten we in het donker. Een beetje jammer!

• Betrokkenheid

Een onvergetelijke mooie reis naar de Molukken

De rondreis naar de Molukse eilanden Ambon, Saparua en Seram was geweldig. Silvia onze gids voelde als familie. Alle mooie plekjes liet ze ons zien en uiteraard de lokale warungs waar we heerlijk hebben gegeten.

Subliem

Beste reviewlezers van Ramatours. Ook wij willen alleen maar lof uitspreken over de geweldige voorbereiding en uitvoering van onze reis naar Java, Sulawesi, Nieuw Guinea en Bali. En niet alleen Ramatours maar ook de touroperators daar ter plekke. Het was een geweldige samenwerking wat betreft chauffeurs en de planning en de hotels, zodat wij alleen maar hoefden te genieten van een geweldig Indonesië. Wij komen zeker terug en dan zullen we wederom gebruik maken van Ramatours.

Fantastische reis Bali/Flores/Lombok

Wat hebben we een geweldige reis gemaakt door Indonesië. Alle complimenten naar jullie en de lokale agenten op Bali/Lombok en Flores voor de organisatie en het verloop van de reis. Alle gidsen/chauffeurs waren ruim op tijd, gaven ons veel informatie en waren vooral heel vriendelijk. De gekozen hotels waren prima en waren qua locaties zeer goed.

• Betrokkenheid

Een hele fijne, mooie reis gemaakt door Bali en Java in september 2022.

Na veelvuldig overleg, aanpassingen (sommige locaties waren na corona gesloten of bestonden niet meer) en wijzigingen heeft Rama Tours een prachtreis voor ons (vijf personen) samengesteld. Heel gevarieerd ook, we bezochten zowel steden als buitenplaatsen, vulkanen en musea, theaters en watervallen. Aldus hebben we een goede indruk gekregen van de mooie eilanden Bali en Java. De overnachtingen waren allemaal prima en soms zelfs heel luxe, en altijd ieder zijn/haar eigen kamer. Op Java (drieëneenhalve week) werden we rondgereden door de uiterst aimabele chauffeur Taji, die ook nog eens goed gezelschap bleek te zijn. Echt een topervaring.

• Betrokkenheid

Geweldige reis en perfect georganiseerd.

Rondreis West- en noord Sumatra. Prachtige gevarieerde reis met veel afwisseling in natuur en cultuur. Afgelegen stranden, de drukte van de steden, orang oetangs en varanen in de jungle. Alles kwam langs in deze reis. Door Rama Tours perfect georganiseerd en door de gids en chauffeur ter plaatse vakkundig begeleid. Kortom, we hebben geweldig genoten van onze reis door dit prachtige land!

Bisonspoor 3002 B508

3605 LT Maarssen