Karel heeft iets in beweging gezet

Karel is een sensitieve proactieve coach die weet te raken en niet bang is te benoemen waar het over zou moeten gaan. Hij zet daarmee iets in beweging, wat ik als zeer waardevol heb ervaren. Daarnaast heeft hij veel kennis, humor en een warme persoonlijkheid. Hierdoor is er snel vertrouwen. In de gesprekken met hem voel je je gezien, is hij flexibel in zijn aanpak en krijg je huiswerk mee om na het gesprek zelf aan de slag te gaan. Tussendoor (en zelfs na het traject) staat hij altijd klaar om vragen te beantwoorden en merk je dat hij met je bezig is.

duidelijk en zinvol

Karel onderscheidt zich als een deskundige met diepgaande kennis en ervaring in psychologie, leiderschapsontwikkeling en persoonlijke groei. Zijn unieke inzichten en empathie maken zijn coachingsessies niet alleen informatief, maar ook inspirerend. Daarnaast is hijzelf ook nog altijd bezig met zichzelf te ontwikkelen.

• Betrokkenheid

Dankjewel Chiem voor deze mooie woorden. Het was voor mij ook inspirerend en boeiend. Ik vind het al prachtig dat je de durf had, als 25 jarige, om een hulpvraag te stellen. Dat zouden meer mogen doen. Veel plezier en (werk)geluk en wellicht tot ziens.

Betrokken coach

Na eerdere coachingsgesprekken ben ik teruggekomen bij Karel om mij voor te bereiden op een belangrijk sollicitatietraject. Samen zijn we aan de slag gegaan met mijn curriculum vitae en motivatiebrief om deze goed te laten aansluiten op mijn persoonlijkheid en mijn motivatie hierin helder te verwoorden. De betrokkenheid van Karel blijkt uit het feit dat hij naast de afgesproken gesprekken ook veel eigen tijd investeert om een kritische blik te werpen en suggesties voor aanpassingen te geven. In de gesprekken zelf hebben wij gebrainstormd over kernwaarden en eigenschappen, waarbij de resultaten uit een eerder gemaakte assesment weer terug naar boven kwamen. Ik werd uitgedaagd om spontaan eigen verhalen te vertellen. En niet onbelangrijk hebben wij het daarnaast ook over onzekerheden gehad, en hoe daarmee om te gaan. Deze voorbereiding heeft mij geholpen om uiteindelijk de sollicitatiegesprekken met vertrouwen tegemoet te gaan en daar ''mijn verhaal'' met overtuiging te vertellen. Met die felbegeerde plek als resultaat!

• Betrokkenheid

Andere kijk op mijzelf en mijn werk.

Ik heb er veel aan gehad en inmiddels is er veel veranderd op mijn werk. Mede door mijn gesprekken met Karel. Daardoor durfde ik meer aan te geven wat ik zou willen, maar wist ik vooral wat ik wilde. Alle taken zijn herzien binnen ons team. De zorgouders trekken zich deels terug, waardoor wij als team meer verantwoordelijkheid krijgen. We maken nu zelf de werkroosters, houden contact met ouders over medicatie etc, menu’s, boodschappen, activiteiten, kortom we regelen alle dagelijkse voorkomende dingen als team nu zelf. Deze verandering zijn ontstaan door mijn gesprekken bij Karel, waardoor ik mijn behoeftes heb aangegeven en ook mijn collega’s daardoor hun behoeftes gingen aangeven. Uiteindelijk alles verzameld met elkaar en voorgelegd aan de zorgouders. Natuurlijk moesten zij er even over nadenken. Het is positief uitgevallen en inmiddels heeft iedereen zijn weg er in gevonden en worden we er ook financieel voor beloond. Ik werk nog steeds op het Thomashuis, maar met een totaal andere instelling, met veel meer plezier, een super team en blije zorgouders. Dit kan dus de reactie zijn wanneer één iemand het balletje aan het rollen brengt.

• Betrokkenheid

een verdiepende en inspirerende ervaring

Karel de Vries is een bijzondere coach. Hij bezit brede kennis; echter belangrijker is dat de kennis doorleefd is. Een integer mens, die met diverse tools en inzichten de relevante zaken uit een verhaal haalt en mensen een verdiepingsslag kan laten maken.

Bijzonder

Mijn loopbaan/coachingstraject met Karel heb ik als zeer positief ervaren. Karel heeft een warme persoonlijkheid, is rustig, open, betrokken, heeft humor en heeft een authentieke manier van coachen. De coachsessies hebben mij nieuwe betere inzichten gegeven over mijzelf, welke eigenschappen ik heb en welk werk er daarom bij mij past. Regelmatig denk ik terug aan onze gesprekken bij het maken van keuzes op het werkvlak. Karel heeft mij geholpen met waar mijn kracht zit, wat ik nodig heb om verdere plannen te maken. Dankjewel Karel!

Nieuwe stappen durven nemen

Ik heb bij Karel een fijn traject doorlopen waar ik nu nog steeds de vruchten van pluk. Ik was al een hele tijd aan het twijfelen over het zetten van een nieuwe stap en drie jaar later ben ik blij dat ik het gedaan heb. Na het traject ben ik opnieuw gaan studeren en heb ik nu een leuke baan waar ik mijn persoonlijke ontwikkeling voorop kan stellen.

• Betrokkenheid

Karel luistert, vat samen, daagt uit en laat jou onderzoekend werk doen. Hij loopt mee!

Ik kwam bij Karel voor loopbaanadvies. Ik kreeg reflectie, ondekte talenten die ik eerder niet zo zou benoemen en kreeg een inkijkje in mezelf op plekken waar ik voorheen liever weg bleef.

• Betrokkenheid

Karel heeft aandacht voor jóu

Karel is echt oprecht geïnteresseerd in jou en jouw persoonlijke vraagstuk. Hij neemt je op een begrijpelijke en gestructureerde manier mee in de ontdekkingsreis. Eerlijk, oprecht, houdt een spiegel voor en helpt je begrijpen hoe je in elkaar steekt. Met enorm veel respect voor jou en je kwaliteiten.

• Betrokkenheid

Fijne persoon die oprecht is en verstand van zaken heeft

Karel 'leest' je en stelt de juiste vragen, zodat je weer verder kunt en plannen kunt maken.

Heel goed!

Goed geholpen en advies gegeven met mijn uiteindelijke baan en school keuze!

• Betrokkenheid

Mijn “go-to” als ik ergens mee worstel

Mijn eerste sessie met Karel is inmiddels 8 jaar geleden. Je krijgt spiegels voor gehouden, “aha” momenten en nog dagelijks kan ik teruggrijpen op zijn coaching. Elke keer als ik ergens mee worstel dan is Karel mijn ‘go-to’. Soms een traject van een paar weken of twee keer elkaar spreken. Hij weet altijd de vinger op de zere plek te leggen of je net even een ander zicht veld zien.

• Betrokkenheid

Leert je kennis en zelfinzicht op een fijne ontspannen manier

Mijn titel zegt het eigenlijk allemaal. Je krijgt kennis en inzicht over jezelf en je wensen tov je maatschappelijke mogelijkheden en hoe deze te creëren door optimaal in je eigen vermogens in te tappen.

• Betrokkenheid

Fijne coach die echt luistert en je laat groeien.

De coaching van Karel kwam voor mij op het juiste moment. Mijn werk had ik opgezegd, het moest echt anders. Op zoek naar een coach sprak de werkwijze van Karel me gelijk aan. Hij legt de focus op zingeving en werk dat bij je past. Hoe kun je je werk aanpassen aan jouw sterke eigenschappen in plaats van andersom. De blue scan die voorafgaat aan het coachingstraject laat precies zien waar jij en je werk (mis)matchen. Voor mij was dit echt een eye-opener: ik moest me enorm aanpassen om mijn werk te doen. Het was een opluchting om op papier te zien: dat gevoel was er niet voor niks. Door het coachingstraject heb ik geleerd hier veel beter naar te luisteren. Het traject zelf was heel plezierig door het geduld, de humor en de ruime ervaring van Karel. Zijn oefeningen en uitleg zijn duidelijk en hij is er scherp op dat je niet vervalt in oude patronen tijdens deze oefeningen. In mijn geval ' bedenken' wat goed zou kunnen zijn in plaats van voelen en weten wat goed is. Daardoor heb ik nu veel meer inzicht in mijn prioriteiten, zowel zakelijk als privé. En durf ik nu te kiezen voor nieuwe opleiding en werk dat bij mij en mijn privé situatie past. In mijn eigen tempo. Dus Karel dankjewel, je hebt mij op de goede weg gezet en dat voelt fijn!

Achterom 108

3995 EH Houten

Over Coachscore.nl

Coachscore is de reviewtool speciaal voor coaches. Groei als coach met echte reviews. Help meer mensen. Meer weten over hoe de reviews worden verzameld en worden gecontroleerd op echtheid? Ga dan naar onze website en klik onderin de footer op: “hoe worden reviews gecontroleerd op echtheid?”