De Ameland midweek van Crusj viel tegen

We hebben als groep gezorgd dat we een leuke vakantie hadden. Zelf activiteiten gevonden en samen opgetrokken. We waren niet naar Ameland gegaan om te rummikubben, Uno te spelen of bingo, zoals de reisleidster voorstelde. De toegevoegde waarde van Crusj was dat ze de groep bij elkaar gebracht hebben en dat ze het hotel geboekt hebben. Een groepslid is de tweede dag al vertrokken omdat ze het niet leuk vond. Blijkbaar was er eerder een vakantie op de Veluwe, waar ook 2 mensen vertrokken waren. Ik heb het eerlijk gezegd nog niet eerder een groepsreis meegemaakt waar mensen uit onvrede de biezen pakken, nog voordat de vakantie voorbij is. We hebben dus zelf het heft in handen genomen en daardoor toch een leuke vakantie gehad

Slechte prijs/kwaliteit verhouding en ongemotiveerde reisleidster

De prijs/kwaliteit verhouding op locatie is erg slecht. Waar tussen de 40-60 euro gevraagd wordt voor een excursie van 3-6u krijg je zelden waar voor je geld. Waar de Crusj reisleidster voor de simpele taxi naar een naburig stadje 10 euro pp vroeg bleken we dit zelf (bij hetzelfde taxibedrijf) voor 5 euro pp te kunnen krijgen. Iedereen snapt dat er geld verdiend moet worden, maar dit is echt absurd. Daarnaast sprak de reisleidster de taal niet, wist ze zo goed als niets te vertellen tijdens de verschillende excursies en deed ze geen moeite om hiervoor te compenseren (bv het inhuren van een gids oid). Hiernaast zijn er is onze groep coronabesmetting geweest waar de volgende groep (die in het zelfde hotel en dezelfde kamers verbleef) na herhaaldelijk vragen niet over zijn geïnformeerd, wat ik als serieuze nalatigheid beschouw. Al met al zal ik niet snel opnieuw een reis via Crusj boeken.

Heerlijke zeilvakantie gehad, boek via Blue Water Sailing zelf.

Een heerlijke zeilvakantie gehad. John was een ervaren schipper, ik voelde mij helemaal safe aan boord. De lunches van Miranda waren heerlijk! Samen zorgde ze voor een ontspannen sfeer aan boord. Goede afwisseling tussen verlate baaitjes en leuke stadjes. Leuke en gezellige groep! We hadden inspraak over de route/aanlegplaats maar John bepaalde uiteindelijk. ;) Ik zou de volgende keer via Blue Water Sailing zelf boeken. Voor de 'meerprijs' die je via Crusj krijg je geen extra service. Vliegticket werd vergeten te mailen.

Boven verwachting leuk!

Ik zag eigenlijk niet zoveel in een singles reis maar op aandringen van een vriendin ging ik tóch even op internet kijken. Ik kwam meteen bij een reis van Crusj uit en dacht " Maar dat klinkt best goed; Griekenland, zon, zee, zwembad, strand, elke dag (vrijblijvend) excursies...En was ik vroeger avonden lang aan het zoeken en vergelijken, na het checken van alle reviews heb ik meteen geboekt en het bleek een goede zet te zijn! Een ontzettend leuke groep mensen ( inclusief onze reisleidster) en een leuk programma, prima hotelletje, we hebben het fantastisch gehad met elkaar! Voor velen de eerste singles reis maar we zouden het zó weer doen (met elkaar). Ik kan het iedereen aanraden !

Supergezellig!

En dan beslis je, alleen een vakantie geboekt! Niet iedereen begrijpt het, ik had er het volstre vertrouwen in. De dag van vertrek, blijk je al via een crusjapp kennis gemaakt te hebben, toch niet alleen ! Ik reis al met iemand samen midden in de nacht maken we kennis een fijn gevoel. En dan begint een ongelooflijke week met alleen maar fijne mensen, allemaal anders maar toch 1. Als er iemand even alleen iets wilde doen, was er respect. We werden een hele hechte groep die een meer dan fantastische vakantie beleefd hebben. Doe het zo weer! En raad het iedereen aan.

Het was een leuke week

Het hotel was super zo ook dus de kamer, personeel is erg vriendelijk. De excursies waren matig.

Een prachtig eiland met veel natuur en heerlijk eten.

Mijn aller eerste ervaring met een singel reis ooit. Ten eerste moet ik toegeven dat dit mijn duurste vakantie ooit is. Gewoon doordat er best nog veel kosten extra bij komen. Ik vindt ook het tempo hoog met alle executies. Ik haakte bij dag 2 al af. Dat was een lange dag. Ik ben normaal niet zo dat ik iedere dag iets doen. Maar wissel af per dag. Maar ik begrijp dat dat komt omdat het maar 7 dagen waren. Maar ik was er.heel content mee dat er ruimte was om je eigen ding te kunnen doen. En niet verplicht bent om overal aan mee te doen. Onze groep was heel divers maar wel heel gezellig. Ik ben blij met deze ervaring maar ik ga er eerst heel diep over nadenken of ik nog een keer op een singel reis ga. En dat vooral door de kosten.

Altijd geweldige reizen

Slecht georganiseerde reis

Deze reis op korte termijn geboekt, de enige kamer beschikbaar zou nog een superior kamer zijn voor extra kosten. Deze kamer was op de tweede (bovenste) verdieping. Bij eerste inspectie zijn er vlekken op deuren en muren te zien en geeft het hotel de indruk een opknapbeurt nodig te hebben. Toen ook nog de douche alleen koud water leek te produceren heb ik contact gehad met de reisleidster en werd mij s’avonds laat nog een andere kamer toegewezen, waar het water enigszins lauw was. Ook deze kamer was ver beneden peil met een lekkende douche en schimmel op de kit randen, lampen vol met vlekken, bruine vlekken op handdoeken.Wat deze kamers superior maakte is mij een raadsel. Mensen die geen toeslag hebben moeten betalen hadden dezelfde of betere kamers. Gedurende mijn hele verblijf maar 4x enigszins lauw water gehad om te douchen alle andere keren nagenoeg koud. Op de bovenste verdieping was de wifi niet toegankelijk. Het blijkt dat dit de eerste reis van crusj/singlereizen naar Kaapverdië was, wat me verbaasd is dat de organisatie niet persoonlijk erheen is gegaan om de accommodatie en de restaurants te beoordelen voordat er reserveringen werden gemaakt, voor de prijs mag dit toch zeker verwacht worden. De reisleidster was een heel jonge dame die ook nog niet eerder naar Kaapverdië was geweest, mijn complimenten aan haar dat zij haar uiterste best heeft gedaan om alle problemen die zich voordeden zo goed mogelijk op te lossen. Dit was voor haar ook geen gemakkelijke taak aangezien er door crusj al contacten waren gelegd met restaurants waarvan sommige ronduit slecht waren. Deze reis had voor minder dan de helft geboekt kunnen worden, ik heb ervoor gekozen om de extra kosten te betalen voor de organisatie, expertise en aanbevelingen wat betreft de restaurants en excursies. Dit was wat mij betreft ver beneden peil.

Een heerlijke week op Curaçao!

Ik ben met Crusj voor het eerst mee op single reis geweest. Hoewel ik het vooraf best spannend vond, viel die spanning meteen op Schiphol weg. De groep was hartstikke gezellig en binnen no time lijkt het alsof je elkaar al veel langer kent. Ik zou crusj zeker aanbevelen!

op alle vragen snel antwoord

soepel lopende communicatie !

Leuke reis en goed georganiseerd!

Ondanks dat 9 dagen te kort om vakantie te vieren is gezien je bijna 2 dagen verliest aan het heen en weer reizen is het meer dan de moeite waard om mee te gaan. Je werd goed van te voren goed ingelicht over de reis. Helaas staat er nergens duidelijk op de site of je je reis kunt en wilt verlengen. Het resort is geen aanrader gezien slecht onderhoud en niet iedere dag schoonmaak en schone handdoeken. Ook ontbijt is slecht en je moet er ook nog voor betalen ook dus dat is waardeloos aangezien je veel voor de reis moet betalen. Gids was super!

Top georganiseerde reis

Goed georganiseerde reis, goede communicatie vooraf en top reisbegeleiding ter plekke. Crusj regelt ook veel om contacten onderling te leggen. Echt een aanrader om via Crusj te reizen.

Zakynthos: Mooi eiland, accommodatie slecht, reisleiding matig

Ik sluit me helemaal aan bij een eerdere review van Antoon op 26-8. De prijs kwaliteit verhouding van de reis is laag. Slechte smerige accommodatie, prive zwembadje was fijn, georganiseerde excursies en diners duur. Reisleiding matig. Deed niet meer dan haar eigen programma (geen leiding, geen advies, geen hulp, geen vragen). Wel mooi eiland, met name westkant zandstranden. Eten goed (én zeer uitgebreid!) voor lage prijs. Leuke groep. Organisatie en informatie vooraf door Crusj was goed. Maar ik ben wel gaan twijfelen of ik nog eens met Crusj zal reizen. Ik hoop dat deze ervaring op Zakynthos niet tekenend is voor Crusj.

top vakantie met super leuke groep.

alles mag niets moet.heerlijk

Leuke vakantie gehad in een prima hotel

Hotel was zoals omschreven (top), leuk plaatsje met veel faciliteiten, leuke activiteiten gedaan. Alleen de transfer met de bus heen duurde 2,5 uur wat erg lang was

Geweldige vakantie gehad

Mooie reis leuke excursies gehad kan het iedereen aanbevelen.

X

X

Mooie reizen, snel contact

Er worden hele mooie reizen aangeboden en bij vragen super snel antwoord. Dat is heel fijn.

Ik ben al een aantal malen met Crusj mee geweest. Ondanks dat ik buiten de leeftijd categorie viel mocht ik mee en bleek uiteindelijk de meest energieke te zijn van alle deelnemers, waardoor ik hoop nog een aantal jaren mee te mogen indien ik dat wens.

Hardstikke leuk en gezellig . Stipte reisleidster

Het was een mooie vakantie naar een mooi , zonnige Zakyntos. Leuke excursies gedaan en gezellige avonden met groep gehad .

Prachtig eiland en heel erg gezellige mensen!

Prachtig eiland en heel erg gezellige mensen!

Fantastisch !

Precies waar ik op hoopte! Hele leuke gezellige mensen, leuke trips, lekker eten, mooi weer en heel veel gelachen …..

Mooie vakantie, vrijheid van keuze en veel gezelligheid

Een mooie bestemming, in combinatie met een leuk programma met activiteiten naar keuze deel aan te nemen. Doordat het een gezellige groep mensen was, die allemaal een leuke week wilden hebben was de sfeer prima en was er veel plezier in een mooie ambiance. Zwembad, strand, heel veel keuze in restaurantjes. Top!

Ik heb een ontspannende fijne zeilvakantie gehad

We hebben een leuke groep mensen gehad waarmee we prettig gezeild hebben Heerlijk eten aan boord. Een mooie herinnering gemaakt!

Over CRUSJ

Crusj organiseert al ruim 10 jaar de leukste single reizen. Van heerlijke weekjes aan de Algarve tot indrukwekkende rondreizen door Zuid-Amerika maar ook gezellige reizen in Nederland. De single vakanties worden in verschillende leeftijdscategorieën aangeboden zodat je altijd met gelijkgestemden op vakantie zult gaan. Welke single reis je ook kiest, we garanderen je dat je een geweldige tijd zult hebben!