Hybride systeem van mijn V60 werkt niet na werkplaatsbezoek
Na de beurt, apk en wat andere zaken die ineens nodig bleken heeft mijn vrouw enige dagen in de V60 gereden en zij meldde mij dat de hybride stand niet werkte zoals deze werkte sinds onze aanschaf van de auto.
Al was de auto volledig opgeladen, ging de auto direct over op brandstof. Dit is nooit het geval geweest. Na telefonisch contact zou dit aan de aircopomp (airco is bij beurt schoongemaakt) kunnen liggen, maar dit moest onderzocht worden. Afspraak gemaakt om auto te brengen en aangezien onduidelijk was hoe lang het onderzoek zou duren, zou ik een leenauto ter vervanging krijgen.
Bij brengen auto was leenauto niet geregeld en werd mijn vrouw meegedeeld dat dit niet was afgesproken. Na drie kwartier heb ik sms gekregen dat auto klaarstond. Bij het ophalen werd een rekening (€36,36) voor vervangend vervoer meegegeven. De rek. geeft aan dat er geen foutcodes aanwezig zijn, maar de instelling van de standkachel stond verkeerd, waardoor de brandstof motor wordt gestart.
Aangezien mijn vrouw en ik niets doen met de standkachel (want wij hebben besloten deze ivm brandstofverbruik niet te gebruiken) en wij ook helemaal niet weten waar dit is in te stellen, kan ik slechts concluderen dat tijdens de beurt/apk/andere werkzaamheden er iemand aan de standkachel instelling heeft gezeten.
Samengevat:
1) voor beurt werkte hybride uitstekend
2) na beurt werkte hybride niet meer zoals gewend
3) schuld wordt bij klant gelegd
4) afspraak over vervangende auto wordt aan mijn vrouw uitgelegd als niet zo gemaakt, dus wederom wordt klant niet serieus genomen.
5) rekening voor vervangende auto ontvangen waar vooraf geen enkele afspraak over is gemaakt.
Na een enkele dag ben ik n.a.v. deze review gebeld door een medewerker van Broekhuis. Hij heeft mijn verhaal aangehoord en afgesproken de rekening te crediteren. Hij hield echter vol dat Broekhuis het menu item m.b.t. de standkachel niet heeft aangepast, wat m.i. incorrect is.
Mijn advies: bevestig afspraken per mail.