Er is ruimte voor verbetering
De plaatsing van mijn panelen ging niet helemaal soepel.
De installatie start een uur later dan was afgesproken, maar Prezon had mij hierover gebeld.
Helaas blijkt dat de paneelverdeling op het dak niet volgens tekening mogelijk is, 5 zuid, 5 oost wordt nu 4 zuid en 6 oost. Dat was een grote teleurstelling, want hierdoor heb ik nu minder opbrengst.
Een schouw vooraf had dit kunnen voorkomen, maar daar was geen tijd, lees capaciteit voor.
Dan de bekabeling naar de meterkast, die kon niet anders dan buitenlangs de gevel, terwijl gezegd was binnendoor heeft de voorkeur.
Vervolgens werd er getracht een gat door de fundatie/zijgevel te boren om in de kruipruimte te kunnen komen. Na 4 pogingen en even zovele gaten bleek de boor daarvoor tekort.
Vervolgens zou het gat onder de voordeurdrempel geboord worden. Ik ging hier met tegenzin mee akkoord onder voorwaarde dat er een grondkabel zou worden gebruikt. Die is bij de bouwmarkt gehaald worden.
In de meterkast kon de monteur de groepenkast van Attema niet open krijgen, na lang wrikken lukt het uiteindelijk wel, hierbij is wel een stukje plastic vanaf gebroken.
Bij een check op het dak viel mij op dat er rommel onder de panelen was achtergebleven zoals kabelhulzen en plastic zakjes. Ook de bekabeling achter de panelen ziet er rommelig uit, een beetje kabelgeleiding zou geen kwaad kunnen.
Uiteindelijk werkt de installatie naar behoren, maar Prezon kan nog wat aan kwaliteitsverbetering doen.
Prezon heeft contact met mij opgenomen n.a.v. mijn primaire review en beloofd men o.a. compensatie voor de gemiste opbrengst.