Als het aan mij ligt nooit meer naar nefkens Assen
Mijn auto is in onderhoud bij een andere garage. Na het vervangen van de remblokken wilde hij de automatische handrem niet kalibreren Eigen garage mist de juiste software om te onderzoeken wat nu het probleem is.
Met deze diagnose de Peugeot naar Nefkens gebracht. Met vanuit mijzelf en telefonisch vanuit mijn eigen garage de mededeling Kalibreren lukt niet. Daar stellen ze dezelfde diagnose nog een keer maar dan voor 271,-
Vervolgens constateren ze daar dat de elektromotor van de handrem kapot is. We moeten deze nieuw bestellen a 1300,- Kunnen we redelijk snel doen auto ligt nu uit elkaar.
En dan krijg ik bericht de auto is klaar u kunt hem ophalen
Dat is dan 1981,-
Terug naar mijn eigen garage Deze heeft inmiddels bij collega’s rondgevraagd en daar krijgt hij overal hetzelfde bericht
Is een bekend probleem na vervangen van de remblokken achter. Schijnt iets met de tandwielen in deze motor te zijn
Kan eenvoudig gereviseerd worden kosten hiervan rond de 900,-
In mijn optiek had Nefkens Assen dit ook kunnen organiseren of aan mij kunnen voorstellen.
Ook vind ik het bizar dat ik 271,- moet betalen voor een diagnose die al gesteld was en niet nog een keer gedaan hoefde te worden. Daarbij is het stekker in de auto en druk op de knop. En dat kost zoveel geld ?
Al met al een voorbeeld van hoe je als consument door een garage zonder enige schaamte een voor een gemiddeld maandsalaris wordt opgelicht wat achteraf voor zeker de helft van het geld gemaakt kon worden
Voor mij nooit meer een bezoek aan deze oplichters in Assen