Het afscheid is met zorg en aandacht, op een persoonlijke wijze verzorgd!

Toen mijn vader achteruitging, wist ik dat hij terug wilde naar Zeewolde. Samen met mijn moeder enkele websites bekeken, bij de naam Catrien was herkenning. Contact gelegd en dat voelde meteen goed. Toen het zover was, kwam ze naar Nunspeet. Die nacht samen met mijn moeder en Catrien herinneringen gedeeld, waarin verdriet en dankbaarheid een plek kregen. En zo werd ook heel rustig het afscheid en de begrafenis al doorgenomen. Catrien stimuleerde daarbij ook onze eigen inbreng. De dagen daarna heeft ze de voorbereidingen voor ons verzorgd en ons geholpen op weg naar de uitvaartdienst en de begrafenis, rustig, met zorg en aandacht. We zijn dankbaar dat dit afscheid de herinnering aan Piet zo treffend heeft onderstreept, dankjewel Catrien!

Bijzonder mooie uitvaart

Catrien Dirkmaat was als een rots in de branding. Wat hebben we haar vaak kunnen raadplegen voor advies. Ze heeft alles tot in de puntjes geregeld voor ons: van de begraafplaats voordien bezoeken en de betreffende personen spreken, het kostenplaatje doornemen met ons, advies over de rouwkaart gegeven, tot het draaiboek voor de uitvaart in overleg samenstellen. Ze heeft ons goed begeleid op de dag zelf en onze wensen volledig nagestreefd. We hadden ons geen beter, vriendelijker en betrouwbaarder iemand kunnen wensen. Familie Servaes Gent (België), Ugchelen, Apeldoorn)

Warme betrokkenheid

Bedankt Catrien voor de mooie uitvaart van onze moeder. Wij als familie zijn kijken hier met een goed gevoel op terug.

• Respect voor uw wensen

De zorg was fijn, betrokken en met veel respect voor onze wensen.

Er was veel ruimte voor onze wensen en die van de overledene. Het was fijn om Catrien naast ons te hebben om antwoord te kunnen geven op de vaak praktische vragen waar wij mee zaten. Het voelde goed om de laatste zorg voor onze moeder in haar handen te laten zijn.

• Respect voor uw wensen

Warm, betrokken, en doortastend wanneer nodig

Ik heb Catrien van In Lucem ervaren als een warme en sterke steun die ons als nabestaanden op een betrokken manier en op een rustige wijze overal doorheen heeft geloodst. Naast deze steun moedigde Catrien ons ook juist aan om buiten de gebaande paden te denken om zo tot een afscheid te komen wat helemaal bij onze moeder paste! Zo kan je zelf toch met een goed gevoel terugkijken op een verdrietige tijd.

Professioneel en persoonlijk.

Via een advertentie in onze lokale krant heeft mijn zus contact opgenomen met de eigenaresse van In Lucem, Catrien Dirkmaat. Dit gesprek voelde al meteen goed en wij hebben dan ook niet verder gezocht. Ons gevoel is juist gebleken. Nadat onze moeder overleden was, hebben wij Catrien gebeld die direct kwam. Alles wat zij deed en zei, ademde professionaliteit uit maar ook, zeer belangrijk, persoonlijke aandacht. Zij dacht met ons mee over zaken die voor de crematie geregeld moesten c.q. konden worden maar ook over zaken die je moet regelen nà de crematie. Een open en duidelijke communicatie. Samen met Catrien hebben wij onze moeder afgelegd. Zeer respectvol, professioneel en persoonlijk. Ondanks ons verdriet was het een mooie ervaring. Wat voor ons heel belangrijk was, was het feit dat zij begreep, dat naast verdriet ook humor mogelijk is. Wat ons betreft heeft zij perfect werk afgeleverd. Het klinkt waarschijnlijk vreemd, maar bij een volgende begrafenis/crematie zullen wij haar weer vragen ons te helpen en bij te staan. Nogmaals onze dank, Catrien!

Wat een geweldige ontmoeting!♥️

Waar zal ik beginnen en waar kan ik eindigen? We hadden direct een klik met Catrien. Ze is warm, invoelend, innemend, hartelijk en open. Mede door de gesprekken met haar was het voor ons heel duidelijk hoe de uitvaart vorm gegeven kon worden. Ook spiritueel hadden we veel raakvlakken. Ze liet ons in onze waarde en we konden alles doen op de manier zoals wij het wilden. Als onderneemster is ze goed, als mens is ze heel bijzonder. Dank mooie, lieve Catrien, voor deze liefdevolle en mooie 'ontmoeting' en dank voor alle begeleiding.

• Respect voor uw wensen

Wij hebben de uitvaartzorg van “ in Lucem” als heel liefdevol en zorgzaam ervaren. Catrien bood een luisterend oor, nam alle tijd om alles goed en respectvol te begeleiden. Ze is ook op psychosociaal vlak kundig, straalt rust uit en heeft aandacht voor de behoeften van de nabestaanden. Ze is integer, oprecht, warm en creatief en heeft gevoel voor het creëren van de juiste sfeer. Hierdoor kijken wij terug op een waardig en liefdevol afscheid van mijn moeder.

• Respect voor uw wensen

De uitvaart was goed geregeld

Catrien heeft alles goed onder controle denkt aan alles. Dat is voor nabestaanden heel fijn. Wij hebben het als zeer prettig ervaren.

• Respect voor uw wensen

Geweldige uitvaart.. met dank aan Catrien

Mijn dochter had, voordat zij overleed, zelf gekozen voor Catrien. Dit omdat zij iemand zocht die haar uitvaartwensen kon begrijpen en ook kon uitvoeren. Zij had er, na lang zoeken, vertrouwen in dat Catrien degene was die dit zou kunnen. Na haar overlijden was Catrien direct zeer betrokken bij de voorbereidingen op de uitvaart. Zij regelde en ondersteunde de nabestaanden bij alles wat er op zo'n moment geregeld moet worden. Zo wilde mijn dochter een Tipi waarin zij kwam te liggen tijdens de uitvaart. Catrien regelde dit. Net zoals zij ook de andere wensen samen met ons, ondanks Corona, zoveel mogelijk probeerde te realiseren. Wij hebben Catrien in deze moeilijke periode leren kennen als een warme persoonlijkheid met het hart op de juiste plaats. Iemand die oog heeft voor de wensen van de overledene en een grote steun is voor diegenen die achterblijven. Dus, ondanks dat de dag van de uitvaart volgens mij de koudste dag van het jaar was, bewaren wij warme herinneringen aan de prachtige uitvaart van mijn dochter. Catrien, dank hiervoor! Cobie

• Respect voor uw wensen

bij deze droeve gebeurtenis is het empatisch vermogen van een begeleidster was wezenlijk belang

Catrien Dirkmaat was direct beschikbaar toen we haar belden voor het regelen van de crematie , ze heeft een groot invoelend vermogen en heeft ons uitstekend begeleid in het heftige proces van het afscheid nemen van onze lieve echtgenoot, (schoon)vader en opa. Ze was duidelijk, toen wij onze keuzes bespraken met haar en heeft ons prima geholpen in wat er mogelijk was, van het uitzoeken van kist, kaarten, crematie oord en de procedures die er gevolgd moesten worden in deze lastige corona tijd. Dit alles heeft zeker bijgedragen tot een goed verloop van de crematie in een periode dat er maar 40-50 personen die ons dierbaar zijn, de plechtigheid mochten bijwonen. De streaming mogelijkheid was dan ook een uitkomst voor onze vrienden en familie die in het buitenland wonen. Heel erg bedankt, Catrien.

Over Uitvaartscore