erg twijfelachtig, lang geduurd

Ik twijfel over de gang van zaken/afwikkeling. Heel lang geduurd, maar rekken?

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen om uw mening over de afwikkeling van de nalatenschap te delen. In uw reactie lees ik de vraag waarom de afwikkeling van de nalatenschap waarbij u betrokken bent veel tijd heeft gekost. Ik heb begrip voor uw vraag. De afwikkeling van een nalatenschap begint met een erfgenamenonderzoek. In dit geval bleek dat er meer dan 50 erfgenamen waren. Toen deze erfgenamen gevonden waren, moesten zij zich vervolgens uitspreken over de aanvaarding van de nalatenschap en volmacht verlenen. Deze procedure heeft veel tijd gekost. Na de afronding van het erfgenamenonderzoek en afgifte van de verklaring van erfrecht, is de nalatenschap binnen een gebruikelijke termijn afgerond. Van onnodig rekken is dus geen sprake. Welke werkzaamheden Partiar voor u heeft verricht, kunt u verder nalezen in de rekening en verantwoording die u is toegestuurd. Heeft u vervolgens nog vragen, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Erfenis is goed afgewerkt met de nodige tussentijdse updates

Met redelijke tussen pauzes op de hoogte gehouden van de voortgang en uiteindelijk correct afgwerkt

Prima en adequate informatie over beloop en correcte en laagdrempelige bereikbaarheid

Tijdens het gehele proces voldoende periodieke berichtgeving over de actuele stand van zaken .

Goede uitvoering en communicatie

Communicatie en uitvoering zijn goed verlopen.

heeft lang geduurd, maar wel goed afgehandeld

I was satisfied with the precise administration.

More often than not, I wanted to receive information about the case

• Would you recommend us? Yes

Zeer nauwkeurig,en gedetailleerd

Zeer nauwkeurig,en gedetailleerd,daardoor heeft het afhandeling wel heel lang geduurd.

Zorgvuldige afhandeling

De directe erfgenaam is mijn onlangs overleden echtgenote. Daar ik weer haar erfgenam ben, is alle verdere berichtgeving aan mij gericht en heb ik ons erfdeel nu ontvangen. Dit proces is correct verlopen. Mij is niet duidelijk waarom het ruim twee jaar moest duren.

Picobello

Goede uitleg tijdens het hele proces. Het heeft wel veel tijd gekost.

Goede heldere informatie in een gecompliceerde zaak.

Perfekt georganiseerd en super personeel

Mijn ervaring is een zeer goede, geduldige nette behulpzame medewerkers. Organisatie talenten, van a tot z structuur in uitvoering, niet zo bürokratische afloop van werkzaamheden. In 1 woord top

Alle zorgen uit handen genomen.

Ik ben blij dat een bureau als Partiar bestaat anders had ik niet eens de begrafenis van mijn moeder kunnen regelen omdat ik in België woon en mijn moeder had voor zichzelf niets geregeld. Ze hebben ook de verdere afhandeling van de erfenis van mijn vader en moeder geregeld. Dank jullie wel. Ik zou elke keer opnieuw deze keuze hebben gedaan.

Heel fijn, correct en overzichtelijk

Prima! Duidelijk naar alle betrokkenen, vriendelijk, begrip voor de situatie en inzichelijk en volledig, heel prettig. Dank!

Zeer langdurig

Mijn zus ging bellen waarom het zolang duurde, kreeg als antwoord dat het nog onder in de la lag. Ze zouden het nu op pakken. Het heeft bijna 2 1/2 Geduurd

Geachte mevrouw Penny, Allereerst willen wij u hartelijk bedanken voor de tijd die u heeft genomen om Partiar te beoordelen dit beschouwen wij als bijzonder waardevol. U geeft aan dat de afwikkeling circa 2,5 jaar heeft geduurd. Vanzelfsprekend betreuren wij uw gevoel en geven wij u graag aanvullend informatie. Partiar gaat aan de slag met de afwikkeling van de nalatenschap zodra de verklaring van erfrecht door de notaris is afgegeven. Uit onze informatie blijkt dat wij deze mochten ontvangen op 20 september 2020. Vanaf deze periode zijn alle erfgenamen zowel in Nederland als in het buitenland frequent op de hoogte gehouden omtrent de status van afwikkeling. 9 maanden later is de nalatenschap volledig door Partiar afgerond. Het spijt ons dat u dit als langer heeft ervaren.

Positief, professioneel, duidelijk

In eerste instantie draaide ik de vraag om; Hoe heeft Partiar de familie Frenaij ervaren....Want wij zijn regelmatig ongeduldig geweest en hebben dat soms na overleg, maar ook op eigen initiatief door verschillende van de nabestaanden laten merken door een mail met verzoek tot update te sturen. Op momenten dat er juist nieuwe informatie vrij gekomen was en door te geven. Zo zou je ongeduld ook kunnen bemerken als "wat duurt het lang, waarom moet dat zo lang duren, ze zijn wel langzaam", maar dit is volledig onterecht. Partiar heeft altijd geïnformeerd over wanneer een stap gezet was en heeft dat altijd juist gedaan. Dus excuses voor ons ongeduld. Daarnaast had ik persoonlijk een nogal apart verzoek inzake de afhandeling van een financieel issue met mijn ex en Partiar heeft dat niet afgewezen, maar geholpen dit juridisch uit te zoeken en zich bereid getoond hierin als partij op te willen treden. Uiteindelijk bleek het niet meer nodig omdat mijn ex niet akkoord wilde geven, maar ik dank Partiar wel voor het willen meewerken hierin, dat is zeer gewaardeerd geweest mijnerzijds. De verkoop van het huis heeft me verbaasd kwa opbrengst, dus daar ook alle lof voor.

Wij zijn dik tevreden!

In het begin was ik nogal skeptisch, het idee om Partiar in te schakelen kwam van m'n zus, en m'n eerste gedachte was; dat kost toch alleen maar een hoop geld, dat kunnen we toch netzogoed zelf regelen? Een huis verkopen, de boedel verdelen, oude rekeningen betalen, oude bankrekeningen opsporen en uit laten betalen, het kost allemaal heel erg veel tijd. Bekend is dat er ook veel strijd kan ontstaan tussen de nabestaanden. In ons geval moest de ervenis over 5 nabestaanden verdeeld worden, an als ik nu de balans op maak hoeveel werk Partiar ons uit handen heeft genomen, dan kan ik het echt iedereen aanraden! Waarschijnlijk hebben we uiteindelijk nog meer netto in handen dan als we alles zelf geregeld zouden hebben. Denk hierbij aan slapende rekeningen, belastingvoordelen enz. Maar het allerbelangrijkste is voor mij nog wel dat we als gezin weer nader tot elkaar zijn gekomen! De stress die de medewerkers van Partiar weggenomen heeft is onbetaalbaar!

prima geregeld

Ik had verwacht dat de afhandeling sneller zou gaan maar overall ben ik zeker tevreden.

Alles correct weergegeven

Van alles zijn we goed op de hoogte gehouden.

Een aparte ervaring

Ik moest er aan wennen dat een proces als dit (overigens wel begrijpelijk!) zoveel tijd in beslag neemt. Waar ik moeite mee had (en waar ik van geleerd heb!) is dat er zaken van de boedel in opslag gingen die niet tot het bezit van de overledene behoorden. Daarnaast zijn er zaken opgeslagen die misschien wel wettelijk opgeslagen moeten worden maar die qua geldwaarde geen opslag waardig waren. Er werd wat "gerommeld" met mijn email adres, niet continu werd hetzelfde adres gebruikt.

Betrouwbaar

Ik heb het als erg rustgevend ervaren hoe Partiar de nalatenschap van mijn broer Pieter Tanis heeft behandeld. Gedegen, rustig, zorgvuldig. Het hele proces heeft alleen erg lang geduurd. Ik heb geen inzicht in het waarom van al die tijd. Was dat echt nodig?

Deskundige begeleiding en aanpak. Goede terugkoppeling.

Het oriënterende gesprek was heel plezierig. We werden goed geïnformeerd over de mogelijkheden. De do's en donuts bij de afwikkeling. Tijdens het proces werden we regelmatig geïnformeerd over de voortgang. En we konden met al onze vragen terecht. Partiar kunnen we aanraden voor een zorgenvrije afhandeling van een erfenis.

Erg betrokken en efficiënt.

Empathische medewerkers die het professioneel aanpakken.

Super duidelijke uitleg als je een vraag hebt.

Ik heb de afgelopen 2 jaar regelmatig contact gehad met 2 van jullie collega's. Als ik een vraag had was het iedere keer duidelijk wat ik moest doen, heel fijn samengewerkt. Bedankt namens de erfgenamen Zwartbol

Top gedaan!

Susanne Gies Broesterhuizen zeer professioneel! Ook vertalingen in engels naar familie Australie perfekt gedaan! Dank

Uitstekende professionals

Houden belanghebbenden regelmatig automatisch op de hoogte over de stand van zaken. Beantwoorden vragen snel en duidelijk. Een prima bedrijf wat staat voor hetgeen ze doen.

Madame Curiestraat 24 B

2171TW Sassenheim

0252 - 231 685

Over Partiar

Partiar is er voor erfgenamen die hulp nodig hebben bij de afwikkeling van een nalatenschap, maar ook voor iedereen die alles vóór overlijden goed geregeld wil hebben. Levens worden steeds complexer en de behoefte om zaken zeker te stellen wordt steeds groter. We treden op als executeur, vereffenaar of als gemachtigde van de erfgenamen bij het afwikkelen van een nalatenschap. Naast het te gelde maken van bezittingen en afwikkeling van schulden, regelen we ook allerlei praktische zaken rondom de afwikkeling van de erfenis. Denk hierbij aan het verzorgen van de notariële stukken, maar ook de ontruiming en verkoop van de woning en de verdeling van de inboedel. Ook zijn alle belasting-, bank- en verzekeringszaken bij Partiar in goede handen. Alles uiteraard altijd in samenspraak met de erfgenamen. Het is immers altijd maatwerk. Erfgenamen beslissen zelf bij belangrijke keuzemomenten en kunnen, desgewenst, nauw betrokken worden bij de afwikkeling van de nalatenschap. Madame Curiestraat 24b | 2171 TW Sassenheim | 0252 - 231 685 | [email protected]