We zijn op een rustige, betrokken en respectvolle manier begeleid door Marion. Dank daarvoor

Naast haar rust en betrokkenheid, handelt Marion direct en adequaat. Snelle communicatie en meedenken. Dat was fijn.

• Respect voor uw wensen

Marion bleek heel goed bij ons te passen.

Na het overlijden van onze vader, wisten we niet goed welke uitvaartverzorger we moesten kiezen. Dus ben ik op websites gaan kijken.En tja, waar let je dan op? De eerste indruk is dan toch wel bepalend. We nodigden Marion uit en het grappige was dat onze keus een hele passende bleek te zijn! We kregen (en namen) alle ruimte die we nodig hadden. Marion was er voor de praktische zaken en dingen die we vergaten. Ook waardeerden we haar openheid en haar transparantie als het ging om wat wel en niet mogelijk was (er kan meer dan je denkt!) en om geldzaken. Dus, het is een beetje laat, (sorry) maar: dank voor je ondersteuning in deze intensieve weken en ook, dat je daarna nog een paar keer contact hebt gehad met onze moeder, wordt enorm gewaardeerd!

• Respect voor uw wensen

Marion was een grote steun in deze emotionele periode

Begin september overleed mijn moeder. Mijn moeder had een uitvaartverzekering en ik was in de veronderstelling dat alles via zo’n uitvaartinstantie zou gaan. Bij de uitvaart van mijn schoonmoeder anderhalf jaar eerder verliep alles via een (weliswaar andere) uitvaartinstantie, maar dat was niet in alle opzichten plezierig. Mijn nicht gaf aan dat je ook kon kiezen voor een eigen uitvaartbegeleider. Zij kende iemand en dat bleek Marion. Met haar contact opgenomen, zij kwam vrijwel direct, kennis gemaakt en al vanaf het eerste contact liepen wij een gevoel van betrokkenheid en kennis van zaken op en wij besloten Marion aan te stellen als uitvaartbegeleider. Marion heeft daarop zelf contact gezocht met de uitvaartinstantie en haar inbreng naar hun toe geregeld. Er komt veel op je af, kaarten, een kist, de kerk, het crematorium, afstemmen met de dominee, de condeolance gelegenheid, ed. Gedurende de dagen tot aan de uitvaartplechtigheid heeft Marion dit alles voor ons verzorgd, waarbij wij als familie geen moment het gevoel hebben gehad dat er haast gemaakt moest worden. Eerst veel later vernam ik van haar dat zij nooit meerdere uitvaarten tegelijk wil doen, wat wel via een uitvaartinstantie gebeurt. Marion heeft ook de inningen van mijn moeders oude polissen verzorgd, wat op zichzelf best een hele klus moest zijn. Marion gaf ons alle ruimte, zij droeg gevraagd en ongevraagd opties aan, wij kozen. Marion was voor ons voortdurend beschikbaar en daar waar wij toch weer ergens een verandering in wilden, werd dat voor ons door haar geregeld. Alles wat zij voor ons deed gebeurde met respect, naar ons en naar mijn moeder. Na een paar weken een keurig verzorgd en inzichtelijk overzicht van kosten en inkomsten wat Marion persoonlijk kwam overhandigen en toelichten. Terugkijkend ben ik heel blij dat mijn nicht Marion heeft voorgesteld. Zij is voor ons in een voor ons emotionele periode een enorme steun geweest waarvoor wij haar zeer erkentelijk zijn.

• Respect voor uw wensen

We hadden ons geen betere uitvaartverzorger kunnen wensen!

Marion heeft vele talenten die samenkomen in de uitvaartzorg. Volgens mij is zij geboren om mensen te helpen met dit erg moeilijke stukje van het leven. De naam zou wat mij betreft dan ook gewijzigd moeten worden in "Samenspraak uitvaartontzorging door Marion Bollongino".... Marion is een zeer sympathieke, intelligente dame met een groot organisatietalent. Door haar prettige manier van doen wordt zij als het ware opgenomen in- en onderdeel van de familie. Zonder ooit op de voorgrond te treden, helpt ze waar ze kan, beschikt over een groot netwerk en heeft links en rechts goede tips en ideeën. Marion is perfectionistisch maar nooit dwingend; zoals ze zelf aangeeft wordt alles in samenspraak, naar wens van de overledene en familie geregeld. Marion is meer dan betrokken en besteedt een onwaarschijnlijk groot aantal uren om het laatste afscheid goed te laten verlopen. In ons geval 2 avonden van 130 mensen thuis en 180 belangstellenden tijdens de uitvaart. We hadden ons geen betere uitvaartleider kunnen wensen!