Absoluut geen aanrader

Bij de installatie zijn een aantal dingen achter elkaar misgegaan. Ze hadden iets actiever mogen reageren bij hetgeen misging, na heel veel telefoontjes nog geen echte oplossingen. Nadat ik dan persoonlijk naar hun kantoor ga om verhaal te halen en oplossing te eisen komt er een monteur eindelijk op gang dat dan nog steeds niet vlekkeloos gaat.

Prima, kundig en probleemoplossend team

Na aanvrag voor offerte is snel een afspraak gemaakt voor een schouwing. Een goed gesprek met Mitch volgde en hij gaf een goed advies betreffende de ligging panelen en keuze omvormer. Ter plekke werd het legplan doorgenomen en er moesten enige wijzigingen aan de meterkast worden doorgevoerd waarvoor de nodige kennis in huis moest zijn. Na gegeven opdracht werd na 1 week al gebeld dat binnen 4 weken de panelen geplaatst konden worden zodat we nog van de zomerzon gebruik konden maken. Vooruit betalen was niet nodig en de factuur kwam een paar dagen na oplevering. Voor de plaatsing werden twee dagen uitgetrokken omdat het 40 panelen betrof en een hoogwerker nodig was voor het platte dak en de route van de kabels buitenom in enkele bochten moest worden gelegd. De firma die de hoogwerker leverde wilde niet, of kon de schaarlift niet op de juiste plek zetten. De jongens van Sunleaves zagen geen probleem. Hebben dat meteen zelf aangepakt en op de juiste plek gezet. Het plaatsen van de zonnepanelen is prima verlopen zoals afgesproken. Het aanpassen/aansluiten meterkast werd prima en netjes gedaan. Alle lof voor het team van Sunleaves.

ongehoord slechte service

Bij oplevering bleken we panelen te krijgen met minder vermogen dan was afgesproken. Slechts omdat de panelen nog niet op het dak lagen vanwege wespen kon ik dat op de stickers van de panelen aflezen. Nu blijken er intussen grote vlekken op de panelen te zijn ontstaan en verschuilt men zich achter de glazenwasser die dit schuld zou zijn. Deze glazenwasser is pas ingeroepen nadat de vlekken er waren en heeft met osmose-water gewerkt en een zachte borstel. Sunleaves stelt dat door een glazenwasser in te roepen wij al onze garanties verspeeld hebben. Wij zullen dus verdere juridische stappen moeten gaan zetten. Een voorstel via een gesprek tot een oplossing te komen werd genegeerd. Ik adviseer eenieder naar de garantiebepalingen te kijken. Men dekt zich in voor alles. Feitelijk hebt u gewoon geen enkele garantie.

Beste Marinus, Wat vervelend om te horen dat u onze service op deze manier heeft ervaren. Wij hebben onze onderlinge communicatie bekeken en wij hebben u hiermee proberen te helpen. Bij afwijking van uw installatie, vragen wij altijd om contact met ons op te nemen, omdat wij een servicegarantie bieden op de installatie als installateur zijnde. U heeft aangegeven dit niet gedaan te hebben en buiten ons om een externe partij de zonnepanelen ingeschakeld te hebben om uw zonnepanelen te laten reinigen. Nadat u contact met ons heeft opgenomen en dit heeft aangegeven, hebben wij uitgelegd dat hierdoor de fabrieksgarantie kan vervallen en wij geen aanspraak meer te kunnen maken hierop. Wij hebben speciaal voor u geprobeerd alsnog aanspraak te maken op de fabrieksgarantie, maar helaas is dit afgewezen door de fabrikant, omdat niet de installateur, maar een externe partij de panelen heeft behandeld. Dit betreuren wij ook ten zeerste en hebben u dit meerdere keren proberen uit te leggen. Mocht u hierover nog graag toelichting willen, kunnen wij hierover gerust in gesprek gaan. Wij verzoeken u dan om contact op te nemen met ons via [email protected] of via ons algemeen nummer 046-2021351. Met vriendelijke groet, Team Sunleaves

Helemaal niks

Accountmanager BvdW en stagiaire thuis gehad, uitgebreid de verschillende opties besproken, gelijk de offerte in de mail. Tot zover prima... De accountmanager vertelde dat hij haast had omdat hij met vakantie ging (of "functie elders"?), diezelfde week nog. Mijn reactie was dat ik geen beslissing op korte termijn zou nemen omdat er nog andere bedrijven uitgenodigd waren zodat we e.e.a. na zijn vakantie rustig verder konden bespreken. De verbazing was echter groot toen ik al direct werd gebombardeerd met mails die mij te verstaan gaven dat de offertetermijn al bijna verstreken was. Saillant detail is dat in de offertes van Sunleaves met GEEN WOORD over een termijn wordt gesproken. Mijn reactie op deze mails zijn nooit beantwoord en ook van de accountmanager of diens plaatsvervanger/opvolger heb ik nooit meer iets vernomen. Vandaar mijn bevinding ''Helemaal niks".

Heel slechte ervaring

Komen hun afspraken niet na. Dachten een goed bedrijf te hebben genomen. Afspraak 8 uur, komen pas om 9.30 uur. Monteurs weten niet wat ze komen doen. Zelf alles moeten uitleggen. Krijgen het niet af diezelfde dag krijgt je te horen dat ze de volgende dag terug om het af te maken. Dag erna niemand geweest geen telefoontje. Je moet zelf contact met ze opnemen wanneer ze de panelen komen aansluiten. Dat kan pas 2 weken later! Zelf alles moeten opruimen wat de heren allemaal van het dak hebben gegooid, gereedschap en materiaal wat ze vergeten hebben. Echt slecht

communiceren slecht

inspectie vergeet allerlei dingen. (plaats voor omvormer, ruimte voor ladder.) waardoor ze 1e keer zonder werkzaamheden vertrekken. melden niet terug dat het mijn bedoeling is dat ik binnenkort naar 3 fase ga. Later nog een keer gemeld. En ook bij uiteindelijke montage ziet monteur dat het de bedoeling is dat de panelen op 3 fase worden aangesloten. Gaat ondertussen zijn gang om alle onderdelen voor 1 fase te monteren. Pas als alles er zo'n beetje op ligt wordt ik gebeld dat er mogelijk wat fout gaat. Willen of alles laten liggen, waar je binnenkort niets meer aan hebt door de afbouw van salderingsregeling, of tegen kosten van afhalen en opnieuw leggen. Zij zien dat het fout gaat, en ik mag betalen.

Fijne monteurs om over de vloer te hebben

Eerder dan afgesproken de panelen geplaatst. Elektrische aansluitingen door 2 monteurs gedaan met goede uitleg over alles. ( met dank aan monteur Randy v d Weyer ) Nu is het alleen wachten op de app en de uitleg hiervan. Ik ben over het bedrijf getipt door mijn broer( hij zal blij zijn met de bonis welke hij hiervoor krijgt ) Ik zal het bedrijf zeker verder promoten. J Halmans Schimmert

Heel erg tevreden over voorbereiding en installatie door Sunleaves

Eind vorig jaar alle tijd genomen door medewerker van Sunleaves om een schouw uit te voeren en een goed advies uit te brengen (met offerte). Door o.a. weersomstandigheden bleek het niet mogelijk op de eerste geplande datum de panelen te installeren. Door Sunleaves snel gereageerd door op zo'n kort mogelijke termijn een nieuwe afspraak te plannen. Contacten met Sunleaves als bijzonder prettig en constructief ervaren. Afgelopen week zijn de panelen geplaatst en aangesloten. Dat alles in heel goed overleg. Ook over de wijze waarop de elektriciëns de panelen en omvormer hebben aangesloten en de kabels hebben "weggewerkt" niets dan lof. Tot op heden heel erg tevreden over Sunleaves.

Ervaring die ik niet zal vergeten

Een week geleden is mijn installatie volledig afgerond. Dit is echt onwijs goed verlopen. Geen problemen, de route precies zoals de adviseur had aangeraden. Personeel, zowel van kantoor als de monteurs allemaal onwijs vriendelijk. Graag wil ik jullie bedanken voor het gehele traject. Sunleaves is zeker aan te raden als installateur!

Je wordt alleen maar vooruit geschoven

Juni 2022 akkoord gegeven. binnen 2 - 3 maanden zouden we dan onze zonnen panelen geplaatst krijgen. Via de mail bericht gekregen dat het allemaal niet leverbaar zou zijn voor die tijd en dat de datum verschoven moest worden naar januari het nieuwe jaar. Beetje verslagen toen ik dat las! Dit is natuurlijk niet de afspraak. vandaag 17 januari was dan eindelijk de dag dat we de zonnepanelen geleverd en gemonteerd zouden krijgen. Het weer zat vandaag ook nog eens mee!! 8:30 waren de monteurs gearriveerd om de panelen te komen installeren. Dit was prima verlopen. Na 4 uur lang op de bank gewacht te hebben op de elektricien nogmaals contact opgenomen met de vraag waar de elektricien monteur blijft. Om dan vervolgens telefonisch de vraag terug krijgen of we geen telefoon hebben ontvangen van hun waar ze de monteur hebben gecanceld omdat de omvormer niet geleverd is geworden. Verkopen kunnen ze wel maar alles waarmaken moet ik nog maar zien!

Alles goed geregeld

korte levertijd alle personeel heel erg gemotiveerd montage personeel heeft heel erg hun best gedaan en een schouderklop verdient. in de regen en in de donker de montage klus afgemaakt

Goede service en zeer beleefde mensen, zowel op kantoor als de monteurs

Een paar dagen voor de afspraak met de vertegenwoordiger Kenneth Verweij, alvast via de mail de offerte aangevraagd, om een beetje beslagen ten ijs te komen, en wat vragen voor te bereiden. Elders ook meerdere offertes aangevraagd, maar weinig onderling prijsverschil , alleen allemaal veel latere plaatsingsdata en andere producten . Degene die een stuk voordeliger was , had hele slechte recensies en daar moest 30% vooruitbetaald worden, in tegenstelling met Sunleaves , namelijk betaling 4 dagen na oplevering. Op 7 november 2022 gesprek met Kenneth Verweij , en tot overeenstemming gekomen , met nog een plaatsingsdatum van 15 december 2022 !! Welke ook naar grote tevredenheid is verlopen. Om 09:15 als 1e electriciën met hulpje aanwezig , welke rond 11:30/12:00 reeds klaar waren met hun werk, en daarop vertrokken. Rond 10:00 kwam nog 3e persoon die in zijn eentje rond 16:30 gereed was met het op 2 kanten van het dak plaatsen van 15 panelen, naar volle tevredenheid. En op 16 december bleek na een volle dag zon, alle panelen prima te werken. Ook de begeleiding betreffende BTW teruggave is netjes en goed geregeld, maar moet vanwege dat de plaatsing nog maar net is geschiedt , nog even afgewacht worden of dit ook goed verloopt, maar heb daar alle vertrouwen in.

Vriendelijke netjes en eerlijk bedrijf

Wij hebben sinds een week zonnepanelen van hun gekocht. Het begon een paar weken geleden met de verkoop gesprek wij hadden de fijne meneer Mike en dat meen ik op recht heel vriendelijk en eerlijk en neemt de tijd ook voor je. De installatie ging snel binnen een paar weken waren ze er al eerst een team eltriciens die schoon en netjes te werk gingen. Kort daarop de panelen met met monteurs uiteraad. En die het zelfde te werk gaan Kortom top bedrijf en voor ons belangrijk eerlijk

Een hele prettige ervaring

Een heel goed gevoel aan overgehouden om onze zonnepanelen door Sunleaves binnen een zeer kort tijdsbestek te laten installeren. Vanaf het eerste contact zeer vriendelijke en kundige vakmensen die er alles aan doen om je als klant een goed gevoel te geven. Zo kan het dus ook, mijn complimenten!

Komen afspraken na

Ik heb hier al eerder een posities review geplaatst (27okt22), maar wil dit er nog aan toevoegen. Na vertrek van de installateur ontdekte ik op twee panelen, die in het zicht liggen, een kras. Niet diep of groot, maar zichtbaar. Ik heb dat gemeld, maar verwachtte niet dat ik de volgende dag al gebeld zou worden met de mededeling dat de zonnepanelen vervangen zouden worden. Was voor mij niet nodig geweest: ze hadden ook omgeruild mogen worden met panelen die niet in het zicht liggen. Maar nee: ik had voor onbeschadigde panelen betaald, dus kreeg ik ook onbeschadigde panelen, aldus de medewerker. Het heeft wel even geduurd (paar mailtjes en een chat) voordat het werk opgepakt (drukte, etc.) maar inmiddels zijn de panelen inderdaad vervangen. De installateurs (opnieuw aardige jongens) hadden wel de verkeerde maat panelen meegekregen, maar ze hadden in de buurt nog een ander klus, en tussentijds zouden de juiste panelen gebracht worden zodat die later op de dag nog geplaatst zouden worden. En alzo geschiedde. Al met al: geen greintje spijt dat ik voor Sunleaves gekozen heb.

Duidelijke communicatie en snelle uitvoering

Vooraf duidelijke communicatie. De monteur was anderhalf uur eerder dan was aangegeven zonder waarschuwing. Op dat moment was niemand thuis. De monteur wilde niet wachten, hoewel iemand onderweg was. Maar sunleaves heeft het goed opgelost en een paar dagen later zijn de zonnepanelen alsnog geplaatst.

Goede service!

Fijne ervaring met Sunleaves! Komen hun gemaakte afspraken na. Snelle levering binnen 8 weken. Netjes gewerkt.

Offerte fase ging netjes evenals de het maken van de afspraken en de hulp nadien inzake btw teruggaaf.

Goede service, afhandeling en klantvriendelijk. Meedenkende en vriendelijke monteurs.

Keurig gewerkt en perfect afgeleverd

De mensen van Sunleaves hebben prima werk afgeleverd en goed meegedacht aan oplossingen. We kunnen het iedereen aanbevelen.

Het was wel even wachten maar dat was het wel waard, zeer goed gegaan met de installateurs die de zonnepanelen op het dak hebben geplaatst. Goede communicatie.

Top!!!

Na veel vergelijken, hier via via (mond-tot-mondreclame) terechtgekomen. Vanaf dag 1 een heel prettig contact en duidelijke communicatie. Goede adviezen gekregen en tot een overeenkomst gekomen. Panelen zeer snel geplaatst door een vakkundig team. Teruggebeld worden door kantoor met de vraag of alles naar wens is verlopen en of ik nog vragen had. Kortom, TOP!!

Gebeld voor een kennismaking. Binnen een week bezoek aan huis en hierin een duidelijke tekst en uitleg gekregen over de mogelijkheden. De afgeven offerte wilde wij op enkele punten gewijzigd hebben. Geen probleem en binnen een aantal minuten was de aangepaste versie al gemaild Na akkoord gegeven te hebben werden wij binnen 2 dagen gebeld voor een plaatsingsdatum. Die lag binnen 4 weken. Gezien het gehele traject is alles netjes en vlot verlopen. Top

vriendelijk, professioneel, duidelijk en snel!

Fijne ervaring met dit bedrijf! Komen hun gemaakte afspr(a)ak(en) na. Ze leggen alles duidelijk uit en zijn ook nog eens erg vriendelijk! 7 oktober akkoord op offerte gegeven en plaatsing 24 november (ca. 6,5 weken!) Garanties die ze geven zijn ook erg goed.

Super ervaring, nergens anders gaan.

Alexander met zn mannen kwamen op de afgesproken datum installeren, er werd beleefd gecommuniceerd, ze hebben netjes werk geleverd, ik ben dan ook zeer tevreden. (er werden zelfs gelijk een paar dakpannen welke kapot waren vervangen) Ik zou willen zeggen, niet verder zoeken, door sunleave uit laten voeren.

Gasthuisgraaf 10 6136 KS Limburg

06 42108474

Over Sunleaves Zonnepanelen

Met de zon als bron, helpt Sunleaves je om energie op te wekken en slim te gebruiken. Met uitgebreide elektrotechnische kennis op het gebied van zonnepanelen, batterijopslag, laadpalen en airconditioning helpen we jouw volledig zelfvoorzienend te zijn. Sunleaves is op dit gebied een innovatieve leverancier en installateur van energie-opwekkers én slimme gebruikers voor de particuliere en zakelijke markt. Het breed gecertificeerde team van experts adviseert en begeleidt bij elke stap van het proces van veilige elektrotechnische installaties, hoogwaardige producten, persoonlijk advies, support en garantie. Het persoonlijke en laagdrempelige klantcontact is ons kenmerk, een klanttevreden van 5 sterren is het doel.