Samen parachutespringen! Ons letterlijke en figuurlijke "hoogtepunt" van Texel!

Wat was het een prachtige, zonnige dag, dinsdag 17 oktober! De dag waarop wij samen de lucht in gingen om beiden een tandem parachutesprong uit het vliegtuig te maken! In één woord; FANTASTISCH! Wat een ontzettende, fijne sfeer bij jullie! We hebben echt onwijs van de sprong genoten! Super bedankt voor alles! En niet te vergeten de beelden die een dag later in de mailbox kwamen! Echt een aanrader om een cameraspringer mee te nemen tijdens de sprong van je leven!

Het was een fantastiche ervaring.ik heb in mijn leven 74 jaar veel meegemaakt maar dit was het hoogte punt hoor.Mijn dank aan de instructeur.

Super vette ervaring!

Het is al super vet als je met het vliegtuig opstijgt. Je ziet vanaf boven heel Texel en de andere eilanden. Als je er uitspringt is het alsof je droomt. Zo vet! Dan gaat het parachute open en dan heb je een opluchting. Echt een ervaring die iedereen moet beleven!

Echt iets om op je bucketlist te zetten...

Samen met mijn dochter de sprong gemaakt. Zij wilde altijd al wel. Het stond ook wel op mijn bucketlist, maar eerlijk gezegd nooit aangedurft. Toch aan haar beloofd, dus gedaan. Echt een aanrader om te doen. Super leuk (en ook erg spannend) om te doen. Ook alles wat er vooraf al gedaan word en de vlucht naar boven is al leuk. En als dan die deur open gaat...... GEWELDIG!!!

Onvergetelijk en met niets anders te vergelijken!

Al heel lang een wens/ bucketlist dingetje... We hadden fantastisch weer en werden goed begeleid. Het was echt een (spannend) feestje! Dank jullie wel paracentrum Texel

Echt echt FANTASTISCH

Er werd duidelijk uitgelegd hoe alles zou lopen, mega leuke instructeurs die zelf ook enthousiast waren (die van mij wel in elk geval). Het ging allemaal snel. En de sprong zelf, echt zo gaaf! Hoop snel een keer terug te komen. Dank jullie wel voor de ervaring!

Grandioos

We hebben een geweldig mooie sprong gemaakt vanaf 13000 voet. Het was prachtig weer dus hadden we goed zicht over het eiland. Van binnenkomst tot het einde uitgebreid en vriendelijk te woord gestaan. Ook goede uitleg tussentijds. De film die gemaakt is is grandioos, écht een aanrader om dit te doen. Prachtig om deze top ervaring te herbeleven.

Amazing experience!

As a first time jumper i was nervous. The people on the phone helped me with my booking (since it was delayed due to weather) and were very welcoming on the day of the jump. The instructers were very professional and careful about safety. The man who i jumped with (tandem) took away all the fear ny talking about how safe and being overall calming. Thank you so much for this experience. Will definitely do it again!

• Would you recommend us? Yes

Wauw, wat een spectaculaire ervaring!

Ook veel minder eng dan ik ooit gedacht had. Ik had dit niet willen missen en raad het iedereen aan. Vriendelijke en kundige mensen.

Wat een unieke en bijzondere ervaring!

De spanning begon toen we de lucht in gingen, alles werd gecheckt en de instructies werden uitgelegd. Mooi eiland zeg Texel en zeker vanuit de lucht! Vervolgens ging het luik open en toen werd het wel even heel spannend. Tijd om te gaan springen!! Wat een apart gevoel is dat die vrije val van 30 sec, en vertrouwen leg je even helemaal in iemand anders z’n handen. Toen de parachute open ging was ook wel even een opluchting. Mooi gevlogen boven Texel en weer goed geland. Bedankt instructeur en paracentrum Texel voor deze geweldige ervaring!!!!

een dag om nooit te vergeten

ontvangst en begeleiding professioneel met humor de sprong was geweldig de vrijeval indrukwekkend Julia bedankt voor deze geweldige middag

Het Ultieme gevoel

Voor mijn eerste sprong kreeg ik het ultieme gevoel van vrijheid en sensatie wat een beleving was dit. Bij aankomt moest ik me melden en helaas zat het weer in de ochtend niet mee dus ik had ongeveer 2 uur vertraging voor mijn sprong. Ik heb meteen gekozen voor 13000 ft hoog. Toen ik aan de beurt was ging het allemaal heel snel mijn maat waarmee ik tandem sprong was super relax en bereide me helemaal voor. Ik was totaal niet nerveus en was klaar voor de sprong. Eenmaal uit het vliegtuig gesprongen krijg je direct een shot adrenaline kick WAUW . De begeleider liet me ook nog de parachute sturen. Al met al geef ik mijn begeleider en paracentrum texel een dikke 10 !

grandioos.

De instructeur die met mij sprong was een kanjer. Hij legde tijdens de val alles uit. Ik heb genoten. Iedereen van het paracentrum nog hartstikke bedankt en vooral de instructeur. Afz. Wim te Boekhorst Heerhugowaard

Fantastische levensherinnering gemaakt

De beleving begint al wanneer je aankomt rijden bij het centrum en je af en aan vliegtuigen ziet opstijgen en parachutisten enthousiast naar beneden ziet komen. Even wachten maar dan mag je zelf, je wordt omgeroepen en de ervaring begint, een harnas aan en een instructie en je duo van de tandemsprong komt je halen. Je wordt klaargemaakt, en dan begint het echt, samen de lucht in, leuke uitleg onderweg over het uitzicht, geen tijd om zenuwachtig te zijn want voordat je het weet ben je het vliegtuig uit en heb je een van de mooiste ervaringen van je leven! De hoogte, De wind, de snelheid, het uitzicht, het opengaan van de parachute, echt alles is zo vet!! Dit moet je een keer gedaan hebben in je leven op Texel!!

geweldig om te doen en mee te maken

allereerst een enthousiaste instructeur. er werd zeer goed naar de tuigage gekeken en de veiligheid stond voorop.

SUPER geweldige ervaring met fijn jumpteam.gemaakt.

Wat 'n geweldige ervaring deze sprong, met super fijne mensen die je ontvangen en begleiden van de balie tot terugkomst op de grond... Waneer mogenlijk wil ik hier zeker nog 'n keer springen...

Leuke tandemsprong

We hadden met 9 familieleden geboekt. Helaas hadden ze ons in 2 vliegtuigjes geplaatst, in plaats van allemaal bij elkaar. Erg jammer dat dat niet van tevoren aangegeven werd. Ik sprong met de Engelsman Jack. Hij was echt hartstikke leuk en de sprong was geweldig. Aanrader! Mijn broer had helaas een minder leuke (vrouwelijke) instructeur en ze waren bij hem de eerste sprong ook vergeten de handcamera aan te zetten. De tweede sprong werd wel gefilmd, uiteraard zonder extra kosten. Zelf had ik gelukkig een goeie ervaring.

Een onvergetelijke ervaring

Samen met drie vrienden uit een vliegtuig gesprongen van 4km hoog. Tijdens de heenrit elkaar helemaal de spanning ingepraat, maar toen het erop aankwam had niemand zenuwen. We hadden alle vertrouwen in de persoon die ons begeleide tijdens de sprong. Een fantastische ervaring en mooiste manier om Texel te zien.

Ein super Erlebnis mit einer tollen Crew

Es war ein super Erlebnis mit einer tollen Crew bei denen man sich immer sicher gefühlt hat. Es war mein erster Sprung aber wohl nicht mein letzter.

• Würden Sie uns weiterempfehlen? Ja

Fenomenable ( ik weet het, dat is geen bestaand woord)

Jammer dat er een storing in de brandstofpomp zat waardoor de vertraging tot 3 en een half uur opliep. Maar daarna werd het wachten beloond. Jake heeft mij meegenomen naar een fantastische belevenis. De sprong, de val en het zweven aan de chute waren voor mij “A once in A lifetime event” Hoewel het zou kunnen dat het nog eens gebeurt. Kortom …… Als je durft… DOEN

Geweldige beleving

Een super leuke ervaring

Unglaublich, spannend und schön

Die gesamte Betreuung war professionell und unglaublich freundlich. Man fühlte sich sehr gut aufgehoben und sicher. Der Sprung war genial. DANKE an das gesamte Team. Insbesondere an Martin.

Parachute gesprongen van 13.000ft en het was de waanzinnigste ervaring ooit!

Parachute gesprongen van 13.000ft en het was de waanzinnigste ervaring ooit!

Een enorme thrill met veiligheid hoog in het vaandel!

Samen met vrienden hadden we het plan opgevat om onze 50 jarige leeftijd te vieren op Texel met het afvinken van een bucketlist item. We waren het unaniem eens om naast de gezelligheid ook een sprong te boeken bij het Paracentrum Texel. Dank voor deze enorme fijne ervaring en het op gemak stellen van ons allen voorafgaand aan de sprong. Het heeft anderen gemotiveerd om dit tijdens ons volgende bezoek aan Texel ook te gaan ondernemen waar ook wij weer van de partij zullen zijn! Vriendelijke Groet, Freddy Drost

Onwijs gave beleving zo’n parachutesprong!

Altijd al een parachutesprong boven Texel willen maken en 30-9-23 was het dan zover! Het was prachtig weer en de sfeer en vibes bij Paracentrum Texel waren heel goed. Alles wordt vanaf het eerste moment heel duidelijk uitgelegd en daarna bij het vliegtuigje ook nog een keer door de instructeur. Mijn instructeur was Peter. Hele rustige, relaxte man. Toen we op 9000 voet waren aangekomen ging het rolluik omhoog en mochten wij als 2e tandem springen. Zo gaaf! Zo mooi! Zou het morgen weer doen! Peter heeft mij gefilmd met een handcam en diezelfde middag nog had ik de beelden al in mijn mailbox. Superleuk om dit terug te kijken en te delen met mijn vrienden en familie. Bedankt voor deze mooie ervaring Paracentrum Texel! En zeker tot een volgende keer!

Postweg 128

1795JS De cocksdorp

+31 (0)222 311464

Over PARACENTRUM TEXEL

Of je nu wilt leren parachutespringen, een tandem parachutesprong wil maken of een al gebrevetteerde sportspringer bent, Paracentrum Texel heeft alles in huis om je sprong(en) tot een succes te maken. Het paracentrum is sinds 1969 de mooiste locatie van Nederland om een parachutesprong te maken. Bij ons werken full-time professionele instructeurs die leven ván en voor het springen.