Prettige en ter zake kundige mediator

De kennismaking en de samenwerking met Petra was prettig en gebaseerd op veel kennis. Mijn verwachting van mediation was echter ook meer gericht op de emotionele afwikkeling van een scheiding, maar daar was eigenlijk geen ruimte voor. Achteraf gezien is dat maar goed ook, want dat had het traject alleen maar ingewikkelder gemaakt en je komt ten slotte voor een goede (en zakelijke) afwikkeling van je huwelijk. Petra denkt goed met je mee. Zij is een prettig en neutrale mediator.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Professioneel, kennis van zaken en betrokken.

Ik heb de samenwerking met Horst Mediation als zeer prettig ervaren. Zeer professioneel. Zowel op de inhoud als op persoonlijk vlak. Het is erg fijn als zaken duidelijk worden uitgelegd waarom iets wel en niet kan. Met name fiscaal. Geen verrassingen achteraf.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Prima begeleiding tijdens onze echtscheiding

De echtscheiding viel samen met de coronaperiode. Hierdoor zijn vrijwel alle gesprekken telefonisch of online (Teams) gevoerd. In het begin spannend, maar het is allemaal prima verlopen. Mw. Mallant heeft ons zorgvuldig geholpen bij de afhandeling van alles wat er bij de scheiding kwam kijken.

Een veilige, prettige omgeving

Petra heeft ons heel goed geholpen met de scheiding. Ze luistert goed naar het verhaal van beide kanten. Waar nodig is, vraagt zij door of laat juist de ander aan het woord. Ze geeft je een veilig gevoel zodat alles bespreekbaar is. Ze voelt ook precies aan waar de pijnprikkels liggen. Ze legt alles op een duidelijke manier uit en zorgt dat alles besproken word. Ze heeft mij echt het gevoel gegeven dat de scheiding op een goede manier geregeld is voor alle partijen.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Een helpende hand in bijzondere situaties

De mediation heb ik ervaren als zeer prettig. In mijn geval een goede sturende gesprekspartner in de gesprekken. Duidelijk in het maken van afspraken waarin beide partijen de tijd kregen om eigen mening kenbaar te maken. Na de gesprekken duidelijke en uitgebreide verslagen als dit noodzakelijk was. Ook de transparante en onafhankelijke houding heb ik als erg prettig ervaren.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Erg fijn en deskundig geholpen

Petra is een zeer deskundige en daarnaast ook een prettig persoonlijkheid. Die goed het overzicht kan bewaren en kan doorpakken wanneer dit nodig is.

Over De Horst Mediation

De Horst Mediation in Amersfoort begeleidt (ex)partners en familieleden om goede en blijvende afspraken te maken die bij hun relatie passen én die juridisch en fiscaal kloppen. Hoewel onze focus ligt op het begeleiden van scheidingen, kunnen zij ons ook in andere relatiefasen inschakelen.