Professionalisme overgoten met betrokkenheid

Meteen bij het eerste telefonische contact hadden mijn broer en ik een 'klik' met Els Heijkant. Ook mijn moeder had dat gevoel toen Els de eerste keer bij haar thuis kwam om de organisatie van de uitvaart van mijn vader te begeleiden. Els voelde heel snel aan wat we voor ogen hadden en nam alle tijd voor de verhalen die mijn moeder graag kwijt wilde. Ook daarna is het contact heel fijn en soepel verlopen: snelle reactie op onze WhatsApp- en e-mailberichten, ook 's avonds en in het weekend. Dank je Els, mede dankzij jouw fijne begeleiding voor en tijdens de crematie kunnen we voor altijd troost putten uit een prachtig afscheid.

Dat het niet beter kan.

goed! professioneel betrokken en altijd bereikbaar.

Een ontmoeting met twee mensen die betrokken zijn bij jou en je familie rondom het overlijden van onze moeder/Oma. Corina neemt soms lastige gesprekken met derde van ons over. Om toch een mooie uitvaart te organiseren. Els denk mee in het uitleggen wat doodgaan voor een kindje van 3 betekend en geeft zo maar twee boekjes die dat voor zo'n klein mannetje inzichtelijk en begrijpelijk maakt zonder dat het eng wordt. Met Corina ontstond er snel een band waarin geen vraag te gek is om te stellen. De verzorging van moeder werd dagelijks uitgevoerd tijdens de periode van opbaren. Zodat rouwbezoek steeds een netjes verzorgde moeder konden ontmoeten. Waar ik persoonlijk wel aan moest wennen is de huidige tijd. Dat vrijwel alles digitaal gaat via Mail of Whatsapp. Maar nogmaals dat zegt niets over de betrokkenheid van Corina en Els, maar meer over mij. Terugkijkend op de periode van het afscheid van onze Moeder/ Oma waren Els en Corina een baken waar we steeds op terug konden vallen. zodat we gezamenlijk een mooie passende wijzen het leven van Moeder/Oma hebben kunnen vieren. Dank je wel Corina en Els.

Intiem, persoonlijk en precies passend bij onze wensen

Monuta als bedrijf heeft ons zeer goed geholpen rondom de uitvaart, die review heb ik geschreven op een andere pagina. Deze review is heel specifiek voor Els Heijkant en haar goede zorgen. Zij heeft er als woordienstbegeleider voor gezorgd dat de rode draad van onze verhalen duidelijk werd, en ze heeft die draad met haar eigen teksten versterkt. De manier waarop ze schreef, voelde aan alsof ze mijn vader persoonlijk gekend heeft. De manier waarop ze het voorgedragen heeft tijdens de uitvaart, was respectvol en bescheiden, alsof ze niet de leiding hoefde te nemen in het hele afscheidsproces. Wij hebben tot drie dagen na de uitvaart complimenten gekregen over de intieme, persoonlijke en integere vorm van de uitvaart, hoe de organisatie het geregeld heeft, en specifiek over de manier waarop Els de ‘dienst’ geleid heeft.

Professioneel, stijlvol in een prettige en soepel verlopende samenwerking en afstemming.

De begeleiding en ondersteuning zijn vanaf het eerste contact uitstekend verlopen. Els Heijkant was zeer professioneel in haar rol en wist heel goed ruimte te laten voor onze eigen wensen en behoeften t.a.v. de hele invulling en organisatie van alles wat gebeuren moest. Daardoor ontstond er ondanks alle verdriet een heel natuurlijke en plezierige samenwerking. Zodoende zijn we er in geslaagd een uitvaartdienst te organiseren die volledig recht heeft gedaan aan onze overleden zoon. Door de combinatie van een prachtige locatie (Hilvaria Studio’s), veel bezoekers, mooie teksten, prachtige muziek en mooie foto’s en beelden is de uitvaart een stijlvolle en indrukwekkende gebeurtenis geworden en ook een oprecht eerbetoon aan onze zoon. Wij kijken met trots terug op dit prachtig georganiseerde afscheid en het biedt ons troost en geeft ons kracht om het rouwproces in te gaan. Zonder de ondersteuning en begeleiding van Els Heijkant van Monuta was dit niet op deze manier mogelijk geweest. Wij zijn daar bijzonder dankbaar voor.

Wouw!! Dat iemand de uitvaart zo kan regelen mijn dank is zo groot.

We hebben een super begeleiding gehad van begin tot eind . Wat zijn we goed geholpen snelle reactie bij vragen en super lieve warme personen. Corina en Els wat zijn jullie goed in je vak , een goed luisterend oor. Alles is perfect in elkaar gezet en de dienst is helemaal verlopen zoals wij het voor ogen hadden . Nogmaals bedankt namens heel de familie .

Gewoon helemaal perfect verlopen

Afscheid is erg belangrijk en Corina heeft ons geholpen om dit goed in te vullen. Onze wensen zijn direct tot uitvoer gebracht en er is altijd snel gereageerd op een telefoontje of e-mail bericht. Voor ons is de hele dienstverlening als zeer prettig ervaren.

uitstekend geregeld

De uitvaart is heel goed en met respect verlopen. Alles van begin tot het eind geregeld door Els en Corina. Men stond open voor onze wensen en hebben ma een waardig afscheid kunnen geven met veel fijne reacties achteraf.

Corina liet me niet vallen maar deed alles met mij samen

Ondanks dat ik alles al zo goed als mogelijk op papier had staan in overleg met mijn moeder ging t ineens zo snel en was ik overrompeld door haar overlijden. Maar alles is ook met hulp van mijn 2 dochters Renate en Esra is het n mooi afscheid geweest.

Helemaal gericht op mijn individuele wensen!

Ik had de kans om mijn afscheid zelf voor te bereiden. Het was geweldig hoe snel en goed Els Heijkant daarop inspeelde. En we bespraken ook, hoe belangrijk het is om tijdig na te denken over je wensen rondom je afscheid.. En vooral om die ook op papier te zetten! Je nabestaanden zullen verdriet hebben om je. Hoe mooi is het dan, als je hen niet hoeft te belasten met allerlei onzekerheden rondom jouw afscheid. Ikzelf vond veel rust in mijn 'voorbereidingen'. En in de wetenschap, dat ik zelf nog kon bijdragen aan een mooi, sfeervol afscheid, waarin mijn geliefden mij en zichzelf konden herkennen. De manier, waarop Els dat proces begeleidde heeft mij helemaal gerustgesteld en gesterkt!

Top geregeld, we voelde ons gelijk thuis

We hebben op zaterdagavond gebeld met corina en vanaf toen alles meteen top geregeld van begin tot eind

Betrokken, respectvol en oog voor detail

Zelfs met de coronabeperkingen waarmee we moesten werken na het overlijden van onze moeder, heeft Els ons op een betrokken manier door het hele proces geloodst. Ze was er altijd als we haar nodig hadden. Via Teams en mailwisseling hebben we dankzij haar inzet en ondersteuning een afscheidsviering gehad waar we met een warm gevoel op terugkijken. Het was fijn Els te ontmoeten tijdens de viering. Ze heeft alles tot in de puntjes geregeld, en daar zijn we heel dankbaar voor.

Warm, betrokken en lief

Els heeft er voor gezorgd dat de uitvaart van mijn moeder verlopen is zoals wij het voor ogen hadden. Een ontzettend lieve betrokken vrouw. Dank daarvoor.

We hebben op een liefdevolle manier afscheid kunnen nemen, mede doordat onze wensen betreffende de uitvaart serieus en met respect behandeld zijn

Ze hebben ons als gezin erg goed op gevangen en ze hebben met respect om gegaan met me man en de uitvaart hebben ze erg netjes gedaan heel veel respect

geweldige begeleiding en zorg

Geweldig en betrokken

Een aanrader, van begin tot eind was het helemaal naar onze wens.

Nadat onze grootste nachtmerrie, namelijk het verliezen van onze zoon, werkelijkheid werd hebben we Corina Holterman van Monuta Westen & Holterman gevraagd om ons te helpen met de uitvaart. Van het begin tot het eind heeft Corina dit voor ons geregeld, met daarbij alle wensen die wij hadden om er een prachtig afscheid van te maken. Alles wat we graag wilden heeft ze voor ons geregeld. We hebben veelvuldig contact gehad, ook als we vragen hadden mochten we altijd bellen. Helaas hoort het financiële stukje ook bij het regelen van een uitvaart. Dingen waar we eerder nooit over nagedacht hadden... Corina zorgde ervoor dat dit duidelijk en inzichtelijk was. We werden niet verrast met onverwachte kosten. Erg prettig, het is immers al zwaar genoeg. Wat extra fijn was in deze intens verdrietige periode is dat Hans van Monuta onze zoon opgehaald heeft in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht en ook vanuit huis naar de begraafplaats gebracht heeft. Dezelfde mensen, dezelfde gezichten, dat was wat we graag wilden. Ook daar heeft Corina voor gezorgd. Het regelen van de balseming van onze zoon en de controle hiervan door Corina gebeurde met veel zorg en respect. Mocht ik in de toekomst een uitvaart moeten regelen zou ik zonder enige twijfel Corina Holterman weer vragen. Maar vanzelfsprekend hoop ik dat dit voorlopig niet nodig is.

Persoonlijk en professioneel

Corina heeft ons begeleid na het overlijden van mijn vader. Wat enorm fijn dat we in deze verdrietige periode konden leunen op Corina. Ze is een warme persoonlijkheid waarbij wij ons heel vertrouwd voelde. Ze heeft ons zowel op praktisch als emotioneel gebied geholpen. Wij hebben ervoor gekozen het opbaren en de afscheidsceremonie thuis te doen. Dit betekende dat er veel geregeld en georganiseerd moest worden maar met de hulp van Corina is dit perfect gelukt. Corina nogmaals dank voor alles.

Precies zoals mijn moeder gewild had en zoals ze eerder zelf ervaren had bij mijn vader.

Vanaf het begin tot het laatst toe waren de contacten persoonlijk, met aandacht en respectvol. Er was duidelijkheid en afspraken werden goed nagekomen. Er is heel goed geluisterd naar de wensen van de betrokkenen, we kregen waardevolle adviezen om een mooi afscheid voor te bereiden. En dat is het ook geworden, een mooi afscheid en een waardevolle herinnering. Allen hartelijk dank!

Betrokken

Wat fijn om iemand te treffen die zo betrokken, ter zake deskundig, en ruim de tijd neemt voor je in een zo'n intens droevige tijd. Tot en met de crematie heeft zij alle heft in handen gehad en perfect geregeld. Zelfs de afwikkeling van de financiële kant is zoals op voorhand gezegd gegaan. Geen loze beloftes en verassingen achteraf. Vreemd om iemand aan te bevelen in deze situatie. Maar als iemand zo iets triest overkomt, wens ik iedereen iemand als Corina Holterman aan. Warm persoon.

Fijne persoonlijke begeleiding!

Ik heb het als zeer prettig ervaren dat ik van de 1 ste dag tot aan de uitvaart alles met Corina heb kunnen regelen. Zeer vriendelijk en kundig. En heeft echt alle tijd voor je. Zij was ook onze spreekster bij de uitvaart. Ook dat was zeer mooi gedaan, met een hele fijne spreekstem en zo goed ingelezen dat het net was of ze ons persoonlijk kenden.

Over Monuta Uitvaart