Waardevol afscheid

Wij hebben het afscheid van mijn moeder en Oma als heel warm en waardevol ervaren, mede door Bas de Esch en Rob van Tilburg. In het bijzonder vonden wij Rob een heel prettig en rustig persoon, waar absoluut niets teveel was. Hij maakte ons afscheid plaatje compleet en is zeker aan te bevelen bij anderen. Dank jullie wel !

Fijne ervaring

Ik heb vele jaren bij Monuta met veel plezier gewerkt maar nu was het anders. Bart en Rob hebben het met veel toewijding en warmte geregeld en uitgevoerd mijn complimenten. Het was de uitvaart van mijn broer

Dankjewel beste mensen van Monuta!

Dankjewel beste mensen van Monuta, in het bijzonder Bas! Het afscheid en de uitvaart van mijn moeder zijn mede dankzij jullie voor mij en mijn familie een prachtige, gedenkwaardige gebeurtenis geworden. De hele voorbereiding verliep vlekkeloos en we hebben de zorg die jullie hebben besteed aan het geheel als zeer respectvol en professioneel ervaren. We hebben veel zelf gedaan, vooral voor de uitvaartdienst. Soms hadden we daarbij niet alles goed doordacht, maar de rimpeltjes werden netjes door jullie gladgestreken. Top! We kijken met veel warme gevoelens op deze verdrietige periode terug.

Top ervaring

Na get overlijden van onze dierbare, zijn we in contact gekomen met monuta. Onze contactpersoon Bas, stond vanaf het begin altijd voor ons klaar. Hij verstaat zijn vak, toont medeleven en is oprecht in de gesprekken. Door hem kom je niet voor onverwachte verassingen te staan. De uitvaart was goed verzorgd en voldeed aan onze wensen. De twee gastvrouwen stonden ook altijd voor ons klaar en zorgden voor een goed lopende avond. Speciale dank voor Nancy. Kortom: Monuta is voor iedereen aan te raden. Het personeel staat tot in de late avonduren voor je klaar en zorgt voor een vlekkeloos verloop tijdens het afscheid van uw dierbare.

Warm, meedenkend en persoonlijk

Ik had een goede click met Laura Ik had al contact opgenomen toen mijn moeder op sterven lag. Ze heeft mij heel goed geholpen en geïnformeerd Alles samen geregeld en vastgelegd, zodat ik alle tijd had om er te zijn voor mijn moeder en na haar sterven weinig meer hoefde te doen. Na het sterven van een familielid wordt er al heel veel van iemand gevraagd, en je word geleefd door je omgeving. Ik heb in redelijke rust haar heengaan kunnen verwerken

Goede begeleiding van het verloop van de uitvaart

Je wordt goed begeleid. Kleine aanpassingen op verzoek van de klant worden goed en accuraat opgepakt. Wel mag er beter gecommuniceerd worden naar de klant betreft de ophaalservice van PostNL bij het afgeven van rouwpost.

Goede begeleiding door het hele proces

Vanaf het 1e contact een goed gevoel gehad. Goede begeleiding. Meedenken en voorstellen doen. Het geven van aandachtspunten waar je dan niet aan denkt. Ook na de uitvaart is er nog gedegen aandacht geweest. Al met al zeer tevreden.

Van a naar b goed begeleid. Contact verloopt snel en duidelijk. Er is veel betrokkenheid. De man bij afscheid was soms wat stug.

Zeer persoonlijke en respectvolle begeleiding van de uitvaart.

Door het inleven van de uitvaartverzorger van Monuta in onze situatie hebben we een zeer respectvolle en waardig afscheid kunnen nemen.

Goede persoonlijke begeleiding

De mensen van monuta zijn echte professionals. Heel betrokken bij alles wat er geregeld moet worden.

Goed geregeld

Goed geregeld

Prima verzorgde uitvaart zeer netjes geregeld.

Zeer persoonlijke aanpak met betrokken mensen die voor mij een steun in de rug zijn geweest.

Uiteindelijk is het een waardig afscheid geweest

Het eerste contact was met Bas van Esch. Bas is van het begin erg betrokken geweest. Wel vreemd dat hij drie dagen later vakantie had. Daarom kon hij de dienst niet begeleiden. Bas vond dit zelf ook vreemd. Marieke van Hal heeft het toen deels overgenomen. Op aanraden van twee zussen hebben we. Joop de Vuijst als voorganger uitgekozen. Weet niet of Joop te veel werkt of te veel hooi op zijn vork neemt. Maar er waren behoorlijk wat schoonheidsfoutjes tijdens ons mail contact. Maar erger ook tijdens de dienst.uiteindelijk wel goed gekomen maar had niet hoeven gebeuren. Om even terug te komen op het contact met Bas van Esch. Heb gelukkig nog niet al te vaak contact gehad met monuta. Maar Bas heeft zelfs in zijn vakantie ons nog bijgestaan om het een en ander te regelen. Dit is echt van grote waarde geweest. Dit is denk ik niet altijd hoe het gaat maar wil dit wel gezegd hebben. Zoals Bas zijn werk uitvoert is buitengewoon netjes en wordt zeer gewaardeerd.

Duidelijke uitleg ruimte voor vragen

Goed verzorgd

Er werd goed gereageerd en geluisterd naar onze wensen

afgestemd, betrokkenheid 'in balans'

Enkele weken geleden heeft Monuta de uitvaart van mijn moeder geregeld. Bas de Esch: hartelijk dank voor de mooie begeleiding en hulp; Sympathiek & duidelijk. Respectvol & pragmatisch. Je bracht me telkens op de hoogte van wat belangrijk was en hield de vinger aan de pols waar ikzelf dingen aan het regelen was. Je was aanwezig, zonder op de voorgrond te staan maar je verdween ook niet naar de achtergrond; in balans. Wat ik ook erg waardeerde, je heb de hele weg erheen begeleid en kon met je eigen agenda schuiven, waardoor je aanwezig was op de uitvaart. ik begrijp dat dat niet altijd kan, je moet het met je eigen planning kunnen combineren, maar dat die moeite namen, dat vond ik mooi. professioneel en ; 'menselijk'. hartelijk dank daarvoor. Ruud Hermans, jij hebt de dienst begeleid met woorden, met zang. Voor de genodigden was het bijzonder te zien, hoe je professionaliteit combineerde met persoonlijke benadering. je ondersteunde mij en de kinderen om zelf een verhaal te brengen, dat was waardevol. Je kon het verhaal van ons mam, zo brengen dat de zaal haar leerde kennen, haar leven werd een beleving daardoor. Ook de combinatie hoe Ruud en Bas op elkaar 'ingespeeld' waren, ja. Het 'klopte' gewoon: afgestemd op ons, de uitvaart was nu precies zoals ons mam zelf was. En dat helpt echt, bij het dragen van het verlies. Bedankt, ook namens mijn vader Emiel van Kuijk, groeten van Sharon, Nina en Stan

Ik heb een goede ervaring met Bas

Bas heeft de uitvaart van mijn moeder goed verzorgd tot in de puntjes toe we hebben veel contact gehad met elkaar als we een vraag hadden kregen we snel een antwoord terug. Dat geldt ook voor Sietske zijlmans ook zij heeft een heel mooie dienst gehouden van mijn moeder met een hele mooie gedichten er bij. Als we een aanpassing wouden in het levensloop verhaal van mijn moeder dan was dat geen probleem. Bas de Esch en Sietske zijlmans dankje jullie wel voor de mooie afscheid van mijn moeder. Groetjes Petra van den Heuvel en Edwin van den Heuvel

Voorbereidingen en uitvaart prima geregeld!

Voorbereidingen en uitvaart prima geregeld! Met dank aan Bas de Esch (uitvaartverzorger)

Hartverwarmend

Ik ben erg te spreken over de wijze waarop de medewerkers van Monuta, in het bijzonder uitvaartondernemer Bas de Esch en woorddienstbegeleider Sietske Becks - Zijlmans, ons als nabestaanden hebben ondersteund en begeleid na het overlijden van mijn broer. Bas heeft op een warme, eerlijke, maar vooral persoonlijke wijze gezorgd dat alles tot in de puntjes geregeld werd. Bas stuurde regelmatig updates, informeerde of alles naar wens verliep en was altijd bereikbaar voor vragen. Helaas kon Bas niet bij de uitvaart aanwezig zijn, maar zijn collega Bram heeft ons tijdens de uitvaart op dezelfde persoonlijke manier begeleid. Ook noemenswaardig dat Bas na de uitvaart ook bereikbaar bleef voor vragen. Bas heeft ons in deze hectische en emotionele periode veel zorgen uit handen genomen en daar zijn wij hem heel dankbaar voor. Daarnaast complimenten aan Sietske. Sietske weet anekdotes en herinneringen om te zetten in mooie, treffende teksten. Daarnaast heeft Sietske ons fijn begeleid in de dagen voorafgaand aan de uitvaart, waarbij zij continu bereikbaar was voor vragen en alles in goed overleg ging. Tijdens de dienst heeft Sietske het levensverhaal van mijn broer mooi geschetst. We hadden ons geen betere woorddienstbegeleidster kunnen wensen! Ook dank aan alle andere medewerkers van Monuta (o.a. Bart en Jordi), die op respectvolle en integere wijze met ons als nabestaanden en met mijn broer omgingen.

Met oog voor de mens helder en efficiënt.

Voor het afscheid van onze moeder en oma hadden we vrij goed in gedachten hoe het eruit zou moeten zien, evenals kennisgeving en papieren herinnering. Met dank aan Bas in de voorbereiding en de bescheiden rol van Marieke tijdens het afscheid is dit volledig gelukt. Dank daarvoor Bas en Marieke. Mede namens de rest van de familie, Yvonne

De begeleiding van Monuta door Bas was erg fijn

Bas wist goed af te stemmen op ons. Goede begeleiding, eerlijk en ook een grapje op zijn tijd. Dat past bij wie wij zijn.

met een empathisch oor, welwillend hart voor hun "werk waren ze er voor ons!"...

Beleefd, vriendelijk, meedenkend, konden met mijn humor en tranen overweg. Ze waren op gepaste afstand toch dichtbij! Alle respect voor deze monuta medewerkersdie gezamelijk, deze moeilijke tijd wisten te verzachten!!

Warm, integer en persoonlijk

Hoewel we ‘per ongeluk’ bij Monuta terecht zijn gekomen, hadden we het niet beter kunnen treffen. Bas de Esch heeft ons veel zorg uit handen genomen en heeft gedurende de tijd tussen het overlijden en de uitvaart continu een vinger aan de pols gehouden, op een integere en warme manier. De twee dames die geholpen hebben met het thuis opbaren en de rest van het team dat iedere dag kwam kijken of alles goed was, waren zo warm en oprecht, dat we nog net niet naar ze uitkeken, iedere dag. Dit hele team kon binnenkomen in uniform en precies opgaan in het bezoek dat er al was, met alle respect voor de omgeving. Ik noem hier Hetty even bij naam, omdat zij het vaakst langs gekomen is en we het meest contact hadden met haar. Het korte berichtje van haar op de dag van de uitvaart was net even zo’n extra zorgzaam momentje dat ons goed deed. De woorddienstbegeleidster was perfect voor ons uitgezocht en sloot precies aan bij waar wij aan dachten. We hebben door dit team een prachtig persoonlijk en intieme uitvaart gehad waar we vele complimenten voor mogen hebben ontvangen. Onze dank is dan ook bijna onbeschrijflijk groot.

Heel tevreden!

Kijk met een goed gevoel terug op het afscheid van mijn tante. Super tevreden over Bas en Agertha. Zij hebben er alles aan gedaan om ons tot steun te zijn.

Over Monuta Uitvaart