Top geregeld!

Mijn vader is afgelopen oktober overleden. Omdat wij wisten dat het niet goed ging met mijn vader, hebben wij in juni samen met mijn vader en met hulp van Inge al het een en ander op papier gezet. Dat heeft ons in oktober enorm geholpen. Inge is onze contact persoon en wij zaten qua regelwerk op één lijn. Er is ook geluisterd naar onze wensen en dat was heel fijn. Inge dacht ook na over de rol van mijn dochters tijdens de crematie. En zij heeft ook voor kaarsen gezorgd en mijn dochters hebben tijdens de dienst de kaarsen aangestoken. Ondanks de verdrietige tijd, kijk ik terug op een mooie week…

Warme ervaring op afstand

De crematiebijeenkomst van een goede vriend van ons volgden wij via streaming. Ondanks de afstand voelde het of we erbij waren. De vormgeving, de beelden waren ondanks het verdriet hartverwarmend. Uitstekend geregeld door Monique, je kon merken dat ze goed naar de wensen van de familie had geluisterd. Ook mijn ervaringen om via haar bloemen te bestellen passend bij de andere bloemstukken waren zeer goed.

Had me geen betere ondersteuning kunnen wensen

Na het overlijden van mijn man Rob. Werden we teruggebeld door Monique. De klank van haar stem en hoe het telefonische gesprek is verlopen gaf ons het volledige vertrouwen. De ondersteuning en de manier hoe alles is verlopen heeft het vertrouwen in Monique en Inge alleen maar laten groeien. Het is bij hun niet uitvaart geregeld en tot ziens. Ze blijven je ondersteunen waar ze kunnen. Ook de mensen om ons heen waren vol lof over deze twee dames. Voor ons zijn ze goud en wij zullen ze altijd dankbaar blijven. Van ons krijgen ze een 10!!!!!

Monique levert topkwaliteit !

Dankzij de Parel Monique Maurik, bij wie medemenselijkheid,deskundigheid, warmte, empathie en oprechtheid hoog in het vaandel staan, hebben wij een waardig en passend afscheid ,waar wij met een heel goed gevoel op terug kunnen kijken, mogen beleven. Marjan

Wat een lieverd is Monique.

Ondanks alle gedoe in de familie wist Monique alle rust te bewaren en nog steeds helpt zij mij bij alle afwikkelingen. Wat een lieverd en altijd reageert ze direct op mijn appjes.

Na het overlijden van mijn man dachten mijn kinderen en ik direct aan Monique van Monuta Uitvaart om haar te vragen de uitvaart te verzorgen. Wij hadden al een heel goede ervaring gehad met Monique bij het overlijden van mijn schoonmoeder. Nu heeft Inge de uitvaart verzorgd en wij waren weer zeer tevreden. Inge heeft aan al onze wensen voldaan op een zeer respectvolle wijze. Wat mij opvalt is de grote betrokkenheid en inlevingsvermogen van Monique en Inge. Ook bij het laatste nazorg gesprek kwam dat weer duidelijk naar voren en was voor ons ook zeer waardevol. De dames zijn met hart en ziel met hun vak bezig.

Goede en duidelijke ondersteuning

Inge heeft ons erg goed ondersteund met veel vrijheid voor onze ideeen, Staat ons goed bij met vragen die we hebben, Een erg prettige persoonlijkheid in een moeilijke tijd

Waardig en persoonlijk afscheid, volgens de wens van de overledene en nabestaande

Wat een prachtig, emotioneel afscheid. Dit allemaal geleid en geregeld door Dorien Veerman, Monique Maurik en Inge van de Koorn. Zo persoonlijk, zo naar de wens van de familie. Veel tranen, veel herinneringen en veel respect. De wijze waarop we afscheid hebben genomen kon precies zo als we ook zelf wilden. De medewerking van Jeroen en Hugo was heel fijn. Dank voor de manier waarop jullie alles hebben bewerkstelligt zoals onze zoon het graag wilde. Groet van een verdrietige schoonmoeder.

Naar tevredenheid afgehandeld

Goed meegedacht over de mogelijkheden voor de sobere uitvaart.

Zeer begaan en meedenkend

4 weken na elkaar beide ouders verloren. De steun van Monique en Inge was geweldig, meedenkend aan/ en over alles. In alle opzichten heel prettig en respectvol op een fijne manier. Toen ik na 4 weken helaas weer contact moest opnemen, belde Monique direct vanaf haar vakantieadres. Geeft aan hoe betrokken ze is met haar werk.

Kordate en warme begeleiding bij een moeilijke periode

Ondanks dat de dag van de uitvaart één van de meest verdrietige dagen was uit mijn leven kijk ik met een positief en fijn gevoel terug op de begeleiding vanuit Monuta. Inge was proactief, kordaat en dacht mee om de uitvaart en alles daar om heen dusdanig te organiseren die passend was bij mijn vader en goed voelde voor ons als familie. Mede door haar goede begeleiding konden wij op liefdevolle en mooie wijze afscheid nemen van mijn vader. Inge was voor mijn gevoel de perfecte match voor ons bij het organiseren van de uitvaart, waar ik met trots op terug kijk...

Ontzorgende, liefdevolle en warme begeleiding

Door de rolercoaster aan hectiek rond het overlijden van mijn beide ouders twee weken na elkaar was Monique een rots in de branding voor ons. Zij voelde bij het allereerste contact al aan wat en hoe wij het allemaal wilden en zij regelde en nam actie waar wij nog geen stappen konden nemen. Toen twee weken na onze vader ook onze moeder overleed en ik een beetje in paniek Monique benaderde nam zij binnen een half uur vanuit haar vakantie adres contact met mij op en nam weer alles uit handen en regelde waar wij door de stress geen uitweg zagen. Haar partner Inge heeft ons ook warm en liefdevol onder haar hoede genomen zodat ook de tweede crematie voor ons liep zoals gewenst. Het nazorg gesprek hebben we komende week en wij kijken ernaar uit Monique te mogen bedanken voor haar inzet die meer dan professioneel was.

Mijn moeder zou ruim voldoende verzekerd zijn en achteraf kan ik bijbetalen.

Aan mijn moeder is toendertijd meegedeeld dat zij ruimvoldoende was verzekerd, achteraf moet ik een aanzienlijk bedrag bijbetalen. Ook zou ik in de week na de crematie nog gebeld worden maar heb niemand meer gehoord, we zijn inmiddels een maand verder..... Dit was een goede leerschool, bij de volgende weet ik waar ik op moet letten. Ik heb er een naar gevoel aan over gehouden, er wordt (mis)gebruik gemaakt van de emotionele situatie.

Geachte mevrouw, Wat vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent. Inmiddels heeft de uitvaartverzorgster contact met u gehad en komt zaterdag bij u langs. We hopen dat hiermee uw nare gevoel wordt weggenomen. We wensen u veel sterkte toe. Met vriendelijke groet, Afdeling Klanttevredenheid Monuta

Perfect en zeer liefdevol

Mijn vader is op 30 april 2021 overleden. Hij wou graag thuis opgebaard worden. Mijn moeder en ik wilden hier graag bij helpen, de 2 dames van Monuta hebben ons hier goed bij begeleid ze gingen met zeer veel respect met hem om. En hebben hem er mooi bij gelegd. Elke dag kwam er iemand langs om te kijken of dat ook zo bleef. Deze dames waren ook altijd zeer vriendelijk De volgende dag kwam Inge bij ons langs. We hadden meteen een klik. Wat een lieve vrouw. Ze heeft alles duidelijk uitgelegd van wat we moesten regelen tot hoe alles zou gaan verlopen. Wat ik zelf heel fijn vond is dat ze ons niet gelijk overladen met een hoop informatie,dat ze ons overal de tijd voor gaf om dingen te regelen en het belangrijkste ze was er voor ons. Ze luisterde goed naar onze wensen, verhalen over hem, en als we ergens niet aan uit kwamen kon ik haar altijd bellen. als er ooit iets met mij of m'n moeder zou gebeuren zouden we graag willen dat Inge alles helpt organiseren. Onze totale ervaring met monuta was perfect. Wij hebben zeer veel respect voor de mensen die ervoor hebben gezorgd dat mijn vader een waardig en een zeer mooie uitvaart heeft gehad. Dankjulliewel

Goede verzorging van alles

Uitstekende opvang en verzorging na het overlijden. Alles super geregeld. Goed contact. Eind afhandeling (nota) kan sneller. Met oog op afsluiten van alles. Al is dat misschien per perso(o)n(en) verschillend.

Ik heb aan het afscheid van mijn moeder een positief gevoel overgehouden.

Ik vond de opbaring in de Zwaanshals minder dan destijds van mijn vader op de Jacques Dutillweg, ik vond het toen heel fijn om in een mooie omgeving afscheid nemen en de kist sluiten. De dienst en afscheid was relax en heb mijn moeder zoals ze is kunnen herdenken. Het is ook mooi om haar uiteindelijk over te dragen aan de meneer in het crematorium. Ik mis alleen een afrondend gesprek na een aantal weken, zodat het dossier van mijn moeder aan mij overgedragen kan worden. Nu blijf ik enigzins in het ongewassen en stuur ik een appje, terwijl de begrafenisondernemer op vakantie is. Ik vind het vervelend om te storen. Ik schrijf nu mij stukje maar doe dit liever mondeling.

Heel erg goed verzorgs

alles top geregeld alle wensen vervuld en heel mooi uitgevoerd

Goed verzorgd

Monigue is heel fijn in omgang ze stelt je gerust en geeft veel steun Daar zijn wij allemaal heel dankbaar voor

Dankbaar !!!

Monique is een spontane, lieve vrouw die luistert naar je wensen. Dankzij Monique is de uitvaart precies zo gegaan als mijn vader had gewild. Dank je wel, voor alle geduld en begrip. Bianca

Deskundig advies met een warme kijk op de saamhorigheid van de familie

Geeft je een gevoel van een betrokken persoon in de hele omgang gedurende het verzorgen van de crematie. Zeer kundig in het aangeven van de mogelijkheden en onmogelijkheden (gelet op de beperkingen door Corona). Denkt mee in oplossingen zoals de familie het graag zou willen. Wij, als familie, hebben de crematie als een bijzonder fijne uitvaart beleefd en gevoeld, mede dankzij haar inbreng.

Hartverwarmend!

De mensen die bij Monuta werken, stralen rust uit en geven je ook echt alle tijd en ruimte om de uitvaart te regelen op jouw manier. Ze dringen je niets op, ze adviseren hooguit, maar luisteren eerst goed naar jouw wensen. Je kunt met alle vragen bij ze terecht en ook nadien is hun nazorg heel lief en goed.

Professionele benadering met gevoel

Ik heb het contact destijds als zeer prettig ervaren. Overzichtelijk aanbieden van de diverse mogelijkheden en tevens werden er creatieve oplossingen bedacht voor de onmogelijkheden vanwege de corona. Dit alles ging met veel empathie gepaard.

Vanaf eerste telefoontje tot laatste minuut afscheid goed geregeld.

Mijn 1e ervaring was met de uitvaart van mijn vader die geheel in de teken stond van een " echte Mariniers uitvaart " met alles tot in de puntjes verzorgd. 2 jaar later de uitvaart van mijn moeder in Corona tijd was van het zelfde kaliber. Top geregeld.

Kompasstraat 32 2901 AM Capelle aan den ijssel

Over Monuta Uitvaart