Een goede begeleiding naar het eindresultaat

Begin 2020 had ik mijn manuscript van mijn boek af. Ik heb daarna contact gezocht met boekscout. Zij wilde mijn boek uitgeven. Ze hebben een aantal kanttekeningen geplaats rond om mijn boek (qua taal/tekst) met deze kanttekeningen ben ik aan de slag gegaan. Na een tweede beoordeling is mijn boek klaar gemaakt voor publicatie. Ik heb gemerkt dat een boek uitgeven een vak is en Boekscout heeft dit voor mij goed opgepakt.

Geweldig dat Boekscout door printing on demand beginnende schrijvers een podium kan bieden.

Ik was aangenaam verrast dat Boekscout mijn boek wilde uitgeven en ben heel blij met alle adviezen die ik van de enthousiaste medewerkers heb gekregen. Als debutant kun je daar echt iets mee.

Hele fijne samenwerking!

De samenwerking is via e-mail verlopen in de corona-tijd. Dat is vlot verlopen. Mijn vragen werden snel beantwoord en het was ook persoonlijk.

Fantastische jonge vooruitstrevende uitgeverij!

Het is ongelooflijk hoeveel aandacht ze besteden aan de schrijvers en in deze corona crisis contacten onderhouden met bijna dagelijks te mailen. Je wordt als auteur in het zonnetje gezet!

Heldere communicatie en een mooi eindresultaat

Het proces van het uitgeven van een boek is best pittig. Er komt meer bij kijken dan ik in eerste instantie had gedacht. Afbeeldingen moeten de juiste kwaliteit hebben, er moet een mooi portret foto komen, er moeten zaken worden gecontroleerd. Ik ben erg blij met het eindresultaat, ik ben daar heel erg trots op. Boekscout is laagdrempelig en communiceert helder.

Professioneel maar met hart voor boek en auteur.

Dat een boek zo snel en goed kan worden uitgegeven had ik niet kunnen vermoeden. Het insturen van het manuscript heb ik begin januari 2020 gedaan. Meteen een bericht met ontvangst met de mededeling dat het wel enkele maanden kon duren voordat men inhoudelijk op dat manuscript kon reageren. Medio maart kwam van BoekScout het bericht dat men er enthousiast over was en het wilde uitgeven. Eind maart 2020 heb ik het contract met de uitgever getekend en is het uitgeefproces begonnen. De planning was om het medio juni uit te laten komen en dat is heel erg goed gelukt; ondanks de coronacrisis. Het boek is gemaakt terwijl alle voorschriften tegen het coronavirus in acht zijn genomen. Contacten met alle afdelingen van BoekScout zijn via de telefoon en de mail verlopen. Over de mogelijkheden maar ook de onmogelijkheden is uitstekend overleg geweest. Zowel de contacten met de produktieafdeling als die bij marketing verliepen op een hele plezierige manier. Afspraken die werden gemaakt zijn op een stipte manier nagekomen en dat is -zeker voor iemand die de eerste keer een boek uitgeeft- uiterst belangrijk. Ook werd ik goed meegenomen in de voortgang van het proces zodat ik precies wist in welke fase de totstandkoming van het boek zat. Daarom heb ik zo’n goed gevoel overgehouden aan mijn samenwerking met BoekScout. De bundel ziet er geweldig uit. Vooral de manier waarop de foto’s zijn afgedrukt is veel mooier dan ik had kunnen vermoeden. Zowel inhoudelijk (beoordeling manuscript) , proces van totstandkoming (van contract tot uitbrengen boek) en technisch (kwaliteit afdrukken foto’s en tekst ) zijn fantastisch gedaan. Ik ben er trots op en wil daarom ook graag alle medewerkers van BoekScout bedanken voor de totstandkoming van mijn boek.

jullie hebben aan alles gedacht

ik heb dat al in een mail geschreven

Een hele praktische idealistische uitgever die de schrijver helpt en steunt

Boekscout is een hele fijne uitgever om als schrijver te debuteren. Ze geven je een eerlijke kans en helpen je waar ze kunnen.

Persoonlijk, behulpzaam en professioneel

Ik heb geen enkel moment spijt gehad van mijn keuze voor Uitgeverij Boekscout. Ik werd direct heel enthousiast ontvangen, en het contact gedurende het gehele proces heb ik als heel fijn ervaren. Er werd heel snel op mijn vragen gereageerd en ik kreeg nuttige adviezen. Het team van Boekscout is professioneel, maar zorgt tegelijkertijd voor een persoonlijke begeleiding. Ik ben uiterst positief over Boekscout en raad anderen zeker aan om ook hier hun boek uit te geven.

Efficiënt, grondig, prettig en snel uitgave-proces

Vanaf het eerste telefoontje tot en met de laatste mail omtrent de uitgave van mijn boek is alles snel en efficiënt en duidelijk verlopen. De medewerkers zijn doortastend en vriendelijk, en hebben me tijdens het proces van de uitgave goed begeleid. Een uitstekende ervaring.

Geweldige ervaring met hele kundige mensen.

Omdat het mijn eerste uitgegeven boek is, was alles nieuw voor me en erg spannend. Maar ik heb er van genoten vooral door het leuke contact met de mensen van boekscout. En vooral door hun kundigheid en duidelijke communicatie. Het enige wat ik moeilijk vond/vind is het feit dat ik mijn eigen boek moet promoten, daar ben ik niet zo'n ster in. Maar ik wil hier alle mensen van boekscout die hebben meegeholpen om mijn boek uit te geven hartelijk bedanken voor al hun hulp.

Het was een fantastisch avontuur weer

Super en intens

De samenwerking op afstand gaat vlot en gedegen.

Ik heb de samenwerking met Boekscout als zeer prettig ervaren. Vragen werden vaak snel beantwoord en er wordt ook echt geluisterd naar de wensen die je hebt. Het resultaat mag er dan ook zijn!

Een wervelwind, maar dan wel onder goede begeleiding!

De medewerkers van boekscout zijn uiterst sympathiek en geven je het gevoel dat je hun alles kan en mag vragen. De correspondentie is altijd vlot en duidelijk. Daarnaast doen ze hun job ook goed. Van de basis die wij als auteur voorzien, creëren ze een prachtig totaalbeeld.

Wat ze beloven, komen ze na!

Op 16 maart 2020 stuurde ik mijn script in. Het was voor de tweede keer dat ik van de diensten van Boekscout gebruik wilde maken. Het eerste boekje was een gedichtenbundel genaamd "Spiegelaarde" en mijn tweede boek bevat verhalen over Frankrijk, getiteld "Als de mirabellen vallen". Vanaf het moment van insturen van de kopij tot het ontvangen van het eerste exemplaar op 15 mei 2020 is er regelmatig contact per e-mail geweest over het hele proces. Opbouwende kritiek en suggesties die ik met veel plezier in het boek hebben kunnen verwerken. Zelfs het plaatsen van enkele foto's was geen probleem. Het schrijven gaat gestaag voort en ik hoop in de toekomst nog vaak met Boekscout in zee te mogen gaan!

Vakkundig advies en altijd open voor feedback

Hoewel de reactie op mijn manuscript op zich liet wachten, ging het vanaf het eerste telefoontje ineens heel snel. Na een informatieve bijeenkomst bij Boekscout op kantoor, ging ik aan de slag met het manuscript om deze definitief en drukklaar te maken. De support afdeling van Boekscout stond altijd klaar om per mail (en desgewenst ook telefonisch) te adviseren over het productieproces. Mijn wensen en vragen werden serieus genomen en dit heeft geleid tot een prachtig eindproduct waar ik erg trots op ben. Ik raad Boekscout vooral aan aan beginnende schrijvers want je wordt ontzettend goed begeleid bij het zetten van die ene stap belangrijke stap: jouw eigen boek!

Warme liefdevolle ondersteuning

Een boek uitbrengen kan voor velen iets kleins lijken, maar voor de auteur is het vaak als een kind op de wereld zetten. Het is een stukje van jezelf dat je de wereld instuurt. Boekscout is zich hiervan bewust en ondersteunt de auteur daarom op een liefdevolle, warme en enthousiaste manier. Een betere ervaring kan je niet hebben.

Professionele begeleiding.

Ik heb de samenwerking met Boekscout als zeer prettig ervaren. De begeleiding was professioneel, evenals het eindresultaat! Mijn volgende boek verschijnt ook bij Boekscout!

Goede begeleiding omtrent mijn manuscript. Snel respons van de medewerkers, mede door dat iedereen last heeft van het Corona virus. Advies en medewerkers verdient een pluim.

Hele professionele en all-round ondersteuning

Boekscout zorgt voor een professionele begeleiding doorheen heel het proces dat voorafgaat aan een boek uitbrengen. Op elke vraag wordt direct een antwoord gezocht en gegeven. Ze vinden eigen inbreng heel belangrijk, maar staan ook altijd klaar met voorbeelden en hulp.

Heldere beoordeling, snelle afwikkeling, fraai resultaat.

De communicatie verloopt duidelijk, de afspraken worden nagekomen. Al bij het begin van het proces wordt de streefdatum vermeld; alles verliep soepel en de streefdatum is gehaald. Trots op m'n boek, trots op Boekscout!

Alles geheel volgens afspraak zonder verrassingen

Zeer goede planmatige aanpak, alles keurig op tijd en volgens afspraak, overzichtelijk en compleet.

Met Boekscout maak je deel uit van het productie-/uitgaveproces.

Op 24 april 2020 is "Pella" uitgekomen, mijn debuut als schrijver. Dit was niet gelukt zonder de hulp en coaching van het team van Boekscout. Zij nemen je stap voor stap mee door het proces van het maken van een manuscript tot het klaar maken voor uitgave van jouw boek. Omdat ik dyslexie heb, ben ik niet bekend met boeken, laat staan met de uitgeverswereld. Maar het team van Boekscout is altijd snel met antwoorden, geeft duidelijke aanwijzingen en geeft je nooit het gevoel dat je een vreemde vraag stelt. Je moet je wel goed realiseren dat met boekscout jezelf de promotie moet doen. Dat kost tijd, maar wie kan er beter vertellen over jouw boek dan jijzelf? Ik heb zelf ook de illustraties gemaakt en met mijn eigen indeling van de tekst en deze illustraties heeft Boekscout een prettige pagina indeling weten te maken. Hier heb ik niets aan hoeven te doen, daar spreekt hun expertise uit. Ik zou Boekscout aanbevelen voor beginnende schrijvers die de energie hebben om hun “kindje” productie klaar te maken. Want het is een mooi proces om je eigen creatie zo te zien uitrijpen. Ik hoop dat ik mijn volgende manuscript ook bij Boekscout mag uitgeven.

Boekscout is een perfecte uitgeverij voor de beginnende auteur

Boekscout is een enorm sympathieke uitgeverij omdat ze open staan voor al nieuw (aankomend) talent. Hierdoor kan iedereen de kans hebben om een boek op de markt te brengen. Ze denken met je mee en er is ruimte voor eigen input en je kan ook zelf aangeven als het niet goed lukt binnen de gestelde tijd. Communicatie gaat snel en is duidelijk. Het enige puntje is denk ik dat voor specifieke categorieën boeken, zoals prentenboeken, het toch fijn is om specifiek advies en feedback te krijgen van een expert op dit gebied over wat het best werkt qua kleuren, formaat, tekstgrootte, tekstkleur, plaatsing van de tekst etc. Verder erg tevreden over Boekscout en heel mooi dat zoiets bestaat!

Vriendelijk, enthousiast en betrokken!

Bij boekscout krijg ik het gevoel: ze snappen het! Ze brengen duidelijk nodige informatie over, zijn professioneel en tegelijkertijd vriendelijk, enthousiast en betrokken. Top!