Goede samenwerking

Het contact verloopt enkel online maar dit was geen enkel probleem. Ik ben zeer tevreden over de opvolging en de goede communicatie met de mij toegewezen medewerkster. Het was geen probleem dat ik mijn tekst regelmatig bijwerkte en men stond open voor suggesties en hield rekening met mijn wensen. Naar marketing had ik meer verwacht vanuit de uitgeverij. Ik had weinig aan de geleverde flyers of boekleggers omdat hier enkel de cover opstond en verder geen uitleg over de inhoud. Ik kan Boekscout zeker aanraden om je boek uit te geven zolang je niet verwacht dat zij de verkoop promoten, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

Auteursvriendelijk

Ook bij mijn derde boek uitgegeven bij Boekscout: Het Kunstgebit(Dode in een Middelburgs café), ben ik weer zeer tevreden over boekscout.

Door middel van fijne communicatie je boek uitgeven

Boekscout geeft je allereerst het gevoel van waardering, wat je verdiend hebt als schrijver. Daarnaast helpen ze je goed en op een fijne manier aan het verder afwikkelen van het boek. Wanneer er dingen nog niet kloppen of naar wens zijn, mag je het bij ze aangeven. Ze gaan er dan ook direct mee aan de slag. Dat doen ze net zo lang tot dan uiteindelijk jouw boek op de mat ligt, het moment waar je zo lang op hebt gewacht!

goed contact, prettige samenwerking

Na het verschijnen van het eerste deel van mijn roman is er hard gewerkt om zo snel mogelijk het tweede deel ook uit te brengen. Dat is gelukt en ik ben heel blij met (en trots op) het resultaat.

Van A tot Z professioneel, accuraat en geduldig.

Zeer goede en fijne uitgeverij. Duidelijke en snelle communicatie. Oprechte complimenten.

WAUW!!!

Voor mij is het hele uitgeefproces super verlopen. Het ging allemaal enorm vlot en persoonlijk. Wanneer ik een vraag had (hoe dom die ook mocht klinken) werd ik steeds met raad en daad bijgestaan. Het was fijn om te weten dat ik de rechten van mijn boekje niet verloor en dat mijn mening ertoe deed. De reclamemiddelen zijn super mooi en helemaal hoe ik ze wou (zelfs nog beter). De promomailing had een dagje vertraging (waarschijnlijk zat slijmpje de slak een beetje in de weg) maar was het wachten meer dan waard! Jullie bliezen leven in mijn droom :) Ondertussen liggen er al drie boekjes klaar die ook graag willen uitgegeven worden :) Hele blije groetjes en een dikke dankjulliewel! Lotte Tavernier

Een aanrader voor elke nieuwe auteur

Na zelf vijfentwintig jaar voor een uitgever gewerkt te hebben - zij het op een heel ander vlak - wist ik al hoe moeilijk het is voor debutanten om hun met bloed, zweet en tranen geschreven boek op de markt te krijgen. Zeker in Nederland waar je als nieuwe, onbekende schrijver bij reguliere uitgevers domweg geen poot aan de grond krijgt. Boekscout was voor mij echter een verademing: Al vanaf het eerste contact wordt je haarfijn uitgelegd wat je van hen kan verwachten en vervolgens worden al die verwachtingen van begin tot eind waargemaakt, met hulp, tips en adviezen om uiteindeljk een fraai product af te leveren. Andersom verloopt het al even soepel: Kun je je niet vinden in een bepaalde lay-out of vormgeving dan worden jóuw opmerkingen aan hun kant ook weer meegenomen. Boekscout is voor mij een aanrader voor elke nieuwe auteur die zijn of haar werk gepubliceerd wil zien. Het contact, de samenwerking én het uiteindelijke resultaat zijn onovertroffen. Zelfs voor een oude rot in het vak als ik.

Een prettige samenwerking

Ik vond het uiteraard aangenaam dat Boekscout mijn boek wou uitgeven en open stond voor de bemerkingen van mezelf. Ik kreeg steeds snel antwoord op mijn vragen. En ook een duidelijk antwoord. Ook hulp bij de promotie. Het persbericht dat Boekscout rondstuurde, gaf al na enkele dagen reactie van de pers.

Geweldig en onderhoudend.

Het contact met Boekscout is buitengewoon prettig. ik krijg op elke vraag meteen een antwoord met een duidelijk uitleg of verwijzing of verbetering. Het is mijn eerste bundel via hen en ik hoop zeker op meer. ik ben nog nergens tegenaan gelopen wat een probleem zou kunnen opleveren. alles wordt meteen verbeterd of aangepast. alleen maar lof. Eigenlijk vijf sterren, maar ik hou deze mogelijkheid nog even open.

Helemaal top!

Het uitgeven van mijn boek was een feestje! Altijd positieve feedback en altijd een luisterend oor. Super hoe het geworden is! Veel dank. Een ervaring om niet te vergeten.

Een goede begeleiding naar het eindresultaat

Begin 2020 had ik mijn manuscript van mijn boek af. Ik heb daarna contact gezocht met boekscout. Zij wilde mijn boek uitgeven. Ze hebben een aantal kanttekeningen geplaats rond om mijn boek (qua taal/tekst) met deze kanttekeningen ben ik aan de slag gegaan. Na een tweede beoordeling is mijn boek klaar gemaakt voor publicatie. Ik heb gemerkt dat een boek uitgeven een vak is en Boekscout heeft dit voor mij goed opgepakt.

Geweldig dat Boekscout door printing on demand beginnende schrijvers een podium kan bieden.

Ik was aangenaam verrast dat Boekscout mijn boek wilde uitgeven en ben heel blij met alle adviezen die ik van de enthousiaste medewerkers heb gekregen. Als debutant kun je daar echt iets mee.

Hele fijne samenwerking!

De samenwerking is via e-mail verlopen in de corona-tijd. Dat is vlot verlopen. Mijn vragen werden snel beantwoord en het was ook persoonlijk.

Fantastische jonge vooruitstrevende uitgeverij!

Het is ongelooflijk hoeveel aandacht ze besteden aan de schrijvers en in deze corona crisis contacten onderhouden met bijna dagelijks te mailen. Je wordt als auteur in het zonnetje gezet!

Heldere communicatie en een mooi eindresultaat

Het proces van het uitgeven van een boek is best pittig. Er komt meer bij kijken dan ik in eerste instantie had gedacht. Afbeeldingen moeten de juiste kwaliteit hebben, er moet een mooi portret foto komen, er moeten zaken worden gecontroleerd. Ik ben erg blij met het eindresultaat, ik ben daar heel erg trots op. Boekscout is laagdrempelig en communiceert helder.

Professioneel maar met hart voor boek en auteur.

Dat een boek zo snel en goed kan worden uitgegeven had ik niet kunnen vermoeden. Het insturen van het manuscript heb ik begin januari 2020 gedaan. Meteen een bericht met ontvangst met de mededeling dat het wel enkele maanden kon duren voordat men inhoudelijk op dat manuscript kon reageren. Medio maart kwam van BoekScout het bericht dat men er enthousiast over was en het wilde uitgeven. Eind maart 2020 heb ik het contract met de uitgever getekend en is het uitgeefproces begonnen. De planning was om het medio juni uit te laten komen en dat is heel erg goed gelukt; ondanks de coronacrisis. Het boek is gemaakt terwijl alle voorschriften tegen het coronavirus in acht zijn genomen. Contacten met alle afdelingen van BoekScout zijn via de telefoon en de mail verlopen. Over de mogelijkheden maar ook de onmogelijkheden is uitstekend overleg geweest. Zowel de contacten met de produktieafdeling als die bij marketing verliepen op een hele plezierige manier. Afspraken die werden gemaakt zijn op een stipte manier nagekomen en dat is -zeker voor iemand die de eerste keer een boek uitgeeft- uiterst belangrijk. Ook werd ik goed meegenomen in de voortgang van het proces zodat ik precies wist in welke fase de totstandkoming van het boek zat. Daarom heb ik zo’n goed gevoel overgehouden aan mijn samenwerking met BoekScout. De bundel ziet er geweldig uit. Vooral de manier waarop de foto’s zijn afgedrukt is veel mooier dan ik had kunnen vermoeden. Zowel inhoudelijk (beoordeling manuscript) , proces van totstandkoming (van contract tot uitbrengen boek) en technisch (kwaliteit afdrukken foto’s en tekst ) zijn fantastisch gedaan. Ik ben er trots op en wil daarom ook graag alle medewerkers van BoekScout bedanken voor de totstandkoming van mijn boek.

jullie hebben aan alles gedacht

ik heb dat al in een mail geschreven

Een hele praktische idealistische uitgever die de schrijver helpt en steunt

Boekscout is een hele fijne uitgever om als schrijver te debuteren. Ze geven je een eerlijke kans en helpen je waar ze kunnen.

Persoonlijk, behulpzaam en professioneel

Ik heb geen enkel moment spijt gehad van mijn keuze voor Uitgeverij Boekscout. Ik werd direct heel enthousiast ontvangen, en het contact gedurende het gehele proces heb ik als heel fijn ervaren. Er werd heel snel op mijn vragen gereageerd en ik kreeg nuttige adviezen. Het team van Boekscout is professioneel, maar zorgt tegelijkertijd voor een persoonlijke begeleiding. Ik ben uiterst positief over Boekscout en raad anderen zeker aan om ook hier hun boek uit te geven.

Efficiënt, grondig, prettig en snel uitgave-proces

Vanaf het eerste telefoontje tot en met de laatste mail omtrent de uitgave van mijn boek is alles snel en efficiënt en duidelijk verlopen. De medewerkers zijn doortastend en vriendelijk, en hebben me tijdens het proces van de uitgave goed begeleid. Een uitstekende ervaring.

Geweldige ervaring met hele kundige mensen.

Omdat het mijn eerste uitgegeven boek is, was alles nieuw voor me en erg spannend. Maar ik heb er van genoten vooral door het leuke contact met de mensen van boekscout. En vooral door hun kundigheid en duidelijke communicatie. Het enige wat ik moeilijk vond/vind is het feit dat ik mijn eigen boek moet promoten, daar ben ik niet zo'n ster in. Maar ik wil hier alle mensen van boekscout die hebben meegeholpen om mijn boek uit te geven hartelijk bedanken voor al hun hulp.

Het was een fantastisch avontuur weer

Super en intens

De samenwerking op afstand gaat vlot en gedegen.

Ik heb de samenwerking met Boekscout als zeer prettig ervaren. Vragen werden vaak snel beantwoord en er wordt ook echt geluisterd naar de wensen die je hebt. Het resultaat mag er dan ook zijn!

Een wervelwind, maar dan wel onder goede begeleiding!

De medewerkers van boekscout zijn uiterst sympathiek en geven je het gevoel dat je hun alles kan en mag vragen. De correspondentie is altijd vlot en duidelijk. Daarnaast doen ze hun job ook goed. Van de basis die wij als auteur voorzien, creëren ze een prachtig totaalbeeld.

Wat ze beloven, komen ze na!

Op 16 maart 2020 stuurde ik mijn script in. Het was voor de tweede keer dat ik van de diensten van Boekscout gebruik wilde maken. Het eerste boekje was een gedichtenbundel genaamd "Spiegelaarde" en mijn tweede boek bevat verhalen over Frankrijk, getiteld "Als de mirabellen vallen". Vanaf het moment van insturen van de kopij tot het ontvangen van het eerste exemplaar op 15 mei 2020 is er regelmatig contact per e-mail geweest over het hele proces. Opbouwende kritiek en suggesties die ik met veel plezier in het boek hebben kunnen verwerken. Zelfs het plaatsen van enkele foto's was geen probleem. Het schrijven gaat gestaag voort en ik hoop in de toekomst nog vaak met Boekscout in zee te mogen gaan!